Miehen sovinistiset puheet lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilian"

Vieras
Mua vähän hämää kun mies leippii poikalapsemme kanssa (3v kesäkuussa) ja vähän väliä laittaa sinne mukaan vähän liikaa semmosta sovinistista juttua tai sitten semmosta juttua jossa mun mielestä on vähän liikaa ns. aikuisten juttua. Mies on muuten ok, eikä esim. kohtele mua huonosti mutta mitä ootte mieltä ite.

Esim. jotain lehtee kun lukee, niin aina kauheesti kiinnittää huomioo vähäpukeisiin naisiin ja niistä jotain kommentoi. Autoo ajaessa kyllä tiirailee kesäsin vähäpukeisia naisia ja yleensä jotain kommenttiakin tulee, tyyliin:

- huh, huh, tuo kyllä aiheuttaa parit kolarit
- no noi tissit kyllä saa jonkun ajamaan päin pylvästä

En koe noita ittelleni loukkaavina, koska toi on ollut mein välisessä juttelussa se puhetyyli. Mutta lasten kuullen en tykkäis noista heitoista. Oon kyllä sanonu.

Enempi silti haittaa kun leikeissä on aina vähän semmosta. Jos siellä on joku lego-nainen, niin juttu on jotain että siltä hajoo auto ja sitten ukko tulee auttamaan ja sitten ne menee sen luo yöks tms. Tietty lapsi tommosia juttuja tajuu, ei se mitään suoraan sano mutta silti... Mitäs mieltä

Nuo legojutut muakin ärsyttäis. Alkaisin itte leikkiä niin että siinä on nainen joka ei ole heti pyytelemässä mieheltä apua, ja opettaisin ettei ole miesten ja naisten töitä jne. Itsekin teen kaiken mitä osaan.

Yhteistyössä