Mieheni ei ole sitten ilmoittanut viimeiseen vuorokauteen itsestään mitään.

  • Viestiketjun aloittaja vaimoke
  • Ensimmäinen viesti
vaimoke
Kuten eilen kerroin, ilmoitti eilen pvällä ettei tule kotia yöksi,kun on saanut tarpeeksi valittamisestani. Mutta nyt minua suututtaa,kun on perheellinen,aikuinen mies ja on vaan jossain, ei vaivaudu ilmoittelemaan itsestään mitään.Ei paljon näytä taasen kiinnostaa koko perhe! Taitaa tuijotella omaa napaa ja tekevän just sitä mitä mieli tekee. En kyllä minäkään yritä tässä yhteyttä ottaa-minä tässä aikuistakin rupea hoitelemaan,ihan riittävästi neljässä lapsessa hoitamista.

-Kaukanko "annan" olla omilla teillä ennen kun otan yhteyttä?
-Ilmotanko sitten vaan,että voipi hakea kamansa?'
_mitä teen? Olen ihan pihalla.
 
voi s..tana
koko jäpikkä..
siis missä on yötä.. sehän tiedetään

kantakoon vastuunsa aikuinen mies...

Alkuperäinen kirjoittaja vaimoke:
Kuten eilen kerroin, ilmoitti eilen pvällä ettei tule kotia yöksi,kun on saanut tarpeeksi valittamisestani.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en jäisi odottelemaan vaan pakkaisin lapset autoon ja lähtisin myös jonnekin..ja puhelimen laittaisin kiinni.
Olen lähdössä lasten kanssa ens maanantaina 5pvän reissuun.Taidan silloin laittaa puhelimen kiinni. Tosin en kyllä toivo että on maanantaishin asti "omissa reissuissa". Sitten välillä mietin,et pitäskö mun yrittää ottaa yhteyttä-jos sille vaikka sattunut jotain??Vaikka sitten ajattelen,et jos jotain sattuu, kyllä poliisi sen tulee mulle kertomaan.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Miehet on joskus NIIN lapsellisia. Jos nainen tekisi saman tempun, niin kyllä sitä kuulisi olevansa huono äiti yms.
Mietin tänään et kun mies saapuu joskus kotia sanon lähteväni kauppaan ja sitten myöhemmin lähetän tekstiviestin,etten tule ensi yönä koti. Sitten tunnen, etten voi tehdä niin, ihan lasten takia..Ja tuntuisi ihan kummalliselle tavalle toimia.Miksi helvetissä minä naisena en voi joskus käyttäytyä samoin?
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi, mutta oletko tosiaan saanut tuollaisen miehen kanssa aikaiseksi neljä lasta?
Kyllä .Mutta meillä takana 17v ja esikko 12v ,pienin kohta 4v. Ja tuossa yhteisissä vuosissa on siis elämä muuttunut ja me kumpikin ollaan muututtu.Eli ei sitä ihan yksiselitteisesti voi tuollalailla ajatella. Ihmiset,parisuhde,elämäntilanteet ja kaikki vaan muuttuu kun eletään vuosia eteenpäin. Ja tälläinen käytös on tullut hänelle vasta viimeisenä kahden vuoden aikana.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Y:
Jos ois mun mies niin sais hakea kamansa, tosin mä oisin niin ystävällinen että pakkaisin ne hänen puolestaan. Samoin mies tekis mulle.
Näin tekisi mieli tehdä.Mutta kun takana 17 yhteistä vuotta on paljon asioita jotka pitäää seövittää,ei sitä noin vaan voi toista heittää pihalle,koska esim. meillä yhteinen omistusasunto jjne..
 
