miehen sterilisaatio

Hei!
Onko kenenkään miehelle tehty sterilisaatiota?Miten toiminut?Itse olen kokeillut useita eri ehkäisykeinoja ja kaikissa tuntuu olevan jotain haittavaikutuksia ja onhan noita erilaisia hormooneja nyt syöty jo 20 vuotta niin liekkö niin terveellistäkään ja ei kai tää ehkäisy pakosta ole vain meidän naisten harteilla,joten mieleen tuli tuo miehen sterilissaatio koska siitäkin voi kuulemma tulla niin paljon hormoonioireita ja muita naisille.Kiinnostaisi siis kovasti kuulla mielipiteitä ja tietoa asiasta.KIITOS
 
itse olen saanut jo ravata ja juosta lääkärissä ties minkä alapää vaivojen takia ja ehkäisy jos jonkinlaista on tullut käytettyä ja kärsittyä oireista.
Nyt lääkäri suositteli mulle hormoonikierukkaa, mutta olen sitä mieltä, etten sitä tahdo, liikaa noita oireita siitä tuntuu tulevan ja kun keväällä vihdoin jätin hormonaalisen ehkäisyn olen vihdoin ymmärtänyt kuinka paljon se oikeasti vaikuttaa mielialoihin jne. joten tuo miehelle pienen operaation tekeminen on meidän vaihtoehto :)
valitettavasti ollaan vielä liian nuoria, mutta heti kun miehellä ikää tulee riittämiin on se edessä joten kokemuksia kuulisin mielelläni minäkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leitz:
itse olen saanut jo ravata ja juosta lääkärissä ties minkä alapää vaivojen takia ja ehkäisy jos jonkinlaista on tullut käytettyä ja kärsittyä oireista.
Nyt lääkäri suositteli mulle hormoonikierukkaa, mutta olen sitä mieltä, etten sitä tahdo, liikaa noita oireita siitä tuntuu tulevan ja kun keväällä vihdoin jätin hormonaalisen ehkäisyn olen vihdoin ymmärtänyt kuinka paljon se oikeasti vaikuttaa mielialoihin jne. joten tuo miehelle pienen operaation tekeminen on meidän vaihtoehto :)
valitettavasti ollaan vielä liian nuoria, mutta heti kun miehellä ikää tulee riittämiin on se edessä joten kokemuksia kuulisin mielelläni minäkin :)
Montako lasta teillä on ?

Itse pitäisin tuollaista lopullista ja noinkin vakavaa operaatiota viimeisenä vaihtoehtona. Ennen sitä pitäisi varmaankin käydä kaikki muut tyypilliset vaihtoehdot läpi.

Sain vaan sellaisen kuvan että olet kuullut hormoonikierukasta tulevan liikaa oireita vai oletko kokeillut sitä jo ?


"Noin 5% katuu toimenpidettä. Puolison kuolema, avioero tai lapsen vakava sairaus voivat muuttaa tilannetta ihan yllättäen. Uuden puolison kanssa voi tahtoa vielä lisää lapsia jne. Jos parisuhteessa on ongelmia, sterilisaatiota ei tulisi tehdä! Katuminen on sitä todennäköisempää, mitä vähemmän parilla on lapsia ja mitä nuorempana sterilisaatio on tehty. Alle 30-vuotiaana steriloiduista joka kolmas on ajoittain katunut päätöstä ja joka kuuden hakeutuu sterilisaation purkamiseen."

Katumis prosentti on iso kun otetaan huomioon että tämä toimenpide on säännöstelty lailla nimenomaan sen takia että ei ihan pienistä syistä tälläistä operaatiota tehdä.

Itse sanoisin että ikäraja pitäisi nostaa 35 vuoteen, joillakin 30 ikäisillä on vielä sellainen tunne että asiat on selviä kuten 20 vuotiailla. Ikää kun tulee niin voi huomata että ei se nyt ihan niin mennytkään, ehkäpä olisikin halunnut lapsia vaikkapa sen uuden puolison kanssa, entisen kanssa tuli katkera ero tai jotain. Ja sinne jäit istumaan kuin nalli kalliolle sterilisoituna.

Enpä soisi tuommosta miehelle enkä naiselle.

Yleisesti vaan sanon, en nyt teitä kritisoi =)

että ei se mikään "pieni operaatio" ole siinä mielessä :D

 

Yhteistyössä