Miehen kanssa kinaa mun opiskelujutuista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oikea ammattivalittaja"

Vieras
Hänen kurssinsa kun loppuvat ensi keväänä ja olen tukenut häntä koulunkäynnissään. Hän aloitti kurssit kun lapsi oli vähän yli vuoden ikäinen ja lopettaa nyt kun lapsi on vähän yli viiden vuoden ikäinen. Hän on saanut olla aina kerralla viikon poissa kotoa ja minä olen hoitanut lapsen. Nyt ehdotin samanlaista opiskelua itselleni. Tuollaista monimuoto-opiskelua kun tällä paikkakunnalla en voi opiskella. Olisin muutaman viikon poissa kotoa vuoden aikana ehkä 2-3 viikkoa mutta miehelenipä se ei sovikkaan. Onko se muka oikein?

[QUOTE="vieras";29071873]Ei ole oikein. Anna sulatella asiaa ja puhu uudestaan. Miehet eivät kykene ajattelemaan nopeasti.[/QUOTE]

No mä olen nyt n. vuoden asiasta puhunut kun täällä ei ole erikoisammattioppilaitoksia ja tuolla lailla saisin ehkä ammatin itselleni mutta ei kuulemma pärjää yksin lapsen kanssa.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29071878]No mä olen nyt n. vuoden asiasta puhunut kun täällä ei ole erikoisammattioppilaitoksia ja tuolla lailla saisin ehkä ammatin itselleni mutta ei kuulemma pärjää yksin lapsen kanssa.[/QUOTE]

No, on se sitten sulatellut asiaa. Pidä pääsi. Tiedotat poissaolostasi ajoissa ja ojennat kirjalliset ohjeet, miten teillä hoidetaan lapset ja koti poissa ollessasi. Opiskelustasi on kuitenkin teille kaikille hyötyä ja miehen täytyy opetella ajattelemaan kokonaisvaltaisesti :)

[QUOTE="Wieras";29071939]Totta kai on oikein, miehesi tietää että et kuitenkaan saa opiskelujasi suoritettua joten ihan sama vaikka et edes aloita.
Viisas mies.[/QUOTE]

Miksi en saisi edes yrittää?

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29072009]Miksi en saisi edes yrittää?[/QUOTE]Miksi sinun pitäisi saada viedä paikka joltakin sellaiselta joka oikeasti haluaa opiskella eikä sitten pääse opiskelemaan sinun takiasi.

[QUOTE="Wieras";29072100]Miksi sinun pitäisi saada viedä paikka joltakin sellaiselta joka oikeasti haluaa opiskella eikä sitten pääse opiskelemaan sinun takiasi.[/QUOTE]

Kyllä mä haluan opiskella ja ihan tosissani opiskelen eikös erikoisammattioppilaitokset ole juuri minunlaisilleni tarkoitettu?

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29072131]Kyllä mä haluan opiskella ja ihan tosissani opiskelen eikös erikoisammattioppilaitokset ole juuri minunlaisilleni tarkoitettu?[/QUOTE]Tuskinpa viikkoa kauempaa jaksaisit opiskella.

[QUOTE="Wieras";29072173]Nimenomaan YRITIT.... ja mitä sait aikaiseksi?!!?? Et mitään[/QUOTE]

Niin kävin tunneilla,otin tukiopetusta yms vaikka en pärjäisi niin samat oikeudet mulla on yrittää kuin muillakin ja mieheni pitäisi minua opiskeluissa tukea koska minä olen tukenut häntä. Nyt ensi vuonna on mun vuoroni kun mies saa opiskelunsa tehtyä.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29072178]Niin kävin tunneilla,otin tukiopetusta yms vaikka en pärjäisi niin samat oikeudet mulla on yrittää kuin muillakin ja mieheni pitäisi minua opiskeluissa tukea koska minä olen tukenut häntä. Nyt ensi vuonna on mun vuoroni kun mies saa opiskelunsa tehtyä.[/QUOTE]Älä turhaan ala tuhlaamaan miehesi rahoja opiskeluusi, et kestä sitä viikkoakaan.

[QUOTE="wieras";29072182]Älä turhaan ala tuhlaamaan miehesi rahoja opiskeluusi, et kestä sitä viikkoakaan.[/QUOTE]

Ei mua haittaa mitä mieltä sä olet. Päinvastoinhan mulle tulisi opiskelusta rahaa kun saisin opintotukea.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29072188]Ei mua haittaa mitä mieltä sä olet. Päinvastoinhan mulle tulisi opiskelusta rahaa kun saisin opintotukea.[/QUOTE]Saahan sitä, mutta sekin loppuu kun ei saa tarpeeksi opintoviikkoja kasaan. Ja sinäkö saisit niitä? Tuskin.

[QUOTE="Wieras";29072207]Saahan sitä, mutta sekin loppuu kun ei saa tarpeeksi opintoviikkoja kasaan. Ja sinäkö saisit niitä? Tuskin.[/QUOTE]

Sain mä ainakin viimeksi sen 3v opintotukea joten varmasti saisin nytkin.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29072224]Kyllä sain mikä sua mun opiskeluissa suututtaa?[/QUOTE]Ei suututa, huvittaa lähinnä. Huvittaa miten kuvittelet opiskelevasi jotain vaikka et ikinä pärjää, osaa tai saa tehtyä mitään. Valitat vain. Osaan oikein kuvitella millainen vitsi tulet olemaan opiskelijatovereidesi keskuudessa. =)

[QUOTE="Wieras";29072231]Ei suututa, huvittaa lähinnä. Huvittaa miten kuvittelet opiskelevasi jotain vaikka et ikinä pärjää, osaa tai saa tehtyä mitään. Valitat vain. Osaan oikein kuvitella millainen vitsi tulet olemaan opiskelijatovereidesi keskuudessa. =)[/QUOTE]

Saa sitä yrittää vaikka ei pärjäisi ja sain mä viimeksi merkonomikoulutuksesta muutaman ystävän.

[QUOTE="akka";29072266]Joopa joo ja välillä on haussa eläkepaperit.Koita ny pitää kirjaa siitä mitä tänne kirjottelet.[/QUOTE]

Niin en pääse eläkkeelle. Lääkäritkin suosittelevat opiskelua mulle.

Yhteistyössä