Miehen pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen osa 333
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen osa 333

Vieras
Alkanut ottamaan pannuun toi vaimon puuha. Kun kerran tai kaksi viikossa avaan pleikan, niin eikö siitä viiden minuutin kuluessa tule jotain aivan tähtitieteellisen tärkeää puuhaa. Ja en puhu seksistä nyt. Onglemana sitä ja tätä, tää täytyy siirtää tai nostaa tai laittaa tonne, vidä vielä roskat, jne. Ihan kuin se olis maailman hirvein asia, että haluan tunnin tai kaksi pelata rauhassa. Ja jos ei mitään hoidettavaa ole, niin sitten sen on pakko mussuttaa vieressä jostain ensiviikon ruokalistasta tai helmikuun talvilomasta tai kuinka jolalin töissä oli ihan perseelleen mennyt kampaus. Arg. En siis yleensä kotona vietä aikaa sohvaperunana, en surffaile netissä. Haluaisin pelkästään pari tuntia viikossa olla rauhassa, mutta se ei vaimokullalle käy. Asiasta on riidelty jo montra kertaa, ja tuo yks vaan mölisee, että ei se pelaaminen haittaa, pelaa vaan. Ja hah, heti kun avaan pleikan niin eukko on siinä vieressä papattamassa elämää tärkeämmistä kodin pikku askareista joilla ei kymmenen minuuttia sitten ollut mitään kiirettä. Eri asia on tietenkin vaimon lärvikirja, kaisa the kiinteistövälittäjä sekä sisustusohjelmat. Helvetti saa astua maan päälle, taivaalta sataa paskaa ja lapset jäädä vaikka auton alle. Silloin ei mikään saa tulla rouvaa häiritsemään. Ai niin, paitsi se jos yritän pelata. Silloin pitäisi yhdessä katsoa jotain perkeleen sisustusohjelmaa, jossa joku kaiffari valitsee jotain helvetin kappa verhoja (mitä helvettejä ne nyt yleensä onkaan) jonkun elämäänsä kyllästyneen bisnesnaisen yksiöön. Ja ai, ainteeks ettei mulla silloin ole hirveen innostunut ilme naamalla. Sori vaan !

Eikö tuommoista asiaa pysty puhumaan selväksi, että silloin kun sinä avaat pleikan, sinua ei saa häiritä ellei talo ole tulessa? Asiaa auttaisi varmaan, jos sinä sanoisit hetkeä ennen: "alan nyt pelaamaan, onko jotakin akuuttia?" ja sitten hoitaisit ne hommat mitä vaimo keksii ja sen jälkeen pelaisit.

Jos mä katon mun ohjelmaa ja mies puhuu vieressä niin mä en vaa kuuntele. Opettele blokkaamaan ulkoiset häiriöt tai jos se pyytää sua tekee jotain niin ilmoita, että nyt pelaat ja palataan asiaan parin tunnin päästä.

Itse joskus tuollaisen naisen kanssa naimisissa olleena voin sanoa että useimmiten näissä tapauksissa mitään järkevää aikuisten tavoin neuvoteltavaa ratkaisua ei ole ja sitä on turha tuollaisen kanssa yrittää.

Jos olet omilla jaloillasi seisova mies ja teidän ei ole aivan pakko olla yhdessä lapsien tai jonkun muun syyn takia niin suosittelen LÄMPIMÄSTI että laitat vaimon kierrätykseen. Pitkällä tähtäimellä teet itsellesi aivan helvetin ison palveluksen, nimimerkillä kokemusta on.

Tuollainen käytös tulee niin syvältä (juuri sieltä) naisen mielestä ja siinä on taustalla usein kontrollinhalua, heikkoitsetuntoisuutta ja mahdollisesti myös muunlaista henkistä epätasapainoisuutta, ja nämä kaikki tulevat jatkossa heijastumaan myös paljon pahempina ongelmina suhteessa elleivät ole jo tulleet.

Kannattaisi tehdä selväksi, että kun pelaat pari kertaa viikossa tunnin tai pari, haluat olla rauhassa. Voisit myös puhua tuosta, että vaimosi haluaa olla rauhassa kun katsoo ohjelmiaan, niin sinä haluat aivan samoin. Jos kotona on roskapusseja viemättä ym, voit toki ennakoida ja viedä ne ennen kuin alat pelaamaan tai sanot vaimollesi, että vien tunnin päästä tai vietkö itse.

Tuollainen on ärsyttävää, jos toinen ei anna olla ollenkaan "rauhassa" omien juttujen parissa. Mun mielestä on ihan tervettä, että välillä tekee jotain ihan omaa yksin, olipa se sitten pelaamista, lukemista, tv:n katsomista tms. Mä oon kanssa huomannut, että kun haluan lukea joskus rauhassa kirjaa, miehelleni tulee tarve juuri silloin saada huomiota. Tosin on mullakin joskus puheripuli iskenyt juuri silloin, kun toinen haluaisi olla rauhassa. Meillä kuitenkin kunnioitetaan toisen omaa aikaa ja voidaan sanoa toiselle, että nyt haluaisi olla rauhassa. Vaikka meillä on pieni lapsikin, niin silti rentoutuminen pelaamisen/kirjan kanssa on mahdollista meillä.

