Mieheni ei oikein nyt älyä tätä hommaa.. Pitäisi kai mennä jakamaan persettä että sitä rahaa jostain saisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Eli aloitin uudestaan opiskeluni. Vuosi olisi jäljellä jotta valmistuisin. Tulot sitten tippui satasella ja olisin opintolainaa ottanut täksi vuodeksi, mutta mies kielsi jyrkästi. Ilmoitti miten me tulemme pärjäämään, että hän maksaa vaikka vuokraa enemmän. Tähän mennessä siis vuokra ollaan maksettu puoliksi vaikka miehen tuloilla hän voisi sen kokonaan maksaakin. Noh. Iloitin miehelle miten opintoraha aloi tulla vasta 16.päivä joten saan 5.9 vaan 110e+lapsilisä 100e. Mies kylmän viileästi sanoi että on edelleen maksanut vuokrasta vain puolet ja alkoi valittamaan miten hän on maksanut autosta verot yms yms. ja laskuihin mennyt jo tonni eikä aijo maksaa vuokraa enää yhtään enempää vaikka tilillä löytyy vielä se 600e. Minun tulisi siis maksaa 255e vuokraa ja siihen päälle puhelin lasku..millähän rahalla? Päätin hakea opintolainaa ja näin tein sanoo mies nyt mitä sanoo. Minusta jotenkin outoa miehen käytös. Mistä voisi johtua että ensin sanotaan että pärjätään vaikka tuloni pienenevät mutta toisin käy. Tiedän että mieheni tulee suuttumaan tästä lainahakemuksestani valtavasti, mutta joko otan lainan tai tässä ei sit pitkään enää asuta jos vuokraa ei voida maksaa.

Outo mies.... Kannattaa pitää huoli omista raha-asioista. Nähtävästi et voi luottaa miehesi apuun ja silloin on tärkeää turvata oma selusta. Yhteiselämän pitäisi olla yhdessä asioiden sopimista ja myös toisen tukemista erilaisissa tilanteissa (itse maksoin aikoinaan mieheni kulut hänen inttiaikanaan, kun olin töissä. Vastaavasti hän on maksanut ollessani äitiyslomalla isomman osan maksuista).

No, sen verran vastavuoroisuutta pitäisi löytyä, että miehesi maksaisi tulevan kk:n vuokran kokonaan ja sä voisit sitten (kun saat taas rahaa enemmän) maksaa vuorostasi jotain muita kuluja. Tai jos miehesi on tosiaan noin nihilisti, niin lainaa vuokrarahat vaikka vanhemmilta ja maksa heille myöhemmin takaisin. Olettaen, että nyt on kyse vaan 1 kk:n vuokrista?

jos on noin tiukalla raha-asiat, niin kiristäähän se varmasti hermoja. On varmasti ärsyttävää käydä töissä, kun käteen jää sama tai vähemmän kuin jäisi niin että molemmat toimeentulotuella.

Meillä vähän näin. Mies on töissä, minä opiskelija. Mies maksaa asumisen kokonaan. Ei ole vielä valittanut. Mitä pidän oikeastaan ihmeenä. tosin, mulla oli aika isot säästöt antaa tätä meidän asuntoa varten. Kymmeniä tuhansia olin säästänyt aiemmin, töistä saatuja ja muita rahoja (äitini talletti lapsilleen opiskeluja varten). Joten meidän ei tarvinnut ottaa niin paljon asuntolainaa. Ehkä se vähän kompensoi tilannetta.

Miksi tuollainen järjestely?

Meillä mies maksaa kokonaan vuokran, minä sitten muita laskuja ja menoja maksukykyni mukaan.

Miehelläsi ei todellakaan oikeutta suuttua lainasta jos kerran itse ei ole tullut vastaan yhtään siinä vuokran maksussa.

Onpa törkeä mies. Jos sillä on varaaa maksaa se vuokra, ja tulot ovat yhteensä niin paljon kuitenkin ettette saa asumistukea, hän kieltää sinulta vielä opintolainan oton niin johan on! Ja onko järkeä ottaa opintolainaa sen takia että miehesi ei suostu (vaikka varaa olisi) maksamaan vuokraa kuin puolet ja sä makselet sitten opintoLAINALLA vuokraa?!
Oletteko naimisissa? Otaksun että olette avoliitossa ja mies ei ole sitoutunut yhteiseen elämään tarpeeksi että tulisi vastaan myös taloudellisesti.

