Miehen mielestä vaimo on velkaa

  • Viestiketjun aloittaja Mörmör
  • Ensimmäinen viesti
Mörmör
Sukulaiseni mies on sitä mieltä, että vaimonsa on hänelle velkaa, koska vaimo on hoitanut yhteisiä lapsia kotona ja mies on näin joutunut mielestään maksamaan vaimonsa asumisesta ym kuluista suuremman osuuden. Lapset ovat nyt menossa päiväkotiin, ja vaimo töihin. Miehen mielestä siis vaimon on aika alkaa maksaa velkoja takaisin siten, että vaimo hoitaa yhteisistä menoista 80 % ja mies 20 % viiden vuoden ajan, kuten mies teki sen viisi vuotta kun vaimo hoiti kahta lasta kotona.

Miehelle on yritetty puhua järkeä, että päivähoitomaksut olisivat tulleet kuitenkin kalliimmaksi ja mukaan olisi tullut lasten kuskaaminen sinne joka aamu. Ja mä sanoin sille, että hei ne on teidän lapsia ja se on sun vaimo! Eläminen maksaa ja lapset on pirun kalliita.

Miten saisi miehelle jotain inhimillisyyttä nyt tähän touhuun??
 
"..."
Vaikka mun mies alkaisi tollasta vaatimaan, en maksaisi penniäkään.

Sen sijaan löisin viideltä vuodelta laskun kodinhoidosta, siivoamisista ja lasten hoidoista sekä ruuanlaitosta (mahdollisesti myös kaupassakäynnistä...)

Ei juma mitä porukkaa...
 
"jassåå"
Joo eli seuraavat 5v mies jää kotiin olemaan samalla rahalla kun nainenkin oli ja tekee kaikki ne hommat mitä nainen teki kotona ollessaan.

Mistä näitä ihmisiä oikeasti sikiää... onneksi mulla on täysjärkinen mies.
 
Mörmör
Tämä on ihan tosi juttu, mies on aivan vakuuttunut siitä että vaimo on hänelle velkaa. Hänelle tuli ehkä yllätyksenä, miten elämä muuttuu kun tulee lapsia. Kyse on ihan hyvätuloisesta miehestä, varmaan yli 60 000 euron vuositulot kuitenkin ja hieno talo ja kaikkea. Nainen on ammatiltaan lähihoitaja, joten tulot hänellä muutenkin selvästi pienemmät.

Muutenkin mies höpöttelee ihan levottomia, mm. siitä että kun velat on maksettu ja lapset isoja, hän ei ole enää koskaan kotona.
 
"isipappa"
[QUOTE="vieras";28377659]Kannattaa varmaan valaista naista noista jutuista, ettei tuhlaa elämäänsä moisen pölväkkeen kanssa.[/QUOTE]

Se on hyvä neuvo tuolle naiselle.

Ja tarkennukseksi. Avioliittolaki, etenkin pykälät 2, 46 ja 52 sanovat jokseenkin yksiselitteisesti, että aviopuolisot ovat keskenään elatusvelvollisia. Jos mies on omasta miehestään "lainannut" vaimolleen rahaa perheen elatusta varten, niin se velka on ihka omassa päässään.
 
tp
Mä laskuttaisin tuntuvasti miesrä raskauksista ja synnytyksistä sekä kotona oloajalta menetetystä eläkekertymästä... Ja jokaisesta raskausarvesta ja suonikohjusta bonusta jne.... Jos tuo ei sais ukkoa järkiinsä, pyytäisin pohtimaan elareita yms. sillä aikaa kun pakkaisin tavarani... Näin siis itse toimisin. Toivottavasti ko. nainen ei tuommoiseen miehen älyttömyyteen suostu!
 
"vieras"
Ei sen vaimon tarvitse alkaa murehtimaan miehensä tuollaisia hullutuksia... Käskeköön miehensä hakemaan käräjäoikeuden päätöksen velan maksuun. :D

Meillä voisin tuollaista järjestelyä kokeilla parin kolmen kuukauden ajan.. Saisi mies hoitaa sitä vastaan kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat.. Siis KAIKKI! Minä ottaisin rennosti noiden kuukausien ajan enkä pistäisi ristiä tikkuun.. Ehkänroskat voisin viedä jos mies nätisti pyytäisi. :)
 
selvä peli
Jos asiasta on tehty velkakirja jonka molemmat on allekirjoittaneet todistajien läsnäollessa, on homma ihan selvä peli vaikka asia hullulta kuulostaakin.

Jos velkakirjaa ei ole tehty, ei yksipuolisesti voi tietenkään alkaa jälkikäteen keksimään mitään tollaista!
 
"Niin"
Millä oikeudella te miestenne rahoilla elätte. Itse, kun jään kotiin vähäks aikaan niin hoidan osuuteni ihan niinkuin ennenkin eli maksan omasta pussista kotona olemisen, miksi miehen kuuluisi laiskottelevan vaimon oleminen kustantaa.Kannattas säästää jos ei kerta töihin halua mennä.
Ollaan rehellisiä ei toi lastenhoito kyllä mitää raskasta ole ja siivoukseen ei kauaa aikaa OIKEESTI mene. Kyllä muaki vituttais maksaa toisen eläminen.
 
perkeleen prinsessat
Miehen vaatimus on ihan perusteltu mutta naiset tietysti tyypillisesti kokevat oikeudekseen sen että heitä elätetään eikä siitä muka tarvitse maksaa mitään vastinetta.

Asioiden on muututtava. Nyt eletään vuotta 2013, on tullut aika NAISTEN alkaa MAKSAMAAN. Elättäminen on viime vuosituhannen juttuja.
 
"vieras"
[QUOTE="Niin";28378405]Millä oikeudella te miestenne rahoilla elätte. Itse, kun jään kotiin vähäks aikaan niin hoidan osuuteni ihan niinkuin ennenkin eli maksan omasta pussista kotona olemisen, miksi miehen kuuluisi laiskottelevan vaimon oleminen kustantaa.Kannattas säästää jos ei kerta töihin halua mennä.
Ollaan rehellisiä ei toi lastenhoito kyllä mitää raskasta ole ja siivoukseen ei kauaa aikaa OIKEESTI mene. Kyllä muaki vituttais maksaa toisen eläminen.[/QUOTE]Olen kotona ja en koe eläväni miehen rahoilla. Teen kaikki kotityöt ja hoidan eläimet ja lapsen. Mies saa tulla siistiin kotiin ja suoraan valmiiseen ruokapöytään töistä tullessa eikä hänen tarvi itse osallistua kotitöihin. Tosin mies on itse sellainen että viikoloppuisin ihan itse siivoilee ja viettää aikaa paljon lapsen kanssa jotta minäkin saan muutaman tunnin vapaata viikossa. Hän kun osaa ajatella myös minua eikä vain itseään. Kotona oloni on yhteinen päätös ja olemme kummatkin tyytyväisiä tähän.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="asiaa";28378422]Ihan oikeassa mies on eikä ole mitenkään kohtuuton. Mutta selitä se mammapalstalle joka kuhisee ämmiä joita elättää joko mies, yhteiskunta tai molemmat.[/QUOTE]

Niin kenenkäs se lapsi sitten olikaan? Miksei mies sitten palkannut lapselle hoitajaa kotiin tai jäänyt itse kotiin, niin nainen olisi päässyt töihin? Tuliko miehelle siis yllätyksenä, että lapsi ei pärjää yksin kotona heti syntymän jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

Yhteistyössä