Miehen omituinen käytös iltaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Viiru";26377364]Edelliseen, että käy töissä säännöllisesti ja ajaa autolla normaalisti iltaisinkin vaikka mielestäni ei aina ole ajokunnossa. Kerran olen ollut kyydissä pahimpien oireiden aikaan ja silloin meinasi kahdesti ajaa ojaan ja kerran aidan tolppaan. Ajolinjat todella hukassa ja tilannenopeutta liikaa. Yleensä on todella turvallinen kuski, nyt en uskalla päästää lapsia kyytiin jos epäilen yhtään. Mutta noita oireita on siis vain iltaisin tai yleensä ottaen on normaali vielä töistä tullessa ja sitten iltaa kohti muuttuu. Ei itse tunnista tilannetta (tai ainakin niin väittää) ja siksi kokee olevansa ajokunnossa.[/QUOTE]

Mites jo teillä on jotain pakollista menoa iltaisin? Sellaista missä on "pakko" olla skarppina, esim. lapset juhlat tai jotain muuta. Onko viime aikoina ollut jotain sellaisia? Mites käyttäytyminen silloin, onko oireita?

Meillä ei oikein ole ollut mitää tuollaisia viime aikoina. Nyt kun kysyit niin en ole kamalasti asiaa miettinyt että miten on käyttäytynyt, jos on jossain käyty. Ensi viikolla olemme lähdössä lomamatkalle, joten on meidän kanssa koko viikon. Se varmaan avaa ehkä hieman lisää tilannetta ja oireiden ilmaantumista.

[QUOTE="Viiru";26377375]Meillä ei oikein ole ollut mitää tuollaisia viime aikoina. Nyt kun kysyit niin en ole kamalasti asiaa miettinyt että miten on käyttäytynyt, jos on jossain käyty. Ensi viikolla olemme lähdössä lomamatkalle, joten on meidän kanssa koko viikon. Se varmaan avaa ehkä hieman lisää tilannetta ja oireiden ilmaantumista.[/QUOTE]

Ok. Selvitä tilannetta lisää. Kyllä sen oikeasti huomaa että pystyykö mies itse kontrolloimaan käytöstään (päihteiden väärinkäyttö) vai onko miehestä itsestään riippumattomia oireita.

Ja hei, MISSÄÄN NIMESSÄ älä päästä enää rattiin, ainakaan kohtauksien aikana, johtuu kohtaukset miehestä itsestään tai sairaudesta. Siinä sulle tekosyykin vähän koittaa selvittää että jos on tärkeää menoa niin pystyykö mies olemaan ilman kohtauksia jotta pystyy ajamaan.

Kannattaa ehdottomasti kysellä diagnoosit nettipalstan siwan kassatädeiltä, yh-äideiltä, työttömiltä ja muilta älyn jättiläisiltä jotka kätevästi arvailevat sinulle vastaukset!

[QUOTE="huoh";26377403]Kannattaa ehdottomasti kysellä diagnoosit nettipalstan siwan kassatädeiltä, yh-äideiltä, työttömiltä ja muilta älyn jättiläisiltä jotka kätevästi arvailevat sinulle vastaukset![/QUOTE]

Ap:han kertoi, että joka tapauksessa mies on jo tutkimuksissa.. Saahan sitä nyt kysyä vastaavia kokemuksia palstaltakin!

MS-tauti eikö olekin sellainen, että oireet näyttää juuri siltä kuin olisi humalassa? Onko sitä jo lääkärissä tutkittu?

Tuo huumetesteihin meno voisi olla hyvä juttu.. siinä varmaan näkyy särkylääkkeidenkin käyttö?

Lomamatkalla saat kyllä helpommin tsekattua mitä mies on ottanut mukaan, matkatavaroista on helpompi löytää ne mahdolliset piilopaikat jos on jotain lääkkeitä, huumeita tmv. mukana.

