Miehen ystäväpiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iiida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iiida

Vieras
Ollaan parikymppisiä ja seurusteltu pari vuotta.
Nyt on sitten alkanut tulla ongelmia mieheni ystävien kanssa. Tai no itsellänihän ei heitä vastaan mitään ole, ovat mielestäni ihan mukavia. Mutta tuntuu että suurin osa mieheni ystävistä ei minusta pidä, enkä oikein ymmärrä miksi.
Tämän mielikuvan olen saanut siitä, että miestäni kutsutaan usein erilaisiin juhliin joihin tulee muitakin pariskuntia, mutta minua ei kutsuta ollenkaan. Kutsu on aina tarkoitettu vain miehelleni.
Tottakai ymmärrän, että on miesten keskeisiä illanistujaisia ja muita kavereiden kesken tapaamisia joihin on ihan normaalia jättää kutsumatta. Tämä on kuitenkin eriasia, kun kyseessä on juhlia, joissa ei ole juurikaan muita kuin pareja. Eikä kyse voi olla siitäkään, etteivät mieheni ystävät minua tunne, koska kuitenkin muiden parisuhteellisten naisia kutsuvat mukaan, joskus jopa sellaisia joita eivät ole koskaan nähneet.
Aikaisemmin tälläisiä tilanteita ei juuri ole ollut, koska mieheni on usein kutsunut ystäviään meille.
Sinänsähän tämä ei iso ongelma ole, onhan minulla omiakin ystäviä joiden kanssa voin silloin viettää aikaa, kun mieheni lähtee juhlimaan. Jollain tapaa tämä asia vaan ahdistaa minua, ja asiaa ei auta se, että olen kertonut miehelleni tunteistani ja häntä hänen ystäviensä käytös ei tunnu haittaavan.
Omat ystäväni jos käyttäytyisivät samalla tavalla, luultavimmin loukkaantuisin, sillä minulle tulisi siitä tunne etteivät ystäväni arvosta tarpeeksi suhdettani. Mieleeni tulee mieheni käytöksestä se, että ehkä hänkään ei arvosta suhdettamme tarpeeksi, kun asia ei tunnu vaivaavan.
Mitähän tässä tilanteessa nyt kannattaisi tehdä, kun minulla on sellainen tunne, että vielä joku päivä tulee tilanne, jossa miehen on valittava joko minut tai ystävänsä ja sitä minä en tosiaankaan halua.

Aika merkillistä, että kokonainen joukko erillisiä ihmisiä ei pitäisi sinusta joten tuskin mikään laajan porukan yhteinen salaliitto yhtä ihmistä vastaan on kyseessä.

Tulee tuntu että kyllä miehesi jotain osaa tähän vastata jos vaan haluaa. Oletko ottanut asiaa vakavasti puheeksi? Siis muutenkin kuin sivumennen ihmetellen, jolloin on helppoa ohittaa pohdintasi olankohautuksella. Jos jotenkin johtuu sinusta, niin jollei miehesi anna vihjettä missä vika niin ethän voi asiaa mitenkään kieltää/myöntää saati korjata!
Ei tuollaista tarvitse sietää.

Aika merkillistä, että kokonainen joukko erillisiä ihmisiä ei pitäisi sinusta joten tuskin mikään laajan porukan yhteinen salaliitto yhtä ihmistä vastaan on kyseessä.

Tulee tuntu että kyllä miehesi jotain osaa tähän vastata jos vaan haluaa. Oletko ottanut asiaa vakavasti puheeksi? Siis muutenkin kuin sivumennen ihmetellen, jolloin on helppoa ohittaa pohdintasi olankohautuksella. Jos jotenkin johtuu sinusta, niin jollei miehesi anna vihjettä missä vika niin ethän voi asiaa mitenkään kieltää/myöntää saati korjata!
Ei tuollaista tarvitse sietää.

