Mieheni erilainen perhe

  • Viestiketjun aloittaja "Fanni"
  • Ensimmäinen viesti
"Fanni"
Nyt on viikonlopun jälkeen pakko avautua mieheni perheestä, vaikka saisin teiltä kiviä ja kakkaa niskaani.

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 6 vuotta ja odotamme nyt ensimmäistä lastamme, olen 7. kuulla raskaana. Tapasimme ulkomailla ja muutimme Suomeen yhdessä 2 vuotta sitten (molemmat suomalaisia), joten olen tavannut miehen vanhempia säännöllisesti vasta 2 vuoden ajan. Tämä ehkä selittää kinkkistä suhdettani mieheni vanhempiin, mutta ÄRSYYNTYISIKÖ KUKAAN MUU SEURAAVISTA:

1. Mieheni äiti tupakoi sisällä. Se on mielestäni inhottavaa muutenkin, mutta hän ei ole lainkaan ottanut huomioon raskauttani, vaikka olen asiasta hienovaraisesti maininnut.
2. Olen kotoisin Länsirannikolta ja mieheni perhe asuu Savossa. Saan jatkuvasti kuulla kommentteja kuten "bättre folk", "hurri" jne. Vastapainona ylistetään karjalaisia ja upeaa Savoa, kuinka paljon hienompaa heillä on. En ole koskaan sanonut heille pahaa sanaa heidän synnyinseuduistaan.
3. Puoluetaustaani arvostellaan. Tein joskus sen virheen, että vihjasin arvomaailmastani ja tästä lähin minulle on huomauteltu Kataisen töppäilyistä, v*ttuiltu "porvarillisuudesta" ja sitä rataa.
4. Perheen ruokailu- ja juomatottumukset ovat hyvin erilaiset kuin minut. Ennen raskauttani vanhemmat arvostelivat minua välillä rankastikin, sillä en halunnut juoda alkoholia muun perheen tavoin. Saatoin ottaa lasin (kuohu)viiniä, mutta tahdoin tehdä sen vapaaehtoisesti. Jos mieheni kotona kieltäytyy viinaryypystä kohteliaasti, lasi kiikutetaan käteen väkisin.
5. Sanojani ei kunnioiteta: päälleni puhutaan jatkuvasti, jos kieltäydyn jostakin, minulle tuodaan se kuitenkin ja odotetaan kiitollisuutta, mieheni isä ostelee kummallisia asioita meille ja tulee paikanpäälle katsomaan, että tavarat otetaan käyttöön.

Voisin jatkaa listaa vaikka kuinka pitkään. Yhtenä pointtina vielä: mieheni ei puolusta minua yhdessäkään tilanteessa eikä hän siedä perheensä tapojen kyseenalaistamista. En halua viedä lastani tuollaiseen mummolaan! HJÄLP!!
 
:/
munkin anoppi polttaa kotonansa sisällä, ja siis mä poltan myös itse, mutta mua ihnottaa mennä sinne kylään pienen vauvan kans, (ja yleensä kyl ilmotaki hyvis ajois ennen ko meen, että ehtii tuulettaa kunnolla) ja kyllä siä se tupakka haisee vaikka miten tuulettais.. : / en kamalan mielelläni siellä käy :(
 
nahjus on mies
No en yksinkertaisesti haluaisi olla tekemisissä tuollaisten kanssa lainkaan. On varmaan paras selvittää tilanne miehesi kanssa heti, ennen vauvan syntymää. Onko hän valmis sitoutumaan sinuun ja lapseen, vai onko napanuora vielä katkaisematta omiin vanhempiin.
 
tuota
Olen periaatteessa sitä mieltä, että lapsella on oikeus myös isänsä vanhempiin, millaiset ikinä he ovatkaan. Eli aikanaan isä saa sitten lapsensa kanssa kyläillä vanhempiensa luona, mutta sinun ei ole pakko mennä mukaan.

Itse lakkaisin kyläilemästä heillä enkä kutsuisi heitäkään ihan joka kuukausi meille päin. Mutta en pystyisi kieltämään lapsiani tutustumasta ja kiintymästä isovahempiinsa.
 
meillä jos joku sytyttäisi tupakan sisällä niin lentäisi kaaressa pihalle ja saisi yöpyä siellä ja loppuikäinen porttikielto. Mieheni on ihan samaa mieltä.

