Miehen vapaus kulkea

  • Viestiketjun aloittaja Neljän äiti__
  • Ensimmäinen viesti
Neljän äiti__
Onko tämä ongelma nyt minun pääni sisällä vai onko tällaisesta oikeus hermostua?

Mieheni tulee töistä kotiin käytännössä aivan miten sattuu. Esim. tänään mieheni vakuutti, että hän pääsee tulemaan kotiin poikkeuksellisesti klo 12. Järjestin itselleni menoja, että voisin lähteä hoitamaan kerrankin omia asioitani.

No, jälleen on käynyt niin, että miestä ei kuulu eikä näy. Eikä hän vastaa kännykkään. Miehelle mikään ei ole niin vastenmielistä kuin kännykän pitäminen mukana. Kohta on siis kulunut tunti, enkä tiedä lainkaan, missä äijä on menossa ja koska tulee. Tunti ei ole mikään maailmanloppu, mutta nyt olisi hyvin kätevää lähteä, kun pienet ovat päiväunilla eikä vauvakaan tarvitse tissiäni.

Jos tämä tapahtuisi kerran, se olisi täysin OK. Mutta kun meillä tämä tapahtuu useamman kerran viikossa. Äijä luuhaa työhommissa ja taas jäi johonkin hommaan kiinni. Olen niin helvetin väsynyt tähän, että minun täyty tehdä menoistani aina tarkka tili, mutta äijä saa mennä, miten mielii.

Nyt en jaksa spekuloida vieraissa käyntiä tms. Jos käy niin omapahan on ongelmansa. Tällä hetkellä mua kiinnostaa eniten se, että pääsen hoitamaan omat asiani joskus normaaliin virastoaikaan.

Olenko siis turhasta natkuttaja?
 
"huoh"
Aikuisella miehellä on todellakin vapaus kulkea silloin kun on asiallisista menemisistä kuten töissä käymisestä kyse. Kenenkään itsenäisen aikuisen ei tule olla vanki omassa kodissaan.

Vain nainen voi kuvitella omistavansa miehen ja omaavansa oikeuden tämän kulkemisen hallitsemiseen. Jopa sellainen joka itse oleilee kotona ja on miehestä taloudellisesti riippuvainen kehtaa kuvitella että voisi kontrolloida miehen töissäkäyntiä siinä kuin omia muitakin menoja. Ja kotona perseellään koneen ääressä istuen kyselee vertaistukea muilta samanlaisilta. Voi elämän kevät.

Joillakin nykynaisilla on voimaistunut feministen ajattelu kajahtanut kippoon ihan käsittämättömällä tavalla.
 
Ken guru
[QUOTE="huoh";29939522]Aikuisella miehellä on todellakin vapaus kulkea silloin kun on asiallisista menemisistä kuten töissä käymisestä kyse. Kenenkään itsenäisen aikuisen ei tule olla vanki omassa kodissaan.

Vain nainen voi kuvitella omistavansa miehen ja omaavansa oikeuden tämän kulkemisen hallitsemiseen. Jopa sellainen joka itse oleilee kotona ja on miehestä taloudellisesti riippuvainen kehtaa kuvitella että voisi kontrolloida miehen töissäkäyntiä siinä kuin omia muitakin menoja. Ja kotona perseellään koneen ääressä istuen kyselee vertaistukea muilta samanlaisilta. Voi elämän kevät.

Joillakin nykynaisilla on voimaistunut feministen ajattelu kajahtanut kippoon ihan käsittämättömällä tavalla.[/QUOTE]

Totta, (vaikka kommenttisi olikin naisia halveksuva, sitä en peesaa) mutta ei pidä lupailla mitään kotiintuloaikoja toiselle ellei niistä pysty pitämään kiinni.
 
"huoh"
Et valita turhasta. Palkkaa joku hoitajaksi? Ja mies saa maksaa hoitajalle.
Viittaan edelliseen kommenttiini.

Voi jumaliste. Mies maksaa, mies tottelee, mies alistuu, mies elättää. Vain täysin munaton ja itseään kunnioittamaton mies suostuu tuollaiseen mutta perhesovun nimissä moni tietysti alistuu. Halveksun moisia TODELLA syvästi ja ääneen aina kun on tilaisuus.
 
