Miehen "narraaminen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En ymmärrä lainkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En ymmärrä lainkaan

Vieras
Tämä liittomme on minun mielestäni aika lopussa, siis vetelee viimeisiään. Eli olen saanut tarpeekseni. Mies on kohdellut minua mielensä mukaan ja elänyt, mennyt ja tullut, miten on itse halunnut. Nyt olen itsenäistynyt enkä enää tee niin kuin miehen mielestä pitäisi eli ole nöyrä ja palvele. En lähde mukaan sinne minne hän käskee ja järjestää jne. Kun hän on poissa iltaisin ("töissä") en sano mitään. Järjestän itse itselleni kaikkea kivaa.
Ihmettelen kuitenkin miksi hän yrittää pitää kulisseja kavereidensa ja perhetuttujen suuntaan? Kun hän oli jokin aika sitten yksin mökillään kun en halunnut lähteä (oli ihan kiva olla yksin kotona) hän viestitteli tuttavilleen me-muotoisia viestejä ihan niinkuin olisin ollut mukana. Sama juttu toisenakin viikonloppuna kun en lähtenyt mukaan erämaahan. Nyt piti mennä Lappiin viikonlopuksi ja hän sanoi ettei se käy hänelle töiden takia (silloin kun sitä varattiin se kyllä sopi, eli mieli muuttui ja minun olisi pitänyt sopeutua). Minä sanoin että menen yksin, se voisi olla mukavaa tai jonkun "tyttö"kaverin kanssa. Mies peruutti kuitenkin salaa minulta matkan (sain tietää sen sattumalta)eikä ole vieläkään sanonut sitä minulle. En ymmärrä tätä lainkaan. Itse hän on uhonnut minulle että siitä vaan, hae vaan eroa ja yksin on hyvä ellei suorastaan parempi olla, hän ei kuulemma tarvitse ketään, mutta nyt kun olen alkanut järjestää asioita siihen suuntaan eikä minuun enää koske, hän alkaa viestitellä tuttaville mitä "me" olemme tehneet vaikka en ole ollut "mailla enkä halmeilla" niinkuin sitä sanotaan.

Uteliaisuuttani kysyn miten teidän suhteenne alkoi, ja millaista oli aluksi?

Mitä tapahtui kun mies on ilmeisesti muuttunut?

Miksikö tätä kysyn. Lukekaa ketju Milloin seurustelu muuttuu parisuhteeksi? niin sieltä selviää miksi kysyn.

Oletko varma, että mies tarkoittaa "me" muodolla häntä ja sinua, eikä häntä ja jotain uutta naisystävää?

Sitäpaitsi, mitä hittoa sinä enää päätäsi tuollaisella vaivaat? Jos tiedät jo itsekin että suhteenne tulee päättymään, miksi tuhlaat energiaasi tuollaiseen ämmäilyyn ("se sano niin ja näin, mitähän se tarkoittaa")? Käytä mieluummin sekin aika eron järjestelyyn, niin pääsette ihan oikeasti molemmat elämään elämäänne.

En minä enää välitäkään, ihmettelen vain että miksi mies näkee tuollaista vaivaa. Viisaampaahan olisi myöntää että yksin olin. Ei hän naisia tarkoita, naiset hän on aina hoidellut muulla tavoin, siinä ohessa. Ehkä kysymys on kasvojen menetyksestä, hän haluaa olla jättäjä eikä jätetty.
Ehkä.

Uskoisin, ettei miehesi oikeastaan ajattele teidän tilannetta niin kuin sinä ja sen takia hänen käytöksensä on aina suoraa heijastusta juuri päällä olevaan tilanteeseenne. Ja hän tuskin on oivaltanut syitä ja seurauksia, joten jossakin vaiheessa voisit ottaa tilanteenne ihan puheeksikin hänen kanssaan. Nyt osaat toimia itsenäisesti ja huolehtia omista asioistasi, mutta seuraavaksi sinun kannattaisi vääntää ne samat totuudet rautalangalla myös mieskaverillesi. Siinä onkin hommaa!

