Miehen sukulainen on RASITTAVA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Se sukulaisuus mieheen ei muuten ole olennaista, paitsi siinä mielessä, etten viitsi sanoa hänelle suoraan, että "mieti vähän miten puhut" tms., toisin kuin jos henkilö olisi vaikkapa oma sukulaiseni tai tuttavani.
Täytyy vain yrittää antaa hänen sanomistensa ja reagoimistensa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta se juuri suututtaakin! Ärsyttää, että hän saa möykätä mielensä mukaan ja itse pitäisi vain hyväksyä se - vaikka luulisi, että hänelläkin aikuisena ihmisenä ois kyky hallita ja hillitä itseään ja käytöstään.

No, asiaan. Tässä esimerkkejä hänestä.

Jos sanon jotain kriittistä lastenkasvatuksesta yleensä, hän suorastaan räjähtää silmille. Alkaa hirveät palopuheet siitä, että "lapset ovat lapsia ja heitä ja lasten vanhempia pitäisi ymmärtää, sillä eihän lasten kasvatus ole helppoa". Hänen mukaansa on kypsymätöntä ja kokemattoman ihmisen puhetta, jos olen sitä mieltä, että lapsia pitäisi esimerkiksi kieltää julkisilla paikoilla jos he käyttäytyvät huonosti tms. Jos ei vain hymyile julkisilla paikoilla riehuville ja sotkeville lapsille, sellainen ihminen on hänen mielestään julma ja kypsymätön.

Hän on kaikesta, mitä sanon, eri mieltä. Aina löytyy kärkeviä mielipiteitä ja kommentteja. Koskaan hän ei voi olla vaikkapa vaan hiljaa, vaan pitää pistää paremmaksi ja mahdollisimman lujin sanankääntein. Tulee typerä ja arvoton olo, ihan niin kuin minun mielipiteeni olisivat ihan vaan perseestä ja hän aina oikeassa.

Olen töissä terveydenhoitoalalla, ja aina hän jaksaa haukkua ja mollata alalla työskenteleviä ihmisiä. Milloin terveyskeskukset ovat perseestä, milloin sairaanhoitajat ovat perseestä, milloin hän kyllä tietää asioista paremmin kuin työpaikkalääkärit, milloin mitäkin. Aina löytyy valitettavaa. Kun sanon, että useimmiten ongelmat johtuvat resurssipulasta eivätkä ole mitenkään sidoksissa esim. hoitajien tai lääkärien hlökohtaisiin ominaisuuksiin/ahkeruuteen tms., hän hurjistuu entistä enemmän. Toisin sanoen hän loukkaa minua ihan surutta.

Hän kuvittelee olevansa aina oikeassa. Hän kuvittelee tietävänsä aina enemmän kuin muut. JNE. En jaksa enää listata enempää asioita, ettei viestistäni tule nälkävuottakin pitempi, mutta lähinnä siihen haluaisin vinkkejä, miten toimia tuollaisen ihmisen kanssa? Onnekseni minun ei tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä kovinkaan paljoa, mutta ne harvat tapaamiset toistavat aina samaa kaavaa. Luulen, että hänellä on melko huono itsetunto tai vastaavaa, minkä vuoksi hän yrittää kovasti olla muiden yläpuolella. Jotenkin vaan harmittaa antaa hänen aina kävellä ylitseni.

[QUOTE="vieras";27990466]Olen satavarma että sinua pidetään ärsyttävänä tyyppinä. :([/QUOTE]

Vaikka hän pitäisi minua ärsyttävänä tyyppinä, eikö ihmisen pitäisi siitä huolimatta kyetä hillitsemään itsensä? Ainakin minä ajattelen niin, että ei kaikkia mielipiteitään tarvitse tuoda esille tai tieten tahtoen yrittää aiheuttaa pahaa mieltä muille, olivatpa he sitten ärsyttäviä tai eivät. Ihan jo hyvien tapojen vuoksi, ja vaikkapa siksi, että tuskin maailma pyörisi jos kaikki heittelisivät ilmoille ne ikävimmätkin ajatukset toisista ihmisistä.

Yksi tehokas keino saada etäisyyttä ja jäähdyttää toinen on ottaa välinpitämätön asenne. Voi tervehtiä, tarjota kahvit ja sulkea korvansa toisen jutuilta ihan kokonaan. Kyllä se onnistuu, jos vain harjoittelee. Siihen ei voi toinen reagoida yhtään mitään. Nyökkäät vielä väärissä paikoissa, niin olet täydellinen.

