Miehen kondylooma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaahas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ellu";27864502]Ei se hpv virus häviä elimistöstä koskaan. Se voi aktivoitua myöhemmin uudelleen.[/QUOTE]

häviää se, terve elimistö ja immuunipuolustus tuhoaa hpv-viruksen noin kahdessa vuodessa. virusta on ainoastaan soluissa joissa muutoksia esiintyy, tämä virus ei kapseloidu selkäytimeen kuten esim herpes-virus, joka ei koskaan elimistöstä katoa.

[QUOTE="joku";27864553]häviää se, terve elimistö ja immuunipuolustus tuhoaa hpv-viruksen noin kahdessa vuodessa. virusta on ainoastaan soluissa joissa muutoksia esiintyy, tämä virus ei kapseloidu selkäytimeen kuten esim herpes-virus, joka ei koskaan elimistöstä katoa.[/QUOTE]

Näin minäkin ennen luulin, mutta kuten tuossa linkissä todetaan, niin suurin osa papilloomavirusINFEKTIOISTA paranee spontaanista kahdessa vuodessa. Itse virus ei siis häviä elimistöstä minnekään. Sen aiheuttama infektio ainoastaan paranee.

Papilloomavirus naisella :: Terveyskirjasto

[QUOTE="Ellu";27864575]Näin minäkin ennen luulin, mutta kuten tuossa linkissä todetaan, niin suurin osa papilloomavirusINFEKTIOISTA paranee spontaanista kahdessa vuodessa. Itse virus ei siis häviä elimistöstä minnekään. Sen aiheuttama infektio ainoastaan paranee.

Papilloomavirus naisella :: Terveyskirjasto[/QUOTE]

No jos infektio paranee niin se on sitten vaan virus muiden joukossa, eli ei mitään haittaa eikä aiheuta enää muutoksia.

[QUOTE="Ellu";27864621]Se voi aktivoitua uudelleen myöhemmin. Siksi HPV-viruksen saaneet naisetkin ovat tehotarkkailussa.[/QUOTE]

Hei,

Olette molemmat oikeassa.

Suurimmalla osalla ihmisistä immuunijärjestelmä saa yliotteen viruksesta 2 vuoden sisällä, jonka jälkeen se tuhoutuu kropasta ja tämän tarinan voi jättää taakseen (eivät voi saada samaa HPV-virusta toistamiseen).

On kuitenkin todettu että noin 10% tai ehkä vain 5% kuitenkin JÄÄ ns. kantajaksi ja voi tätä virusta edelleen tartuttaa (vaikka itsellä ei oireita enää olisi). Ja näillä samoilla henkilöillä virus voi myös uudelleenaktivoitua ja aiheuttaa oireita vaikka vuosikymmeniä myöhemminkin.

Ja ketjun aloittajalle: Turha miettiä mistä sen kondylooman on saanut, se on voinut tarttua mieheesti jo kauan sitten oireettomana, hän on jäänyt kantajaksi ja nyt tullut esiin esim. stressin takia. Suurin osa ihmisistä torjuu viruksen oireettomasti (mutta huom. näistäkin 5-10% jää kantajaksi ja voi tartuttaa eteenpäin niin että toinen saakin oireita).

Ajatelkaa positiivisesti: Kondylooma on vaarattomin sukupuolitauti mitä on, ja jos näppyjä tulee, ei syöpäriskiäkään ole. Ja vaikka näppyjä ei toisella osapuolelle tulisi, se on silti sama virus (= hänelläkään ei ole syöpäriskiä).

[QUOTE="aloittaja";25860409]Pitäskö tästä nyt sitten huolestua?? siis jos se piilevänä on, eikös se ole riskitekijä kohdunkaulansyöpään?? näkyykö tuo muuten verikokeessa?? siis jos on se virus[/QUOTE]

Papan lisäksi kannattaa ottaa HPV-testi.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkiksen tuleva kandi;27878913:
Hei,

Ajatelkaa positiivisesti: Kondylooma on vaarattomin sukupuolitauti mitä on, ja jos näppyjä tulee, ei syöpäriskiäkään ole. Ja vaikka näppyjä ei toisella osapuolelle tulisi, se on silti sama virus (= hänelläkään ei ole syöpäriskiä).

Nimenomaan se virustyyppi aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, jossa ei näy ulkoisia muutoksia.

No mulla on ollut, oireeton ja joku alin tyyppi. Parantui itsestään vuodessa tai ainakin papa kokeessa ensin oli virus ja sen jälkeen ei virusta. Miehellä näin ei kai voi testata ja miehet eivät voi tietääkään jolleivat oireile. Kondomi ei suojaa täysin.

Pahemmin kannattaisi pelätä nykyajan tippuria, joka on alkanut kehittää itselleen muodon, johon ei ole lääkettä.

[QUOTE="vieras";27880730]No mulla on ollut, oireeton ja joku alin tyyppi. Parantui itsestään vuodessa tai ainakin papa kokeessa ensin oli virus ja sen jälkeen ei virusta. Miehellä näin ei kai voi testata ja miehet eivät voi tietääkään jolleivat oireile. Kondomi ei suojaa täysin.

Pahemmin kannattaisi pelätä nykyajan tippuria, joka on alkanut kehittää itselleen muodon, johon ei ole lääkettä.[/QUOTE]

muokkaan. Siis muutoksia hpv aiheuttamia ja sen jälkeen siis puhdas. En siis teidä onko joku virus elimstössä, mutta ainakin testit läpäissyt sen jälkeen aina puhtain paperein.

