Miehen kännäily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arkivaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arkivaimo

Vieras
Meillä on hirmuiset riidat miehen kännäilystä. Noin joka toinen viikonloppu on pakko päästä jonkun kaverin/sukulaismiehen luo vetämään lärvit.
Emme asu enää yhdessä vakituisesti, koska muutin pois hänen luotaan omaan asuntoon juuri sen takia, että en kestänyt katsella humalaista miestä. Hän vannoi ja vakuutti vähentävänsä, jos otan takaisin. Nyt hän asustelee luonani yleensä viikot ja ehkä joka toisen viikonlopun.

Muina aikoina on aina menoa johonkin ja yleensä jonkun erittäin hyvän ja hyveellisen tekosyyn varjolla. Milloin mennään remppaamaan taloa tai tietä yms. Oikeasti miehellä on peukalo keskellä kämmentä ja hänen apunsa näissä töissä on työkalujen ja kaljan tarjoilemista.

Vaikka sanon ja osoitan, että pahoitan mieleni moisesta, hän ei ole moksiskaan, menee vain.

Olenko niuhottaja? Onko aikuisen miehen tsempalot joka toinen viikonloppu ihan ok?

Et ole niuho jos miehesi vetää lärvit, eli on umpikännissä, 2 krt kuukaudessa.
Etenkin jos tämä känni on pakko saada säännöllisesti minkä tahansa syyn varjolla.
Miehesi on tuleva alkoholisti. Hän ei vaan itse tiedä vielä sitä. Homma muuttuu tuosta pelkästään huonompaan suuntaan. Pistä kaveri elämään kokonaan omilleen.

Jos miehesi ottaa 2 krt kk:ssa yhden vuorokauden aikana muutaman pullollisen keppanaa, niin silloin olet niuho.

Jostain syystä miehesi on pakko päästä pois kotoa 2 krt kk:ssa.
Jostain syystä mies ei kestä sinua tai jotain muuta elämässään selvinpäin 12-14 päivää pidempään.
Miksi, se olisi teidän hyvä selvittää.

Vaikka sanon ja osoitan, että pahoitan mieleni moisesta, hän ei ole moksiskaan, menee vain.

Olenko niuhottaja? Onko aikuisen miehen tsempalot joka toinen viikonloppu ihan ok?

Oijoi. Ihmisen pitää saada elää ja olla just niin kuin haluaa. Jos et kestä miehesi joka toinen viikonloppu tapahtuvaa kännäilyä, valitse toisin.

(Joka toinen viikonloppu kännäily ei minun suhdettani kaataisi enkä jaksaisi moisesta edes kiivastua. Varsinkaan, jos meillä ei olisi lapsia.)

Viimeksi muokattu:
Oijoi. Ihmisen pitää saada elää ja olla just niin kuin haluaa. Jos et kestä miehesi joka toinen viikonloppu tapahtuvaa kännäilyä, valitse toisin.

(Joka toinen viikonloppu kännäily ei minun suhdettani kaataisi enkä jaksaisi moisesta edes kiivastua. Varsinkaan, jos meillä ei olisi lapsia.)

Että sinulle olisi ihan ok, jos miehesi olisi pois luotasi kännäilemässä joka toinen viikonloppu?
Mullakin on vapaata vain viikonloppuisin ja nyt en voi tehdä mitään suunnitelmia, mihin mies kuuluu, oikeastaan yhdeksikään viikonlopuksi. Ihmettelen vain, että mikähän avioliitto tämä oikein on? Minä haluaisin kumppanin, ystävän, luotetun, en poikamieselämää viettävää, ikuista lasta.

Viimeksi muokattu:
Jep. Jos olisin valinnut miehen, joka kännäilee joka toinen viikonloppu poissa luotani.

Jos se ei olisi minulle ok, vaihtaisin miestä. Valitsisin toisin.

Elämä on valintoja pullollaan.

Jos nyt sitten oletkin niin fiksu, että ET ole tehnyt ikinä vääriä valintoja etkä valinnut viikonloppukännäilijää, mistä tiedät, ettei se haittaisi sinua?

Viimeksi muokattu:
Minä kysyin nöyränä neuvoa ja apua, koska mies väittää vian olevan minussa ja niuhottamisessani.
Että tämä tahti poikamiespäiviä olisi ihan normaalia. Nämä reissut siis tarkoittava koko viikonloppua, perjantaista lauantaihin, koko vappua, koko juhannusta (paitsi aattoillan oli kanssani). Kiva mun yksin on möllötellä, kun hän yhtäkkiä keksii parempaa seuraa.
Nyt tosin olen buukannut jo etukäteen omia menoja lähes joka viikonloppuun, tehköön hän mitä tykkää.

