Miehen lomasta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kotivaimoko??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kotivaimoko??

Vieras
Mitäs olette mieltä?
Miehen kaverit lähti laskettelu reissulle ulkomaille jonka hinnaksi tuli lähemmäs 1500eur/naama ja nyt kuulin että mies oli harmitellut kun ei pääse mukaan ja sanonut että ensi vuonna kyllä lähtee satavarmasti mukaan reissuun...

Olin aika pöyristynyt tuon kuullessani! Ei olla koskaan päästy edes yhdessä ulkomaan lomalle risteilyä kauemmas ja yt mies ois lähössä yksinään poikamies kavereidensa kanssa reissuun paikkaan jonne minäkin TODELLA haluisin mutta tiedän tasan tarkkaan ettei meillä ole mahdollisuutta tuollaiseen reissuun lähteä.

Meillä on häämatkakin tekemättä kun ei haluta vielä jättää lapsia niin pitkäks aikaa hoitoon ja budjettia ei nyt tuollaiseen reissuun ole.

Eikö teitä kyrsisi jos mies kuvittelee että hän voi laittaa tuollaiset summat omaan reissaamiseen ja kaikenlisäksi käyttää meidän yhteisen loman poikamies kavereidensa kanssa matkailuun?! :(

Kiva aloittaa viikonloppu näissä fiiliksissä :(

no älä ny ressaa,siihen on vuosi aikaa.Ei miehesi varmaan silloin enää halua sinne lähteä,vaikka mitä voi tapahtua ja saako edes rahaa säästetyksi? elä ny viikonloppuasi pilaa tollasen takia.

no minua loukkaa jo pelkkä haaveilu :(
Eri asia jos puhuisi meidän yhteisestä reissusta mutta se että HÄN olisi lähdössä ja minä taas jäisin lasten kanssa särähtää korvaani hyvin pahasti.

En mä tästä mitään riitaa aio kehkeyttää mutta kyselin että mitä muut vaimot olisivat tällaisesta mieltä. Olen herkkä muutenkin tällaisissa asioissa, tiedostan sen itsekin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos meet töihin ja lähette koko perhe ens vuonna.

Kuopus on viikon vanha joten en töihin kyllä ehdi ennen mahdollista reissuaikaa :(
Lähden kyllä töihin kun nuorimmainenkin on 1,5-vuotias ja sitten meille ei enää tule lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eri asia jos puhuisi meidän yhteisestä reissusta mutta se että HÄN olisi lähdössä ja minä taas jäisin lasten kanssa särähtää korvaani hyvin pahasti.

En mä tästä mitään riitaa aio kehkeyttää mutta kyselin että mitä muut vaimot olisivat tällaisesta mieltä. Olen herkkä muutenkin tällaisissa asioissa, tiedostan sen itsekin :(
kyllä minäkin olen varmaan tuon tapaisista asioista pahastunut suhteemme alussa, etenkin siinä vaiheessa, kun minä vielä olin sillä tasolla, jossa halusin tehdä kaiken yhdessä ja toinen oli jo vähän eriytynyt. Sitten kun itsekin siirryin siihen vaiheeseen, jossa tehdään jo asioita yksinkin tai ainakin tekisi joskus mieli tehdä, en enää pahastunut. Siis ainakaan toiveista tai haaveista.

Alkuperäinen kirjoittaja pinni:
No jos mieheni harrastaisi laskettelua ja saisi rahat säästettyä, niin saisi kyllä minun puolesta mennä :)

Mites kun molemmat harrastetaan?
Miten hänellä on etuoikeus lähteä meidän rahoja sinne käyttämään?
Olen ehdottanut että mies voi myös jäädä kotiin ja minä mennä töihin, tulomme ovat yhtä suuret.

No toi on kyllä rehellisesti sanottuna ihan sairasta. Miehes ei lähteny sille reissuille, mutta sua ketuttaa kun häntä harmittaa ettei oo mahollista? Ja että haaveilee mahollisuudesta?

Oikeesti hei.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

kyllä minäkin olen varmaan tuon tapaisista asioista pahastunut suhteemme alussa, etenkin siinä vaiheessa, kun minä vielä olin sillä tasolla, jossa halusin tehdä kaiken yhdessä ja toinen oli jo vähän eriytynyt. Sitten kun itsekin siirryin siihen vaiheeseen, jossa tehdään jo asioita yksinkin tai ainakin tekisi joskus mieli tehdä, en enää pahastunut. Siis ainakaan toiveista tai haaveista.