Meilläkin menot maksetaan puoliksi, mutta jos toinen ei kykene maksamaan, niin toinen maksaa kokonaan. Esim. kun olin työttömänä ja 2kk olin kokonaan ilman tuloja, niin mies maksoi vuokrat ja ruuat kokonaan. Maksoin sitten hänen menojaan reilu tonnn veronpalautuksista.

Sano miehellesi että joko hän maksaa enemmän, tai sitten suostuu lainaan. Ei tossa ole muita vaihtoehtoja!

Mun olis tosi vaikee kuvitella olevani vakavassa suhteessa jossa on noin tarkkaan "omat rahat". Kyllä mulle yhdessä elämiseen kuulu tosiaan yhdessä eläminen myös taloudellisesti, eli on meidän rahat jolla maksetaan meidän vuokraa ja ruokaa, riippumatta kumman nimellä tulee kuinka paljon.
varojen erottelua ja jatkuva vahtaaminen kuka maksaa mitäkin erottaa vain paria, ei yhdistä ja rakenna. Mutta kukin tyylillään, pärjäilehän.

Meillä miehellä on vakituinen työpaikka. Hän on maksanut omasta autostaan verot, vuokran puoliksi, oman puh.laskun eli omat menonsa, mutta oikeastaan ruokakaupassa käy aina omilla rahoilla. Itse olen lapsen kanssa ollut pari vuotta kotona ennen kouluun menoa ja olen siitä huolimatta maksanut puolet vuokrasta ja muut omat laskuni.. synnytyksestä tuli 350e lasku kotiin jonka maksoin joka pennin itse erissä äitiyspäivärahasta :/
Mies saa kuukaudessa pyöreästi 2000e ja minun tulot on noin 340e.. Puolet vuokrasta 255 eli ei paljon hurrata. Pakko se laina on ottaa. Minähän senkin sitten pois makselen. :/

Mun mielestä teidän tilanne on muutenkin outo...kuin että mies ei suostu opintolainaan... Kyllähän sitä jos yhdessä olllaan ja asutaan ja lapsikin on niin maksut pitäisi suhteuttaa tuloihin, toki omat puhelinlaskut yms. ymmärrän et maksetaan itse mutta siis muut yhteiset kulut...Mun mielestä on törkeää että sinä joudut ottamaan lainaa sen takia että saat vuokran maksettua... Kannattaisiko harkita kunnon keskustelua miehesi kanssa...Mun korvaan kun kuulostaa jo hieman narsisitisilta piirteiltä että ei voi toisen hyväksi tehdä minkäänlaisia "uhrauksia"... Toivottavasti saat asian selvitetyksi ilman lainanottoa.

Veikkaan että joka tapauksessa joudun lainan ottamaan koska koulukirjat tulee maksamaan paljon. Olen miehelle puhunut asiasta miten itseä ärsyttää kun kaikki rahat menee vaan laskuihin ja lopuilla 20e käyn kaupassa ja sitten jos jotain tarvitsee niin joudun PYYTÄMÄÄN mieheltä rahaa tai PYYTÄMÄÄN miestä ostamaan jotain. Miehen mielestä tämä on järjestely on hyvä ja jos joskus tarvitsen rahaa niin hän kuulema antaa -__-
Välillä tuntuu että mieheni on isäni jolta pyydän viikkorahaa kaupassa käyntiin.

Meillä miehellä on vakituinen työpaikka. Hän on maksanut omasta autostaan verot, vuokran puoliksi, oman puh.laskun eli omat menonsa, mutta oikeastaan ruokakaupassa käy aina omilla rahoilla. Itse olen lapsen kanssa ollut pari vuotta kotona ennen kouluun menoa ja olen siitä huolimatta maksanut puolet vuokrasta ja muut omat laskuni.. synnytyksestä tuli 350e lasku kotiin jonka maksoin joka pennin itse erissä äitiyspäivärahasta :/
Mies saa kuukaudessa pyöreästi 2000e ja minun tulot on noin 340e.. Puolet vuokrasta 255 eli ei paljon hurrata. Pakko se laina on ottaa. Minähän senkin sitten pois makselen. :/

Hyi helvetti mikä mies. Vaikuttaa aivan hyväksikäytöltä.

Älä "sorittele" niin minustakin!
Pihi mies mikä pihi. Alkoi naurattamaan hänen kommenttinsta "No minä olen jo tonnilla maksanut laskuja. En millään voi maksaa sinun puolikkaasta vuokrastasi edes vähästä."
Käyttää tiliään pelikoneisiin, lottoaa päivittäin ja netissä pelaa pokeria. Näihin kyllä rahaa aina löytyy.

Yhteistyössä