Miehen pukeutuminen häiritsee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ala tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myös minä tapailin yhtä aikuista miestä, töissä, hyvä palkka yms. Mutta ne vaatteet!!

Tuli kotiini, meidän piti lähteä illemmalla lenkille. Hänellä kulahtaneet, likaiset housut, takki painunut autossa istumisesta ruttuun, lenkkarit jostain 20 v. takaa.
En kehdannut moisen otuksen kanssa lähteä lenkille kotikulmilleni, vaan ujutin miehen mahdollisimman pian ulos ovestani ja samalla elämästäni.

Olin loukkaantunut, miksi ei välittänyt tuon enempää ulkonäöstään kun tulee kylään. Ei tullut mieleenkään riisututtaa mokomaa likapeikkoa alasti, ties mitä töhnää sieltä olisi paljastunut.

En ala aikuista miestä opettamaan pukeutumisessa. Ryhtyköön äidiksi ne, jotka siitä tykkää. Minä haluan, että miehellä on jotain omaakin makua ja tyyliä. Ja löytyihän se sellainenkin mies.

Ei minullekaan kelpaa huonosti pukeutuva mies. Eihän sellaisen seurassa voi missään julkisilla paikoilla edes näyttäytyä. Minulla on profiili eräällä deittifoorumilla ja siellä on pilvin pimein noita törkypeikkoja, mutta hyvin harvassa siististi ja hyvällä maulla pukeutuvia miehiä. Kun kuvan pyytää, niin saa nähdä jonkun ikivanhoissa verkkareissa esiintyvän mörrimöykyn. Ei kiitos! Moni sitten kiukuttelee, kun ulkonäkö ei riitä, mutta todellisuudessa epäsiisti ja rähjäinen ajastaan jäänyt tyyli rumentaa ja vanhentaa komeankin miehen. Monenkin naamavärkissä tai kropassa ei olisi valittamista, mutta ne vaatteet, viime vuosituhannelta... Voi järkytys ja oksennus!

Siisti pukeutuminen ei ole suinkaan aina edes rahasta kiinni. Halvallakin saa persoonallisia kuteita päälleen ja pesukone ja silitysrauta silloin tällöin tekevät ihmeitä. Usein vielä nämä törkypeikot tuhlailevat rahojaan kaikenmaailman hilavitkuttimiin enempiä miettimättä.

Hyvä ulkonäkö ei ole aina komeutta vaan hyvä ryhti, siistit vaatteet ja kohtuullisen siistit hiukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Hellätär:
Vaimot, äidit ja tyttöystävät ovat, jotka voisivat pitää huolta näiden miesten vaatteista ja hiustenpesusta kuin leikkauksestakin.

Kyllä sitä osataan aina valittaa, mutta ei sitten tehdä asialle mitään.

Sottuista ja likaista miestä en uskoisi voivani sietää, ja onneksi mieheni käykin päivittäin suihkussa, pesee hampaat kahdesti päivässä, käy säännöllisesti parturilla ja vaihaa päivittäin puhtaat vaatteet, joista minä kyllä pidän huolen eli pesen, kuivaan, ja panen siististi kaappiin.

Mutta se, että minkä tyylisiin vaatteisiin mieheni pukeutuu pääasiassa, ei haittaa minua ollenkaan. Mieheni on paitsi innokas urheilija myös innokas penkkiurheilija ja hän pukeutuu yleensä varsin urheilullisesti eli erilaisiin urheilumerkkien housuihin ja takkeihin kesät talvet. Jalassakin on yleensä lenkkarit (ei kylläkään koskaan vanhat eikä risaiset). Vaikka itse en pukeudu urheiluvaatteisiin muuta kuin urheillessani, ei minua häiritse yhtään mieheni tyyli, hän saa olla oma itsensä ja rakastan häntä omana itsenään, vaikka hänen tyylinsä onkin kovin erilainen kuin minun tyylini.

Alkuperäinen kirjoittaja Juuu u:
Alkuperäinen kirjoittaja Hellätär:
Vaimot, äidit ja tyttöystävät ovat, jotka voisivat pitää huolta näiden miesten vaatteista ja hiustenpesusta kuin leikkauksestakin.