Meillä ei ole uusi suhde kyseessä...
Tehdään kyllä paljon kaikkea omilla suunnillamme jso siihen vaan lasten kautta tulee mahdollisuus mutta tää rahakysymys mua lähinnä jurppii sillä meidän perheelle toi on ainakin TODELLA iso summa jota ei ihan hetkessä säästetä ja se on sitten tosi monesta muusta tarpeellisesta pois!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos meet töihin ja lähette koko perhe ens vuonna.

Kuopus on viikon vanha joten en töihin kyllä ehdi ennen mahdollista reissuaikaa :(
Lähden kyllä töihin kun nuorimmainenkin on 1,5-vuotias ja sitten meille ei enää tule lapsia.

Ymmärrän että kyrsii, mutta tietysti hän innostui siinä kun muut on lähdössä. Eli ihan tosisaan ei tarvi ottaa tuollaista lausahdusta. Ja tosiaan jos tavallaan "omista" säästää niin mikäs siinä JOS on sitten varaa ensin mennä myös oman perheen kanssa. Ajatellaan että mies vaikka tupakoisi, siihen menee helposti just 1500e, mielummin menis kavereiden kanssa reissuun kun polttais sen rahan...
Ymmärrän sua kun pienikin on tosi pieni ja ukko suunnittelee jo omaa YKSIN menemistään, mutta älä tosiaan anna sen pilata iltaa/viikonloppua...

No jos mieheni harrastaisi laskettelua ja saisi rahat säästettyä, niin saisi kyllä minun puolesta mennä :)

Olen ehdottanut että mies voi myös jäädä kotiin ja minä mennä töihin, tulomme ovat yhtä suuret.

Tuo onkin se yhteisten rajojen ongelma. Mutta jos tilanne on se, että molemmilla ei ole mahdollista lähteä (yhdessä tai erikseen), niin sitten on jomman kumman tehtävä myönnytys.

Justhan sanoit ettet voi lähtä vielä kun lapsi on niin pieni?

Yhdessä ollaan päätetty ettei lähdetä reissuun ennenkö lapset on sen ikäisiä että voi hyvällä mielin olla sitten reissussa.
Ja mistä omistaan säästää kun mitään ylimääräistä ei jää kummallekkaan..?

Ja siitä että ei ole väärin haaveilla niin jos mies oliskin sanonut että olispa kiva lähteä mukaan reissuun mutta kun sanoi että on satavarmasti lähdössä ensi vuonna niin on musta aivan eri juttu.

Ei tarvitse mua haukkua, tiedän että olen hormonihuuruissani hyvin herkkä ja varmasti teen tyhmiä päätelmiä mutta halusin vain kysellä että miltä muista samassa tilanteessa olevista tällainen tuntuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikkä:
jos teidän rahatilanne on tuo,ettei mies pääse reissuun niin ei olis kannattanut lisää lapsia tehdä.

eiköhän aika moni tee ratkaisuja että jättää omia juttuja pois sillo kun lapset on aivan pieniä?
Sitten kun lapset on hoidossa ja tulos taas normaalit niin alkaa taas normaali elämä... näin ainakin meidän lähipiirissä ellei nyt jommalla kummalla oo tosi isot tulot...

Alkuperäinen kirjoittaja äitikkä:
jos teidän rahatilanne on tuo,ettei mies pääse reissuun niin ei olis kannattanut lisää lapsia tehdä.

eiköhän aika moni tee ratkaisuja että jättää omia juttuja pois sillo kun lapset on aivan pieniä?
Sitten kun lapset on hoidossa ja tulos taas normaalit niin alkaa taas normaali elämä... näin ainakin meidän lähipiirissä ellei nyt jommalla kummalla oo tosi isot tulot...

No kerro miehellesi (mutta älä syyttävästi!), että haluat teidän säästävän niin kauan, että pääsette yhdessä reissuun ja että koet epäreiluksi jos mies lähtee yksinään lomalle, vaikka toisin on sovittu.

Ehkä mies on vain innostuksissaan aikonut lähteä ensi vuonna mukaan, mutta pahimman innostuksen lananuttua muistaa yhteiset suunnitelmanne. Juttele asiasta, niin ei tarvitse koko viikonloppua harmitella ja murehtia asiaa.

No meillä mies voisi hyvinkin kavereilleet tuumata että satavarmasti ensi kerralla lähtee mukaan, mutta vaimolle sitten kotona totuuden että tuskin hänellä kumminkaan on varaa lähteä. Eli kavereilleen voisi harmitella tuolla tavalla kun ei mukaan päässyt..

Jos tilanne on se, että rahaa ei kertakaikkiaan ole, niin sittenhän asia on selvä. Älä suotta stressaa, kyllä se mieskin tippuu haaveistaan maanpinnalle, kun tajuaa, että rahat ei riitä.

Uusimmat

Yhteistyössä