miehen tod.näk. masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
miten hänelle apua?
Olen täällä jo aikaisemminkin asiasta kirjoitellut; mies pitkään ollut väsynyt, haluton...
Kävi verikokeissa ja kaikki ok, puhuin että oisko jonkinasteista masennusta, hän jo sanoi että ehkä, en tiedä. Tänään sanoi että ei oo enää väsy. Sanoin että ongelmat ei poistu, sillä että ne kieltää. Hän kysyi että mitkä ongelmat?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei kai vaan ole päättänyt tehdä sen lopullisen ratkaisun?! Nyt olisin kyllä tosi tarkkana miehen tekemisien suhteen.

Just, toi ei oo tullut mieleen. Toisaalta suunnittelee keväällä mahdollisesti järjestyvää lomamatkaa, mutta eihän se mitään tarkoita.

Niin vaikee varmaan mitään tehdä jos toinen ei halua. Oma mies kans masennukseen taipuvainen. Yritin kyllä kysellä kaikkee, mutta perus Suomalainen mieshän ei paljo tunteistaan puhu.. mutta onneks heräs ja tajus itse hakea apua lääkäriltä. Eli masennuslääkkeitä sai. Ja sillä lähti. Nyt on ollu jo melkein vuoden ilman mitää lääkkeit. Voimia sulle kans! Ei oo helppoo.. ..tiedän kyllä tunteen. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
Niin vaikee varmaan mitään tehdä jos toinen ei halua. Oma mies kans masennukseen taipuvainen. Yritin kyllä kysellä kaikkee, mutta perus Suomalainen mieshän ei paljo tunteistaan puhu.. mutta onneks heräs ja tajus itse hakea apua lääkäriltä. Eli masennuslääkkeitä sai. Ja sillä lähti. Nyt on ollu jo melkein vuoden ilman mitää lääkkeit. Voimia sulle kans! Ei oo helppoo.. ..tiedän kyllä tunteen. :hug:

Must tuntuu että pelkää joutuvansa sairaslomalle? Oliko sun mies sairaslomalla aluksi?

no ehdota että hakee masennuslääkkeitä.. Ei varmaan ole halukas menemään minnekkää ammatti-ihmiselle keskustelemaan? Se on kyl niin vaikeeta ku haluis auttaa mutta ei osaa.

ja ite sillo kaipasin läheisyyttä hullun lailla ja mies vaan käänti kylkee ja kävi nukkumaan. Oli itkussa pitelemistä. Onneks nyt kaikki paremmin ja aivan varmasti sulle käy samoin. Jaksa vaan olla miehes tukena. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
no ehdota että hakee masennuslääkkeitä.. Ei varmaan ole halukas menemään minnekkää ammatti-ihmiselle keskustelemaan? Se on kyl niin vaikeeta ku haluis auttaa mutta ei osaa.

ja ite sillo kaipasin läheisyyttä hullun lailla ja mies vaan käänti kylkee ja kävi nukkumaan. Oli itkussa pitelemistä. Onneks nyt kaikki paremmin ja aivan varmasti sulle käy samoin. Jaksa vaan olla miehes tukena. :flower:

Kuulostaa niiiin tutulta. Haluan olla tukena, mieheni, lasten ja itseni vuoksi. Mutta pelkään että provosoin ja tilanne riistäytyy hallinnasta.

Oikutteleva mies! Yksi lupasi tehdä mulla itsemurhan kun lopetin ja toinen hyppäsi junasta ja kuoli. Noita ennen pitkä avioliitto takana josta erosimme. Olisinko alkanut noita hulttioita vetää puoleeni.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mun mies kans masentunut. Todella rankkaa on ollut kun lääkäriin ei saanut millään ennen kun huomas et menettää perheensä jos ei rupea itseään hoitamaan.

Ja vielä vain moista jaksat, pillerien voimalla elävää.

Joo en mäkään uskaltanut sillo oikein mitään sanoo koko asiasta.. Että helppo se on muita neuvoo. Se kyllä sitte itse avautu mulle ku oli kännis. Ja rupes jo puhuu jotain ittesä tappamisesta. Sillo ois tehny mieli tarttuu sitä kurkusta kiinni ja vähä ravistella järkee päähän.

mutta se tosiaan sitte itse havahtu että nyt on pakko tehdä asialle jotain. Mutta jos mies ei itse tee minkäänlaista aloitetta asian suhteen, niin ei kai sulle jää paljon vaihtoehtoja ku ottaa asia esille ja pakottaa se lääkärille. Jos se ei sulle halua jutella nii sitte valkotakkiselle. Ja varmaan onkin helpompi miehelleskin jutella mielummin jonkun tuntemattoman kanssa.. En tiiä.. Näin ainakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Mun mies kans masentunut. Todella rankkaa on ollut kun lääkäriin ei saanut millään ennen kun huomas et menettää perheensä jos ei rupea itseään hoitamaan.

Ja vielä vain moista jaksat, pillerien voimalla elävää.

eihän niitä masennuslääkkeitä tarvii koko loppuelämää syödä .Ei ainakaan mun miehen tarvinnu ees kauaa.. Riippuu kyl varmaan ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Aloita vaaqn oma elämä, se on sama kun narkkarien kannssa. Ettekös sitä tiedä kun itsekin pillereirä popsitte.

tosissaanko rinnastat masentunnus lääkkeitä käyttävät narkkareihin!

Voi elämä vaan sullekki!

Yhteistyössä