Miehen oma aika + naistuttavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihla.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pihla.

Vieras
Vakaa suhde, kihlat, yhteinen asuntolaina. Elämä parisuhteessa meni hyvää vauhtia eteenpäin.

Miehellä on pari viikko stressiä ja huolia, joista ei tiedä itsekään, mistä ne johtuu. Yhtäkkiä hän pudottaa pommin, että on miettinyt, johtuuko ahdistus parisuhteesta. Hän ei enää tiedä, rakastaako minua.
Parisuhde on melko arkista, se on myönnettävä, mutta arki pakostakin tulee kuvaan pitkässä parisuhteessa. Minulla tunteet miestä kohtaan ovat kuitenkin vahvat, rakkautta vain.

Ratkaisuna tähän, miehen pyynnöstä, lähdin muutamaksi päiväksi pois kotoa, vaikka en haluaisi ja vaikka pelottaa.

Päässä takoo koko ajan toinen nainen. Olen kysynyt tästä suoraan mieheltä, vastauksena "Tämähän olisikin helppoa, jos olisi toinen nainen. Silloin ainakin tietäisin heti, mitä haluan tehdä. Nyt en ole varma tunteistani sua kohtaan."
Kuitenkin samoihin aikoihin ahdistuksen alkamisen aikaan mies on alkanut puhua kotona to-del-la paljon työkaveristaan. Ei suoranaisesti ylistävään sävyyn, mutta hänen kuulumisistaan + siitä mitä hyvää tässä naisessa on jota minusta puuttuu. Olen kertonut tästäkin epäilystäni, mutta saanut takaisin vakuuttelua, että hän on vain kaveri ja että mies lopettaa hänestä puhumisen, jos se minua häiritsee.
Poissaoloni aikana mies oli kuitenkin selkäni takana lisännyt tämän naisen messengeriin, en tiedä mikä tarkoitusperä siinä on ollut. Minulle asiasta ei ole kerrottu, tietenkään. Liekö nämä viettäneet aikaakin yhdessä silloin kun olin poissa, en tiedä. Ihastusta, suhde, kaveruutta? Salailua joka tapauksessa.

Tulevaisuus ahdistaa. Mies sanoo, ettei tiedä omista tunteistaan. Häntä ahdistaa yhdessäolo. Hän ei halua kuitenkaan satuttaa minua. Yhdessäolo ahdistaa kuulemma siksikin, ettei hän halua nähdä kuinka paha olo minulla on hänen vuokseen.
Monta yötä hän on nukkunut omasta tahdostaan sohvalla. Yritän ymmärtää, antaa omaa aikaa. Koko ajan ajatukset kalvavat, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä ja mitä pitäisi ajatella.

Nyt teillä olisi avioleirin paikka tai ainakin yhteisen matkan aika. Tehkää yhdessä jotain, mistä molemmat tykkäävät. Tehkää mieluiten jotain sellaista, jossa joudutte auttamaan toinen toistanne.

Teidän olisi aika vahvistaa sitä yhteistä hyvää. Muistelkaa hyviä hetkiä.

Menkää parisuhdeneuvontaan. Arki tulee, mutta ei sen tarvitse juhlahetkiä poistaa.

Vaikuttaa siltä, että mies ei kerro koko totuutta. Taitaa olla ihastunut tähän työkaveriinsa eikä enää tiedä mitä tahtoo.

Kysy suoraan,että mitä hän haluaa, haluaako hän erota vai korjata tilanteen. Valitettavasti ketään ei voi pakottaakaan tuntemaan rakkautta, tai pakottaa olemaan yhdessä, jos sillä toisella niitä tunteita ei ole.

Parempi tehdä asioista selvää heti, eikä pitkittää tukalaa tilannetta.

Kerro miehelle että salailemalla ja epäröimällä hän nimenomaan satuttaa sinua. Pitää löysässä hirressä, ehkä haluaa ensin katsoa josko tämä työkaveri lämpenisi hänelle. Jos mies ei puhu, niin etkö pysty mesen logia tarkastamaan jos kerran hänen meseensä pääset käsiksi?

Kyllähän tuo siltä kuulostaa, että mies on ihastunut, mutta ei osaa päättää. Nosta kissa rohkeasti pöydälle ja kysele mieheltä työkaverista, kunnes pääset selvyyteen, missä mennään. Mahdollistahan on, että työkaverikin on varattu ja mies ikään kuin odottaa sopivaa tilaisuutta lähteä.

Kyllä tuo valitettavasti kovin siltä kuulostaa, että mies on nyt ihastunut tuohon työkaveriinsa. Todella ikävää sinulle, mutta mitäpä voit tehdä. Säilytät omanarvontunteesi, jos et jää roikkumaan ja pelkäämään ja hengittämään sisäänpäin peläten tekeväsi jotain väärin jne. Ota asia rohkeasti esille. Sano, että luulet, että kyseessä on tuo työkaveri ja pyydät häneltä nyt rehellisyyttä. Tosiasia on, ettei juurikaan kukaan mies lähde, ettei uusi olisi kierroksessa. Hän nyt vain viimeiseen saakka yrittää kieltää uuden ihastuksen olemassaolon, mutta näitä tarinoita on 13 tusinassa. Pahoitteluni :(

minusta on aivan päivänselvää, että miehesi pettää sinua. Mies haluaa omaa aikaa - miksi sinun pitää poistua kotoasi? Haloo!? Älä ole noin sinisilmäinen.

minusta on aivan päivänselvää, että miehesi pettää sinua. Mies haluaa omaa aikaa - miksi sinun pitää poistua kotoasi? Haloo!? Älä ole noin sinisilmäinen.