Ai naisten velvollisuusko on pitää huolta miehen siisteydestä ja pukeutumisesta? vai ymmärsinkö tuon kommentin aivan väärin..?

Käyppäs katsomassa Stockmannin tai Halosen miestenosastolla, kannattaa varata runsaasti aikaa sillä ne näytelmät ovat suorastaan herkullisia.

Siellä on lähes aina joku pariskunta jossa siististi (mutta mauttomasti, epänaisellisesti) pukeutunut nainen retuttaa resupekkaa ympäriinsä ja valitsee tälle vaatteita. Minusta on varsin huvittavaa kun nainen nostaa jonkun rievun (yleensä paita tai takki) niin korkealle kuin sen vain saa ja vieläpä varvistaa, ilmeisesti tarkoituksena on nähdä miten riepu mallaa kuontalon väriin. Saattaapa käskeä resupekkaa pitelemään sitä riepua.

Resupekka ei koskaan tee elettäkään valitakseen mitään ja ilme on yleensä evvk tai sitten "mä _en_ tajuu", yhtään hymyilevää resupekkaa en ole koskaan nähnyt. Komedian alkaessa naisella on yleensä melko kireä ilme, sellainen että tämä nyt pitää ehdottomasti saada tehtyä.

Myyjien reaktioita on varsin hauska seurata, yrittävät kovasti pitää pokkaa mutta harvemmin siinä onnistuvat.

Ratkiriemukkaaksi komedia muuttuu siinä vaiheessa kun resupekka on saatu puettua, se habitus kun ei siitä mitenkään erityisesti muutu. Kuontalo ei alkuunkaan mallaa siistien vaatteiden kanssa, resupekan ryhti säilyy yhtä hyvin kuin keitetyllä makaroonilla ja kun jalkineita ei vielä ole hankittu niin jalassa on kuluneet, resuiset ja likaiset urheilutossut tms. Nainen on tässä vaiheessa jo aivan epätoivoisen näköinen, tempoo kiihtyvällä tahdilla riepuja tangoilta.

Luulisi miehen pukeutumisen häiritsevän vasta siinä vaiheessa, kun mies pukeutuu naisten vaatteisiin;))

Mutta ei - normaalikin pukeutuminen häiritsee. Elä teidän kanssa!

Kun arvostaa itse tilantenmukaista pukeutumista, on vaikea sulattaa se, että toinen kulkee aina kuviollisessa college-puserossa ja toppatakissa.

Jos et ole vielä rakastunut, niin etsi mies, jonka kanssa koet olosi kotoisaksi myös toreilla ja turuilla liikkuessasi.

En ole tosiaankaan vielä rakastunut ja taitaa tämä homma olla kyllä tässä.
En kehtaa tosiaankaan kulkea hänen rinnallaan.. Ei minulta löydy edes hänen "tasoonsa" sopivia vaatteitakaan kaapista..

Kai tämä mies jo ensimmäisellä kerralla tavatessasi pukeutui sinun tasoasi huonommin? Vai alkoiko se vasta nyt? Meinaan, että miksi tapasit häntä enää toista kertaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:

Käyppäs katsomassa Stockmannin tai Halosen miestenosastolla, kannattaa varata runsaasti aikaa sillä ne näytelmät ovat suorastaan herkullisia.

Siellä on lähes aina joku pariskunta jossa siististi (mutta mauttomasti, epänaisellisesti) pukeutunut nainen retuttaa resupekkaa ympäriinsä ja valitsee tälle vaatteita. Minusta on varsin huvittavaa kun nainen nostaa jonkun rievun (yleensä paita tai takki) niin korkealle kuin sen vain saa ja vieläpä varvistaa, ilmeisesti tarkoituksena on nähdä miten riepu mallaa kuontalon väriin. Saattaapa käskeä resupekkaa pitelemään sitä riepua.

Resupekka ei koskaan tee elettäkään valitakseen mitään ja ilme on yleensä evvk tai sitten "mä _en_ tajuu", yhtään hymyilevää resupekkaa en ole koskaan nähnyt. Komedian alkaessa naisella on yleensä melko kireä ilme, sellainen että tämä nyt pitää ehdottomasti saada tehtyä.

