Miehen pakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Miksi miehen pitää nykyään aina olla niin....hmmm...macho? Miksi kovalla äijällä ei ole oikeutta, joskus vain hajota ja murtua taakkansa alla? Kaikki murtuu joskus, kun riittävän paljon kasataan paineita niskaan. Naiselle miehen murtuminen on väärin...lapsellista ja ennen kaikkea heikkouden osoitus. Naiset...myös mies on lihaa ja verta....TUNTEVA OLENTO!!!! Joskus tuntuu, että tämä on nyky-naisilta unohtunut. Pitäisikö alkaa puhumaan miehen esineellästimestä? Tämän takia nyky mies kasvattaa pahaaoloaan sisällään ja kun pato sitten murtuu se pyyhkii kaiken pois tieltään. Miehellä ei ole lupaa tuntea pahaaoloa ""pikku asioista"". Ja niin sitten jossain vaiheessa tapetaan vaimo ja lapset aamupalalla tai ammutaan pihamaalle hirvikiväärillä. Osoittakaa naiset myös miehellenne kunnioitusta ja kuunnelkaa hänen murheitaan. Se ei ole yhtään enempää kuin mitä te vaaditte häneltä.

Kuka sanoo, että miehen pitää nykyään olla macho? Ei kai vain ole niin, että myös miehet itse luovat erilaisia paineita itselleen. Oletko yrittänyt olla avoimesti heikko, väsynyt ja avun tarpeessa? Oletko kertonut sen selvästi, etkä odottanut ajatustenlukua?

Naisesi on todellinen julmuri, jos tuossa tilanteessa olet saanut tylyä viestiä. Vai oletko sinä teillä se ikuinen peruskallio ja tukijalka ja naisesi on peloissaan huomatessaan murenemisen merkkejä. Vahvat naiset eivät pelkää miehen heikkoja hetkiä, vaan osaavat tukea ja ehkä jopa auttaakin, jos vain apu kelpaa.

Olen samaa mieltä, että naiset kyllä taitavat esineellistämisen taidon. Se ei ole paha juttu tiettyyn pisteeseen asti, sitä tapahtuu toisinkin päin.
Jossain kohtaa vain tulee se vaihe, että nainen nokkii miestään sanoilla ikään kuin luulisi että miehellä ei ole tunteita ollenkaan.
Tiedän monia naisia jotka seurassa vähättelevät miestään, kuin myös tiedän miehiä jotka tekevät niin naisilleen.

Olisikohan niin, että miehet kuitenkin itse näkevät aika paljon joskus vaivaa kätkeäkseen tunteensa, ja paetakseen niitä -ihan kulttuurillisista ja kasvatuksellisista syistä.

No, itse ainakaan en pidä heikkona miestä joka murtuu tai näyttää tunteita.
Joskus on tullut mieleen, että miehet itse pitävät heikkoina ihmistä joka suree tai murtuu osoittaen sen myös ulospäin, vollotuksella ja pillityksellä...siksi he eivät salli sitä itselleen, ja vaikka sallivatkin naiselle, he jossain kohtaa alkavat pitää naista oikeasti myös henkisesti ""heikkona"" sukupuolena, ja tuntevat lievää ylemmyyttä.

Todellisuus näyttäisi olevan kuitenkin se, että se joka tunteensa käsittelee ja kohtaa, vaikka sitten parkumallakin, on lopulta ajan myötä vahvempi, kuin se joka kaiken patoaa sisälleen.

Yhteistyössä