Olen tosiaankin ottanut asian vakavasti puheeksi, mutta mieheni ei siihen osaa muuta sanoa, kuin että tuskin kyse mistään vihanpidosta on. Olen myös tosiaan kysynyt, häiritseekö tämä asia häntä ja siihen vastaus on aina pelkkä olankohautus, eli itse tulkitsen sen kieltäväksi vastaukseksi. Jotain tälle tilanteelle on kyllä tehtävä ja aion kyllä selvittää missä mättää..

Viimeksi muokattu:
Kun miehesi on kutsunut ystäviään teille, niin onko heidän tyttöystävänsä olleet kutsuttuina?

Oletko jotenkin erilainen kuin miehesi kaveripiiri ja näiden tyttöystävät? Oletko esimerkiksi koulutetumpi tai raittiimpi tms.

Haluaisiko miehesi sittenkin olla sinkku?

Onko sinun ystäviesi puolella tapaamisia, joihin ihmiset menevät pareittain ja onko miehesi silloin mukana?

Oletta parikymppisiä ja jo 2 vuotta seurustelleet. Toisin sanoen iässä, jolloin kaverit ja omat menot ovat vielä varsinkin pojilla erittäin tärkeällä sijalla.

Sinä sen sijaan taidat olla sitä mieltä, jotta olette pysyvästi pariutuneet tulevaa elämää varten?
Kahden aikuisen poikalapsen äitinä tiedän, jotta pojat ovat vielä poikia, eivät lainkaan kypsiä pysyvään parisuhteeseen lopuksi ikäänsä. Aika on tyttöihin tutustumista ja vaihtelua, pelejä, harrastuksia kaveriporukalla ja sen sellaista tärkeimmällä sijalla.

Olette todennäköisesti tässä yhdessäolossanne hieman eri asteella. Poika kaipaa vielä omaa vapauttaan toisella tapaa kuin sinä.

Teille kummallekin tekisi varmasti hyvää, jos löysäisitte hieman ja alkaisitte viettää molemmat aikaa omissa menoissa ja harrastuksissa, jotta itsenäistyisitte ja saisitte kokemuksia ja näkökulmaa ihmisiin ja elämään.

Tiedäthän, että mitä lyhempi lieka, sitä enemmän siitä pyrkii irti!

Minusta toi kutsumattomuus vaikuttaa moukkamaiselta. Mutta olen samaa mieltä kuin edellisetkin, ainoa, jonka kanssa asiasta voi puhua, on miehesi. Voi tietysti olla, että hän näkee asian omalta kantiltaan eikä automaattisesti pidä tapaa sinua syrjivänä. Tietysti jos olisitte pitkään seurustellut pari ja jompaa kumpaa ei kutsuttaisi vaikkapa jonkun häihin, se vaikuttaisi erittäin epäkohteliaalta. Ja tavallisiin bileisiinkin, joihin tulee pariskuntia, luulisi sinutkin kutsuttavan.
Samaa mieltä kuitenkin kuin edelliset, onko tuo porukka joku yhdessä hengannut sisäpiiri, josta sinä kovasti erotut?

Minusta on ennenkin tuntunut, että naiset ovat vielä miehiäkin kiinnostuneempia kaveridensa mielipiteistä kumppaninsa suhteen, mikä kuulostaa lapsellisen epävarmalta.

Toisekseen, jos nainen pistäisi minut valitsemaan itsensä tai kavereideni välillä, valitsin ehdottomasti kaverit. Nainen ja kaverit kun täydentävät toisiaan ja tuollainen vertailu kertoo anteeksiantamattomasta typeryydestä.

En minä tosin sitäkään ymmärrä, että miksi johonkin bileisiin toiset ovat tervetulleita kumppaninsa kanssa ja toiset vain ilman. Ettei nyt vain olisi käynyt niin, että miehesi ja sinä odotatte erillistä kutsua. Minun ystäväpiirissäni kun kumppanit ovat automaattisesti olleet tervetulleita lukuunottamatta erillistä kieltoa, kuten polttarit. Jopa yhden kaverin vaimo, jota kaikki inhoavat, saa aina tulla mukaan. Se korkeintaan ignoorataan, kun se alkaa kännipäissään järjestämään mustasukkaisuusdraamoja ja valittamaan muiden tekemisistä.

