Miehen masennus ja sen kanssa eläminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anonyymi

Vieras
nyt kaipaisin vertaistukea muilta jotka on kokeneet samaa.
Mieheni sai jonkinlaisen emotionaalisen loppuunpalamisen noin 3kk sitten. Aluksi tilanne oli niin paha että asuttiin erossa ja vaikutti lopulliselta. Myöhemmin palattiin yhteen mutta mies on todella masentunut, ei halua tavata ihmisiä yms.
Ei ole mm koskenut minuun sormenpäälläkään näiden kuukausien aikana eikä muutosta näytä olevan tulossa. Mies on selvästi masentunut, mutta ei itse sano sitä. Sanoo vain että ei ole enää sama ihminen ja kaikki tunteet (siis kaikki, ei vaan minuun kohdistuvat) ovat kadonneet.

Tilanne on kamala. Olen raskaana... kaipaan läheisyyttä ja on vaikea työntää syrjään omia tarpeita ja sitä miten miehen käytös satuttaa, kun toisaalta tajuan että hän ei ehkä edes pysty itse muuttumaan tilannetta ja eikö juuri tälläisessä tilanteessa pitäisi olla toisen tukena. Mutta mitä jos ei suostu hakemaan apua ja tilanne ei muutu? Olisin kamala noita jos jättäisin toisen tämän takia, mutta miten tän kanssa voi elääkään?

Todella ikävä tilanne!

Toivottavasti löytyy joku, joka voisi vertaistukea tarjota. Sinun on tärkeä muistaa, että mies itse ei ole tahallisesti sellainen kuin on, ja sinä et saa myöskään itseäsi syyllistää tilanteesta. Eikö hän tosiaan ole valmis apua hakemaan? Onko hän kuitenkin työssä käynyt?

Totta on, että miehesi tarvitsee tukeasi, mutta ennen kaikkea sinun on nyt tärkeä huolehtia itsestäsi ja tulevasta lapsestasi.

Paljon voimia sinulle! :hug:

kiitos. ei taida täältä löytyä muita samaa kokeneita.... vaikeaa pitää huolta itestään sillai että tilanne ei satuttaisi silti niin paljoa, kuitenkin sitä rakkautta kaipaa just mieheltä, joka on tällä hetkellä tunnekuollut.

Liittyykö miehen tila raskauteen? Saisitko neuvolan kautta apua tilanteen käsittelyyn? Vaikka mies ei tiedosta tilannetta eikä tunne tarvitsevansa apua, niin sinulle voisi olla hyötyä keskusteluavusta. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen selkeyttää omia ajatuksia.

Oletko itse hankkinut tietoa siitä, mitä masennus sairautena on?

Tässä ainakin yksi linkki, paljon löytyy muutenkin tietoa netistä:

http://www.miesklinikka.com/miehen_sairaudet/masennus/

Yhteistyössä