Miehen testosteronikorvaushoito ja lapsettomuus.

Miehelläni on ollut yli 2 vuotta testosteronikorvaushoito. Hän saa Nebido piikin 12 vkon välein. Miehellä on alhaiset testot ja ilman korvaushoitoa hän voi huonosti, joten hän ei itse ole halukas sitä lopettamaan.

Toivomme kuitenkin yhteistä lasta. Miehellä on ennestään 11 vuotias poika. Itselläni on tyttö edellisestä suhteesta. Olemme jonkun aikaa yritetty saada aikaiseksi yhteistä lasta mutta ilman tulosta. Olen 31 ja mies 36. Korvaushoito huonontaa tai lopettaa miehen oman siittiötuotannon täysin, siksi mietityttää onnistutaanko ikinä saamaan sitä toivottua lasta. Olen erittäin surullinen asiasta ja kysynkin teiltä onko kellään kokemusta millaiset onnistumismahdollisuudet meillä on saada se lapsi ilman lapsettomuushoitoja? Onko täällä pariskuntia jolla on onnistunut lapsen saaminen ilman korvaushoidon lopettmista?
Vielä ei olla missään tutkimuksissa käyty. Vaihtoehto olisi että mies lopettaisi korvaushoidon, mutta hän ei halua koska kokee että hänen vointi menee niin huonoksi. Sen lisäksi miehelle tulisi erektio-ongelmia ilman korvaushoitoa.

Mietin yötäpäivää tätä asiaa. Olisin todella kiitollinen jos joku voisi kertoa omasta kokemuksesta, tai faktaa miten näissä tapauksissa on käynyt. Tiedän että mieheni miettii näitä myös, ja suree että hänellä on tälläinen ongelma.
 
Turha kärvistellä, käykää tutkituttamassa miehen sperma. Se on nopeasti tehty, ainakin yksityiselle pääse heti. Sen jälkeen tiedätte paljon enemmän mikä teidän tilanne on. Meillä miehen siemennesteestä löytyi aikoinaan 6 hyvää siittiötä ja ICSI hoidoilla me saatiin lapsi.
 

Yhteistyössä