Olen usein miettinyt sitä, että kovin nuorena tytöt alkavat puhua miehestään. Minulla on vaivaantunut olo, jos 16v tyttö kysyy parisuhdepalstalla ongelmasta miehensä kanssa. Niin kuin edellä kerrottiin olette tekin kovin nuoria ja miehet ovat ikuisia poikia. Rajanveto on nyt hieman hankalaa; minusta olisi hyvä, jos nuorena suhteet eivät olisi vakavia ja ei ainakaan mies tekisi naista raskaaksi.

Samaa mieltä nimim. "nuoruus" ja "no" kanssa, 20v. ei useimmiten ole vielä mies, vaan poika. Tosin olisihan se asiallista tyttöystävää kohtaan että suostuisi juttelemaan mistä tuossa on kyse.

Vaihtoehtoja:

1. Miehesi jättää kertomatta, että teidät molemmat on kutsuttu, koska hän haluaa mennä juhlimaan ja rentoutumaan ilman sinua.

2. Ketään muutakaan ei ole kutsuttu pariskuntina, mutta koska he ovat pari, he menevät automaattisesti yhdessä. Teidänkin kuuluisi mennä niin, muutoin erotut porukasta yhä enemmän, kun muut ihmettelevät miksi sinä et tullut mukaan. (Miehesi on taas avainasemassa mitä hän ystävilleen vastaa mikset tullut mukaan tai miksi hän ei pyytänyt sinua mukaan)

3. Epätodennäköisin vaihtoehto on se, että koko kaveripiiri jättää sinut kutsumatta ja kutsuvat kaikki muut parit yhdessä, molemmat. Jos oikeasti näin on, sinussa on oikeasti jotain joka ei kuulu joukkoon ja miehesi tietää mistä on kyse, jos hän kerran kuuluu siihen porukkaan joka yhteisesti on tuon kutsumattajättämis-päätöksen tehnyt.

Junttimaista käytöstä mieheltäsi ja miehesi ystäviltä. Jos kerran kyse on pariskuntien juhlista.

Mistä tiedät ettei sinua ole kutsuttu?

Voihan olla että miehesi bilettää mieluiten yksinään, on tehnyt niin ennenkin ja aikoo tehdä jatkossakin, seurustelee tai ei. Voi olla koulutuksen paikka, jos aiot paikkasi ottaa parisuhteessanne. Oletteko kihoissa vaiko vain punkkaatte yhdessä? Kuinka vakasti miehesi suhteenne ottaa, oletteko "oikea pari"?

Olisi aika ihan asiallisesti jutella miehen kanssa, miten teidät näkee ja mitä sinä edellytät, kun kerran "yhdessä" ollaan, häpeääkö hän sinua, miksi ei pidä puoliasi, eikö itse kunnioita suhdettanne ja sitä että olette pari?

Kiitoksia vaan kaikille jotka koittivat auttaa. Ja näille jotka naureskelevat kun mieheksi kutsun parikymppistä 'poikaa'. niin itse tykkään häntä mieheksi kutsua, kun käytöskin on sen mukaista suht koht kaikissa asioissa. Ehkä tässä kyseisessä asiassa se poikuus tuleekin esille, kun ei osaa asiasta keskustella..
Mutta tosiaan, en usko että kyseessä on hänen halunsa juhlia yksin, koska monesti hän on kieltäytynyt juurikin siitä syystä, että haluaa mielummin olla minun kanssani. Ja omaa aikaa miehelläni on kyllä aivan riittävästi. Hän kuitenkin melko usein lähtee ystäviensä kanssa ''parille'' tms. mikä ei minua häiritse tippaakaan, pitäähän omien ystäviensäkin kanssa saada olla ilman että minä olen mukaan tuppautuneena.
Tiedän myös hyvin, että näihin kyseisiin juhliin, joihin minua ei kutsuta, on kutsuttu muita pareja. Tässä juorukylässä noita asioita tietää, vaikkei välttämättä haluaisikaan.
Tosiaan olen vielä koittanut uudestaan tästä asiasta keskustella hiukan paremmin tuloksin. Asia on nyt suht koht selvä, ja käsittääkseni siis tässä ystäväpiirissä on yksi pari, joilla on jotakin minua vastaan (en tosin ymmärrä mitä..) ja heidän mielipiteensä painaa näiden ystävien kesken niin paljon, että tälle asialle ei oikein sen enempiä voi tehdä..