Muuten, jotkut puhuvat mökillä olemisesta aina monikossa. Se voi johtua jo ihan lapsuuden aikaisista malleista, että ollaan ikään kuin "joukolla" tutussa ja rakkaassa paikassa vaikka oltaisiin yksinkin. Sen takia ei siis kannata hirveästi alkaa pohtimaan olisiko se juuri oire kulissien pitämisestä? MInusta tuntuu, ettet tunne miestäsi erityisen hyvin ja oletat hänestä asioita liian kepoisin perustein.Olipa siis miten itsekäs ja vastuuntunnoton tahansa, niin edelleenkin toistan: puhu hänen kanssaan ja tee aikeesi selväksi.

Onnea jatkoon!

Hei ap!
Ikäänkuin olisin itse kirjoittanut ennen eroani.
Tuttu juttu. Mieheni myöskin kertoi juttuja me-muodossa, vaikken ollut mailla tai halmeilla.
Pahimmaksi koin "vitsit", jotka kohdennettiin minuun. Siis olin muka tehnyt asioita, joissa en koskaan ollut osallisena.
Pahin juttu oli se, että ex sai vakuutettua sukulaisilleen, että minä olen se ongelmaihminen.
Erosin aika rajulla tavalla. Oli pakko päästä pois valheiden maailmasta.
Tänä päivänäkin saan kuulla kautta rantain juttuja itsestäni, mitä en todellakaan ole tehnyt.
Huhut elävät omaa elämäänsä, mutta itse tiedän historiani.
Kyseessä on mikäpä muukaan kuin raha ja status.
Koita kestää ja ajattele, ettei sinussa ole vika ja jos ahdistaa liikaa, niin eroa.
Ei ole helppoa, menneisyys vaivaa jopa 10 v, vaikka asiantuntijat väittävät, että kolmessa vuodessa pääsee eroon vanhasta.

Mies ei todellakaan selvästikään tunnista tilannetta. Puheet on puhuttu, minulla ei ainakaan ole enää mitään sanottavaa. Hänellä on tämän tuttavilleen esitetyn kulissin (kaikki on hyvin-kulissi) lisäksi tapana myös syyllistää minua kaikista asioista mitä itse tekee, siis omista mokistaan. Viimeisin oli lasku jonka hän oli jättänyt maksamatta ja joka oli hänen vastuullaan. Hän selitti maksaessaan että "vaimo on unohtanut maksaa" vaikka hyvin tiesi että näin ei ollut. Eli hätävalheitakin tulee koko ajan ja vastuun kanto on mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä lainkaan:
Mies ei todellakaan selvästikään tunnista tilannetta. Puheet on puhuttu, minulla ei ainakaan ole enää mitään sanottavaa. Hänellä on tämän tuttavilleen esitetyn kulissin (kaikki on hyvin-kulissi) lisäksi tapana myös syyllistää minua kaikista asioista mitä itse tekee, siis omista mokistaan. Viimeisin oli lasku jonka hän oli jättänyt maksamatta ja joka oli hänen vastuullaan. Hän selitti maksaessaan että "vaimo on unohtanut maksaa" vaikka hyvin tiesi että näin ei ollut. Eli hätävalheitakin tulee koko ajan ja vastuun kanto on mahdotonta.

Lilleri, lalleri kirjoitti erittäin hyvin sinulle.

Minusta sinä olet erossa tyypillisellä tasolla, jossa tehdään asioita sellaisista jutuista, jotka ovat todellisuudessa aidanseipäitä, siis mitä väliä. Suhteellisuudentaju on kyllä aika pahasti hukassa ja asioista väännetään aika isoja.

Teillä on menossa eroprosessi, se on ihmisen elämän suurimpia asioita. Ei paljon kannattaisi hukata aikaa laskuille ja tekstiviesteille, vaan ihan oikeasti selvittää miten tästä eteenpäin ja miten elämät järjestetään. Usein erossa kuitenkin nähdään tärkeimpänä haarukoiden oikea jako, mutta niin sokeita me olemme. Teillä on kriisi; ratkaiskaa sitä.

