Miehen viestit toisille naisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästynyt

Vieras
Menin sitten lukemaan miehen tekstiviestit uteliaisuuttani. Tiedän, se on väärin, mutta tehty, mikä tehty.

Joka tapauksessa, hieman hämmästytti miehen tapa kirjoitella toisille naisille.. Siis nämä toiset naiset ovat ihan vaan yhteisiä ystäviämme, naapureita tai muita tuttuja, eikä viestien sisältö ollut mitenkään epäilyttävä, ihan jotain arkisia käytännön asioita saattoi olla, kuten vaikkapa sopimista yhteisen pihan ruohonleikkaus-vuoroista tai jotain muuta arkista... Mutta kirjoittaessaan näille naisille, mieheni aloittaa viestit kohteliaasti kirjoittamalla "hei kaunis".

Muuten sekin olisi ihan ok, mutta hieman pahalta tuntui se, että minulle hän ei koskaan kirjoita "hei kaunis". Minulle lähetetyt viestit menevät suoraan asiaan ilman tuota kohteliasta tervehdystä. Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella? Tietysti minä olen hänelle tärkeämpi kuin nuo kaverit ja naapurit, mutta miksi ihmeessä he saavat "lepertelyä" osakseen, mutta minä en?

"Hei kaunis" lienee hauskaksi tarkoitettu aloitus. Jostain syystä joillakin parisuhteessa olevilla miehillä on tarve näyttäytyä sellaisena puolivapaana flirttailijana, vaikka oma parisuhde on täysin mainio.

Minulle muutaman kaverin mies lähettää välillä viestejä, jotka ovat kovinkin flirttaavia tai seksuaalisia sävyltään. Olen tulkinnut ne vitseiksi, joihin vastaan samaan sävyyn takaisin. Samalla laitan myös tyttöystävälleen terveisiä. Nämä miehet eivät siis ole kiinnostuneita minusta, enkä itse ole noissa viesteissä tai soitoissa aloittellinen, mutta vastaan, mikäli viestin saan. Lisäksi kukin noista miehistä on saanut numeroni tyttöystävältään eikä minulta itseltäni.

Vaan eikös sitä sanota, että "uteliaisuus tappoi kissan" eli kovin hyvää ei uteliaisuudesta seuraa... Nauti mieluummin kesästä kuin miehesi viestien miettimisestä!

Jos mulle tulisi tuollainen viesti, niin vain ällöttäisi. Jospa se tosiaan on sellaista viatonta, vaikka ei aloitakaan miesten viestejä samaan tyyliin. Ettei siis ole mitään "hakuammuntaa". No, jos mitään ei ole tapahtunut, niin mitään ei ole tapahtunut.

En olis huolissani. Jos suhde on muuten hyvä, eikä mitään merkkejä pettämisestä ole, niin unohtaisin moiset viestit ja myös sen miehen puhelimen tirkistelyn. Edellinen sen sanoikin fiksusti: nauti mielummin kesästä. :)

Tuollaiset tervehdykset ovat turhia ja mauttomia. Miehelläsi näyttää olevan outo tarve mennä normaalia tervehdystä pidemmälle ja viestittää jotain... mitä?. Tuollainen tervehdys on outo ja tarpeeton. En yhtään ihmettele, että loukkaannuit.

Se on kyllä aivan totta, että tuollaiset tervehdykset kuuluisivat minulle, ei muille. Ja jos nyt jostain syystä miehellä olisikin sellainen tapa, että kaikkia naisia tervehditään tuolla tavalla, niin miksi minä olen poikkeus? Miksi minulle ei sanota mitään kaunista? Se on hyvin outoa ja loukkaavaa... Olen jo aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että mies ei turhia lepertele, mutta hyväksyin sen, koska ajattelin, että mies ei vaan ole sellainen lepertelijä luonteeltaan. Mutta näköjään hän on sitä muille, vaan ei minulle. Kamalaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;10611466:
Se on kyllä aivan totta, että tuollaiset tervehdykset kuuluisivat minulle, ei muille. Ja jos nyt jostain syystä miehellä olisikin sellainen tapa, että kaikkia naisia tervehditään tuolla tavalla, niin miksi minä olen poikkeus? Miksi minulle ei sanota mitään kaunista? Se on hyvin outoa ja loukkaavaa... Olen jo aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että mies ei turhia lepertele, mutta hyväksyin sen, koska ajattelin, että mies ei vaan ole sellainen lepertelijä luonteeltaan. Mutta näköjään hän on sitä muille, vaan ei minulle. Kamalaa!