Tosiaan olen vielä koittanut uudestaan tästä asiasta keskustella hiukan paremmin tuloksin. Asia on nyt suht koht selvä, ja käsittääkseni siis tässä ystäväpiirissä on yksi pari, joilla on jotakin minua vastaan (en tosin ymmärrä mitä..) ja heidän mielipiteensä painaa näiden ystävien kesken niin paljon, että tälle asialle ei oikein sen enempiä voi tehdä..

No nyt tällä "pojaksi" haukutulla on mahdollisuus osoittaa olevansa mies asettumalla sinun puolelle ja laittamalla kokonaan boikottiin sellaiset pariskunnille osoitetut kutsut joista sinut jätetään rannalle yhden pariskunnan mielen mukaan. Eikö tuollainen kohtelu ole loukkaavaa teille molemmille?
Varsinkin kun miehesi ei ole liekassa vaan sinulla on hyvä asenne hänen kaveritapaamisiin ja teillä ilmeisesti muuten asiat kunnossa.

Viimeksi muokattu:
No nyt tällä "pojaksi" haukutulla on mahdollisuus osoittaa olevansa mies asettumalla sinun puolelle ja laittamalla kokonaan boikottiin sellaiset pariskunnille osoitetut kutsut joista sinut jätetään rannalle yhden pariskunnan mielen mukaan. Eikö tuollainen kohtelu ole loukkaavaa teille molemmille?
Varsinkin kun miehesi ei ole liekassa vaan sinulla on hyvä asenne hänen kaveritapaamisiin ja teillä ilmeisesti muuten asiat kunnossa.

Loukkaavalta se ainakin minusta tuntuu, ja keskustelujen jälkeen ilmeisesti miehestänikin. Katsellaan tilannetta sitten seuraavalla kerralla kun kutsu tulee ja toivotaan että hän edes jollain tasolla asettuu puolelleni. Hänen menemisiään en kuitenkaan ala kieltämään, päättäköön itse miten nämä tilanteet haluaa hoitaa..

Viimeksi muokattu:
Täytyy todeta, että muinoin itse ollessani parikymppinen, meillä oli isossa kaveripiirissä vähän vastaava tapaus. En tietenkään tarkoita, että tämä mitenkään olisi verrannollinen sinun keissiisi, mutta kerronpahan vain yhden esimerkin.

Eli meitä oli siis suuri kaveripiiri, suurin osa tunsi toisensa jo suurinpiirtein ala-asteikäisestä asti. Tyttö-ja poikaystäviä vaihtui ja kaikki kutsuttiin aina reilusti mukaan kekkereihin, juhliin, illanviettoihin ja muihin menoihin. Mutta sitten sattui, että yhdelle meidän kaveriporukan miehistä tuli tosi erikoinen tyttöystävä. Siis suoraan sanoittuna outo. Hän ei yleensä puhunut mitään juhlissa, ja jos puhui, niin suurinpiirtein ärjyi ja v*ttuili poikaystävälleen taukoamatta. Sairaan mustasukkainen ihminen, joka kyttäsi miehen menemisiä. Esim. vessaan piti mennä vanhtimaan, ettei se vaan puhu 'vieraille naisille' mitään. Yritettiin ihan tosissaan tutustua tähän naikkoseen, mutta muutamien kekkerikertojen ja mykkyyden jälkeen, itse ainakin aloin ajatella, että miksi ihmeessä kutsun tuollaisen hapannaaman pilaamaan meidän (ja erityisesti poikaystävänsä) illan.

