miehen valehtelu vaivaa mieltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilevä

Vieras
olemme seurustelleet 3kk ja todella tiiviisti olemme olleet yhdessä tämän ajan.
noin 1,5kk paikkeilla löysin miehen lattialta vanhan puhelinlaskun vuodelta 08,joka kuului yhdelle naiselle.
kyselin sitten että kuka se nainen on,sanoi että ei hän tiedä,että varmaan tullu jostain autosta kun myy autoja.
mutta olen joskus kattonut miehen kännykkän lokitietoja,ja tää nainen on ehkä kerran viikossa soitellut miehelleni tai sitten mies on joskus soitellut tälle naiselle.
tiedän että tää nainen asuu jonkun miehen kanssa.
vaivaa että miksi mies valehteli..onko nainen joku vanha pano tai joku salapano..
en voi paljoa kysellä mieheltä,kun en halua että mies saa tietää että olen joskus tutkinut puhelinta..
nyt kokoajan pyörii mielessä aina kun ei olla iltoja yhdessä että missähän mies on...
olen kohta ihan hermoraunio.
kuitenkin viikoila olemme noin 2-3 iltaa yhdessä,ja aina viikonloput yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä;10540495:
noin 1,5kk paikkeilla löysin miehen lattialta vanhan puhelinlaskun vuodelta 08,joka kuului yhdelle naiselle.
kyselin sitten että kuka se nainen on,sanoi että ei hän tiedä,että varmaan tullu jostain autosta kun myy autoja.
mutta olen joskus kattonut miehen kännykkän lokitietoja,ja tää nainen on ehkä kerran viikossa soitellut miehelleni tai sitten mies on joskus soitellut tälle naiselle.
tiedän että tää nainen asuu jonkun miehen kanssa.
vaivaa että miksi mies valehteli..onko nainen joku vanha pano tai joku salapano..
en voi paljoa kysellä mieheltä,kun en halua että mies saa tietää että olen joskus tutkinut puhelinta..
nyt kokoajan pyörii mielessä aina kun ei olla iltoja yhdessä että missähän mies on...
olen kohta ihan hermoraunio.

Ehkä miehelläsi ja sillä naisella on yhteinen menneisyys, joka pelottaa miestä ettet sinä saa tietää. Ehkä miehesi haluaa vain suojella sinua tai sitten heidän välillään on jotain syvempää, ota asiasta selvää. Älä tongi hänen tietojaan vaan kysy suoraan, sillä kannattaa pelata reilua peliä. Itse ainakin puhuisin mielummin suoraan ja ottaisin asioista selvää. Jos miehesi ei suostu kertomaan asiasta kannattaa ottaa aikalisä ja antaa hänen selvitellä muita asioitaan, jos hänellä on menneisyydestä jäänyt selvitettämättömiä asioita. Uskottomuus ei ole hyvä pitemmän päälle ja varsinkin jos epäilet koko ajan. Ajan myötä sinusta tulee mustasukkaisempi ja silloin asiat ovat jo pahasti pielessä. Varsinkin jos turhaan epäilet miestäsi. Kannattaa yrittää järjestää teille enemmän aikaa ja selvitellä asioita pikkuhiljaa. Sinuna en ainakaan luovuttaisi heti, sillä kuitenkin välität hänestä ja hän sinusta.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä;10540495:
Tiiviydestä ja etenkin hermojen raunioitumisesta päätellen olet rakastunut. Järjetön mustasukkaisuus kuuluu silloin asiaan. Ensin tulee tunne, menettämisen pelko ja sille alkaa etsiä järkevää syytä. Jos ja kun ilmeistä syytä ei keksi, syntyy ikäänkuin tarve epäillä, saada mikä selitys tahansa ja millä keinolla tahansa, koska tunne pakottaa ankarasti ja ahdistaa sitämättömästi ja se voi teettää jos jonkinlaista…

Rakastuneelle jopa kumppanin selvä tai varsinkin epäselvä menneisyys on kummallisen hämärästi mustisvaikutteista. Jos siltä tuntuu, se johtuu rakastumisesta.

Penkomista ja koluamista motivoi tunnehalu saada selville, tietää mitä tahansa mikä muka helpottaisi järjetöntä pahaa oloa. Mies tajuaa kyllä miksi kyselet tuollaisia ja tietää jo mistä kenkä puristaa. Ei keksi mielekästä syytä informoida tilanteita vuodelta nolla ja kahdeksan.

Agendasi on paljastunut ja hän heitti jotain mitä ensimmäisenä mieleen juolahti. Kukaan ei halua sotkuja ja suunnilleen jokainen tietää että mustis sotkee kunnolla, jos vain antaa pienenkin tilaisuuden. Miehen motiivi on pitää oma elämänsä hallinnassaan, tiukan paikan tullen vaikka sitten valehtelemalla. Noidankierre uhkaa, mutta parempaakaan ei ole.