"niinpä"
Joskus töissä on vaan sellaista, ettei sieltä pääse lähtemään vaikka itse presidentti odottais oven takana. Hankalaahan se on kotirouvan sellaista ymmärtää. Sitä paitsi mikä estää lähtemästä niitten lasten kanssa? Niin mä itsekin tein, kun lapset olivat pieniä. Jos olisin jäänyt odottelemaan jotakuta lapsia vahtimaan, olisin saanut odotella maailmantappiin saakka.

Ja kyllä, mullakin on neljä lasta joten tiedän tasan tarkkaan millaista elämä nelilapsisessa perheessä on. Mutta elämä on valintoja. Joko voi reippaasti ottaa asiat haltuun ja hoitaa hommat, tai sitten voi vaihtoehtoisesti märehtiä kotona, kun kaikki on niin vaikeaa.
 
Neljän äiti__
Totta, (vaikka kommenttisi olikin naisia halveksuva, sitä en peesaa) mutta ei pidä lupailla mitään kotiintuloaikoja toiselle ellei niistä pysty pitämään kiinni.
Juuri tästä oli kyse. Vaikka olen tällä hetkellä "vain kotona", minullakin pitäisi olla tilaisuus joskus omiin menoihini suunnitellusti. Ei siten, että lähden sitten, jos miehen menoilta jää saumaa. Eikö sama päde myös työssäkäyvien äitien suhteen, että lupauksista pidetään kiinni!

Mä en noita naisten halventajia noteeraa mihinkään. He ovat joko elämässään katkeroituneita vanhoja piikoja/vanhoja poikia, jotka eivät ole päässeet ikinä ensimmäisellekään äitiys- tai isyyslomalle. Tai sitten he ovat omassa elämässään alistettuja tossukkamiehiä, joiden ainoa purkautumiskanava on tämä palsta.
 
"HUOH"
[QUOTE="huoh";29939527]Viittaan edelliseen kommenttiini.

Voi jumaliste. Mies maksaa, mies tottelee, mies alistuu, mies elättää. Vain täysin munaton ja itseään kunnioittamaton mies suostuu tuollaiseen mutta perhesovun nimissä moni tietysti alistuu. Halveksun moisia TODELLA syvästi ja ääneen aina kun on tilaisuus.[/QUOTE]

Mieshän on päässyt naurettavan helpolla, ei tarvitse vääntää lapsia maailmaan, osallistuu siihen hommaan ainoastaan sen hauskan osuuden verran, ei tarvitse valvoa niiden kanssa kotona, kunhan jatkaa omaa helppoa elämäänsä ja käydä töissä kotikaaoksessa olemisen sijaan ja kehtaa vielä pettää lupauksensakin, vaikka nainen hyvää hyvyyttään on kotona ja hoitaa kaiken, vaikka yhtä hyvin voisi itse mennä töihin ja antaa miehen hoitaa kotihommat. Oksettavan munaton mies, kantaisi edes vastuunsa, mutta ei ole siihenkään selkärankaa. Evoluutio ihan syystä järjesti naisen kantamaan jälkeläiset, miehistä ei siihen olisi.
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
Neljän äiti__
[QUOTE="niinpä";29939529]Joskus töissä on vaan sellaista, ettei sieltä pääse lähtemään vaikka itse presidentti odottais oven takana. Hankalaahan se on kotirouvan sellaista ymmärtää. Sitä paitsi mikä estää lähtemästä niitten lasten kanssa? Niin mä itsekin tein, kun lapset olivat pieniä. Jos olisin jäänyt odottelemaan jotakuta lapsia vahtimaan, olisin saanut odotella maailmantappiin saakka.

Ja kyllä, mullakin on neljä lasta joten tiedän tasan tarkkaan millaista elämä nelilapsisessa perheessä on. Mutta elämä on valintoja. Joko voi reippaasti ottaa asiat haltuun ja hoitaa hommat, tai sitten voi vaihtoehtoisesti märehtiä kotona, kun kaikki on niin vaikeaa.[/QUOTE]

Minä olen kotiäiti, en kotirouva. Työelämästä on kokemusta roppakaupalla ja sitä tulee kertymään jatkossakin. En uskokaan, että itse olet ottanut lapsiasi mukaan kampaajalle tai kuntosalille.
 