Joskus joku taisi jopa kysyä tältä kundilta, että mitä sä tuossa naisessa näät. Niin ei se oikein osannut siihen mitään vastata. Heillä oli kuulemma kuitenkin kahdestaan ihan ookoo.

Ajateltiin sitten porukalla, että jätetään tuo naisihminen omaan arvoonsa, jos häntä kerran niin närästää olla meidän porukoissa. Että ei tartte tulla juhliin murjottamaan ja arvostelemaan. Niin, tosiaan hän osasi kyllä arvostella kaikkea mahdollista. Esim. jos joku oli tehnyt illanistujaisiin ruokaa, niin tää naikkonen saattoi kovaan ääneen kommentoida esim. että onpas suolaista, eihän tätä voi syödä. Vaikka ruoka oli mitä mainiointa. Itse sensijaan hän ei koskaan tehnyt mitään.

(Onneksi) se suhe sitten loppui aikanaan ja mies löysi ihan kivan ja normaalin naisen vierelleen. Tavataan vieläkin silloin tällöin kahvikupposen äärellä.

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen tarina;11190796:
Täytyy todeta, että muinoin itse ollessani parikymppinen, meillä oli isossa kaveripiirissä vähän vastaava tapaus. En tietenkään tarkoita, että tämä mitenkään olisi verrannollinen sinun keissiisi, mutta kerronpahan vain yhden esimerkin.

Eli meitä oli siis suuri kaveripiiri, suurin osa tunsi toisensa jo suurinpiirtein ala-asteikäisestä asti. Tyttö-ja poikaystäviä vaihtui ja kaikki kutsuttiin aina reilusti mukaan kekkereihin, juhliin, illanviettoihin ja muihin menoihin. Mutta sitten sattui, että yhdelle meidän kaveriporukan miehistä tuli tosi erikoinen tyttöystävä. Siis suoraan sanoittuna outo. Hän ei yleensä puhunut mitään juhlissa, ja jos puhui, niin suurinpiirtein ärjyi ja v*ttuili poikaystävälleen taukoamatta. Sairaan mustasukkainen ihminen, joka kyttäsi miehen menemisiä. Esim. vessaan piti mennä vanhtimaan, ettei se vaan puhu 'vieraille naisille' mitään. Yritettiin ihan tosissaan tutustua tähän naikkoseen, mutta muutamien kekkerikertojen ja mykkyyden jälkeen, itse ainakin aloin ajatella, että miksi ihmeessä kutsun tuollaisen hapannaaman pilaamaan meidän (ja erityisesti poikaystävänsä) illan.

Joskus joku taisi jopa kysyä tältä kundilta, että mitä sä tuossa naisessa näät. Niin ei se oikein osannut siihen mitään vastata. Heillä oli kuulemma kuitenkin kahdestaan ihan ookoo.

Ajateltiin sitten porukalla, että jätetään tuo naisihminen omaan arvoonsa, jos häntä kerran niin närästää olla meidän porukoissa. Että ei tartte tulla juhliin murjottamaan ja arvostelemaan. Niin, tosiaan hän osasi kyllä arvostella kaikkea mahdollista. Esim. jos joku oli tehnyt illanistujaisiin ruokaa, niin tää naikkonen saattoi kovaan ääneen kommentoida esim. että onpas suolaista, eihän tätä voi syödä. Vaikka ruoka oli mitä mainiointa. Itse sensijaan hän ei koskaan tehnyt mitään.

(Onneksi) se suhe sitten loppui aikanaan ja mies löysi ihan kivan ja normaalin naisen vierelleen. Tavataan vieläkin silloin tällöin kahvikupposen äärellä.

No tuonlaisen naisen sietäisikin jättää pois kuvioista...
Itse en kuitenkaan käyttäydy erikoisesti näiden mieheni ystävien kanssa, juttelen normaalisti ja olen oma mukava itseni. Ja silloin kun näitä ihmisiä tapaan, on heistäkin suurin osa minulle mukavia.

Yhteistyössä