Kyläily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minn"

Vieras
Mitäs mieltä olette, kun mieheni opiskelukaveri pyysi kylään yön yli vain mieheni, kun jos koko perhe tulee mukaan, se on vaan sitten yhtä lastenhoitoa...
Ovat vaimoineen nuorimman lapseni kummeja, eikä tod nähdä riesaksi asti välimatkan takia, viimeksi vuosi sitten. Meillä kolme 3,5-7 v lasta. Heillä myös lapsia, yli 10 v jo, että ei ihan samaa ikää.
Tavallaan ymmärrän, mutta sitten taas en. Kyllä minäkin haluaisin nähdä muita ihmisiä, enkä jäädä kotiin hoitamaan lapsia, kun mies pääsee kyläilemään. Tuntuu, että osaa olla itsekäs äijä, en kehtaisi erotella tolleen perheenjäseniä, vaikka jotkut saattavatkin olla rasittavampia, kuin toiset. Eikä siis olla mikään kauhukakaraperhe, ihan normisettiä.

Enpä oikein ymmärrä miten kukaan kehtaa toimia noin kuten miehesi opiskelukaveri. kun on kuitenkin yhden lapsen kummi. Nolo mies ja koko perhe.

Ymmärrän että 3 alle kouluikäistä lasta teettää vaivaa ja en oikeastana itse käynyt paljon missään kun lapset olivat pieniä, juuri siksi että ajattelin, että eipä sitä ehdi kuitenkaan muuta kuin lastenhoitoa. Joten mitä iloa minusta on kenellekään. Varsinkin kun tulen eroperheestä ja molemmilla vanhemmilla oli uusi puoliso johon saivat ajan kulumaan,

Mutta joo, aikooko miehesi mennä? Toivottavasti ei...

Pyydä sinä heidät teille koko perheenä?

Joo, vähän tylyä jotenkin tuo miehen kaverin toiminta. Mutta ei meille kyllä esim. mahtuis 5-henkinen perhe mitenkään yökylään. Yksi vierashuone ja sekin pieni. Päiväseltään saa kyllä tulla kylään ja kiva on kun vieraita käykin.

Miehen kaverilla on varmaan se tilanne kun omat lapset jo isompia, ettei enää jaksa sitä pikkulapsiperheen meteliä ja häsellystä. Ihan eri tavalla ehtii jutella aikuisten juttuja jos ei oo pieniä lapsia paikalla, joten siinä mielessä ymmärrän kyllä vaikka en itse noin kehtaisi tehdäkään.

Mä taas en ymmärrä kahta asiaa tässä alotuksessa:

-Miksi vanhat opiskelukaverit eivät saisi tavata ja viettää aikaa kahdestaan? Siis jos miehesi menisi kaverin luo yksin niin tuskin hengaisivat koko aikaa kaverin vaimon ja lasten kanssa. Ja jos välimatkaa on sen verran että viime tapaamisesta on vuosi,niin ihan mukavahan se on ettei tartte päiväseltään mennä vaan saa jäädä yöksi.

-MIKSI kummiksi pyydetään joku joka asuu kaukana tai ei muuten ehdi/välitä nähdä kummilastaan?? Käsittääkseni kummin tehtävä olis olla turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Miten se voi isommallekaan lapselle olla turvallinen jos ei lapsi edes kovin hyvin tunne koko tyyppiä??

Tuo on vähän vaikea tilanne, ymmärrän kyllä miehenkin opiskelukaveria. Kun jos koko perhe menette, niin väkisin se menee vähän lasten ehdoilla. Lapsia pitää vahtia, ne keskeyttävät keskustelut jne. Ja kun omat lapset ovat jo vanhempia, niin ero korostuu. Mä antaisin miehen mennä, saisi hänkin pienen loman.

[QUOTE="vieras";28687794]Pyydä sinä heidät teille koko perheenä?

Joo, vähän tylyä jotenkin tuo miehen kaverin toiminta. Mutta ei meille kyllä esim. mahtuis 5-henkinen perhe mitenkään yökylään. Yksi vierashuone ja sekin pieni. Päiväseltään saa kyllä tulla kylään ja kiva on kun vieraita käykin.