Millaisia viestejä laitat itse miehellesi? Voisithan esimerkiksi osoittaa hänelle tavallista enemmän positiivista huomiota. Voihan olla, että hänkin on luullut, ettet välitä mistään "lepertelystä". Ainakin joissakin tilanteissa olen nähnyt, että mies yrittää olla hellyyttävä naistaan kohtaan, mutta nainen näyttää vain kiusaantuvan moisesta.

Tietenkään en todellisuudessa tilannettanne tiedä, mutta pitäisin noita viestejä täysin harmittomina. Suosittelen, että unohdat koko asian. Asian esille ottaminen voi olla vaikeaa, kun miehesi voisi myös kokea loukkaavaksi puhelimensa tutkimisen.

Olen itse laittanut satunnaisen säännöllisesti jotai mukavaa viesteihin. Joskus olen aloittanut viestin kirjoittamalla "hei komistus" tai "hei hani" tai laittanut viestin loppuun "puspus" tai "suukkoja". Joskus ihan suhteemme alku aikoina hän saattoi kirjoittaa minulle muutaman tuollaisen viestin ja sitten se vaan lakkasi. Nykyään hän ei edes aina vastaa viesteihini ollenkaan ja jos vastaakin, viestit ovat neutraaleja.

Muuten hän kyllä kohtelee minua hyvin ja yhdessä vietetty aika on hellää ja mukavaa. Mutta miksi ihmeessä hän ei voi sanoa minulle "hei kaunis" jos hän sanoo sen kaikille muillekin?

En totisesti uskalla ottaa asiaa puheeksi, tein väärin lukiessani hänen viestit ja sen tunnustaminen tuskin herättää hänessä halun leperrellä minulle...

Hyvä juttu, että teillä on mukavaa yhdessä! Taitaa ne teot kuitenkin painaa enemmän vaakakupissa kuin sanat!

Vaikeaa tietää, mikä saa parisuhteessa olevan miehen flirttaamaan naisensa kavereille... Ehkä joku muu tietää? Voihan mies pitää naisensa kavereita ns. turvallisena kohteena. Ainakaan itse en ole koskaan kokenut ketään kaverini miestä puoleensavetäväksi.

Älä myöskään jää harmittelemaan tuota kännykkä-juttua. Sellaistakin joskus vain sattuu. Nimim. itsekin joskus exän kännykän tutkinut ja sitä jälkikäteen harmitellut...

Niin, enpä tiedä, miksi hän kirjoittaa sellaisia viestejä. Mutta oli syy mikä hyvänsä, se loukkaa minua. Ja jotenkin tuntuu, että enemmän minua tässä loukkaa se, että minulle hän EI kirjoita sellaisia viestejä. Jos myös minä (olenhan sentään tyttöystävä!) saisin tuollaisia viestejä, olisi helpompi hyväksyä, että hän on erityisen "kohtelias" muillekin naisille, mutta jotenkin ajatuksissani korostuu nyt se, että jos hän kutsuu muita naisia kauniiksi, niin miksei siinä samalla myös minua?

Niin, enpä tiedä, miksi hän kirjoittaa sellaisia viestejä. Mutta oli syy mikä hyvänsä, se loukkaa minua. Ja jotenkin tuntuu, että enemmän minua tässä loukkaa se, että minulle hän EI kirjoita sellaisia viestejä. Jos myös minä (olenhan sentään tyttöystävä!) saisin tuollaisia viestejä, olisi helpompi hyväksyä, että hän on erityisen "kohtelias" muillekin naisille, mutta jotenkin ajatuksissani korostuu nyt se, että jos hän kutsuu muita naisia kauniiksi, niin miksei siinä samalla myös minua?

Yritä muistaa että sinä olet miehesi nainen, ei muut. Sut sun mies on valinnut kumppanikseen, ei muita. Eikö se kerro jo jotain?