Ihastuminen ei ole vielä pettämistä! Ehkä ihastuminen on tuonut oman parisuhteen riittävyyden pohdintaan. Kaikilla voi joskus näin tapahtua. Silloin alkaa kyseenalaistaa omaa elämäänsä. Miten lopulta tässä käy, on paljon myos sinusta kiinni. Anna paljon lämpoa ja yritä olla ymmärtäväinen, että hän ymmärtää mitä hyvää hän menettäisi. Sinulla on tässä vaikea tilanne, yritä vain kestää, se voi kyllä mennä ohi, jos miehesikin on ajattelevainen ja lopulta osaa kääntää tämän ymmärtämiseksi, jotakin hän on kaivannut ja juuri siihen tässä ihmisessä ihastunut. Toivottavasti hän tulisi avoimemmaksi, jos sinäkin olet avoin ja ymmärtäväinen. Tämä ei ole sinun vikasi, pitää osata avata suu silloin kun jotakin alkaa kaipaamaan, ei kukaan voi lukea ajatuksia. Ja myos itse tehdä ja yhdessä asialle jotakin. Jos nyt hyokkäät ja epäilet ja suutut, tyonnät häntä pois päin luotasi. Ole ystävällinen.

Ihastumiselle ei voi mitään, mutta teoilleen voi, sen voi itse päättää, se ei vaaadi mitään muuta.
Se saa meidät näkemään oman suhteen puutteet ja ne voi sitten yhdessä yrittää korjata, jos kumpikin haluaa siihen sitoutua!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteistä tekemistä;10327693:
Nyt teillä olisi avioleirin paikka tai ainakin yhteisen matkan aika. Tehkää yhdessä jotain, mistä molemmat tykkäävät. Tehkää mieluiten jotain sellaista, jossa joudutte auttamaan toinen toistanne.

Teidän olisi aika vahvistaa sitä yhteistä hyvää. Muistelkaa hyviä hetkiä.

Menkää parisuhdeneuvontaan. Arki tulee, mutta ei sen tarvitse juhlahetkiä poistaa.

On kokemusta. Minä olen siis nainen ja mulla oli ap:n kuvaama tilanne, sillä erolla että mulla oli se toinen miekkonen kiikarissa. Eikä pelkästään enää vain kiikarissa vaan jo puoliksi satimessakin. Paskatemppu mutta kuitenkin.

Olisin halunnut säilyttää avioliittoni ja yritettiin jos vaikka mitä risteilyä, kylpylämatkaa, viikonloppua eurooppalaisessa suurkaupungissa ja ties mitä, mutta eipä siinä auta vaikka nukkuisi pressanlinnassa jos suhde on kuollut niin se on kuollut.

Ihastuminen ei ole vielä pettämistä! Ehkä ihastuminen on tuonut oman parisuhteen riittävyyden pohdintaan. Kaikilla voi joskus näin tapahtua. Silloin alkaa kyseenalaistaa omaa elämäänsä. Miten lopulta tässä käy, on paljon myos sinusta kiinni. Anna paljon lämpoa ja yritä olla ymmärtäväinen, että hän ymmärtää mitä hyvää hän menettäisi. Sinulla on tässä vaikea tilanne, yritä vain kestää, se voi kyllä mennä ohi, jos miehesikin on ajattelevainen ja lopulta osaa kääntää tämän ymmärtämiseksi, jotakin hän on kaivannut ja juuri siihen tässä ihmisessä ihastunut. Toivottavasti hän tulisi avoimemmaksi, jos sinäkin olet avoin ja ymmärtäväinen. Tämä ei ole sinun vikasi, pitää osata avata suu silloin kun jotakin alkaa kaipaamaan, ei kukaan voi lukea ajatuksia. Ja myos itse tehdä ja yhdessä asialle jotakin. Jos nyt hyokkäät ja epäilet ja suutut, tyonnät häntä pois päin luotasi. Ole ystävällinen.

Ihastumiselle ei voi mitään, mutta teoilleen voi, sen voi itse päättää, se ei vaaadi mitään muuta.
Se saa meidät näkemään oman suhteen puutteet ja ne voi sitten yhdessä yrittää korjata, jos kumpikin haluaa siihen sitoutua!

Näin minäkin ajattelen. Erityisesti muistan tästä yhden ystäväni kirjeen. Hän kertoi, miten hän oli ihastunut valtavasti toiseen mieheen. Hän puntaroi, mitä antaa hänen avioliittonsa ja mitä antaisi tuo uusi mies. Kilvoittelun voitti avioliitto, joka edelleen kymmenkunta vuotta myöhemmin voi hyvin.

Antaako siis jonkun vastoinkäymisen päättää jotain hyvää, vai antaako mahdollisuus korjata tilanne. Kuka tahansa voi ihastua milloin tahansa, mutta tekonsa voi jokainen päättää itse.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä