Miehen käytös, mitä meiltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta kuinka ymmärtävä ja halaileva sitä jaksaa olla, jos toinen puhuu tuolla tavalla jatkuvasti?
Ei tietenkään tiedetä tilannetta kokonaisuudessaan, mutta eipä sitä totuutta sen enempi selville pääse arvailemalla miten asiat on.

Paljon on viisaita juttuja täällä sanottu. Kiitos niistä. :)

Meillä mies on ollut aina aamuäreä ja luonnollisesti myös tuo rakennusprojekti stressaa. Mielestäni mikään syy ei kuitenkaan ole riittävä tuollaiselle käytökselle. Miehen täti (isän puolelta) tosin sanoo, että syy ei ole miehessä, vaan miehen perimässä. On kuulemma raukka saanut heidän suvun raivohullujen miesten geenit ja on siksi syyntakeeton käytökseensä... Tämä siis puhtaasti huumorilla todettuna. :D

Joka tapauksessa niille, jotka puhuvat ymmärtämisen puolesta, niin olenhan toki parantanut omaa käytöstäni siinä, että yritän olla lähtemättä siihen mukaan (vaikka itsekin olen temperamenttinen). Lisäksi tänä aamuna miehen ekan kommentin (joka oli vielä jollain tavalla asiallinen) aloinkin tehdä erilaista aamiaista. Oman itsearvoni takia en kuitenkaan ala miehelle mieliksi olemaan silloin kun raivoaa. Ja mies osaa kyllä olla niin ilkeä halutessaan, että vain kuuro voi olla hänen sanoistaan loukkaantumatta.

Juu tuo talon rakentaminen aiheuttaa paljon kiristystä parien välille. Taitaa paljon tulla sen myötä myös eroja. En tarkoita nyt että teillä niin, muttta miehesi käytös on ihan kakaramaista.Itse en kyllä moista ukkoa edes yrittäisi paapoa jos ei osaa mtään itse tehdä niin olkoon nälissään.

Ahaa. Että jos ei jaksa tehdä niin lähtee huoltoasemalle aamupalalle. Ihan sama onko muulla perheellä varaa moiseen ulkonasyömiseen. Mutta tärkeintä että mies saa mahan täyteen. muut jotenkin vähempiarvoisia?

Lähtisinköhän tästä tänään ravintolaan syömään ateriat. syököön mies ja lapset jotain. Aivan käsittämätöntä jos nainen käyttäytyisi samoin.

Mutta miehet ja pojat saavat olla itsekkäitä paskiaisia, koska me annamme siihen luvan.

Kyllä minä oon paljonkin käynyt esim Ikean aamiaisella tai ABC:llä. Terveellinen ja edullinen aamupala ja lapsille vaihtelua. Mikä siinä on muka niin kamalaa?

Terapiassa käynyt vuosikausia, jne. Ei muutosta.

Terapiallakin pitää mielestäni olla joku selkeä tavoite; toivon että tämä ja tämä asia muuttuu, niin että se on sellaista ja sellaista tulevaisuudessa. Jos mikään ei kaikesta huolimatta muutu onko terapiaa turha jatkaa vuosikausi. Silloin minusta pitää vaihtaa terapiaa tai keksiä vaihtoehtoisia keinoja tilanteen parantamiseksi.

Yhteistyössä