Myyjien reaktioita on varsin hauska seurata, yrittävät kovasti pitää pokkaa mutta harvemmin siinä onnistuvat.

Ratkiriemukkaaksi komedia muuttuu siinä vaiheessa kun resupekka on saatu puettua, se habitus kun ei siitä mitenkään erityisesti muutu. Kuontalo ei alkuunkaan mallaa siistien vaatteiden kanssa, resupekan ryhti säilyy yhtä hyvin kuin keitetyllä makaroonilla ja kun jalkineita ei vielä ole hankittu niin jalassa on kuluneet, resuiset ja likaiset urheilutossut tms. Nainen on tässä vaiheessa jo aivan epätoivoisen näköinen, tempoo kiihtyvällä tahdilla riepuja tangoilta.

Se on hyvä, ettei myyjän pokka pidä... on helpompi vaihtaa kauppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kai nyt sentään:
Ai naisten velvollisuusko on pitää huolta miehen siisteydestä ja pukeutumisesta? vai ymmärsinkö tuon kommentin aivan väärin..?

Jos se häiritsee, miten toinen pukeutuu niin kyllä. Muuten kannattaa siten antaa olla. Itse en ymmärrä, miksi puhtaat ja ehjät vaatteet eivät riittäisi, tyylistä riippumatta? Senkö takia, että ovat väärää "vuosimallia"?
Itse harrastan valokuvausta ja hankin vaatteeni pääasiassa armeijoiden ylijäämävarusteista. Mustia t-paitoja ja talvisin "metsuri"-paitoja sitten yläpäähän. Puhtaina ja pestyinä. Jalkineina yleensä maiharit, tai kesällä yksinkertaisia mustia kangastossuja. Kalleimmat vaatteeni ovat moottoripyöräilyvarusteet, eli nahkapuku ja Gorepuku, 800 euron kypärä ja parit ajosaappaat. Niidenkin hinnalla saisi aika paljon "siistiä" H&M- ja Dresmann-skeidaa, mutta ei kiinnosta. Kameravehkeissäni on rahaa kiinni n.8000 euroa, niilläkin rahoilla olisi saanut jonkun pokkarin Stockan hulluilta päiviltä ja ison läjän vaatteita, mutta ei kiinnosta. Kaikesta huolimatta kelpaan vaimolleni, joka säännöllisesti kehuu minua komean näköiseksi. Vaimoni pukeutuu itse hyvin naisellisesti ja olemme habitukseltamme aivan eri paria. Meitä ei silti hävetä toistemme seura julkisillakaan paikoilla. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä toinen yllään pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja miten alkoi?:
Kai tämä mies jo ensimmäisellä kerralla tavatessasi pukeutui sinun tasoasi huonommin? Vai alkoiko se vasta nyt? Meinaan, että miksi tapasit häntä enää toista kertaa?

Olemme tavanneet tuossa heinä-elokuussa, en edes tarkkaan muista..
Kesällä siis ja hänellä oli jotkut capri-housut ja tietty joku t-paita tai hiaton paita.
Emme ole nähneetkään kuin muutamia kertoa tässä ja mitä enemmän hän on "joutunut" pukemaan päälleen ilmojen takia, sitä kamalemmeksi vaatteet ovat muuttuneet.
Hassua tämä on. Mutta en siedä mitään 20 vuotta vanhoja collegepaitoja, risaisia sellaisia sekä aatamin aikuisia kenkiä.. Ja hänen vaatekassinsakin on aivan risainen ja reikäinen!! Kyllä katsoin pitkään kun sen näin.. Huh sentään..

Just joo, eiköhän jotkut capri-housut jo kerro koko totuutta.
Niitähän nyt ei pukeutumisesta välittävät pidä kuin jossain biitsillä, ihmisten ilmoille ei niissä vermeissä mennä.
Jenkkilän ja turisti-chettojen ihmiset on taas eri juttu.

