Miehen lapsen äiti ei anna tulla viikonlopuksi kylään

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
En antaisi minäkään, toisten koiranpidosta kun ei tiedä. En ottaisi riskiä että lapsi kuolee tai vammautuu.
Ikävä kyllä ei ole vaihtoehtoa. Uusi lastensuojelulaki lukemiseksi illalla; lapsen oikeus molempiin vanhempiin vs. hysteerisen äidin oikeus...ei auta ei. Lastenvalvojalle ilmoitus, ja samalla voi mainita että jos tapaamisia ei hoideta täytäntöön HETI, menee ilmoitus poliisille virkavirheestä ja äidin suhteen lapsen oikeuksien polkemisesta.

:)
Nooh sopii tulla yrittämään hakea minun lasta :saint:
Me on jo yksi haettu poliisien avulla vastaavassa tapauksessa, eli eiköhän tuokin onnistuisi. ;) Oikeasti ymmärrän kyllä että ahdistaa joitakin tämä mutta niin se vain on että sillä isällä (ja lapsellakin) on oikeuksia.
No tervetuloa hakemaan :D Voipi olla että 16v poikani ei oikein innostu teidän vierailustanne.

vieras
En antaisi minäkään, toisten koiranpidosta kun ei tiedä. En ottaisi riskiä että lapsi kuolee tai vammautuu.
Ikävä kyllä ei ole vaihtoehtoa. Uusi lastensuojelulaki lukemiseksi illalla; lapsen oikeus molempiin vanhempiin vs. hysteerisen äidin oikeus...ei auta ei. Lastenvalvojalle ilmoitus, ja samalla voi mainita että jos tapaamisia ei hoideta täytäntöön HETI, menee ilmoitus poliisille virkavirheestä ja äidin suhteen lapsen oikeuksien polkemisesta.

Nooh sopii tulla yrittämään hakea minun lasta :saint:
Me on jo yksi haettu poliisien avulla vastaavassa tapauksessa, eli eiköhän tuokin onnistuisi. ;) Oikeasti ymmärrän kyllä että ahdistaa joitakin tämä mutta niin se vain on että sillä isällä (ja lapsellakin) on oikeuksia.
No tervetuloa hakemaan :D Voipi olla että 16v poikani ei oikein innostu teidän vierailustanne.

Mä ajattelin lähinnä (ja myös ap alunperin tarkoitti) sen ikäisiä lapsia, jotka ei ole vielä kykeneviä näistä asioista päättämään itse. Etävanhempana en pakottaisi tuon ikäistä lasta tietenkään tapaamiseen jos ei sitä haluaisi.

16-vuotias osannee mennä myös toisen vanhemman luo itse halutessaan, voi soittaa jne. ja osaa myös erottaa äidin turhan hysterian oikeasta, aiheellisesta varoituksesta.

Ala-asteikäiset ja sitä pienemmät on ikävä kyllä niin lähivanhemman armoilla ja johdateltavissakin,e ttä joskus sitä lain voimaa apuun tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Kiusa se on pienikin kiusa...
peesi. exä vaan yrittää tehdä kiusaa.
samoilla linjoilla.

Mutta älä ap välitä, oli mikä tahansa, niin isällä (ja isän uudella siinä sivussa) on oikeus tavata lasta, varsinkin kun lapsella on jo sisarpuolia. Ei sua voi eristää vetoamalla koiriin. Tällä palstalla puollustetaan hysteerisesti äidin oikeuksia, väliin unohtaen ne lapsen oikeudet. Toki tässäkin ketjussa on muutamia poikkeustapauksia.

Mä ajattelin lähinnä (ja myös ap alunperin tarkoitti) sen ikäisiä lapsia, jotka ei ole vielä kykeneviä näistä asioista päättämään itse. Etävanhempana en pakottaisi tuon ikäistä lasta tietenkään tapaamiseen jos ei sitä haluaisi.

16-vuotias osannee mennä myös toisen vanhemman luo itse halutessaan, voi soittaa jne. ja osaa myös erottaa äidin turhan hysterian oikeasta, aiheellisesta varoituksesta.

Ala-asteikäiset ja sitä pienemmät on ikävä kyllä niin lähivanhemman armoilla ja johdateltavissakin,e ttä joskus sitä lain voimaa apuun tarvitaan.
Sulla on kyllä ihme käsityksiä äitiydestä. Mikä ihmeen turha hysteria? Ihan tiedoksi että jo aika pienetkin lapset osaavat ilmaista oman tahdon, eikä siihen liity mitään lähivanhemmat painostusta tai hysteriaa.
En ole koskaan tajunnut tota lasten vähättelyä, ettei niillä muka olisi omaa tahtoa tai älliä.

Vieras

Sulla on kyllä ihme käsityksiä äitiydestä. Mikä ihmeen turha hysteria? Ihan tiedoksi että jo aika pienetkin lapset osaavat ilmaista oman tahdon, eikä siihen liity mitään lähivanhemmat painostusta tai hysteriaa.
En ole koskaan tajunnut tota lasten vähättelyä, ettei niillä muka olisi omaa tahtoa tai älliä.
Hmm.

Mulla on aivan omakohtaista kokemusta tilanteesta, jossa lapselle on valehdeltu etävanhemmasta asioita, mitkä ei ole millään tavalla totta.