Ehkä hän ei vain halunnut kuunnella mitään uteluja ja selitellä teidän välejänne. Ehkä hän vähän liikaa miettii sitä, mitä hänestä ajatellaan, tuo lasku-hommakin mukaan lukien.

Alkuperäinen kirjoittaja Tai sitten vain:
Ehkä hän ei vain halunnut kuunnella mitään uteluja ja selitellä teidän välejänne. Ehkä hän vähän liikaa miettii sitä, mitä hänestä ajatellaan, tuo lasku-hommakin mukaan lukien.

Niin, on se miehelle valtava pettymys ja myös ulkoinen paine...

Jätäthän ap erossa mökin miehelle, varmasti mökkeilystä kiinnostuneita ellejä ilmoittautuu, varsinkin, kun hän vaikuttaa ihan kelpo mieheltä.

Ap, kyllä se siitä. Erossa, vaikka se olisikin oikea vaihtoehto molempien mielestä, tunteet heittelee siitä huolimatta. Saattaa olla ihan epävarmuutta tulevasta ja siitä, että ollaan ihan omillaan. Niin kuin on jo sanottukin, kipeistä isoista asioista voi olla vaikea puhua ja paha olo pitäisi kuitenkin purkaa jollain tavoin, näin sitä tulee sanomista typeristä, pienistäkin asioista. Suhteellisuudentaju pitäisi kuitenkin säilyttää, eikä varsin tehdä toiselle kiusaa, mm perumalla varauksia. Lapsellista kiusantekoa.

"no"

-"Ei hän naisia tarkoita, naiset hän on aina hoidellut muulla tavoin, siinä ohessa."
-"hätävalheitakin tulee koko ajan ja vastuun kanto on mahdotonta."
-"Mies peruutti kuitenkin salaa minulta matkan "

Jo otsikko viittasi miehen "kelpouteen". Kelpo mieskö? En löytänyt mitään positiivista tekstin perusteella. Jo otsikko viittasi miehen "kelpouteen".

Ei tulisi minulle ihan ykkösvaihtoehtona mieleen mökkikumppaniksi, mielummin menisin yksin. Ymmärsin muuten, että mökki on miehen, ap käytti muotoa "mökilleen".

Olisin aikanaan saanut avio-oikeuden kautta osuuden kesämökistä.Helpotin eksäni sisaruksia ilmoittamalla heille,en halua osuuttani,se mökki on teidän,luovun kaikista saatavista mökin ja muunkin suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Ap, kyllä se siitä. Erossa, vaikka se olisikin oikea vaihtoehto molempien mielestä, tunteet heittelee siitä huolimatta. Saattaa olla ihan epävarmuutta tulevasta ja siitä, että ollaan ihan omillaan. Niin kuin on jo sanottukin, kipeistä isoista asioista voi olla vaikea puhua ja paha olo pitäisi kuitenkin purkaa jollain tavoin, näin sitä tulee sanomista typeristä, pienistäkin asioista. Suhteellisuudentaju pitäisi kuitenkin säilyttää, eikä varsin tehdä toiselle kiusaa, mm perumalla varauksia. Lapsellista kiusantekoa.

"no"

-"Ei hän naisia tarkoita, naiset hän on aina hoidellut muulla tavoin, siinä ohessa."
-"hätävalheitakin tulee koko ajan ja vastuun kanto on mahdotonta."
-"Mies peruutti kuitenkin salaa minulta matkan "

Jo otsikko viittasi miehen "kelpouteen". Kelpo mieskö? En löytänyt mitään positiivista tekstin perusteella. Jo otsikko viittasi miehen "kelpouteen".

Ei tulisi minulle ihan ykkösvaihtoehtona mieleen mökkikumppaniksi, mielummin menisin yksin. Ymmärsin muuten, että mökki on miehen, ap käytti muotoa "mökilleen".

Miehen "mökki" on osuus mökistä (ns. lomaosake) Kesämökki on minun.