Mutta asiaan... tuo on kovin tuttua varmasti monessa perheessä, jossa ollaan erilaisista lähtökohdista. kaikki tavat ym. on erilaisia ja toiset eivät osaa arvostaa toisten perinteitä ja periaatteita. Miehesi pitäisi ehdottomasti puolustaa sinua ja tuo tupakointi nyt on sellainen juttu, että vedä seuraavalla kerralla sellaiset raivarit, että tajuavat!
 
Muuten menisi läpi, mutta savolaiset eivät satavarmasti ylistäisi karjalaisia... :D
ai eikö :D no minoon molempia.juuriltaa karjalainen mut syntyjää savolainen (karjalaiset vanhemmat ja ollaan synnytty lapsukaiset savossa) ... ja kyl mie ainakii oon ylpii juuristani.

Mut ap:n tapauksessa jos on noin nössykkä mies jo nyt niin miten tulevaisuudessa? se ois sayonara sille ..kengän kuvaa takalistoon
 
kyllähän ne voivat ylistää jos vaikka toinen on savosta ja toinen karjalasta, mutta asutaan savossa ja pidetään yhtä...
Voehan se olla noinnii.

Muuten kyllä samaa mieltä ketjun vastanneiden kanssa - miehesi pitäisi pitää puoliasi. Puhu hänen kanssaan ennen seuraavaa kyläreissua. Tupakointia en sietäisi kyllä lainkaan, mutta toisaalta kyse on anoppisi kodista, joten sinne on paha mennä sanelemaan vaatimuksia. Voisiteko yöpyä hotellissa, niin et joutuisi ainakaan nukkumaan höyryissä?
 
Sympatiat sinne. Itse olen lasten syntymän jälkeen joutunut huomaamaan miten erilainen ajatusmaailma minulla ja miehen vanhemmilla on. Myös toimintatavat ovat aivan erilaiset.

Viimeisin ja pahin konflikti syntyi kun sainj appiukon kiinni siitä, että hän poltti tupakkaa samalla kun työnsi 4 kk ikäistä vauvaamme vaunuissa. Täysin selväksi on hänelle tehty, että lapsia ei hoideta tupakka huulessa, mutta kappas vaan kun silmä välttää ja luullaan, että kukaan ei näe, tehdään just niin kun itse tykätään.

Toinen hieman samanlainen tilanne (tosin ei ihan yhtä vakava) oli kun esikoisen, 2 v) tukka piti leikata. Pojallamme on luonnonkihara melko pitkä tukka. En ole sitä vielä halunnut lyhyeksi leikata, on vaan siistitty. Appivanhemmat sit välttämättä halusivat viedä pojan parturiin. Vannotin heitä monta kertaa, että vaan siistitään, ei saa leikata lyhyeksi. No kuinka ollakkaan, kun menin parturiin mukaan hieman myöhässä, oli annettu parturille ohjeet, että miesyen tukka pitää leikata ja oli jo myöhäistä pelastaa tilanne, koska leikkaus oli jo aloitettu.

Appivanhemmat ovat myös ihan älyttömän säästäväisiä, voisi jopa sanoa pihejä. kaikki pitää olla halpaa ja mitään ylimääräistä ei koskaan osteta. Tuliaisiakin tuovat monesti vaan esikoiselle, kun ei vauva ilmeisesti tartte.
 
Muuten menisi läpi, mutta savolaiset eivät satavarmasti ylistäisi karjalaisia... :D
Vitsi: Kun Jumala oli luonut maan ja ihmiset, ihaili hän yhdessä Pyhän Pietarin kanssa kättensä töitä. Pietäri sitten tokaisi: "kuinka sinä Jumala teit karjalalaisista noin iloisa ja hyväluonteisa? Eikös nyt tullut liikaa hyveitä yhdelle porukalle?" Jumala siihen vastasi: "katsoppas keitä laitoin heille naapureiksi. " ja osoitti samalla savolaisia. ;)
 
"vieras"
No sanoisin että kauheusasteikolla 1-10 olisi tämä perhe 5.
Vähän junttia, mutta varmasti suurin osa tuosta kä'ytöksestä ei ole pahantahtoista.
Harmi etteivät tajua huonoa käytöstään.
Toisaalta on niitä niin paljon kamalampiakin perheitä ja hirviöanoppeja, eli asennoitumalla oikein säästyt monelta harmilta..
 

Yhteistyössä