"vvvv"
[QUOTE="HUOH";29939542]Mieshän on päässyt naurettavan helpolla, ei tarvitse vääntää lapsia maailmaan, osallistuu siihen hommaan ainoastaan sen hauskan osuuden verran, ei tarvitse valvoa niiden kanssa kotona, kunhan jatkaa omaa helppoa elämäänsä ja käydä töissä kotikaaoksessa olemisen sijaan ja kehtaa vielä pettää lupauksensakin, vaikka nainen hyvää hyvyyttään on kotona ja hoitaa kaiken, vaikka yhtä hyvin voisi itse mennä töihin ja antaa miehen hoitaa kotihommat. Oksettavan munaton mies, kantaisi edes vastuunsa, mutta ei ole siihenkään selkärankaa. Evoluutio ihan syystä järjesti naisen kantamaan jälkeläiset, miehistä ei siihen olisi.[/QUOTE]

Mistä tiedät miten "hyvää hyvyyttään" apkin kotona on? Voisinpa väittää että nykysuomessa kotiäitinä olo on täysin vapaaehtoista eikä edellytä orjana olemista. Ap voisi vallan hyvin osallistua perheen taloudelliseen puoleen menemällä töihin, niin saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa työpäivien verran.
 
Neljän äiti__
[QUOTE="huoh";29939522]Aikuisella miehellä on todellakin vapaus kulkea silloin kun on asiallisista menemisistä kuten töissä käymisestä kyse. Kenenkään itsenäisen aikuisen ei tule olla vanki omassa kodissaan.

Vain nainen voi kuvitella omistavansa miehen ja omaavansa oikeuden tämän kulkemisen hallitsemiseen. Jopa sellainen joka itse oleilee kotona ja on miehestä taloudellisesti riippuvainen kehtaa kuvitella että voisi kontrolloida miehen töissäkäyntiä siinä kuin omia muitakin menoja. Ja kotona perseellään koneen ääressä istuen kyselee vertaistukea muilta samanlaisilta. Voi elämän kevät.

Joillakin nykynaisilla on voimaistunut feministen ajattelu kajahtanut kippoon ihan käsittämättömällä tavalla.[/QUOTE]

Luojan kiitos, että minun ei ole koskaan tarvinnut olla taloudellisesti riippumaton kenestäkään.
 
Neljän äiti__
[QUOTE="vvvv";29939548]Mistä tiedät miten "hyvää hyvyyttään" apkin kotona on? Voisinpa väittää että nykysuomessa kotiäitinä olo on täysin vapaaehtoista eikä edellytä orjana olemista. Ap voisi vallan hyvin osallistua perheen taloudelliseen puoleen menemällä töihin, niin saisi sitä kuuluisaa omaa aikaa työpäivien verran.[/QUOTE]

Sori, äitiyslomalla ei saa oikein mennä töihin/tienata ainakaan meidän alalla. Huvittavaa, että tästäkin tuli tällainen kotiäiti vs. työssäkäyvä äiti - kiista.
 
"niinpä"
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän äiti__;29939543:
Minä olen kotiäiti, en kotirouva. Työelämästä on kokemusta roppakaupalla ja sitä tulee kertymään jatkossakin. En uskokaan, että itse olet ottanut lapsiasi mukaan kampaajalle tai kuntosalille.
Kuntosalilla en käynyt, vaan liikunta oli sellaista missä lapsetkin olivat mukana. Kotijumppaa, lenkkeilyä jne. Kampaajalla tuskin tarvitsee ravata viikottain ja sinne voi varailla sitä aikaa vaikka miehen loman tai viikonloppuvapaan ajaksi, niin pääsee ilman lapsia. Kaupassa käynnit, virastoasiat, lääkärireissut sujuu kyllä lastenkin kanssa, kun ottaa elämänsä ihan omiin pikkukätösiin ja kantaa vastuunsa siitä että on jalkansa levittänyt.
Jos on noin vaikeaa elää normaalia elämää kodin ulkopuolella lasten kanssa, niin olisi varmaan kannattanut jättää sitten se lapsiluku siihen yhteen.
 
Neljän äiti__
[QUOTE="niinpä";29939558]Kuntosalilla en käynyt, vaan liikunta oli sellaista missä lapsetkin olivat mukana. Kotijumppaa, lenkkeilyä jne. Kampaajalla tuskin tarvitsee ravata viikottain ja sinne voi varailla sitä aikaa vaikka miehen loman tai viikonloppuvapaan ajaksi, niin pääsee ilman lapsia. Kaupassa käynnit, virastoasiat, lääkärireissut sujuu kyllä lastenkin kanssa, kun ottaa elämänsä ihan omiin pikkukätösiin ja kantaa vastuunsa siitä että on jalkansa levittänyt.
Jos on noin vaikeaa elää normaalia elämää kodin ulkopuolella lasten kanssa, niin olisi varmaan kannattanut jättää sitten se lapsiluku siihen yhteen.[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä. Olet tosi taitava! :)
 