Samanlaisen taulapään vaimo
Mulle on käynyt samoin.. Lukuisia kertoja. Viime aikoina on muutamaksi tunniksi häipynyt, ei lasten (2kpl) aikana muistaakseni tuolleen kiukuspäissään yöksi. Tää meidän taula oli aikoinaan merillä töissä; sielläkin pisti toisinaan puhelimen kiinni, ettei ikävillä arkiasioilla häiritty.. Nalkutustahan se kaikki vähänkin ikävämmistä asioista kuten vaikka laskuista puhuminenkin oli.. Ja ihan yhtä ymmällä olen, en osaa sanoa, mitä tehdä.. Lamaannuttavaa. Eipä voi tosiaan äidit ottaa moisia omia lomia.. Eikä tulis mulla ainakaan mieleenikään häipyä noin ilman lapsia. Meillä on aina jotenkin vaan mykkäkoulujen ja sairaan potutuksen jälkeen palattu hiljaksiin arkiuomiin.. Surullista. Ja suututtavaa. Ja satuttavaa.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Samanlaisen taulapään vaimo:
Mulle on käynyt samoin.. Lukuisia kertoja. Viime aikoina on muutamaksi tunniksi häipynyt, ei lasten (2kpl) aikana muistaakseni tuolleen kiukuspäissään yöksi. Tää meidän taula oli aikoinaan merillä töissä; sielläkin pisti toisinaan puhelimen kiinni, ettei ikävillä arkiasioilla häiritty.. Nalkutustahan se kaikki vähänkin ikävämmistä asioista kuten vaikka laskuista puhuminenkin oli.. Ja ihan yhtä ymmällä olen, en osaa sanoa, mitä tehdä.. Lamaannuttavaa. Eipä voi tosiaan äidit ottaa moisia omia lomia.. Eikä tulis mulla ainakaan mieleenikään häipyä noin ilman lapsia. Meillä on aina jotenkin vaan mykkäkoulujen ja sairaan potutuksen jälkeen palattu hiljaksiin arkiuomiin.. Surullista. Ja suututtavaa. Ja satuttavaa.
Miten te sitten olette palanneet taas arkeen?mitä mies sanonut palattuaan kotia?
Mieheni viimeksi oli yhden yön jossain..palasi kotia ,eis selitelly mitään,tuli vaan kotia ja alko kokata ruokaa koko perheelle.Asiasta ei puhuttu ja arki vaan meni eteenpäin.Jossain vaiheessa sitten itse vaan yhdellä virkeellä kertoi olleensa toimistolla yötä,ei muuta.Ja minä ihan hämilläni.Kuinka sitä ylipäätään voi vaan l'ähteä "elämästä" toiseen " elämään" ja sitten palata?En tajua.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
kurja tilanne, itse en miehen perään soittelisi, saisi pysyä poissa, jos on kiukkupäissään kerran häippässyt omille teilleen... eiköhän aikuinen mies pärjää.
Olen toistaiseksi samaa mieltä.Tänään iltaruoka pöydässä oli jännä juttu;tajusin että kolme nuorinta lasta ei ole edes kysynyt missä isi on? Vanhin tietää,koska isä hänelle eilen tekstasi illalla,ettei tule kotia. No,mieheni tekee töitä ihan arjessa ympäripyöreästi,joten näin sitä sitten tajusin että eihän se mies ole arjessa muutoinkaan paljon kotona,jopa niin vähän, että lapset ei ole edes tajunnu et se on "jossain".
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja perheterapiaa:
suosittelen, että sitten joko meette perheterapiin, kun mies joskus palautuu reissusta, eihän tuollainen meno todellakaan vetele
Niin kai se olisi mentävä.Ikävä tosi seikka vaan on se että sinne kun ei oikein pääse.Hirveät jonot ja kunnan säästöistä johtuen ei jonoja pureta erityisen nopeaan tahtiin.
 
Samanlaisen taulapään vaimo
Noin se suunnilleen meilläkin on mennyt, tuo kotiinpaluu.. Tosin mies ei kokkaa tms. Mutta saattaa viedä lapsia puistoon tms. Muuten, silloin ei kyllä tee mieli päästää lapsia miehen kanssa - tulee ihan sekopäisiä aatteita siitä, tuoko lapset takaisin jne. Usein ei kyllä tee itse mieli mennä mukaankaan - ja yleensä mies ilmaiseekin, ettei halua mua mukaan.. Paluu sujuu joko niin, että mies lymyää nurkissa ja on muina miehinä - ja jos koitan keskustella asiasta, mies ottaa asenteen ja ilmeen, että mä alan taas häntä jotenkin piinata - siis minä syypää. On joskus uhkaillut lähtevänsä taas ja mitä lie.