Viimeksi muokattu:
Sekin olisi outoa, jos mies kutsuisi kaikkia naisia, myös sinua samalla tavalla, siinä olisi aivan kuin joku haaremi. Ehkä hän tekee eron tällä tavalla, mutta aika outo tapa. PIeni asia, mutta voi kertoa jostakin teidän välillänne. Onko suhteenne arkipäiväistynyt? Puuttuuko siitä romantiikka? Ehkä voisit muistuttaa häntä, että muistatko mitä sanoit silloin, tai et ole sanunut minulle yhtä juttua pitkään aikaan?... Älä sano mitä haluat kuulla, jos mies yhtään ajattelee hän kyllä tietää mistä on kyse.

Sekin olisi outoa, jos mies kutsuisi kaikkia naisia, myös sinua samalla tavalla, siinä olisi aivan kuin joku haaremi. Ehkä hän tekee eron tällä tavalla, mutta aika outo tapa. PIeni asia, mutta voi kertoa jostakin teidän välillänne. Onko suhteenne arkipäiväistynyt? Puuttuuko siitä romantiikka? Ehkä voisit muistuttaa häntä, että muistatko mitä sanoit silloin, tai et ole sanunut minulle yhtä juttua pitkään aikaan?... Älä sano mitä haluat kuulla, jos mies yhtään ajattelee hän kyllä tietää mistä on kyse.

Olen ed. kanssa samaa mieltä, onko suhteenne arkipäiväistynyt? Vielä pahempi jos miehesi kuuluu joukkoon jolla on ollut paljon naisystäviä, sinä sen tiedät. Nimittäin on ihmisiä jotka etsivät koko elämänsä jotain uutta, sitä että saa volloitettua toisen. Jos ei muuten niin ainakin puheissaan, viesteissään jne. Keräävät itselleen sitä että toisen kanssa ollaan siten, ja toisen kanssa taas toisella tavoin "suhteessa". Hyvin monet, niin miehet kuin naisetkin ovat ikuisia valloittajia, eivät kasva aikuisiksi siinä mielessä.

Toinen asia on että olet pahoittanut mielesi tavalla joka ei ollut ihan reilu. Nimittäin jokainen löytää toisesta, toisen historiasta jotain mieltään pahoittavaa, kunhan tönkii riittävän paljon toisen historiaa. Pitäisi elää vaan tätä hetkeä näillä eväin mitä on, ja jos ei toimi niin silloin on tehtävä jotain. Sinäkin voisit kysyä mieheltäsi että mihin on kadonnut ne tavat joita hänellä oli suhteenne alussa.

Et kertonut myöskään onko miehesi "miehesi", vai vain miesystävä? Jos hän on vain miesystävä niin silloin kyllä olisin varovainen hänen suhteensa, hän pyydystää koko elämänsä ajan uutta valloitusta, näin se vaan on.

Viimeksi muokattu:
Mikset voi sanoa miehelle että luit hänen viestinsä! Minä ainakin sanoisin, ja samalla kysyisin miksi hän on tuollaisia kirjoitellut vieraille naisille ja miksei sinulle! Jos suuttuu siitä kun luit viestinsä, suuttukoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;10610534:
Menin sitten lukemaan miehen tekstiviestit uteliaisuuttani. Tiedän, se on väärin, mutta tehty, mikä tehty.

Joka tapauksessa, hieman hämmästytti miehen tapa kirjoitella toisille naisille.. Siis nämä toiset naiset ovat ihan vaan yhteisiä ystäviämme, naapureita tai muita tuttuja, eikä viestien sisältö ollut mitenkään epäilyttävä, ihan jotain arkisia käytännön asioita saattoi olla, kuten vaikkapa sopimista yhteisen pihan ruohonleikkaus-vuoroista tai jotain muuta arkista... Mutta kirjoittaessaan näille naisille, mieheni aloittaa viestit kohteliaasti kirjoittamalla "hei kaunis".

Muuten sekin olisi ihan ok, mutta hieman pahalta tuntui se, että minulle hän ei koskaan kirjoita "hei kaunis". Minulle lähetetyt viestit menevät suoraan asiaan ilman tuota kohteliasta tervehdystä. Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella? Tietysti minä olen hänelle tärkeämpi kuin nuo kaverit ja naapurit, mutta miksi ihmeessä he saavat "lepertelyä" osakseen, mutta minä en?