Höh ja höpö-höpö!! Miehillä alkoholinkäytön riskiraja on 24 viikkoannosta (=korillinen A-olutta 5,5 %)
Jos mies vetää joka toinen viikonloppu 2 koria keppanaa 4,5 %, ollaan vielä reilusti riskirajan alapuolella!

Ihan normaalia hommaa!

Höh ja höpö-höpö!! Miehillä alkoholinkäytön riskiraja on 24 viikkoannosta (=korillinen A-olutta 5,5 %)
Jos mies vetää joka toinen viikonloppu 2 koria keppanaa 4,5 %, ollaan vielä reilusti riskirajan alapuolella!

Ihan normaalia hommaa!

Riskirajan? Eihän tässä ole kysymyksessä miehen terveys vaan avioliiton terveys. Jos mies on siitä "pois" joka toinen viikonloppu, niin mikä avioliitto se on?

Viimeksi muokattu:
Jos ja kun hän ei oikeasti halua muuttua sinun toivomaasi suuntaan, niin elä todellakin omaa elämääsi. Teet vapaina viikonloppuina just sitä mitä huvittaa. Incl parempi seura, reissut kivojen miesten kanssa jotka osaavat käyttää alkon tuotteita samoin kuin sinä. Miehellesi voit kertoa noista vkl:sta meneväsi sukkaa kutomaan ja teetä juomaan marttojen kanssa. Sehän ei haittaa, vaikket sukkaa osaisi kutoa, ainahan noissa kinkereissä tarvitaan se teen keittäjä. Se on sitten miehen asia, haluaako hän uskoa nämä sukkatalkoojutut.

Jossain vaiheessa tulet huomaamaan, että elämä todellakin on hauskempaa ilman epätyydyttävää liittoa. Siinä tuo Wiltsu on aivan oikeassa, että huonoon valintaan ei kannata tyytyä.

Tosin otanta Ellien lukijakunnasta ei ole suuri, tunnetusti sitäkin erikoisempi.

En olisi jatkanut tuollaista suhdetta enää aikoihin. Mihin minä tuollaista lasta tarvitsisin?

Riskiraja ei ole hyvän ihmissuhteen ja mielekkään elämän raja. Se kulkee ihan muissa sfääreissä. Riskiraja on terveyden tuhon raja, mutta kuka henkisesti aikuinen menee edes lähelle? Mielekästä elämää ei hallitse alkoholi eikä sitä tarvitse ottaa huomioon tehtäessä suunnitelmia, koska se ei mene minkään asian edelle.

Jos ja kun hän ei oikeasti halua muuttua sinun toivomaasi suuntaan, niin elä todellakin omaa elämääsi. Teet vapaina viikonloppuina just sitä mitä huvittaa. Incl parempi seura, reissut kivojen miesten kanssa jotka osaavat käyttää alkon tuotteita samoin kuin sinä. Miehellesi voit kertoa noista vkl:sta meneväsi sukkaa kutomaan ja teetä juomaan marttojen kanssa. Sehän ei haittaa, vaikket sukkaa osaisi kutoa, ainahan noissa kinkereissä tarvitaan se teen keittäjä. Se on sitten miehen asia, haluaako hän uskoa nämä sukkatalkoojutut.

Jossain vaiheessa tulet huomaamaan, että elämä todellakin on hauskempaa ilman epätyydyttävää liittoa. Siinä tuo Wiltsu on aivan oikeassa, että huonoon valintaan ei kannata tyytyä.

"Siinä tuo Wiltsu on aivan oikeassa, että huonoon valintaan ei kannata tyytyä."

Täh? Olisko sulla ollu jotain muuta uutta (mitä en olis jo kirjoittanut) sanottavaa koko viestissäsi? Älä viitsi yrittää muokata sanojani jotenkin eri muotoon; ikään kuin ne olis tullu omasta suustasi (tai joltain läpyttelytaululta).

Viimeksi muokattu:
Jospa olenkin niin tyhmä, että olen tehnyt väärän valinnan ja hoksannut, että se haittaa minua ja ymmärtänyt valita toisin?

No jopas tulio loukattua wiltsua. Tuo toteamukseni oli viittaus tähän ylläolevaan tekstiin.
Ja tiedätkös mitä. Eiköhän pyörä ole keksitty jo aika päivää sitten. Eli ei ne sinunkaan lauseesi mitään uniikkeja ole.

