Miehen lapsen äiti ei anna tulla viikonlopuksi kylään

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Onko tämä nyt joku uusi juttu? Eikö lapsi ole koskaan ennen ollut teillä? Ilmeisesti ei ihan pienestä lapsesta ole kyse, koska teillä on jo kaksi yhteistäkin lasta miehen kanssa.
Jos äiti siis yhtäkkiä muuttaa mieltään, ettei lapsi saa tulla teille, vaikka ennen on saanut, niin kysykää ihmeessä mistä kenkä puristaa. pelkääkö lapsi itse koiria, muttei kehtaa sanoa teille.

nojoo
No en antais minäkään noiden koirien takia. Kyllä koirat voi olla sen aikaa tarhassa tai eristettynä koiraportilla (ja tuo dogo ainakin siis niin ettei yli pääse tulemaan), kun lapsi on valveilla.

Kyllä tuo lapsen äiti on nyt tuossa oikeassa. Oli koirapelko tai ei. Varsinkin tuo dogo argentino on sellainen koira, etten lasten lähelle päästäs muutenkaan. Arvaamaton koira, olen niiden kanssa touhunnut ja rodulla on huono maine syystäkin. Kai sä sen rodun historiaa ja käyttötarkoitusta ap sen verran tiedät?

kuula
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo:
No en antais minäkään noiden koirien takia. Kyllä koirat voi olla sen aikaa tarhassa tai eristettynä koiraportilla (ja tuo dogo ainakin siis niin ettei yli pääse tulemaan), kun lapsi on valveilla.

Kyllä tuo lapsen äiti on nyt tuossa oikeassa. Oli koirapelko tai ei. Varsinkin tuo dogo argentino on sellainen koira, etten lasten lähelle päästäs muutenkaan. Arvaamaton koira, olen niiden kanssa touhunnut ja rodulla on huono maine syystäkin. Kai sä sen rodun historiaa ja käyttötarkoitusta ap sen verran tiedät?
No voi herranen aika. Ihme hysteerikkoja taas liikkeellä. Luulisin, että ap tuntee omat koiransa.

nojoo
Mieti nyt ap asiaa myös sen äidin kannalta. Olisko sulle ihan ok, että sun lapses menis perheeseen, jossa tuollaisia koiria vapaana lasten seurassa? Kun ei lasten äiti edes tunne teidän koiria niin hyvin.

nojoo
Alkuperäinen kirjoittaja kuula:

No voi herranen aika. Ihme hysteerikkoja taas liikkeellä. Luulisin, että ap tuntee omat koiransa.
Dogon mielenliikkeitä ei kuule kukaan tunne. Se voi olla aina tosi rauhallisen ja hyvän oloinen ja sitten naps. Iso koira, jolle kukaan ei voi mitään. Ja en ole hysteerikko, kuten sanoin olen toiminut noiden kanssa. oletkos sinä?

nojoo
Lisäisin vielä, että ehdottomasti täytyy ottaa huomioon se, että koira ei miellä tätä lasta joka käy silloin tällöin, laumaan kuuluvaksi. Joten kun koiralla (oli se mikä tahansa, mutta eritoten juuri dogoilla, joilla lauma on erittäin tärkeä) on se oma lauma niin se puolustaa sitä kyllä ja tuollaisessa tilanteessa se siis voi tilanteen väärin tulkitessaan puolustaa omaa laumaansa tunkeilijaa (miehen lasta) vastaan. Ja koira tekee sillloin juuri kuten sen kuuluukin tehdä. IHminen vain on ollut tyhmä, kun ei ole tajunnut minkälainen koira hänellä on.

ap
Kyllä tunnen omat koirani hyvin ja vanhempani ovat omistaneet monta Dogo Argentinoa joten olen jopa kasvanut noiden koirien kanssa ;)

Ja edelleen, pidämme huolta ettei lapset jää keskenään ja jos näyttää siltä ettei onnistu oleminen samassa talossa niin voimme laittaa koirat yläkertaan ja portti kiinni. Näin olemme tehneet kun on ollut kylässä ihmisiä jotka pelkäävät koiria. Mutta en todellakaan telkeä koko viikonlopuksi niitä. Vähintään yöt saavat nukkua omalla paikalla keittiössä.

Ja lapsi on 7v, omat lapsemme ovat 1,5 v kaksoset.

kuula
Alkuperäinen kirjoittaja kuula:

Dogon mielenliikkeitä ei kuule kukaan tunne. Se voi olla aina tosi rauhallisen ja hyvän oloinen ja sitten naps. Iso koira, jolle kukaan ei voi mitään. Ja en ole hysteerikko, kuten sanoin olen toiminut noiden kanssa. oletkos sinä?
Niin, en ole itse hysteerikko, kysyitkö sitä? Ja rotu on tuttu.

Mie
Multa kyllä ymmärrystä lapsen äidille. On tosi kamalaa laittaa lapsi hoitoon paikkaan jossa ei voi olla varma lapsen turvallisuudesta. Ja sillehän ei mitään voi jos itse pelkää koiria niin vaikea silloin on oma lapsi laittaa koirien joukkoon. Joku muu ratkaisu pitäisi kuitenkin olla kuin se tarhaus, se kun ei koirille ole siedettävä vaihtoehto. Koira on kuitenkin eläin ja aina arvaamaton, ei sellaista koiraa olekaan josta voisi olla 100% varma ettei jossakin tilanteessa reagoi lasta vahingoittaen.

Mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Kyllä tunnen omat koirani hyvin ja vanhempani ovat omistaneet monta Dogo Argentinoa joten olen jopa kasvanut noiden koirien kanssa ;)

Ja edelleen, pidämme huolta ettei lapset jää keskenään ja jos näyttää siltä ettei onnistu oleminen samassa talossa niin voimme laittaa koirat yläkertaan ja portti kiinni. Näin olemme tehneet kun on ollut kylässä ihmisiä jotka pelkäävät koiria. Mutta en todellakaan telkeä koko viikonlopuksi niitä. Vähintään yöt saavat nukkua omalla paikalla keittiössä.

Ja lapsi on 7v, omat lapsemme ovat 1,5 v kaksoset.
Miks sun on vaikea ymmärtää että vaikka sinä luotat koiriisi niin toinen ihminen ei välttämättä luota eikä mun mielestä pidäkään luottaa. Miltä susta tuntuis laittaa sun lapset hoitoon paikkaan joka ei tunnu täysin turvalliselta? Antaisitko esim. lapset hoitoon toiselle ihmiselle turvallisin mielin jos hoitopaikan pihalla olis syvä lampi ja hoitaja sanois että se on ihan turvallinen kun ei siihen ennenkään ole kukaan hukkunut?

Mieti nyt ap asiaa myös sen äidin kannalta. Olisko sulle ihan ok, että sun lapses menis perheeseen, jossa tuollaisia koiria vapaana lasten seurassa? Kun ei lasten äiti edes tunne teidän koiria niin hyvin.
fakta nyt on se että kyseessä lapsen isä ja näin ollen lapsen perhe.. siihen ei ole äidillä mitään sanomista..

ap
Meillä kuitenkin käy vieraita ihmisiä 5 kertaa viikossa joka päivä vähintään kolme, eivätkä koira ole vielä mitään tehneet ;) Ja kummilapseni on ollut parikin yötä putkeen eivätkä koirat silloinkaan syöneet sitä :)

Mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kuitenkin käy vieraita ihmisiä 5 kertaa viikossa joka päivä vähintään kolme, eivätkä koira ole vielä mitään tehneet ;) Ja kummilapseni on ollut parikin yötä putkeen eivätkä koirat silloinkaan syöneet sitä :)
Oletko yrittänyt edes asettua lapsen äidin asemaan ja kuvitella miltä hänestä tuntuu? Sä nyt vaan puolustat koirias mut et näe sitä toisen osapuolen kannalta ollenkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletko yrittänyt edes asettua lapsen äidin asemaan ja kuvitella miltä hänestä tuntuu? Sä nyt vaan puolustat koirias mut et näe sitä toisen osapuolen kannalta ollenkaan.
En vaan voi ymmärtää miksi opettaa lapsikin pelkäämään koiria. Kuitenkin Suomessa on aika helvetisti koiria ja myös vastaan tulee rotikoita, dogoja, sakuja yms ns. "vaarallisia" rotuja. Paljon helpommalla pääsee kun ei pelkää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
En antaisi minäkään, toisten koiranpidosta kun ei tiedä. En ottaisi riskiä että lapsi kuolee tai vammautuu.
Ikävä kyllä ei ole vaihtoehtoa. Uusi lastensuojelulaki lukemiseksi illalla; lapsen oikeus molempiin vanhempiin vs. hysteerisen äidin oikeus...ei auta ei. Lastenvalvojalle ilmoitus, ja samalla voi mainita että jos tapaamisia ei hoideta täytäntöön HETI, menee ilmoitus poliisille virkavirheestä ja äidin suhteen lapsen oikeuksien polkemisesta.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En antaisi minäkään, toisten koiranpidosta kun ei tiedä. En ottaisi riskiä että lapsi kuolee tai vammautuu.
Ikävä kyllä ei ole vaihtoehtoa. Uusi lastensuojelulaki lukemiseksi illalla; lapsen oikeus molempiin vanhempiin vs. hysteerisen äidin oikeus...ei auta ei. Lastenvalvojalle ilmoitus, ja samalla voi mainita että jos tapaamisia ei hoideta täytäntöön HETI, menee ilmoitus poliisille virkavirheestä ja äidin suhteen lapsen oikeuksien polkemisesta.

Nooh sopii tulla yrittämään hakea minun lasta :saint:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nooh sopii tulla yrittämään hakea minun lasta :saint:
Me on jo yksi haettu poliisien avulla vastaavassa tapauksessa, eli eiköhän tuokin onnistuisi. ;) Oikeasti ymmärrän kyllä että ahdistaa joitakin tämä mutta niin se vain on että sillä isällä (ja lapsellakin) on oikeuksia.

häh
Siis kai miehelläsikin joku sanavalta omaan lapseensa on, ja siihen onko hänen lapsensa koirien kanssa vai ei. Ei äiti voi yksinoikeudella tehdä tuollaisia päätöksiä. Vai onko sun miehes joku tossu joka ei osaa laittaa exälleen hanttiin. Naurettavaa touhua, ei edes omista oikeuksistaan pidetä kiinni!

Yhteistyössä