miehen vastuuntunnottomuus

Kävipä tässä eräänä kauniina kevät iltana niin, että olimme juuri ostaneet avomieheni kanssa aso-asunnon uusperheelle ja muuttaneet hädin tuskin sisään kun...mies yks ilta keräsi kimpsunsa ja lähti, eikä sen jälkeen ole ottanut yhteyttä tai selitellyt tekoaan! Jäimme lasteni(11,8v)kanssa aika tyhjän päälle ja taloudellisesti tuskin selviämme uudesta kodista joten pitäisi alkaa jälleen etsimään uutta kotia vaikka tavarat on laatikossa edellisestä muutosta(muutto viikko sitten)! Tässä sitä ollaan ja ihmetellään, onko kellään vastaavaa kokemusta? Kaiken kukkuraksi olen ehkä raskaana avomiehelleni, lasta yritetty pidemmän aikaa mutta päätyneet keskenmenoon.Yhteistä taivalta meillä on takana 2v, jonka aikana mies on jäänyt kiinni yhteydenpidosta toisiin naisiin 3 kertaa.Myös tällä kertaa tiedän kierroksessa olevan jonkun, jossa hän nyt ilmeisesti viettää mukavaa huoletonta poikamieselämää. Kun mies on jäänyt kiinni muista naisista, hän on sanonut ettei siihen liity seksiä vaan ovat henkistä laatua.Osittain olen uskonut, koska miehelläni ei juurikaan ole kavereita eikä hän muutenkaan ole järin ulospäinsuuntautunut, joten netin palstoilta on helppo poimia fiksuja keskustelutaitoisia naisia.Silti kaikesta huolimatta, en voi käsittää tilannetta enkä sitä miten mies tai kukaan voi olla noin vastuuntunnoton että tahallaan ajaa toisen tällaiseen ahdinkoon!
 
Anna kun halin sinua ensiksi :hug:

Oletteko joutuneet ottamaan lainan aso-osuuden maksuun? Siihen vastikkeeseen saa normaalin asumistuen mielestäni, eli jos jäät sen suhteen tyhjän päälle, hae heti tukea, yksinuoltajakorotusta lapsilisään, ja tilaa aika sossuun.

Sen lainan kanssa voi olla tietysti vaikeaa, jos se on molempien nimissä, ssaisitko sen omiin nimiisi, ja sopisit aluksi vain korkojen maksun tms?

Mun mies teki melkein samalla lailla, juuri oli muutettu 4 lapsen kanssa asoasuntoon, ja lainaa otettu yms. Kun mies otti ja jätti, sain lainan itselleni, ja asumistuen heti pyörimään (kävin kelassa rehellisesti kertomassa mitä mies teki, sain pikapäätöksen).

Selvisin ihan hyvin lainanlyhennyksestä, vuokrasta ja elämisestä 4 lapsen kanssa.

Tuloni olivat: palkka, asumistuki, lapsilisät,elatustuki.

Voimia sinulle! Toki sinun on miehen kanssa keskusteltava asiat kuntoon, mutta rahallisesti voisit selvitäkin. :wave:
 
Laina on yksin nimissäni, mutta ensim.suuri erä pitäisi maksaa kesäkuussa jonka mies oli luvannut maksaa omaa osuuttaan pois eli puolet koko aso-lainasta! Ajattelin vaan antavatko pankista mulle yh äitinä 30 000e lainan jos katsovat että vuokrakin on sellainen että en valttämättä pysty yksin maksamaan.Asumiskulut olisivat kk n.1300e lainanlyhennyksineen ja vuokrineen eli aika paukku! Olen vieläkin kait niin shokissa koko tilanteesta etten osaa tehdä mitään..."lamppu palaa mutta ketään ei ole kotona!" Keskustellakkin pitäisi, mutta kun mies ei ota yhteyttä ja itselläni ei sisu anna periksi. Pelkään että keskustelusta ei lisäksi tulisi yhtikäs mitään, koska olen niin vihainen ja pettynyt ja miehen keskustelutaidot olemattomat! Mielessä pyörii kaiken aikaa vain yksi kysymys MIKSI ja siihen tuskin muut kuin mies osaa antaa vastauksen!
 
pieni tarkennus
Ilmeisesti omistat asunnon 100% ja olet ottanut
myös velan.


Onko miehesi jotenkin kytköksissä omaisuuteesi?

Pitäiskö hänen maksaa omaisuudesta jota ei omista vai ymmärsinkö väärin???


 
mikä ongelma
Kuten edellinenkin luin tämän läpi.

En ymmärrä yhtään.

Olet osatanut asunnon, josta miehesi pitäisi maksaa puolet.

Onkohan teillä mennyt sukset ristiin näiden omaisuusasioiden kanssa.

Talo olisi pitänyt ostaa ja omistaa siinä suhteessa kun se maksetaan.

Itse en suostuisi ikinä moiseen.


 
tarkannusta
Enpä ymmärrä minäkään.

Näinkö hyvin ihmiset on perillä siitä kuka maksaa ja kuka omistaa.

Jos vain yksi omistaa hän myös maksaa.
Toki mieheltä voi periä vuokraa.

Eriasia on jo ostetaan yhdessä. Silloin myös maksetaan yhdessä.

 
No jaa. Meillä mies ehdotti juuri vastaavaa. Minä ottaisin tuplalainan mitä kykenen maksamaan, hän takaa, minä ostan asunnon ja hän maksaa siinä kuukausittain puolet...En suostunut. Jos minun nimiin yksin laina ja asunto, niin ainoastaan sen verran mitä yksin kykenen maksamaan. Miehellä omaa omaisuutta ja uutta lainaa ei halua ottaa, saisi kyllä.
 

Yhteistyössä