Rakastuneet usein salaa kiduttavat itseään, koska eivät ymmärrä mitä heissä tapahtuu. Jos joku mies soittelisi ja miehesi tälle, niin sillä et paniikkiasi selittelisi. Sinulla on epäilysi perusteena pelkästään 'väärä' sukupuoli.

tiedän että tää nainen asuu jonkun miehen kanssa. vaivaa että miksi mies valehteli..onko nainen joku vanha pano tai joku salapano..
Niin vaivaa se on selvä. Jokainen tuntee rakastuessaan menettämisen pelkoa eli on mustasukkainen, oli tilanne mikä tahansa. Siihen ei ole muuta järjellistä syytä kuin rakastumisprosessi. Se aiheuttaa tämän selittämättömän tunteen, ollen samalla sen selitys. Mies ehkä valehteli, ehkä ei, mutta jos valehteli niin täysin järjellisesti ja ymmärrettävästä syystä.

Et voi ja toimit järjettömän nurinkurisesti, mikä nakertaa suhdettanne. Ihmiset ajattelevat virheellisesti, että kaikki eivät olisi rakastuessaan mustasukkaisia. Ero johtuu siitä että sama TUNNE ei ilmene samanlaisena KÄYTTÄYTYMISENÄ. Tunnetta ei voi tietää, vain käyttäytymistä on mahdollista tulkita.

Yrität salata tekosi ja ennenkaikkea tunteesi, mikä on ymmärrettävää, koska tiedät ettei se ole sosiaalisesti hyväksyttyä. On kiikunkaakun menetkö liian pitkälle ja huomaako mies sen, tai onko jo piru merrassa.

On toinenkin vaihtoehto. Voitte opiskella mitä rakastuminen on ja mitä kaikkea siitä seuraa. Hyväksyt itse pelot ja kerrot niistä miehelle, joka hyväksyy ne myös, kun ymmärtää mistä on kysymys. Tulette paljon paremmin toimeen niiden ilmiöiden kanssa ja mies pystyy tukemaan vaikeuksissa. Nyt hän ahdistuu ja joutuu hämilleen puolustuskannalle, kun ei tajua. Lakkaat myös tekemästä tulevaisuuden kannalta tarpeettoman huonoja valintoja ja tekoja.

Tyypillinen tunnereaktio, oli järjellistä syytä tai ei. Se kuuluu vakiokalustuksena asiaan .

Vehkeilijä takuulla varaisi tarkoituksenmukaisesti viikkolle enemmän kuin 10-20 tuntia tulokselliseen vehkeilyyn.

Nyt ei ole hyvin asiat teillä. Minun analyysini mukaan kolmessa kohtaa meni pieleen:

Sinun ei olisi pitänyt kysyä siitä puhelinlaskusta mitään (utelia ja sitova vaikutelma). Eikä miehen lähteä valehtelemaan. Eikä sinun missään tapauksessa ratsaamaan puhelinta.

Olet kyttäävvää tyyppiä ja mies pakenee lapsellisesti valehtelemalla. Hän olisi voinut sanoa jotain tyyliin, et se on yhden tutun tytön, joka oli täällä ... tai eksän tai ... tai kenen sit olikin. Missään tapauksessa hän ei olisi saanut lähteä mielistelemään sinua valehtelemalla. Sillä tiellä ei ole loppua. Ja sinä kruunaat kaiken alkamalla väijyä puhelinta! Huono, todella huono ennuste!

Hmmm.. Vastaukseni ei välttämättä tee oloasi yhtään sen helpommaksi mutta saatpahan perspektiiviä.

Minä pidin useamman vuoden yhteyttä entiseeni, eromme jälkeen. Eromme ei ollut niitä helpoimpia mutta pääsimme asioiden yli ja yllätyksekseni saimme kuin saimmekin laitettua alulle mutkattoman ja rehellisen ystävyyden jota todella arvostin koska tämä mies tiesi minut ja asiani, perheeni, sanoinkin hänelle että todella iloinen ja onnellinen siitä että minulla on sellainen ystävä kuin hän. Oli aina valmis tukemaan ja kuuntelemaan.

Mutta.
Sain sitten tietää että hän on mennyt naimisiin naisen kanssa jonkä kanssa hän minua petti. Kielsi tämä pettämisen ihan viimeiseen saakka, kielsi koko naisen olemassa olon ja kaiken huipuksi sai minut pyytämään anteeksi epäilyksiäni. Sitten sain selville että hän on mennyt naimisiin tämän naisen kanssa. Juttelin tämän "ystäväni" kanssa päivää ennen hänen häitään ja useasti myös niiden jälkeen, tietämättä asiasta mitään. Sain sitten tietää, mutkien kautta, mitä on tapahtunut.

Minua ei loukkaa se että mies meni naimisiin. Minua loukkaa ja pelottaa se että minä luotin tällaiseen mieheen kuin kallioon, uskoin että hän on hyvä mies, haluaa parastani ja niin edelleen. Että meillä olihyvä, avoin ja rehellinen ystävyyssuhde.

En usko että tämä vaimo tietää tästä meidän yhteydepidosta. Tosi se loppui kyllä kuin seinään kun sain tietää tästä asiasta. Mutta en usko että nainen todella tietää millä tasolla liikuimme tämän miehen kanssa. Minut on joko kielletty täysin tai sitten minut on leimattu hulluksi eksäksi joka ei osaa päästää irti.
Että näin...

Jos miehellä on kaksi vuotta vanha lasku lattialla, tarkoittaa se sitä, että tyyppi on hiton laiska siivoamaan! Sinä voit tehdä täyssiivouksen miehen asunnossa ja löydät paljon muutakin todistusaineistoa miehen aiemmasta elämästä.