Miehen lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapinonni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lapinonni

Aktiivinen jäsen
03.12.2009
1 195
0
36
Kivojahan nuo ovat, mutta ärsyttää kovasti tavat miten meillä niiden "hoitaminen" on järjestetty.
Aina jos lapsilla on jotain asiaa, kysyvät ensin minulta, käsken kysymään isältään (minulla ei ole lain, isän eikä äidin lupaa luvata lapsille mitään). En saa komentaa lapsia (äiti ja isä kieltänyt).
Jos minä en hommaa lapsille lahjaa, tai muistuta isää, niin jäävät ilman lahjoja.
Minulta ei kysytä, tai minulle ei edes ilmoiteta jos lapset tulevat esim. yöksi (ei säännöllisiä tapaamisia, olisi kiva tietää vaikka ennen kaupassa käyntiä).
Minulle kuitenkin jätetään lasten vahtiminen (mikä aika mahdoton homma, kun ei saa komentaa).
Tänäänkin nuorin tuli klo:11.00 meille, käväsi äitillänsä syömässä (olisi meilläkin ruokaa ollut), palasi takaisin, isänsä meni nukkumaan. Tein ruuan (jonka tyttö söi, vaikka oli juuri kotona syönyt) ja sen jälkeen täällä sitten vaan oltu.
Ja iltahan sitten menee niin, että komennan omia lapsia, jos riehuvat miehen tyttären kanssa (en miehen lasta). Odotan kymmeneen asti että mieheni käskisi nukkumaan (meillä mies pitää yleensä huolen että klo:21.00 viimeistään on isompikin nukkumassa) ,sitten käsken oman tyttären nukkumaan ja toivon että miehen tyttökin tajuaa vihjeen. Jos ei ymmärrä sanon miehelle, että ikös jo pitäisi mennä tyttösi nukkumaan. Mies "saattaa" komentaa tässä vaiheessa tytön nukkumaan, kyllä viimeistään kahdeltatoista käskee...
Ja kyllä nyt tiesin että lapset seuraa mukana, mutta en sentään tätä, että olenkin täysin ulkopuolinen (paitsi lapsenvahtina)....

Miehelläni myös lapsia ed. liitosta mutta tuollaiseen en kyllä ryhtyisi. Taitaa olla lapsillekkin ristiriitainen tilanne ja voivat jossain vaiheessa alkaa hyödyntää komennus-kieltoa :o Entä yhteiset lapsenne jos on? Miten reagoivat tilanteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
:o Miksi ihmeessä sä suostut tohon?? |O

Samaa mietin. Kyllä omassa kodissa saa kieltää ketä haluaa. Jos miehesi on noin vaikea niin seuraavan kerran kun tyttö tulee teille niin lähde oman tyttösi kanssa vaikka sukuloimaan. Ei ole pakko olla lastenvahti ja varsinkaan jos et saa edes komentaa.

Minulla oma tyttö on saman ikäinen,kun miehen nuorin (siis joka tänään yökylässä) . Monet taistelut ollan käyty käyttäytymisetä kotona, kun miehen omat lapset saa valvoa vaikka mihin asti ja heitä ei muutenkaan käsketä.
Yhteiset lapsemme ovat vasta 3v, niin eivät oikein vielä tajua missä mennää. Itsekkin mietin miksi tätä kattelen aina vaan... :ashamed:

no, mä en aivan oikeen ymmärrä, miksi suostut moiseen, ja vielä omassa kodissasi! Mä en suostuis, en todellakaan! Sulla on sananvalta sielä talossa, tosin miehelläsikin on, mutta miehesi ex vaimolla ei, joten jos ei halua, että sinä komennat hänen lapsiaan, olkoot sitten tuomatta teille niitä. Tavatkoon isänsä sitten muualla, kuin teillä. Ei ole oikein, että sinä kannat ja teet ruoan pöytään heille, mutta et silti saa komentaa ja laittaa rajoja, pyhpah, sanon minä!

Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja jossain vaiheessa sitten olikin lapseni kanssa pois paikalta kun miehen lapset tuli. Asutaan vaan todella kaukana minun tukiverkostostani ja kavereistani, joten pihallakaan ei öitä viitsi viettää...
En jaksaisi enään miehen kanssa tästä keskustella, kun hän ei näe tässä käytännössä mitään vikaa, ainoa vika on minun valitus.... Jossain vaiheessa sitten kielsin häntä komentamasta tytärtäni, mutta se ei toiminut mitenkään.
Periaatteessa meillä menee hyvin mieheni kanssa, jos en vain avaa suutani mistään mikä minua vaivaa...
ARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja jossain vaiheessa sitten olikin lapseni kanssa pois paikalta kun miehen lapset tuli. Asutaan vaan todella kaukana minun tukiverkostostani ja kavereistani, joten pihallakaan ei öitä viitsi viettää...
En jaksaisi enään miehen kanssa tästä keskustella, kun hän ei näe tässä käytännössä mitään vikaa, ainoa vika on minun valitus.... Jossain vaiheessa sitten kielsin häntä komentamasta tytärtäni, mutta se ei toiminut mitenkään.
Periaatteessa meillä menee hyvin mieheni kanssa, jos en vain avaa suutani mistään mikä minua vaivaa...
ARGH!

Mun mielestä on outoa ettet saa komentaa miehesi lasta, mutta hän saa sinun. Ja se ettei miehesi näe siinä mitään ristiriitaa..

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
ARGH!

Mun mielestä on outoa ettet saa komentaa miehesi lasta, mutta hän saa sinun. Ja se ettei miehesi näe siinä mitään ristiriitaa..

Yhteistyössä