Miehen kondylooma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaahas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaahas"

Vieras
Jassoo.. miehellä todettiin kondylooma. Ollaan oltu viimeset 10vuotta yhdessä ja hänellä on aina ollut pari tai muutama pieni näppylä pniksen varressa. No, ollaan aateltu että ne on jotain asiaankuuluvia. Nyt si kävi muista syistä urologilla ja hänellä todettiin tuo kondylooma. Penslaushoito. Onko nyt niin, että kondylooma ei parane koskaan ja kuulemma kondomikaan ei estä tarttumista jos on tarttuakseen. Mites tää elämä nyt tästä eteenpäin?? itsellä aina kaikki papat yms ollu ok, eli mulleko sitä ei ole tullut? ainakaan mitään näppylöitä ole ikinä ollut. Mutta pidättäydytäänkö tässä nyt sitten seksistä koko loppuelämä?? ainakin tuon miehen kanssa siis.. tai siis yhdynnästä!

Kertokaa mikä tää juttu on, on vähän huijattu olo.

Mulle kävi exän kanssa niin että sillä tuli kans joitain näppyjä penikseen enkä niihin juurikaan kiinnittänyt silloin huomiota, sitten kun mulle tuli niitä ja oli pakko mennä lääkäriin niin kondylooma oli.Niitten hoito vasta kivuliasta olikin.. No mies oli sitten käyny vieraissa sen tunnusti, koska itse en ollut ainakaan niin tehnyt ja suhteemme alkuaikoina näppylöitä ei ollut. Et kiitti vaan exälle.

[QUOTE="aloittaja";25860263]joo tämän kuulin, mutta miten tässä sitten yhdytään?? jos kondomikaan ei suojaa[/QUOTE]

Sullakin on se jo, luultavasti piilevänä :/

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25860276:
mistä olet saanut tuon päähäsi, että kondomi ei suojaa. koska suojaa se

netissä lukee usealla lääkäripalstalla.
entä mites jos on piilevänä?? meillä on kaksi lastakin, onko ne voinu synnytyksessä saada sen

Tuota kondylooma virusta kantaa aika suuri osa meistä aikuista. Käsitykseni mukaan elimistö itse kehittää vastustusta ja loppuiän olet kyllä viruksen kantaja mutta et tartuttaja kun asia on hoidettu asianmukaisesti lääkärin opastuksella. Mulla ko. tauti oli teinivuosina. Oireili pari vuotta, hoidettiin jäädyttämällä ja laserilla. Viimeiset 15 vuotta olen ollut oireeton ja papat ok. Nykyiselle miehelleni ei ole tarttunut. Oltu yhdessä 11 vuotta.

[QUOTE="aloittaja";25860288]Kondylooma eli visvasyylä :: Terveyskirjasto

tai no lukee ettei ole näyttöä sen suojaamisesta[/QUOTE]minulla tuo todettiin kun vanhinta lastamme odotin. no synnytin normaalisti, ja ei tarttunut lapseen. sanottiin, että kannattaa käyttää kondomia. ei kylläkään käytetty ja mieheen ei tarttunut. hoidettiin jäädyttämällä ja penslaamalla jollain liuoksella. sen jälkeen ei ole enää oireillut. vaikka kannankin virusta mukanani loppuikäni. sitä mistä tuli, on vaikea sanoa. lääkäri sano, että sen voi saada jostain muualtakin kuin yhdynnästä, ettei kannata rynnätä syyttämään ukkoa vieraissa käynnistä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25860320:
minulla tuo todettiin kun vanhinta lastamme odotin. no synnytin normaalisti, ja ei tarttunut lapseen. sanottiin, että kannattaa käyttää kondomia. ei kylläkään käytetty ja mieheen ei tarttunut. hoidettiin jäädyttämällä ja penslaamalla jollain liuoksella. sen jälkeen ei ole enää oireillut. vaikka kannankin virusta mukanani loppuikäni. sitä mistä tuli, on vaikea sanoa. lääkäri sano, että sen voi saada jostain muualtakin kuin yhdynnästä, ettei kannata rynnätä syyttämään ukkoa vieraissa käynnistä.

En tiedä oliko tuo viimeinen kommentti kenelle suunnattu, ite en kuitenkaan ole vieraista syyttänyt. Kuten aloituksessa lukee, hänellä on ollut ne aina kun minäkin olen ollut kuvioissa. Olisi pitänyt tutkia jo silloin asia, ei vaan tullut mieleen että tommosia näppylöitä ovat. SIlti on harmistunut olo, en itselle tuollaista halua. Mutta on varmaan jo tarttunutkin, kun ollaan kuitenkin 10 vuotta oltu yhdessä ja vaan muutaman kerran käytetty kondomia..Ja jos ei välttämättä suojaa kondomikaan, niin ollaanko tässä sitten selibaatissa loppuikä.