Virustahan ei voi lääkkeillä tappaa, mutta kyllähän virus, esim. viruksen aiheuttama flunssa poistuu vastustukyvyn avulla. Sitä varmaan on tarkoitettu, että ihmisillä voi välillä olla virus ja joillain se voi olla vaikka 7 vuotta, jos vastustuskyky ei sitä tapa.

Pakko kertoa myös oma kondylooma tarina. Tapahtunut tähän mennessä...
Noin kuukausi sitten huomasin ensimmäisen näppylän/syylän peniksen varressa. Sitten tuli toinen ja toinen jne... Maanantaina sitten vihdoinkin varasin ajan ihotautilääkärille. Noh, näytin lääkärille munaa :) ja hän totesi heti että kondyloomahan se on. Sanoi että käy tuohon makuulleen niin otetaan ne samantien laserilla pois. Aikaa meni ehkä noin 30 sekuntia ja 6 syylää oli poissa...
Muutenkin lääkärin asenne oli mielestäni todella hyvä. Ei pelotellut, eikä tehnyt asiasta yhtään vakavampaa kuin se on. Sanoi vain että ei tarvitse stressata asialla. Tauti ei ole miehille vaarallinen, eikä naisillekkaan niin vakava kuin jotkut luulee. Syöpäriski on todella pienen pieni..., Ei ole mitään ilmoitusvelvollisuutta, ei entisille, ei nykyisille eikä tuleville . Suomessa kun naisten tulisi käydä säännöllisesti gynellä tarkastuksissa...

Nyt kun Laserista on mennyt pari päivää, on "haavat" jo parantuneet todella hyvin.
Kerron asiasta lisää kun haavat ovat parantuneet täysin...

Huomasin tuolla välilihan seutuvilla semmosia "syyliä". En tajunnu mitä neoli, vaa revin irti. YÖK! Jonkun ajan päästä mulle tuli myös käsiin syyliä, iskin niihin kaikkea mahdollista tököttiä, mutta ei lähtenyt. Meni pari vuotta, kun käsistä ja alapäästä lähti kaikki. Onneksi lähti itestään

Mulla todettiin kondylooma ja niin tyttöstävälläkin. Se hoituu pois mutta jos on viruksen kantaja niin voi voi. Se häviää noin 2 vuodessa hoidettiin tai ei. Sen kanssa voi synnyttää eikä kondyloomasta voi kuolla! Se siis hoituu itestään pois eikä ole vaaraksi! Tietyshän se on perseestä mutta ei ole samanlainen kuin esim kuppa jne... Ei huolta se menee pois kondoomi suojaa mutta jos kondylooma on paikoissa jossa se ei suojaa nii tietty tarttuu ! Ei hätää sen kanssa voi elää mutta ei se kivaaa ole !

[QUOTE="jaahas";25860207itsellä aina kaikki papat yms ollu ok, eli mulleko sitä ei ole tullut? [/QUOTE]
Kyllä vanhuksillakin voi olla sukupuolitauteja. Kannattaa katsoa onko papan peniksessä haavumia tai ukin kivespusseissa rakkuloita ennen yhdyntää.

Tää on pelottavaa koska en ole ikinä harrastanut seksiä ja mulla on silti ollu tää kondyloma ( kohta kuus vuotta) . Ongelma on se että en uskalla puhua asiasta kenellekkään koska olen hyvin nuori poika. Vaikee uskoa noita " paranee parissa vuodessa " ku tässä tätä ollaan hävetty kohta se kuus vuottakuten sanottu . Auttakaa ihmiset mitä voin tehdä.

[QUOTE="Teini";29230467]Tää on pelottavaa koska en ole ikinä harrastanut seksiä ja mulla on silti ollu tää kondyloma ( kohta kuus vuotta) . Ongelma on se että en uskalla puhua asiasta kenellekkään koska olen hyvin nuori poika. Vaikee uskoa noita " paranee parissa vuodessa " ku tässä tätä ollaan hävetty kohta se kuus vuottakuten sanottu . Auttakaa ihmiset mitä voin tehdä.[/QUOTE]

Onko sinulla nyt näkyviä/penslattuja kondyloomia?
NAISELLA usein muuttuu vaivaamattomaksi, miehellä/miehillä ei - miehet tietämättään siirtää, tartuttaa, kantaa... Suuri osa.

On todettu joitain tapauksia, että ilman seks. kanssakäymistä tartunta, mutta se harvinaista. Toki nykytiedon mukaan jollain tapaa mahdollista.

Hyväksy se asia, että tiedät tämän seikan ja voit, nimenomaan VOIT, kertoa siitä tulevalle kumppanillesi. Lääkäristä saat lopun avun.

Näkyviä muutoksia voi hoitaa Tee puu / Tea tree eteeriselläöljyllä, joka hoitaa virusten aiheuttamia ongelmia tai palmarosa eteerisellä öljyllä (saa luontaistuote kaupoista/verkkokaupoista, hinta 7-13€), joka myös hoitaa viruksia. käytä aamulla ja illalla (niin kauan kuin on tarpeen). kasta pumpulipuikko märäksi, jotta öljyä on tarpeeksi vanupuikossa. Huomasin erittäin tehokkaaksi. Hoitaa näkyvät näppylät tehokkaammin pois kun itse lääke (Näppylät eivät palanneet käytön jälkeen). älä pese ihoa heti käytön jälkeen, vaan anna vaikuttaa työpäivä. (Eteerisessä öljyssä sanotaan , että pieniä määriä ainetta voi käyttää iholle ilman laimennusta, joten ei kannata laimentaa). Eteerinenöljy ei riko ihoa. Kannattaa kokeilla, helpotti elämää paljon! Öljyä saa myös joistain apteekeista, mutta verkkokaupoissa öljy on halvempaa.

Yhteistyössä