Miehen miestä aina vaan menee "huonosti" parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onnellinen vaimo"

Vieras
En tiedä ikinä mistä tuulee. Vauvavuonna meni oikeasti huonosti, nyt lapsi on lähemmäs kaksi ja edelleen menee "huonosti" parisuhteessa. Itse en sitä näe, ja olen hyvinkin onnellinen rankan vauvavuoden jälkeen. Siltii aavistelen tämän johtuvan jotenkin tästä pikkulapsielämän sitovuudesta. Itse olisin halunnut lisää lapsia, mutta se ei tule kuuloonkaan kun menee "huonosti". En tiedä mitä mies odottaa elämältä. Tuntuu, etten pysty tekemään häntä onnelliseksi tein mitä tahansa... Lisälapsista en uskalla enää haaveilla, koska tämän helpommaksi elämä ei ainakaan laps(i)en kanssa muutu. Tämä on minulle suuri surutekijä.

Seksiä on se perus 2-3krt viikossa, yhteistä aikaa tuntitolkulla iltaisin (ja käytetäänkin se yhdessä, ei eri ruuduilla), toisinaan käydään kahdestaan jossain, omia kavereita ehditään näkemään etc. En vain tiedä mitä tässä voi enää tehdä.

Onko muiden miehillä ollut vastaavanlaisia sopeutumisongelmia?

Kannattaiskos ehkä kysyä tarkennusta mieheltä... että jos menee huonosti, niin konkretisoi sen jollain tavalla. Ethän osaa tehdä mitään toisin, kun et tiedä mistä on kysymys.

Ei kuulemma ole tarpeeksi läheisyyttä??? ja seksielämäkin??? tökkii. Tai jotain sen suuntaista. Paljon tehdään yhdessä, käydään yhdessä paikoissa, samat mielenkiinnon kohteet ja seksikin hyvää. :( Ei vissiin miehen mielestä. Ei osaa eritellä asiaa ollenkaan, mutta joku kipinä on poissa. Tosin yhteisiä vuosiakin takana kuusi.

Auttaisiko parisuhdeterapia? Tai sitten jokin parisuhdeviikonloppu? Missä niitä järjestetäänkään..googlettamalla varmaan löytyis. Pieniä matkoja yhdessä?

Jos se on tuollaista yleismalkaista "ei tarpeeksi läheisyyttä" niin sitten sillä on tunteiden palon kohteena vaan joku toinen. Se on ihastunut johonkin työkaveriinsa ja kotona marmattaa kun ei pysty tuntemaan samaa sinua kohtaan. Sinä et siksi naiseksi voi muuttua, mutta otahan asia esille.

Ehkä on hänelle on vaan tullut joku tylsistyminen perhe-elämään. Monille tulee kaikenlaisia vaiheita, välillä ei jaksaisi kantaa sitä kaikkea vastuuta mitä perheessä pitää, vaan haluaisi olla vapaampi. Tuommoinen voi hyvin olla ohimenevä vaihe.

Kuulostaa selvältä peliltä -> sillä on toinen nainen. Juuri tuolloin tulee tuota määrittelemätöntä ruikutusta "sen jonkun" puutteesta suhteessa. Miehes on ihastunut voimakkaasti ja sen tunteen, siis ihastumisen tunteen puuttumista teidän suhteessa se nyt itkeä vollottaa.

[QUOTE="onnellinen vaimo";27207540]Mies on nyt myös kotona kun molemmat opiskellaan. Onneksi vain tämä syksy, ehkä sitten paranee...[/QUOTE]

Joo kyllä ihastuminen menee ohi. Sitä kestää puolesta vuodesta vuoteen ja yleensä sen jälkeen tunne tasaantuu, tai unohtuu. Tai sitten huonossa tapauksessa miehesi ei osaa vastustaa kiusausta ja lähtee.

en oikein usko että miehesi ois ihastunut toiseen. Taitaa vaan olla sitä "kammoa" kun perhe sitookin eikä välttämättä tiedä mitä elämältä haluaa. Etenkin kun kummatkin opiskelette, ja opinnot vissiinkin loppusuoralla. Miehelläsi voi olla myös pelkoa siitä että mitäs sit ku opinnot on loppu, mitä tekee sen jälkeen. Ehkä hänellä on moni asia mikä askarruttaa ja painaa mieltä siksi ei osaa erotalla että mikä vaivaa. Itse olen käynyt saman läpi, mieheni on käynyt saman läpi sekä 30 kriisinkin kävi läpi. Nyt olemme entistä onnellisempiä ja kolmas lapsi tulossa. Kriisejä on joka liitossa ja ne selviää kunhan vain keskustelee asiasta. Meillä auttoi se että mietin omalta kantilta että mikä minuu askarrutti ja sain kysyttyy ns oikeat kysymykset niin miehellekin selvis ettei se oma kriisi niin vaarallinen olekaan. Se on rankkaa aikaa mutta siitä selvii kunhan jaksaa keskustella ja tukea. Sinun ei tarvitse muuttua, mutta anna miehelle aikaa sopeutua tilanteisiin ja kysele usein mikä on fiilis ja juttele miehelle. Kyllä se siitä, tsemppiä!

Oliko seksiä enemmän ennen lasta/ oliko se jotenkin erilaista? Olen kuullut miespuolisten työkavereiden valittavan että elämästä tulee kaverielämää kun perheeseen tulee lapsia. Lakataan olemasta rakastavaisia ja seksikin on vähän sellainen välttämätön paha.

Yövuorossa miesvaltaisella alalla tulee joskus syvällisiäkin keskusteluja, ja seksin puute on niistä yksi. Se ettei se oma puoliso huomioi tai arvosta ja saa miestä tuntemaan itseään mieheksi vaan kämppikseksi.

[QUOTE="höps";27209713]musta tuntuu ihan niinku sun miehestä paitsi et oon nainen. eikä syynä todellakaan oo mikään uus mies tai ihastuminen.[/QUOTE]

Mut hei, sä ootkin nainen. Tässä täytyy nyt pureutua miehen pään sisään ja suurin osa meistä tietää että miehen aivot toimii ihan eri ratoja kuin naisella :D

Tulee mieleen kaksi asiaa:
Joko mies hieman masentunut tai kriiseilee aikansa tai käy muuten vain jotain omaa juttua läpi, parisuhteessa saattaa tulla aikoja jolloin toinen "kasvaa" ja silloin usein saattaa koko parisuhdekkin olla puntarilla.

Toinen on mikä tuli mieleen, mies jostain syystä haluaa sinulta hyväksyntää irtautumiseen, että sinä myönnät kanssa että menee huonosti joten jos esimerkiksi halukas eroamaan, ei ole yksin vastuussa siitä, vaan saa sinusta tuen sille että kun kerran molemmista menee niin huonosti, on turha jatkaa. Voi olla kaukaa haettu, toivottavasti ei siis näin.

Tsemppiä ja toivotaan että kaikki järjestyy.

Yhteistyössä