mellu
Olishan se parempi tilanne kuin tämä nykyinenAlkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja mellu:Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:Siis te elätte peeheenä, mutta teillä ei ole yhteiset rahat?
Ei ole. Yritin silloin kun äitiyslomalle jäin puhua miehelle, että laitettais yhteiselle tilille tietty prosenttimäärä tuloista ja maksettais sieltä kaikki yhteiset menot, ruuat yms. Sitä sitten laskettiinki jo, mutta mies sitten sanoi, että vararikko tulee ja se jäi siihen. Ilmeisesti tarkoitti, että hänelle jää liian vähän omaa rahaa sen jälkeen...
Olisiko tuokaan reilua? Jos toisen tulot on 500 ja toisen 3000, niin jos molemmat laittaa puolet tuloistaan yhteiseen hyvään, sille parempituloiselle jäis 1500 "omiin juttuihin", köyhemmälle vaan 250. Ja samassa perheessä muka ollaan
Mies on vain niin kamalan pihi, kun kyseessä ovat muut ihmiset. hyvä esimerkki on se, että kun oltiin kenkäkaupassa ja mies katseli itelleen kenkiä. Mulla oli tarvetta kesäkengille kun entiset oli menossa rikki. Siinä sitten ääneen pohdin, että ostanko vielä vai mitä teen. Mies tarjoutu ostamaan ne kengät, kun voinhan maksaa sitten ne takaisin kun mulle tulee rahaa. En tajunnu silloin sanoa, että sehän voi olla takaisinmaksun alku siitä adidaksen verkkapuvusta, minkä minä hänelle omista rahoistani olen maksanut (elloksen tilillä).