Miehen pukeutuminen häiritsee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ala tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ala tätä

Vieras
Tämmöinen asia alkoi vaivaamaan.. Miehen pukeutuminen.
Olen tavannut syksyllä miehen jota olen harvakseltaan tapaillut.
Silmiini on pistänyt hänen pukeutuminen... Viimeksi kun näimme ja
oli jo pakkasta ja lunta, eli hän oli pukeutunut talvivaatteisiin... Meinasin
pyörtyä. Olin itse pukeutunut siististi, niin kuin yleensäkin kun lähden jonnekin.
No, hän näytti "kerjäläiseltä" vaatteissansa! Ja minä siinä vierellä... Hävetti suorastaan.

Elikkäs miten sinä reagoisit tämmöiseen asiaan. Minusta tuntuu että en halua
enää tavata tätä miestä..

Siis miten hän oli pukeutunut? Minäkin pukeudun talvella talvivaatteisiin, esimerkiksi alle panen sukkahousut, päälle joko lämpimän hameen tai housut, pitkähihaisen paidan ja päälle takin, kaulahuivin, käsineet, talvikengät ja tarvittaessa hatun/hupun päähän.

Ehkä mies ei piittaa siitä, mitä hänen päällänsä on. Ehkä hän kuuluu jopa niihin, jotka ovat niin epävarmoja vaateostoksilla, että lähinnä vihaavat shoppailua. Ehkä hänen mielestään riittää, että miehellä on tasan yksi talvitakki, jota käytetään niin kauan, kunnes se menee rikki ja vasta sitten ostetaan uusi. Ehkä hän on duunari, joka on tottunut siihen, että pääsääntöisesti käytettävä talvitakki on työtakki, jolloin vapaa-ajan takille ei ole kauheasti käyttöä. Ehkä mies kokee, että rahaa säästyy johonkin oleellisempaan, kun ei törsäile vaatteisiin. Ehkä miehen mielestä mukavuus vaatteissa on tärkeämpää kuin ulkonäkö, merkki tms.

Todella usein hyvinpukeutuvan miehen takana on shoppailusta pitävä nainen, jolla riittää intoa huolehtia paitsi omasta niin myös miehen ulkonäöstä ja vaatekerrasta.

"Elikkäs" tai "elikkä" eivät ole suomenkieltä, eivätkäkä tarkoita mitään. Siksi sanojen käyttäjäkään ei tarkoita mitään kirjoituksellaan. Tarkoituksetonta tekstiä on turha kommentoida.

No hänellä oli toppatakki olisko ollut harmaa, sitten lippis, jotkut mustat ulkoilukengät ja farkut.
Ehkä hän on sitten sellainen että ei välitä mitä päällensä pukee, ei ole väliä miltä ne näyttävät.
Mutta minulle tuli mieleen että hän tosiaan näyttää "kerjäläiseltä" rinnallani..
Olemme kuin eriparia.

Kenties hänen käsityksensä pukeutumisesta on erilaista kuin sinulla. Et kylläkään maininnut, mihin olitte menossa. Jos kävitte vain kävelyllä, kaupassa tms, niin hänen pukeutumisensa kuulostaa ihan asialliselta (silloin ehkä sinä olit ylipukeutunut). Sen sijaan, jos menitte esim. teatteriin, niin hän on ollut alipukeutunut.

Kannattaa miettiä, että kuinka iso juttu tämä on sinulle (voiko kaataa tapailunne). Voi olla, että suhteen edetessä hän mielellään on sinun konsultoitavana. Minun suhteessani on myös epäsuhtaa, mutta mies ei edes halua näyttää liian hienolta, joten olen pahimmat epäkohdat saanut poistettua, mutta esim. värien suhteen mies on todella konservatiivinen. Toisaalta saanpahan minä ainakin loistaa hänen rinnallaan eikä tarvitse pelätä, että mies "varastaa" katseita.

Sinulla on varmasti sitten kolme vaihtoehtoa: joko hyväksyt miehen sellaisena kuin hän on, yrität hienovaraisesti tai suoraan sanomalla muuttaa hänen pukeutumistyyliään tai sitten sanoa miehelle, etten kestä sitä, että pukeudut talvella talvivaatteisiin, enkä halua nähdä sinua enää.

tuo "ieowlsop":n pointti oli hyvä, että se, minne oli menossa, on tärkeä pointti. Tietysti vaikka olisi ollut menossa teatteriinkin, saattoi siellä toppatakin alla olla vaikka kuinka hieno kauluspaita kravatteineen, kun se takkihan jää joka tapauksessa narikkaan. Talviset ulkoilukengätkin yleensä vaihdettaan sisäkenkiin sisään mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja huohh!!:
"Elikkäs" tai "elikkä" eivät ole suomenkieltä, eivätkäkä tarkoita mitään. Siksi sanojen käyttäjäkään ei tarkoita mitään kirjoituksellaan. Tarkoituksetonta tekstiä on turha kommentoida.