Sikäli olet oikeilla jäljillä että haluat kumppanin osoittavan kunnioitusta sinua kohtaan myös pukeutumisen kautta.
Alkutekstistäsi käy hyvin ilmi että olette eri planeetoilta, ja sinä olet se fiksumpi.
Nyt vaan unohdat koko jutun ja etsit arvoistasi kumppania, onnea matkaan.

Sikäli olet oikeilla jäljillä että haluat kumppanin osoittavan kunnioitusta sinua kohtaan myös pukeutumisen kautta.

Juuri näin ajattelen. Että jos minä olisin kuin joku resukeitaan vahti niin ei yhtään haittaisi moiset ränsistyneet vaatteet miehelläkään. Voisi olla että harakatkin palauttaisivat viime vuodenkin marjat..

Mulla on vahan samantapainen "ongelma" miesystavani kanssa. Olemme olleet yhdessa jo noin 8 kuukautta ja yhakin hanen pukeutumisensa hairitsee ajoittain. Han on muuten komea ja siisti mies ja vaatteet ovat aina puhtaat. Hanen housujensa lahkeet ovat monissa housuissa liian lyhyet, sitten han myos useimmiten kayttaa verkkareita ja jotain paitaa ja saattaa tulla jopa hakemaan minut lounaalle niin pukeutuneena. Matkallekin kun lahdettiin niin meinasi laittaa verkkarit jalkaansa, mutta naki naamastani vissiin etta kantsis laittaa jotain muuta ja kavi vaateostoksilla. Viime sunnuntaina mentiin synttareille ja mies pisti aivan jarkyttavan vaalean punaisen silkkipaidan tyylia 80-luku paallensa ja sellaisen naisellisen vaalean mokkaliivin. En tiennyt miten oisin ollut ja kun kysyi, lopulta sanoin suoraan, etta on aivan jarkyttava paita, ihan liian naisellinen. Mies vahan loukkaantui, vaikka yritti esittaa etta otti asian huumorilla. Ja sanoi,ettei kiusallaankaan meinaa vaihtaa paitaa toiseen.

Jopa vanhempani ja ystavani ovat sanoneet, etta sina olet paljon tyylikkaampi kuin mies. No mies on kuitenkin muuten aivan loistopakkaus ja muuten komia ja fiksu, joten yritan nyt sitten jotenkin paasta ujuttautumaan muokkaamaan vahan hanen tyyliansa ja olla karsivallinen asian suhteen. Mutta kylla valilla saa toivoa, ettei tulisi ystavia tai liiketuttuja vastaan kun ollaan yhdessa jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja en ala tätä:
Tämmöinen asia alkoi vaivaamaan.. Miehen pukeutuminen.
Olen tavannut syksyllä miehen jota olen harvakseltaan tapaillut.
Silmiini on pistänyt hänen pukeutuminen... Viimeksi kun näimme ja
oli jo pakkasta ja lunta, eli hän oli pukeutunut talvivaatteisiin... Meinasin
pyörtyä. Olin itse pukeutunut siististi, niin kuin yleensäkin kun lähden jonnekin.
No, hän näytti "kerjäläiseltä" vaatteissansa! Ja minä siinä vierellä... Hävetti suorastaan.

Elikkäs miten sinä reagoisit tämmöiseen asiaan. Minusta tuntuu että en halua
enää tavata tätä miestä..

Tapailetko sattumoisin varattua miestä? Kuulostaa nimittäin ihan mun mieheltäni. Näpit irti mun ryysyläisestä. Tai jos otat mun ukkoni niin kahden viikon palautusoikeus, kuluja en korvaa.

Tapailetko sattumoisin varattua miestä? Kuulostaa nimittäin ihan mun mieheltäni. Näpit irti mun ryysyläisestä. Tai jos otat mun ukkoni niin kahden viikon palautusoikeus, kuluja en korvaa.

Juu saat pitää hänet - ilomielin..

Jopa vanhempani ja ystavani ovat sanoneet, etta sina olet paljon tyylikkaampi kuin mies.

Olisipa erikoista, jos ystäväni tulisivat kertomaan, että olenko minä tyylikkäämpi vai tyylittömämpi kuin kumppanini. Outoo....

Yhteistyössä