Paras tapa näyttää, että ko. juttuseura ei kiinnosta, on olla välinpitämätön, kuten tuossa edellä sanottiinkin. Älä ole tyly tai muljauttele silmiä vaan ole vain hiljaa ja suuntaa keskustelu johonkin toiseen aiheeseen, jollekin muulle ihmiselle. Jos tyypin luonteeseen kuuluu mouhaaminen, niin sehän on ja pysyy, et voi oikein muuta kuin keskittää oman kiinnostuksesi pois tästä. Jos mahdollista, vältä tätä ihmistä viimeiseen asti.

[QUOTE="vieras";27990466]Olen satavarma että sinua pidetään ärsyttävänä tyyppinä. :([/QUOTE]

Peesi.

Välillä kannattaa miettiä, että olikos ne omatkaan puheet ihan järkeviä... Oman kokemukseni mukaan terveydenhoitoalalla työskentelevät kuvittelevat itse usein tietävänsä totuuksia (tai tuovat asiansa ainakin ilmi sen kuuloisesti), mutta todellisuudessa ovat niistä todellatodellatodella kaukana.

[QUOTE="vieras";27990484]Vaikka hän pitäisi minua ärsyttävänä tyyppinä, eikö ihmisen pitäisi siitä huolimatta kyetä hillitsemään itsensä? Ainakin minä ajattelen niin, että ei kaikkia mielipiteitään tarvitse tuoda esille...[/QUOTE]

Lue aloituksesi, ja sitten lue tämä kirjoituksesi, ja mieti uudestaan, että olisikos sinun sittenkin kannattanut pitääs se oma suusi kiinni...

[QUOTE="Vieras";27990688]Peesi.

Välillä kannattaa miettiä, että olikos ne omatkaan puheet ihan järkeviä... Oman kokemukseni mukaan terveydenhoitoalalla työskentelevät kuvittelevat itse usein tietävänsä totuuksia (tai tuovat asiansa ainakin ilmi sen kuuloisesti), mutta todellisuudessa ovat niistä todellatodellatodella kaukana.[/QUOTE]

En tuo työasioita missään keskusteluissa esille (paitsi tietty työkavereiden kanssa). Mulle on yks hailee vapaa-ajalla työasioille, ei mulla oo niistä tarvetta päteä. Tosin en tiedä mitä "totuuksia" sinä nyt tarkoitit....

[QUOTE="vieras";27990712]Lue aloituksesi, ja sitten lue tämä kirjoituksesi, ja mieti uudestaan, että olisikos sinun sittenkin kannattanut pitääs se oma suusi kiinni...[/QUOTE]

Hmm, taisit mennä hieman ulalle siitä, mitä tarkoitin sillä "hiljaa olemisella" eli omien mielipiteidensä pitämisestä omana tietonaan? Haluan nimenomaan avautua ja purkautua asiasta (esim.) täällä, mutta en koe tarpeelliseksi alkaa räyhäämään tuolle miehen sukulaiselle päin naamaa.

Vaikka kuinka yrittäisitte tuttuun tapaanne kääntää asian nyt minun syyksi, niin ei, en ole itse käyttäytynyt vähääkään väärin. Osaan käytöstavat ja osaan käyttäytyä, osaan keskustella ihan "niitä näitä" ja välttää arkoja aiheita. Tosin, voihan olla, että kuvittelette minun puhuvan juuri teistä ja siksi olette niin hyökkääviä :D Kantsii tosiaan miettiä omaa käytöstään. Itsekin katson säännöllisesti peiliin, mutta toistaiseksi ei ole kriittisinkään silmin mitään hävettävää.

jos ei yhtikä mitään hävettävää peilistä löydä, on syytä alkaa kahlata mielenhäiriölistaa läpi.

aika ikävä taipumus tuollainen, että kun on itse käytöksen kultaisen kirjansa lukenut, niin kaikkien muidenkin on pitänyt lukea se sama kirja saadakseen olla olemassakaan. sellaista tavataan nimittää fundamentalistiksi, jos ei kestä sitä monimuotoisuutta joka ihmisluonteissa vallitsee.

minun kirjassa taas paheksutaan eniten ihmistä, joka ottaa oikeudekseen käyttäytyä tyrmäävästi (ignoreeraaminen ja sivuuttaminen ovat klassisia kiusaamisen keinoja), ja vielä ihmistä kohtaan jonka kanssa joutuu tekemisiin jatkossakin. ja kaikki vain siksi, että ei saa suutaan auki että voisi sanoa suoraan mikä suututtaa.

Yhteistyössä