Höpö höpö!

......siis ei noitia vaan huonosti tai epämiellyttävästi pukeutuvia ihmisiä.
Itse pukeudun aina tilanteen mukaan, mielestäni, ja muidenkin mielestä mitä minulle on kerrottu, "normaalia" miestä paremmin.
Minua miellyttää erittäin paljon kun nainen pukeutuu fiksusti, tuo naisellisuutensa esiin. Se kertoo jotain heidän arvoistaan, arvostuksesta minuakin ja heitä itseään kohtaan. Sitä samaa yritän kertoa kanssaihmisilleni, arvostan heidän seuraansa omalla pukeutumisellani.
Nyt vaan sattuu vaan olemaan niin, että monet naiset eivät kerta kaikkiaan tiedosta itsestään uhkuvaa viehkeyttä mikä pukeutumisen kautta saisivat hohtamaan ulospäin.
Sitä samaa toivon heidän odottavan meiltä miehiltä. Siinä mielessä ap:n kirjoitus on kyllä paikallaan, täyttä asiaa.

Niin, ja pitää kertoa kun nyt tuli näin loistava tilaisuus, Turkulaiset naiset osaavat pukeutua fiksusti, noin pääsääntöisesti, sen olen huomannut. Kiitos ihanat Turuttaret :)
Itse en ole Turkulainen, enkä asu Turussa.

Sitä samaa toivon heidän odottavan meiltä miehiltä. Siinä mielessä ap:n kirjoitus on kyllä paikallaan, täyttä asiaa.

Kiitos!
Hyvä että meitä on muitakin näin ajattelevia! Hoidan itseäni, laitan hiukset ja meikkaan - vaatteet ovat aina jees tilanteen mukaan... Kyllä miehen pitää myös nähdä jotain vaivaa itsensä kanssa. Yrittää edes.. tai pyytää apua sitten naiseltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaakko 1:
Pannaan rumat vaatteet päälle niin nainen haluaa , että riisutaan ne nopeasti pois ja kohta ollaan munasillaan.
Kaikki tietävät kyllä mitä siitä seuraa...

Ja varmaan sinua ei tarvitse hävetä silloin, Jaakko;)

Ikävä kyllä minä olen löytänyt tämän yhdistävän tekijän..
Kun paltoo on ainakin 15v vanha ja todella "köyhäily " vaatteet ja kuitenkin
puhuu suu vaahdossa kalliista harraste autostaan tai jostain
todella raha rikkaiden harrasteestaan .. Menee jotenkin uskottavuus
kaikkeen muuhunkin..

Tosin jos joulupukkina haluaa pitää .. sama se mitä vaatteita kun sisältö ratkaisee..

Kiva kun roikuit;) Pakko se on tulla välillä näkyviinkin, eikä vain sivusta seurailla. Ja kun puheenaihekin oli niin mielenkiintoinen;) Jäntevä ja täyteläinen kroppasi;)

Alkuperäinen kirjoittaja eräs...:
Kiva kun roikuit;) Pakko se on tulla välillä näkyviinkin, eikä vain sivusta seurailla. Ja kun puheenaihekin oli niin mielenkiintoinen;) Jäntevä ja täyteläinen kroppasi;)
Niinpä..;) Olen ollut pienellä lomalla, joulunviettoon menen Kuusamoon ja nyt päikkäreille toivon näkeväni unta sinusta...Onko sinulla kaikki OK?

Näe vain minust unta. Ota tyyny tiukkaan syleisyysi ja kuvittele minut siinä lusikassa, nukahtaessasi.
Minulla on kaikki hyvin. Vauvanvaatteitakin olen jo käynyt hipelöimässä ja pikkujouluissa osasin olla ihmisiksi. Ei mitään kaduttavaa seuraavana päivänä. Yhdet pikkujoulut vielä tyttäreni appivanhempien luona ja sitten alkaa joulun valmistelut.

Yhteistyössä