Miehesi luultavasti nai kaikkia keitä vaan saa ja yrittää saada pienellä flirtillä selville kiinnostaisiko naapurin Pirkkoa pieni vaakamambo. Usko pois, olen itse mies ja harrastan samaa;)

En epäile, että pettäisi.. Sen suhteen luotan mieheen enemmän, kuin itseeni. Ihmetyttää lähinnä hänen ajatuksen juoksunsa ja oudot viestit. Miksi hän haluaa miellyttää toisia naisia ja tehdä heille hyvän mielen kohteliaisuuksilla, mutta minulle ei vaivaudu moisia kirjoittelemaan..? Sitä ihmettelen. Ehkä suhteemme on sitten liian arkipäiväistynyt...

Mutta missään nimessä en aio sanoa, että luin viestit! Se olisi mielestäni silkkaa typeryyttä. Hänen lähettämissään viesteissä minua ärsyttää ajatus siitä, että hän olisi lakannut pitämästä minua viehättävänä ja olisi jotenkin hieman kyllästynyt ja se, että minä menisin mustasukkaisena nalkuttamaan ja vieläpä kertomaan, että olen lukenut hänen viestejään, se tuskin parantaisi tilannetta. Vaikea kuvitella, että miehelle sen jälkeen tulisi valtava tarve ylistää minua... Joskus on parempi pitää mölyt mahassa.

Kuvittelisin, että miehenne haluaa luoda hyvänkuvan itsestään.
Hän haluaa jollainlailla miellyttää kaikkia naisia.
Kauniilla sanoilla hän tuon ilmaisee vieraille naisille, ja muutahan hän ei voi tehdäkään.
Ymmärsin hänen toimivan kanssanne koskettelu ja hellittelyrintamalla mallikkaasti.

Tuossa flirtissä on se hauskapuoli, kun sillä voi kokeilla miten pitkälle sitä uskaltaa edetä, mutta se pitää muistaa ettei liianpitkälle mene.

No kun te niitä kauniita sanoja haluaisitte kuulla, niin esittäkää rauhallisesti toiveenne hänelle.
Älkää vaatiko, mutta kertokaa silti toiveenne.

Rakas mieheni, minä niin haluaisin kuulla, olenko minä vielä kaunis silmissäsi.
Sellaisia kivoja flirttailevia sanoja haluaisin kuulla, kun ne vatsan laittaa niin mukavasti kihelmöimään.

Toivottavasti hän tuosta vihjeestä viisastuu.

Ja voihan niistä välillä muistutella, jollain kivalla tavalla, jos ne hellätsanat unohtuvat.

Hei.

Harrastan itse tekstiviesti tms. flirttailua muiden miesten kanssa, vaikka olenkin ihan tasapinoisessa suhteessa. Ongelma on lähinnä siinä, että oma mies ei tajua flirttailusta yhtään mitään. Toki flirttailisin hänen kanssaan, jos se olisi mahdollista. Ja flirttailu nyt on muutakin kuin "hei kulta" -sanojen käyttö.

Itselläni on ollut vaikeuksia yhteensovittaa avioliitto ja tuo jo aiemmin mainittu halu valloittaa. Luonnollinen tapani tutustua ihmisiin on flirttailla heille, ja sen lopettaminen tuntuisi jokseenkin mahdottomalta. Onnekseni mieheni ei ole mustasukkainen ja pystyn avoimesti flirttailemaan muiden kanssa hänen läsnäollessaan.

Vaadin aika paljon huomiota ja ihailua, ja ellen saa sitä kotona riittävästi haen sitä muualta (parisuhteessa määriteltyjen rajojen sisällä tietenkin). En tiedä, olisiko minulle mahdollista olla suhteessa, jossa en kaipaisi vieraisiin pöytiin flirttailua, ja mietin tätä välillä. Ehkä olen vain väärässä suhteessa, ehkä olen vaan niin huomionhakuinen, ettei yhden ihmisen huomio riitä.

Yhteistyössä