Kuten aiemmin ehdotettu, niin vois sanoa enenn kuin avaa pleikan, etä rupeen nyt pelaamaan tunnin tai pari ja mua ei saa häiritä ennen kello x, sen jälkeen voidaan siivota/jutella jne.

Sanot vaan suoraan, että tää pelaaminen on sinun omaa aikaa, aivan kuten hänellä nyt vaikka nää tv-ohjelmat, jonka aikana sinua ei saa häiritä. Ja voit hyvin opetella olemaan kuuntelematta, jos hermostuu siitä, niin sano että tästä on juteltu aikaisemminkin, piste. Älä jää väittelemään ja perustelemaan. Kaikkein helpointa olisi varmaan, jos liittäisit laitteeseen kuulokkeet, niin voit hyvillä mielin keskittyä. Silloin on helppoa myös teeskennellä, ettei kuule, vaikka jotain epämääräistä taustalta kuuluisikin.

Tässä ratkaisu, yhdessätekeminen!!

605825.jpg

Ei vaan, oikeasti tuo on tosi ärsyttävää. Meillä sama juttu, tai sitten kun vaikka luen jotain kirjaa niin vaimo alkaa papattaa vieressä jostain tosi tärkeästi, kuten jostain uudesta ikean hyllystä, ja vaikka sanon että oota hetki kun luen kappaleen loppuun niin papatus jatkuu! Ja sitten valitetaan ettei taaskaan kuunneltu... pitäisi heti lopettaa lukeminen kun toiselle tulee jotain asiaa jostain turhanpäiväisestä. Parasta on että ensin voidaan olla tunnin pari puhumatta mutta kun nappaat kirjan kouraan niin johan alkaa olemaan asiaa. Pelata ei sais ollenkaan vaikka muija ei edes haluais katsoa telkkaa tuolloin ja lapset ovat jo nukkumassa. Sitten tosiaan pitäisi kuitenkin jaksaa katsoa jotain v_i_t_u_n loooooomannin ohjelmaa jossa vertaillaan minkä värinen ruukku sopii tähän tapettiin. Tulee tunne että
802463.gif

Mun mies pelaa, ja vielä suhteellisen paljon. Varsinkin silloin, kun on joku kiva uusi peli ilmestynyt (esim nyt on GTA). Itse annan miehen pelailla rauhassa tunteja putkeen, mutta hän onkin keksinyt loistavan tavan tähän: Mies ilmoittaa minulle aina etukäteen, että aikoo sitten tänään pelata. Lähettää viestin töistä tms, missä kertoo aikeistaan. Ei se mitään luvan kysymistä ole, mutta sellaista pientä "hyväksyntää" hän sillä hakee, ettei mieleeni tule sitten mitään akuutti ikeareissua.

Pakko myöntää, että kyllä minuakin toisinaan vituttaa jos sitä xboxia pitää hakata viikkotolkulla jokapäivä. Mutta varsinkin jos kyse on silloin tällöin tunnista parista, niin luulisi nyt vaimosi sen ymmärtävän.

Aika hyvä toi yhen neuvo, että pitää ottaa ero heti jos ei anna pelata. Voiko sitä mitättömämpää syytä keksiä. :D Eiköhän sitä kannata keskustella asiasta, rauhallisesti, syyttelemällä ei saa mitään aikaiseksi. "Minusta tuntuu" on hyvä aloitus... Ja juu mun mies pelaa kans, joka päivä, mutta harvoin oon kyllä siinä vieressä häiritsemässä. Paitsi jos tarviin apua lasten kanssa. Se on musta hyvä syy joskus häiritä. Meinaan emmäkään jätä lapsia hoitamatta harrastusten takia. :)

Pelata ei sais ollenkaan vaikka muija ei edes haluais katsoa telkkaa tuolloin ja lapset ovat jo nukkumassa. Sitten tosiaan pitäisi kuitenkin jaksaa katsoa jotain v_i_t_u_n loooooomannin ohjelmaa jossa vertaillaan minkä värinen ruukku sopii tähän tapettiin.
Juuri näin. Siis, aivan, ihan ja juuri näin ! En sitten tiedä, ajatteleeko vaimo asian olevan niin lapsellinen tms. vaikka ei sitä myönnäkkään, mutta estää pitää hinnalla millä hyvänsä. Rasittavaa. Niin rasittavaa. Kärjistetysti sanottuna, olisi onnellinen kun on seksiä, minulla ei ole a-ongelmaa, hoidan lapsia, kotia ja taloutta. Ja on sitä yhteistäaikaa ja -tekemistäkin :).