En ole aivan varma mitä kaikkea tutkivat, ainakin ihan laajan verenkuvan ja kilpirauhaset ym. Kysyn vielä tuon MS-taudin jahka tulee töistä. Kuvissa ei tosiaan näkynyt mitään poikkeamaa aivorakenteessa, joten ei ainakaan kasvain tms. ole kyseessä. Mies tekee fyysistä työtä, joten siinä mielessä voi olla myös sairautta, jos fyysinen rehkiminen pahentaa oireilua. Myös siitepölyallergia vaivaa aina kevätaikaan, joten voi osaltaan pahentaa oireita, mutta ei aiheuttaa niitä.

En uskokaan, että diagnoosi täältä löytyisi, lähinnä muiden kokemuksia ja uusia näkökantoja yritän etsiä. Itse niin helposti jämähtää siihen, että jotain aineitahan mies käyttää kun tuollalailla käyttäytyy. Neurologiset sairaudet on kuitenkin aika laaja kenttä ja useiden oireet muistuttavat paljolti päihteiden käyttöä.

Tarina jatkuu...

Soitin jokin aika sitten miehelleni ambulanssin illalla, kun kaatui lattialle eikä pysynyt enää pystyssä. Sanoi aluksi juoneensa vain yhden oluen, mutta ambulanssin tullessa myösni juoneensa vähän enemmän. Puhalsi 2,8. Tuon määrän ei kyllä pitäisi silti vielä jalkoja alta varsinkin kun ei ensimmäistä kertaa ole juonout... Eli joko taustalla on jokin sairaus tai sitten sekakäyttää jotakin. Lähete neurologille on yhä jonossa ja ei mitään tietoa miten pitkästä jonosta on kysymys.

Selvää kuitenkin on, että jälleen kerran on salannut minulta juomisensa ja tuskin oli ensimmäinen kerta taas tällä erää =/ Ei hyvältä tunnu. En tiedä miten tässä pitäisi toimia. Alkometrin taidan ainakin käydä kotiin ostamassa, että voin puhalluttaa jos on tarvetta auton rattiin tai jää yksin lasten kanssa =(

Miten niin muka tuollainen promillemäärä ei veisi jalkoja alta? Varsinkin, jos töistä tultuaan juo itsensä tuollaiseen kuntoon. Ja kuinka sä et ole huomannut mitään, jos mies tuota tahtia ryyppää? Vaikuttaa uskomattomalta. Katkolle vaan.

Siis huomaanhan minä omituisen käytöksen, mutta minkäs teet kun toinen sanoo ettei ole juonut. Tappeluksi menee aina jos alkaa jotakin inttämään. Taidan olla vähän yksinkertainen, mutta perusperiaatehan mielestäni on että minun pitäisi luottaa mieheni sanaan ja tuntuu todella pahalta ettei näin enää nykyään ole. Tästä syystä en ole sitä alkometriäkään meille aiemmin hommannut.

Alkoholismi on sairaus, joka tekee jutut epäluotettavaksi, pysyvästi. Valitettavasti.

Et voi luottaa lapsiasi tämän miehen seuraan aikoihin, keskenään.

Itse käytän alkoholia todella vähän, joten mullekin tuo promillemäärä kuulosti tosi suurelta. Ampparikuski sen sijaan sanoi, ettei ihan siihen kuntoon pitäisi miestä heittää. En tosi taas tiedä oliko syönyt koko päivänä mitään jne...

Olisi ihana voida sanoa, ettei ole ollut lasten kanssa tai ajanut autoa päihtyneenä, mutta nyt on pohja luottamukselta niin totaalisen poissa että tuskin voin niin sanoa =/

Olen aika hukassa nyt jatkon kanssa. En tiedä miten minun pitäisi toimia. Eroaminen olisi ehkä järkevintä, mutta sydän sanoo järkeä vastaan. Keskustelimme tänäänkin asiasta ja mies kiistää että hänellä olisi ongelmaa alkoholin kanssa ja siksi ei myöskään halua hakeutua hoitoon (enpä kyllä muuta odottanutkaan). On konstit aika vähissä. Eroaminen tarkoittaisi kotimme myymistä ja koko elämän muuttumista ja itse en koe olevani siihen ainakaan vielä valmis. Haluaisin niin kovasti vielä uskoa että kaikki muuttuu hyväksi ja saan entisen mieheni takaisin!

Yhteistyössä