Ken guru
[QUOTE="niinpä";29939558]Kuntosalilla en käynyt, vaan liikunta oli sellaista missä lapsetkin olivat mukana. Kotijumppaa, lenkkeilyä jne. Kampaajalla tuskin tarvitsee ravata viikottain ja sinne voi varailla sitä aikaa vaikka miehen loman tai viikonloppuvapaan ajaksi, niin pääsee ilman lapsia. Kaupassa käynnit, virastoasiat, lääkärireissut sujuu kyllä lastenkin kanssa, kun ottaa elämänsä ihan omiin pikkukätösiin ja kantaa vastuunsa siitä että on jalkansa levittänyt.
Jos on noin vaikeaa elää normaalia elämää kodin ulkopuolella lasten kanssa, niin olisi varmaan kannattanut jättää sitten se lapsiluku siihen yhteen.[/QUOTE]

Eli miehesi ei ole tullut vastaan tai juurikaan auttanut sinua arjen jutuissa? Kuulostaa kamalalta. Onneksi meillä kumpikin, sekä työssä käyvä että kotona olija saa sen verran omaakin aikaa että ehtii tekemään rauhassa mitä pitää. Kampaajat, urheilemiset sun muut.
 
joopa joo
Fiilikset on täälläkin vähän huonot kun saatiin harvinainen tilaisuus laittaa lapsi yökylään, näitä tapahtuu maksimissaan kerran vuodessa niin mies onkin taas pitkälle iltaan töissä vaikka piti tulla jo alkuillasta.
 
No, teitä on kaksi aikuista suhteessa, joilla on samat säännöt. Tästälähin, kun miehesti tulee kotiin, jätä hänelle vastuu kodista ja lähde itse toisaalle tekemään juttuja, koska sinullakin on vapaus kulkea, miten tykkäät. Älä vastaa kännykkään ja tule kolme tuntia myöhemmin kotiin, kuin olit sanonut tulevasi.
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
Neljän äiti__
Eli miehesi ei ole tullut vastaan tai juurikaan auttanut sinua arjen jutuissa? Kuulostaa kamalalta. Onneksi meillä kumpikin, sekä työssä käyvä että kotona olija saa sen verran omaakin aikaa että ehtii tekemään rauhassa mitä pitää. Kampaajat, urheilemiset sun muut.
Peesi. Vai oiskohan mun pitänyt alun perinkään lähteä kuntosalille? Kun ramppaan siellä niin usein tylsyyttä pakenemassa, niin toki mun kroppa on huikean hyvä. Ja sitten mies ränkyy jatkuvasti seksiä. Ei ois tullut näin paljon varmaan lapsiakaan, jos oisin ollut vähän enemmän kotisohvalla pelaamassa Kimbleä. :/
 
[QUOTE="niinpä";29939558]Kuntosalilla en käynyt, vaan liikunta oli sellaista missä lapsetkin olivat mukana. Kotijumppaa, lenkkeilyä jne. Kampaajalla tuskin tarvitsee ravata viikottain ja sinne voi varailla sitä aikaa vaikka miehen loman tai viikonloppuvapaan ajaksi, niin pääsee ilman lapsia. Kaupassa käynnit, virastoasiat, lääkärireissut sujuu kyllä lastenkin kanssa, kun ottaa elämänsä ihan omiin pikkukätösiin ja kantaa vastuunsa siitä että on jalkansa levittänyt.
Jos on noin vaikeaa elää normaalia elämää kodin ulkopuolella lasten kanssa, niin olisi varmaan kannattanut jättää sitten se lapsiluku siihen yhteen.[/QUOTE]

Voi paska.
Mä luulin, että mieskin on vastuussa meidän perheen arjesta ja lapsista, kun ihan yhteistuumin ollaan ne lapset tehty, mutta näemmä olin väärässä. Lapset ja koti on pelkästään minun vastuullani, koska olen jalkani levittänyt.
Ja mitä mä olen mennyt tekemään... mitä mä olenkaan mennyt tekemään. Jättääköhän mun mies mut?
 
