Miehen lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eroanko?

• Kyllä

Ääniä: 1 100,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    1
  • Kysely suljettu .
V

vierailija

Vieras
Heips. Aiheesta uusioperhe ja miehen lapset. Olen aika hukassa. Minä olen löytänyt ihanan miehen jolla on kolme lasta. Minä en vaan pidä yhdestä näistä lapsista. Ja se johtuu hänen käytöksestä johon mies ei puutu millään lailla. Emme asu yhdessä, onneksi. Mutta voiko lapsesta oppia tykkäämään? Mitä minä teen? Itsekin olen äiti. Onko muilla ollut samaa tilannetta? Miten asiat hoitui? Ihana mies, kaksi ihanaa lasta ja yksi vähemmän ihana. Kaatuuko tämä juttu tähän ennenpitkään?

Heips. Aiheesta uusioperhe ja miehen lapset. Olen aika hukassa. Minä olen löytänyt ihanan miehen jolla on kolme lasta. Minä en vaan pidä yhdestä näistä lapsista. Ja se johtuu hänen käytöksestä johon mies ei puutu millään lailla. Emme asu yhdessä, onneksi. Mutta voiko lapsesta oppia tykkäämään? Mitä minä teen? Itsekin olen äiti. Onko muilla ollut samaa tilannetta? Miten asiat hoitui? Ihana mies, kaksi ihanaa lasta ja yksi vähemmän ihana. Kaatuuko tämä juttu tähän ennenpitkään?

Mitä jos sä koittaisit viettää vähän aikaa sen epämieluisan lapsen kanssa ja selvittää, että mikä hommassa oikein tökkii.
Mutta jos homma ei muutu ja edelleen pidät lasta epämiellyttävänä, on varmaan parasta häipyä kuvioista.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mitä jos sä koittaisit viettää vähän aikaa sen epämieluisan lapsen kanssa ja selvittää, että mikä hommassa oikein tökkii.
Mutta jos homma ei muutu ja edelleen pidät lasta epämiellyttävänä, on varmaan parasta häipyä kuvioista.
Tämä on minunkin mielestäni hyvä idea ! Saattaahan olla niin että tämä yksi epämieluisa lapsi testaa sinua käyttäytymällä tavalla jonka on huomannut ärsyttävän sinua. Ehkä hän kokee mustasukkaisuutta, ei halua jakaa isäänsä muiden kuin sisarustensa kanssa ? Kahdestaan vietetty aika voi todella tehdä ihmeitä mutta jos sekään ei auta niin....harmi homma, nokka kohti uusia juttuja sitten vaan.

Mä en kyllä yhden vähemmän miellyttävän lapossen vuoksi hyvästä miehestä luopuisi.

Sietäminen riittää ja se että kohtelee tasapuolisesti vaikkei niin tykkäisikään. Ja lapset muuttuvat varttuessaan! Ennenpitkää saatatkin oppia pitämään.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat ja .....
Minäkin neuvoisin ensin kokeilemaan sitä, että yrität tutustua lapseen paremmin. Tehkää ihan kahdestaan jotain. Mitä paremmin ihmisen tuntee, sen enemmän hänelle antaa anteeksi ja ymmärtää.

Edelleen puhuisin kyllä miehen kanssa asiasta, ja jos hän selkeästi mielestäsi tekee jotain "väärin" kasvatuksessa, ei esim. kiellä haukkumista/lyömistä/kiusaamista, yritä saada tajuamaan ongelma.

Ja jos ei onnistu, niin voit lohduttautua, että kaksi kolmesta on kuitenkin ihan hyvä tulos. Eivätkä ne lapset loppuelämäänsä siellä kotona asu. Mutta jos et kykene lasta asiallisesti kohtelemaan, niin sitten parempi häipyä.

Mä en kyllä yhden vähemmän miellyttävän lapossen vuoksi hyvästä miehestä luopuisi.

Sietäminen riittää ja se että kohtelee tasapuolisesti vaikkei niin tykkäisikään. Ja lapset muuttuvat varttuessaan! Ennenpitkää saatatkin oppia pitämään.
Ihan samaa mielta :)
Mikali tosiaan teilla kahdella muutoin sujuu hyvin, niin...ihan vain sen takia etta yksi kolmesta lapsesta nyt hiukan koettelee en lahtisi laittamaan toimivaa suhdetta pakettiin.

Lapsi nyt vain voi testailla. Kokeilee miten itse suhtaudut ja reagoit. Ole kuitenkin itse aikuisena tilanteissa mukana ja kohtele hantakin ihan samalla tavalla kuin muita lapsia, siitakin huolimatta etta haastaa sinua enemman. Miehen kanssa toki kannattaa keskustella jos lapsen kaytos menee aivan mahdottomaksi, etta mita yhdessa ja miten yhdessa siihen puututte ja ennen kaikkea miten mies kokee taman lapsen kaytoksen.

Mutta aika tekee myos omia taikojaan. Tutustukaa toisiinne, tehkaa asioita yhdessa ja jos mahdollista erikseenkin - en tieda onko mitenka tuoreesta suhteesta kyse ja miten lapsella on ollut aikaa sisaistaa asiaa... Kuunnellen, joustaen ja sietaen ja rakastaen eteenpain tilanne kerrallaan.

Jos mies ei itse pidä lapselleen kuria niin pidä sinä. Lähes kaikki lapset ovat vähintään siedettävää seuraa sen jälkeen, kun ne on ensin saanut tottelemaan ja olemaan muutenkin ihmisiksi.

Jos taas mies ei halua, että hänen lapselleen pidetään kuri sinun toimestasi niin sitten tilanne on kyllä aika huono. Jos en sanoisi, että siinä tilanteessa yhteiselämän edellytykset muutenkin ovat puutteelliset.

Yhteistyössä