Miehen kaverilla on varmaan se tilanne kun omat lapset jo isompia, ettei enää jaksa sitä pikkulapsiperheen meteliä ja häsellystä. Ihan eri tavalla ehtii jutella aikuisten juttuja jos ei oo pieniä lapsia paikalla, joten siinä mielessä ymmärrän kyllä vaikka en itse noin kehtaisi tehdäkään.[/QUOTE]

Näin. Kyllähän sen ymmärtää että sitä ei jaksa kun omat lapset isompia, mutta outoa että kehtaa pyytää ap:n miehen yksinään. Mieluummin ei pyytäisi ketään tai kävisivät itse kylässä kahvilla.

[QUOTE="vieras";28687799]Mä taas en ymmärrä kahta asiaa tässä alotuksessa:

-Miksi vanhat opiskelukaverit eivät saisi tavata ja viettää aikaa kahdestaan? Siis jos miehesi menisi kaverin luo yksin niin tuskin hengaisivat koko aikaa kaverin vaimon ja lasten kanssa. Ja jos välimatkaa on sen verran että viime tapaamisesta on vuosi,niin ihan mukavahan se on ettei tartte päiväseltään mennä vaan saa jäädä yöksi.

-MIKSI kummiksi pyydetään joku joka asuu kaukana tai ei muuten ehdi/välitä nähdä kummilastaan?? Käsittääkseni kummin tehtävä olis olla turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Miten se voi isommallekaan lapselle olla turvallinen jos ei lapsi edes kovin hyvin tunne koko tyyppiä??[/QUOTE]

Tuo on kyllä totta, eli jos miehet seurustelevat keskenään, tarkoitus verestää muistoja.
Ja kaikilla ketän suvusta ei asu lähellä, on muutettu töiden perässä.

Mun mielestä tuo on ok. Viettäköön miehet keskenään rentouttavaa iltaa ilman lapsia. Kyläilyn luonne muuttuu ihan toiseksi, jos lapset ovat mukana. Tuossa tapauksessa olisi kyllä kiva kyläillä lisäksi myös perheen kanssa. Jospa molemmat kyläilyt saisi mahdutettua kalenteriin.

Voihan se olla, ettei miehen kaverin perhe ole edes kotona tuolloin ja on siksi ajatellut pyytää vain kaverinsa eikä koko perhettä. Ja ap, jos sinua häritsee että tapaatte harvoin, niin kutsu heidät teille kylään. Jokainen saa kutsua kenet haluaa.

Viiden ihmisen majoittaminen on ihan haastellista, meiltä ei omakotitalosta löydy ylimääräisiä patjoja tuolaiselle määrälle.

Lisäksi aikuisten illanistuminen ja pieneten lasten vahtiminen ei ole kovin hyvä yhdistelmä, tavallinenkin 3.5 v on kovin ehtiväinen tekemään kaikenlaista vieraassa kodissa, kun isä luulee että äiti vahtii ja äiti luulee että isä vahtii...

Kyllähän miesten pitää välillä saada tavata keskenäänkin, ilman vaimoja ja lapsia. Mäkin tapaan välillä kaveriperheiden "rouvia" pelkästään - saunotaan, syödään, juomaa, baareillaan, ja jäädään sille yöksi joka asuu lähinpänä "menopaikkkaa".

[QUOTE="hmmm";28687804]Näin. Kyllähän sen ymmärtää että sitä ei jaksa kun omat lapset isompia, mutta outoa että kehtaa pyytää ap:n miehen yksinään. Mieluummin ei pyytäisi ketään tai kävisivät itse kylässä kahvilla.[/QUOTE]

Mun mielestä taas ei mitään outoa pyytää vain vanhaa opiskelukaveria kylään. Haluaa varmaankin "puhua vain miesten jutuista" ja veittää rentoa iltaa ilman lapsia ja vaimoja ystävänsä kanssa. Mitä kummaa siinä on?

Yhteistyössä