[QUOTE="aloittaja";25860366]En tiedä oliko tuo viimeinen kommentti kenelle suunnattu, ite en kuitenkaan ole vieraista syyttänyt. Kuten aloituksessa lukee, hänellä on ollut ne aina kun minäkin olen ollut kuvioissa. Olisi pitänyt tutkia jo silloin asia, ei vaan tullut mieleen että tommosia näppylöitä ovat. SIlti on harmistunut olo, en itselle tuollaista halua. Mutta on varmaan jo tarttunutkin, kun ollaan kuitenkin 10 vuotta oltu yhdessä ja vaan muutaman kerran käytetty kondomia..Ja jos ei välttämättä suojaa kondomikaan, niin ollaanko tässä sitten selibaatissa loppuikä.[/QUOTE]ei se ollut ainakaan sulle suunnattu, ajattelin vaan kun kohta kuitenkin joku tulee rääkymään miehen pettäneen. näinhän aina tällä palstalla menee. ja ei me ole ainakaan oltu päivääkään selibaatissa

Mulle lääkäri sano, että tartunta tosi useella, mutta näkyviä kondyloomia vain noin 5%:lla heistä kaikista. Ja juu, ei se virus mihinkään katoo, vaikka ne ulkoset näppylät pois lähtiskin. Sulla on myöskin se jo.

Mulle lääkäri sano, että tartunta tosi useella, mutta näkyviä kondyloomia vain noin 5%:lla heistä kaikista. Ja juu, ei se virus mihinkään katoo, vaikka ne ulkoset näppylät pois lähtiskin. Sulla on myöskin se jo.

Pitäskö tästä nyt sitten huolestua?? siis jos se piilevänä on, eikös se ole riskitekijä kohdunkaulansyöpään?? näkyykö tuo muuten verikokeessa?? siis jos on se virus

[QUOTE="aloittaja";25860409]Pitäskö tästä nyt sitten huolestua?? siis jos se piilevänä on, eikös se ole riskitekijä kohdunkaulansyöpään?? näkyykö tuo muuten verikokeessa?? siis jos on se virus[/QUOTE]

Njaa, en ainakaan ite huolestunu. Kerran vuodessa käyn papassa ja se riittäa. En osaa verikokeista sanoo.

Kokemuksesta:
Kondylooma: Papa -koe naisella, miehellä näkyvä tutkimus.
Tartunta: Voi tarttua suuseksistäkin, eli sitä voi esiintyä suussa ja genitaalialueilla. On yleensä piilevä; miehellä ulkoiset näppylät esinahan ja terskan -alueella, naisilla myös häpyhuulien sisäpuolella.
Hoito: Penslaus (10-30e), voide, jäädytys, Laser.
Jälkioireita: terveen ihon penslaus: ihosolukko kuolee ja voi syntyä pintahaava, joka voi ruveta märkimäänkin. Haava penslaus -alueelle. Jos haavat pahoja, voi pitää viikon taukoa ja aloittaa penslaus uudelleen. Voiteessa sama homma, mutta ei kokemusta, kuten ei myöskään kylmä-ja laserhoidosta. Penslaaminen on erittäin tarkkaa. Miehellä esimerkiksi aiheutti haavoituksen terskan ja varren liittymäkohtaan, mutta siltä ei voinut välttyä, koska syylät olivat sekoittuneet yhdessä helmäispapulesin kanssa. Silloin ku iho märki, huuhtelua 4-5 kertaa päivässä ja limakalvoille sopivan voiteen käyttö. Pitkitti paranemista, mut tulipa tehtyä.
Kellä muulla kokemusta, että penslausaineitta menee terveelle iholle?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25860276:
mistä olet saanut tuon päähäsi, että kondomi ei suojaa. koska suojaa se

Ei se kondomi kyllä riitä suojaamaan (TOKI PAREMPI KUIN EI MITÄÄN), koska sitä virusta voi olla myös iholla, ei pelkästään limakalvoilla. Näin oma lääkäri sanoi. Ja kukaan tuskin verhoutuu kokovartalo kumipukuun..

paranee itsekseen kahdessa vuodessa, hoidettuna nopeammin. ei tartu jos kondomi peittää alueen jossa muutoksia on ollut. sulla voi olla oireettomana tai lieväoireisena vaikka papa puhdas. ne hpv virukset jotka aiheuttavat näkyviä muutoksia kuten miehelläsi eivät aiheuta kohdunkaulansyöpää. sinuna käyttäisin penslaushoidon ajan kondomia, sitten voi jättää pois.

[QUOTE="joku";27864372]paranee itsekseen kahdessa vuodessa, hoidettuna nopeammin. ei tartu jos kondomi peittää alueen jossa muutoksia on ollut. sulla voi olla oireettomana tai lieväoireisena vaikka papa puhdas. ne hpv virukset jotka aiheuttavat näkyviä muutoksia kuten miehelläsi eivät aiheuta kohdunkaulansyöpää. sinuna käyttäisin penslaushoidon ajan kondomia, sitten voi jättää pois.[/QUOTE]

Ei se hpv virus häviä elimistöstä koskaan. Se voi aktivoitua myöhemmin uudelleen.

Jos ootte 10 vuotta olleet yhdessä ja harrastaneet seksiä niin eiköhän se sullakin ole.
Käyt kerran vuodessa papassa seuraamassa tuleeko muutoksia ja muuten jatkatte elämää niin kuin ennenkin. Siinäpä se.

Yhteistyössä