"niinpä"
Aloittajan viestissä pointti oli se, että mies ei tullut taaskaan ajoissa töistä kotiin, jolloin ap ei pääse hoitamaan asioita. Ja että tätä tapahtuu monta kertaa viikossa. En ihan heti olettanut, että on olemassa ihmisiä jotka käyvät monta kertaa viikossa kampaajalla ja samalla reissulla myös kuntosalilla. Kuntosalille kun yleensä pääsee myös illemmalla. Yleensä "asioitten hoitaminen" tarkoittaa virastoissa/kaupassa/pankissa yms käymistä. Siis asioiden hoitamista. Ei mitään omaa hemmottelua. Ja tähän sitten totesin, etteivät lapset ole este asioiden hoitamiselle.

En ole sanonut, etteikö omaa aikaa omille HARRASTUKSILLE saisi olla, kun ap ei sellaisesta maininnut sanallakaan aloitusviestissään. Ja olisi täysin eri asia, jos mies luuhaisi itse jossain harrastuksissa ja kavereilla yms niin, ettei ap_lla olisi mahdollisuutta itse toimia samoin. Nyt oli kyse kuitenkin siitä, että mies on TÖISSÄ eikä ap pääse "hoitamaan asioita" ja kiukuttelee siitä. Aivan eri asioita, mutta ilmeisesti täällä on kotimammoilla luetun ymmärtäminen hieman hakusessa.
 
Ken guru
[QUOTE="niinpä";29939608]Aloittajan viestissä pointti oli se, että mies ei tullut taaskaan ajoissa töistä kotiin, jolloin ap ei pääse hoitamaan asioita. Ja että tätä tapahtuu monta kertaa viikossa. En ihan heti olettanut, että on olemassa ihmisiä jotka käyvät monta kertaa viikossa kampaajalla ja samalla reissulla myös kuntosalilla. Kuntosalille kun yleensä pääsee myös illemmalla. Yleensä "asioitten hoitaminen" tarkoittaa virastoissa/kaupassa/pankissa yms käymistä. Siis asioiden hoitamista. Ei mitään omaa hemmottelua. Ja tähän sitten totesin, etteivät lapset ole este asioiden hoitamiselle.

En ole sanonut, etteikö omaa aikaa omille HARRASTUKSILLE saisi olla, kun ap ei sellaisesta maininnut sanallakaan aloitusviestissään. Ja olisi täysin eri asia, jos mies luuhaisi itse jossain harrastuksissa ja kavereilla yms niin, ettei ap_lla olisi mahdollisuutta itse toimia samoin. Nyt oli kyse kuitenkin siitä, että mies on TÖISSÄ eikä ap pääse "hoitamaan asioita" ja kiukuttelee siitä. Aivan eri asioita, mutta ilmeisesti täällä on kotimammoilla luetun ymmärtäminen hieman hakusessa.[/QUOTE]

Niin, siis taaskaan, ja taas oli luvattu. Onhan tuo nyt vittumaista. Ellei ole aivokirurgi, niin todennäköisesti psytyy ainakin ilmoittelemaan ajoissa ettei pystykään pitämään lupaustaan. Taaskaan.
 
ap..
[QUOTE="niinpä";29939608]Aloittajan viestissä pointti oli se, että mies ei tullut taaskaan ajoissa töistä kotiin, jolloin ap ei pääse hoitamaan asioita. Ja että tätä tapahtuu monta kertaa viikossa. En ihan heti olettanut, että on olemassa ihmisiä jotka käyvät monta kertaa viikossa kampaajalla ja samalla reissulla myös kuntosalilla. Kuntosalille kun yleensä pääsee myös illemmalla. Yleensä "asioitten hoitaminen" tarkoittaa virastoissa/kaupassa/pankissa yms käymistä. Siis asioiden hoitamista. Ei mitään omaa hemmottelua. Ja tähän sitten totesin, etteivät lapset ole este asioiden hoitamiselle.

En ole sanonut, etteikö omaa aikaa omille HARRASTUKSILLE saisi olla, kun ap ei sellaisesta maininnut sanallakaan aloitusviestissään. Ja olisi täysin eri asia, jos mies luuhaisi itse jossain harrastuksissa ja kavereilla yms niin, ettei ap_lla olisi mahdollisuutta itse toimia samoin. Nyt oli kyse kuitenkin siitä, että mies on TÖISSÄ eikä ap pääse "hoitamaan asioita" ja kiukuttelee siitä. Aivan eri asioita, mutta ilmeisesti täällä on kotimammoilla luetun ymmärtäminen hieman hakusessa.[/QUOTE]

Sä kuulostat ihan siltä, ettet ole ikinä hemmotellut itseäsi miehestäsi puhumattakaan. Kannattaisi joskus kokeilla, voisit tykätä!
 

Yhteistyössä