En halua yksityiskohtiin mennä, mutta vastaavaa oli täällä kuin jos ap:n mainitseman lapsen äiti olisi väittänyt lapselle kivenkovaan, että isin koirat puree pahasti sua heti jos menet sinne.

Lapsihan uskoo. Aikuisen järkevästä käytöksestä ja muusta siinä on kyse. Toki ideaalimaailmassa aikuiset ei valehtelisi lapsille omia tarkoitusperiään ajatellen, itsekkäästi ym mutta oikeasti se ei näin aina mene.

Lapset on todella järkeviä ja huomaavat kyllä asioiden oikean laidan JOS sen pääsevät itse näkemään. Niitäkin ennakkoluuloja on kyllä oma työnsä osoittaa vääriksi, kokemusta on. Mutta mahdollista se on. Mahdottomaksi se käy, jos lapsi ei ikinä pääse itse toteamaan, millaisia vaikka ne koirat tässä esimerkissä on.

Oma lukunsa sitten se, millainen totuusarvo tuollaisen valehtelijaksi paljastuvan vanhemman jutuilla jatkossa on.. Meillä onneksi tarinalla onnellinen loppu ja isä+"paha" äitipuoli voittivat. ;)

Mun mielestä tässä ap jutussa ei ole hysteriaa jos kerran antaa lapsensa käydä ratsastamassa. Hysteeriset vanhemmat kun eivät anna lapsen harrastaa mitään mikä voisi olla vaaraksi.
Mutta tänä päivänä kun saa joka päivä lukea lapsista joiden kimppuun koirat ovat käyneet niin ei ihme ettei huvita antaa lasta tilanteeseen missä ei välttämättä lapsen turvallisuutta taata.

Kas kun jos "vahinko" tapahtuu niin siitä ei kärsi kuin se lapsi ja äiti. Isä eikä isän uusi vaimo joudu mihinkään korvausvelvollisuuteen, ja pahimmassa tapauksessa lapsi joutuu vielä uudelleen vaaraan kun hänet pakotetaan menemään takaisin isälle.

Minä onneksi olen siinä tilanteessa ettei lasten tarvitse mennä mihinkään mihin eivät itse halua.

vieras
Etkö ap voi yhtään joustaa? Koirat voisivat olla päiväisin ulkona, jos olette kotona ja yöksi telkeäisit ne portin taakse johonkin huoneeseen. Meidän sisällä asuva koira oli tänään monta tuntia kanssammme pihalla omassa aitauksessaan ja työpäivien ajan se on kodinhoitohuoneessa portin takana ja ihan hyvin tuntuu viihtyvän niin. Meillä on aina kaikki lemmikit olleet työpäivät yhdessä huoneessa ja ovat sopeutuneet siihen hienosti.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska meillä on koiria. Huoh.

Hän vaatii että koirat pidetään koko vkl tarhassa, mutta eihän se nyt käy. Ei kukaan hullu pidä koiriaan perjantaista sunnuntaihin tarhassa, jos koirat ovat tottuneet nukkumaan sisällä.

Lapsi ei siis (vielä) pelkää koiria, mutta saattaa olla että äiti tartuttaa tuon koirapelkonsa.

Miksi pitää laittaa myös oma lapsi pelkäämään koiria?
minäkään en halua laittaa lapsiani koiraperheeseen kylään. koira on pomottava ja kateellinen huomiosta. jos rapsutat perheen kissaa, se ajaa sen pois.

Koirat saavat pahaa jälkeä aikaan,jopa tappavat. ja viime aikoina näitä on sattunut. luulevat nykyään olevansa pomoja perheissä.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska meillä on koiria. Huoh.

Hän vaatii että koirat pidetään koko vkl tarhassa, mutta eihän se nyt käy. Ei kukaan hullu pidä koiriaan perjantaista sunnuntaihin tarhassa, jos koirat ovat tottuneet nukkumaan sisällä.

Lapsi ei siis (vielä) pelkää koiria, mutta saattaa olla että äiti tartuttaa tuon koirapelkonsa.

Miksi pitää laittaa myös oma lapsi pelkäämään koiria?
minäkään en halua laittaa lapsiani koiraperheeseen kylään. koira on pomottava ja kateellinen huomiosta. jos rapsutat perheen kissaa, se ajaa sen pois.

Koirat saavat pahaa jälkeä aikaan,jopa tappavat. ja viime aikoina näitä on sattunut. luulevat nykyään olevansa pomoja perheissä.
omassa lapsuudessa koirilla oli kuri. enää ei.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
saa, mutta ei pidä yleistää kaikkia isoja koiria tappajiksi. Siinä tapauksessa nuo mun labradoritkin pitäis luokitella tappajakoirakastiin. Ja moniko voi käsi sydämellä väittää pitävänsä labbista tappajana/vaarallisena rotuna?

hoh
Kylläpäs täällä on hysteerisia mammoja. Olen minäkin laskenut 6-vuotiaan poikani kyläilemään perheeseen jossa on rotikka ja dogo. Ja ehjänä tuli takaisin, vaikka koirat olivat olleet vapaana talossa koko ajan. Ei minua tuollaiset pelota vaikkei meillä olekaan koiria.

hoh
Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:
No kyllä mäkin vähän miettisin, jos olisin lapsen äiti. Kyllähän ne vanhemmat pelot muutenkin ohjailee lapsen kasvatusta, osa peloista järkeen perustuvia, osa ei.
Voi herranjestas. Ihmeellistä vouhotusta.

Yhteistyössä