No mitä hittoa, jos vaimo on lähiaikoina ollut kumman hiljaa ja haluaisi houkutella hänet ulos kuorestaan, niin ei kun ottaa kirjan tai ohjaimen käteen ja jo tulee tekstiä! Loistava keino.

Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen osa 333;29094848:
Juuri näin. Siis, aivan, ihan ja juuri näin ! En sitten tiedä, ajatteleeko vaimo asian olevan niin lapsellinen tms. vaikka ei sitä myönnäkkään, mutta estää pitää hinnalla millä hyvänsä. Rasittavaa. Niin rasittavaa. Kärjistetysti sanottuna, olisi onnellinen kun on seksiä, minulla ei ole a-ongelmaa, hoidan lapsia, kotia ja taloutta. Ja on sitä yhteistäaikaa ja -tekemistäkin :).

Juuri näin. Ymmärtäisin tosiaan jos olisi ongelmia mutta ei. Eikä tätä tapahdu minkään muun "oman tekemisen" vuoksi (mitä nyt ei kauheasti edes ole) kuin vain pelaamisen. Ihan kuten sanoit, tavalla tai toisella pelaaminen on estettävä. Liekö joku arvovaltakysymys......

Juuri näin. Ymmärtäisin tosiaan jos olisi ongelmia mutta ei. Eikä tätä tapahdu minkään muun "oman tekemisen" vuoksi (mitä nyt ei kauheasti edes ole) kuin vain pelaamisen. Ihan kuten sanoit, tavalla tai toisella pelaaminen on estettävä. Liekö joku arvovaltakysymys......

Täytyy perustaa joku "Vaimoni ei anna pelata videopelejä" -pelaajaklaani. Pääsyvaatimuksena vaimo, joka ei pidä miehensä pelaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen osa 333;29094923:
Täytyy perustaa joku "Vaimoni ei anna pelata videopelejä" -pelaajaklaani. Pääsyvaatimuksena vaimo, joka ei pidä miehensä pelaamisesta.

Voidaan harkita kulkuettakin, Gamer Pride 2013. Saattaisi olla noita osanottajia muutama...

Varmaan ois ihan toimivaa kysyä ennenkuin alat pelaamaan, että tarviiko tehdä jotai tärkeää nyt just. Ja sitten annat halit ja pusut vaimolle ja sanot, että haluaisit nyt pelata jonkun aikaa. :) Vaimos mielestä varmaan alat pelaamaan aina väärään aikaan, miehet ja naiset kun on niin erilaisia eikä aina ota selvää toisen ajatuksen juoksusta.

Vaimollesi tulee mustasukkainen ja yksinäinen olo, kun näkee sinun keskittyvän johonkin muuhun. Auttaisi varmaan, että kerrot, milloin aiot pelata, ettei mikään akuutti asia tule häiritsemään peliaikaa, jos se tulee vaimolle yllätyksenä.

Itse jos yritän ehkä kerran kuukaudessa katsoa jonkin teeveeohjelmaan, se ei tietenkään onnistu. Joskus yritän käyttää apuna suomalaista ohjelmaa katsoessa tekstiv:n sivua 333, jossa saa tekstitykset näkyviin YLEn suomenkielisistä ohjelmista, koska täällä on täysin mahdotonta kuulla mistään ohjelmasta yhtään mitään.
Sama juttu, jos olen vaikka illalla lenkillä tai harrastuksessa, täällä kotona on heti miehen ja lasten välillä kauhea riita päällä. En voi siis hetkeäkään olla henkisesti tai fyysisesti poissaoleva, kun täällä on heti suurinpiirtein maailmanloppu päällä.

[QUOTE="vieras";29095261]Itse jos yritän ehkä kerran kuukaudessa katsoa jonkin teeveeohjelmaan, se ei tietenkään onnistu. Joskus yritän käyttää apuna suomalaista ohjelmaa katsoessa tekstiv:n sivua 333, jossa saa tekstitykset näkyviin YLEn suomenkielisistä ohjelmista, koska täällä on täysin mahdotonta kuulla mistään ohjelmasta yhtään mitään.
Sama juttu, jos olen vaikka illalla lenkillä tai harrastuksessa, täällä kotona on heti miehen ja lasten välillä kauhea riita päällä. En voi siis hetkeäkään olla henkisesti tai fyysisesti poissaoleva, kun täällä on heti suurinpiirtein maailmanloppu päällä.[/QUOTE]

Se on ihan eri asia, vaimon kuuluukin olla koko ajan hoitamassa lapsia ja huushollia. Leipominen, ruuan laitto, siivoaminen, lastenhoito - siinä naiselle sopivimmat hommat.

[QUOTE="vieras";29095390]Se on ihan eri asia, vaimon kuuluukin olla koko ajan hoitamassa lapsia ja huushollia. Leipominen, ruuan laitto, siivoaminen, lastenhoito - siinä naiselle sopivimmat hommat.[/QUOTE]
Siltä tosiaan näyttää, koska noiden yllämainittujen lisäksi en paljon muuta ehdi nykyään tehdä. :(

Yhteistyössä