Mä olen joskus kanssa lähtenyt sitten pois, jotta koti on ollut tyhjä, kun on palannut reissuiltaan. Mutta tulee se kohtaaminen sitten yleensä lopulta eteen kuitenkin. .
 
Alkuperäinen kirjoittaja perheterapiaa:
suosittelen, että sitten joko meette perheterapiin, kun mies joskus palautuu reissusta, eihän tuollainen meno todellakaan vetele
Ei todellakaan vetele, käyttäytyy kuin pikkupoika vaikka onkin jo perhettä
 
Samanlaisen taulapään vaimo
Ei muuten ainakaan mihinkään pariterapiaan meillä ole suostuttu. Kenkku juttu sekin, että yksin pitää mennä.. Mutta jos suinkin on apua, kannattaa..
 
voi
Voimia sinulle ja lapsille. Tosi kurja ja vastuuton temppu. Pärjäät todellakin paremmin ilman noin epäkypsää miestä. Itsekään en tietäisi mitä tehdä, mutta selkeästi jotain radikaalia.. :-O Ainakin kerro lapsillesi ettei vika ole heissä ja kaikki järjestyy. Voit hakea apua jostain.. luulen että saisit jotain tukea vaikeaan tilanteeseen jostain? seurakunta tai sosiaalitoimisto tai ihan mikä vain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaimoke:
Alkuperäinen kirjoittaja perheterapiaa:
suosittelen, että sitten joko meette perheterapiin, kun mies joskus palautuu reissusta, eihän tuollainen meno todellakaan vetele
Niin kai se olisi mentävä.Ikävä tosi seikka vaan on se että sinne kun ei oikein pääse.Hirveät jonot ja kunnan säästöistä johtuen ei jonoja pureta erityisen nopeaan tahtiin.
Niin että teet tilanteesta vielä pahemman. Fiksua.

Ehkä ei toinna tulla täältä kyselemään neuvoja tuollaisissa asioissa. Ammut vaan itseäsi haulikolla jalkaan.

Jos kotona ei pysty olemaan niin on oltava jossain muualla ,yksinkertaista.
Ei se että on perhettä muuta sitä asiaa miksikään. Käämit palaa jossain vaiheessa niin ne palaa, tuota nalkutusta on varmaan jatkunut jo pidemmän aikaa.? Jossain vaiheessa on parempi lähteä tuulettumaan yöksi jonnekkin kuin vedellä emäntää turpaan lasten silmien edessä.


Mikä olisi tyhmintä mitä nainen tuossa tilanteessa voi tehdä on se että yrittää käyttää "perhettä" lyömäaseena kaiken päälle.
Tyyliin "eikö perhe kiinnosta sen vertaa".
Rationalisoinnista huolimatta tuo on vain lapsellinen yritys iskeä miestä sinne minne sattuu. Turha tuolla asenteella on aikuista naisenkaan leikkiä.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Samanlaisen taulapään vaimo:
Noin se suunnilleen meilläkin on mennyt, tuo kotiinpaluu.. Tosin mies ei kokkaa tms. Mutta saattaa viedä lapsia puistoon tms. Muuten, silloin ei kyllä tee mieli päästää lapsia miehen kanssa - tulee ihan sekopäisiä aatteita siitä, tuoko lapset takaisin jne. Usein ei kyllä tee itse mieli mennä mukaankaan - ja yleensä mies ilmaiseekin, ettei halua mua mukaan.. Paluu sujuu joko niin, että mies lymyää nurkissa ja on muina miehinä - ja jos koitan keskustella asiasta, mies ottaa asenteen ja ilmeen, että mä alan taas häntä jotenkin piinata - siis minä syypää. On joskus uhkaillut lähtevänsä taas ja mitä lie.

Mä olen joskus kanssa lähtenyt sitten pois, jotta koti on ollut tyhjä, kun on palannut reissuiltaan. Mutta tulee se kohtaaminen sitten yleensä lopulta eteen kuitenkin. .
Kaunako sun mies on ollu aina poissa?ilmottaako mitään?Oletko tuntenut huolta,onko kaikki ok?tiedätkö missä hän sitten on ollut?
 

Yhteistyössä