Olemme mieheni kanssa molemmat täysin erilaisista kodeista. Omat vanhempani olivat naimisissa jo kun synnyin. Olen kasvanut uskovaisessa kodissa (vaikka vanhempani eivät koskaan mitään himouskovaisia ole olleetkaan) Minulle on opetettu hyvät käytöstavat: Vanhempia ihmisiä teititellään, ei saa kiroilla, siivotaan omat jäljet, puhutaan ystävällisesti, vieraita kätellään ja vaihdetaan muutama sana, syödään haarukalla ja veitsellä, kunnioitetaan lähimmäistä. Lisäksi olen erittäin kiitollinen,että pärjäsin koulussa loistavasti vanhempieni ansiosta: minun ja veljeni kanssa tehtiin aina läksyt ja vanhemmat opettivat jos jokin asia tuntui vaikelta, hyvistä numeroista palkittiin ja huonoita toruttiin,vaikka tottakai sallittiin epäonnistumisia. Matkailin pienenä paljon ja harrastin kaikkea, minulle annettiin 100% aikaa ja rakkautta ja silti paljon rajojakin.
MIeheni sitten on aina elänyt vain äitinsä kanssa ja ollut useita isäpuolia. Vaikka mieheni väittää että "olenhan minä ja siskonikin oppinut hyvät käytöstavat ilman erityistä opettamista " En KEHTAA sanoa,että eipä siltä näytä. Pukeutumisesta, vieraiden seurassa olemisesta,ajatuksista,tavoista sen huomaa, mutta en vain kehtaa sanoa. Enkä myöskään kehtaa sanoa,että heidän äiti on ollut aina enempi "kaveri" kuin auktoriteetti ja äiti. Kukapa nyt omasta äidistään tuollaista haluaisi kuulla.
Meillä tulee jatkusvasti siis erimielisyyksiä kasvatuksessa.. En oikein tiedä miten uskaltaa lähestyä asiaa.