Ero päihdeisästä

virginia woolf

Uusi jäsen
13.02.2009
6
0
1
Tilanne on meillä seuraavanlainen:

Olen eroamassa päihteitä käyttävästä miehestäni, joka on työtön sekä pahasti masentunut.
asumme avoliitossa, ja meillä on yhteishuoltajuus 1-vuotiaaseen poikaamme.

Isä lähti toissa iltana "käymään kaverilla" ja olin jo silloin päivällä päättänyt erota.
Ja odottelin sitten isää kotiin yöllä kun pojallamme on korvatulehdus kummassakin korvassa, ja olin jo päivällä tehnyt miehelle selväxi että olen ihan loppu, ja kaipaan tukea ja lepoa.
No eipä alkanut isää kuulumaan, ja puheaikanikin oli loppu kokonaan, joten en voinut soittaa ketään edes auttamaan.
Se yö meni minulla ja pojalla huonosti nukkuen.

No mies tuli sitten kotiin seitsemältä, ja yllätyksenä hänellä oli mukanaan minun yhtälailla päihteistä tykkäävä pikkusiskoni.
Yhdessä he sitten kankkusessa ja ties missä alkoi soittamaan musiikkia todella lujaa,
ja kaikin puolin rähisemään ja huutamaan kotonani.

Otin pojan kainaloon ja lähdin sen jälkeen kun mieheni ei lopettanut lapsemme ihmetyksestä, ja minun monista aneluista huolimatta - huutamista.
Tänään iltapäivällä mies soitti (edelleen päihtyneen oloisena) ja uhosi että meillä on yhteishuoltajuus, ja että en saa viedä lasta pois hänen luotaan ilman hänen lupaansa.

Onko tuo muka totta(???) , vaikka ukko oli niin sekaisin ettei hän todellakaan olisi lasta pystynyt hoitamaan (eikä siskoni!) eikä lapseni olisi ollut turvassa isänsä luona.
Mieheni on ollut todella monta vuotta raittiinna, mutta kun poika syntyi hän masentui, ja
ilmeisesti on jo jonkin aikaa taas käyttänyt minulta salaa erilaisia päihteitä.
Hänen taustansa takia olemme lastensuojelun asiakkaita, ja myös sossun tädit tietää ettei
miehellä pyyhi kovinkaan hyvin.

Kun olemme siis avoliitossa ja yhteishuoltajuus on, niin tietääkö kukaan mitä oikeuksiä isällä silloin on erossa?
Mieheni luulee jostain kumman syystä että hän saa lapsemme yksinhuoltajuuden, vaikka minulla ei ole päihdeongelmia, ja elän (miestä lukuun ottamatta!) ihan normi elämää.
Nyt olen päättänyt että minulle riitti, ja olen tosi tyytyväinen päätöxeeni

=) =)

Ei sun mies saa yksinhuoltajuutta vaan paremminkin siinä voi käydä niin, että sä saat sen. Kun kerran lastensuojelukin tietää miehen taustat niin ovat kyllä sun puolella tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei sun mies saa yksinhuoltajuutta vaan paremminkin siinä voi käydä niin, että sä saat sen. Kun kerran lastensuojelukin tietää miehen taustat niin ovat kyllä sun puolella tässä asiassa.

Näin luulisi.

Yhteistyössä