Viimeksi muokattu:
"Siinä tuo Wiltsu on aivan oikeassa, että huonoon valintaan ei kannata tyytyä."

Täh? Olisko sulla ollu jotain muuta uutta (mitä en olis jo kirjoittanut) sanottavaa koko viestissäsi? Älä viitsi yrittää muokata sanojani jotenkin eri muotoon; ikään kuin ne olis tullu omasta suustasi (tai joltain läpyttelytaululta).

SamuSirkka oikeassa siinä, että pyörä on jo keksitty. wiltsua harmittaa kun joku osaa ajaa fillarilla hauskemmin kuin hän, taitaa olla menskut.

Viimeksi muokattu:
Minulla on "tsempalot joka viikonloppu. Ollut koko aikuisikäni. Tosin olen asiasta rehellisesti naisille jo tutustumisvaiheessa kertonut. Alkoholistien lapset ja muut tunnevammaiset ovat karsiutuneet jo alkumetreillä. Kukaan ei ole asiasta niuhottanut. Nykyinen vaimo on sitä paitsi absolutisti.

Meillä vain on seinät leveämmällä ja katto korkeammalla kuin monessa muussa parisuhteessa. Erilaisuuden sietäminen näyttää olevan vaikea taitolaji...

Meillä on hirmuiset riidat miehen kännäilystä. Noin joka toinen viikonloppu on pakko päästä jonkun kaverin/sukulaismiehen luo vetämään lärvit.
Emme asu enää yhdessä vakituisesti, koska muutin pois hänen luotaan omaan asuntoon juuri sen takia, että en kestänyt katsella humalaista miestä. Hän vannoi ja vakuutti vähentävänsä, jos otan takaisin. Nyt hän asustelee luonani yleensä viikot ja ehkä joka toisen viikonlopun.

Muina aikoina on aina menoa johonkin ja yleensä jonkun erittäin hyvän ja hyveellisen tekosyyn varjolla. Milloin mennään remppaamaan taloa tai tietä yms. Oikeasti miehellä on peukalo keskellä kämmentä ja hänen apunsa näissä töissä on työkalujen ja kaljan tarjoilemista.

Mies on ihan selvästi alkoholisoitumassa, ellei ole jo sellainen. Olen kokenut saman, seitsemän vuotta jaksoin katella, uskoa ja toivoa. Sitten tuli päätepiste, lopetin kertaheitolla , muutin pois, päätin etten koskaan enää halua nähdä tai kuulla miehestä mitään. Soitteli perään aina välillä, mutta pidin pintani, en ole nähnyt häntä koskaan senjälkeen, enkä nykyään edes tiedä, onko edes hengissä enää.
"Vaihda uuteen"- kommentit voi ohittaa. ihmissuhteita ei hankita kuten uusia tavaroita kaupan hyllyltä.
Tämä voi olla myös kasvun païkka, nämä suhteet opettavat myös paljon.

Viimeksi muokattu:
Keskivertosuomalainen juo pullon Kossua viikossa imeväiset ja uskovaiset mukaanluettuna. (11 litraa 100%:ksi alkoholiksi muutettuna.) Miehesi ei hoida osuuttaan lähimainkaan.

minun mielestäni jokaikinen ihminen joka juo vaikkapa joka kerran saunan jälkeen pullon keppanaa eikä pysty olemaan ilman sitä, on alkoholiriippuvainen. Ei siinäkään määrä ylity, mutta jos kohdehenkilö ei pysty olemaan ilman keppanapulloaan, niin koukussahan se ressukka on.

Keskivertosuomalaista ei ole olemassakaan. On vain tilastoja tyyliin myyty viinamäärä jaettuna väestön määrällä. Ei siitä tule keskivertosuomalaista kulutusta.

Minä olen juonut 1/2 pulloa siideriä ja yhden neloskaljan koko elämäni aikana. Ikää on nyt liki 60 vuotta. Mieheni ei ole juonut yhtään mitään elämänsä aikana (ikää 63 vuotta). Tunnen liikuntapiireistä useita samanlaisia ihmisiä kuin minä ja mieheni.

Eli ei se litramäärä jaettuna väestön määrällä kerro minkäänlaista totuutta suomalaisten alkoholin kulutuksesta.

Vasta siinä tapauksessa jos viinakaupan ovella laskettaisiin päivittäin käyvät eri ostajat ja sen jälkeen jaettaisiin myyty viinamäärä näillä ostajilla saataisiin oikeat luvut esiin.
Jos sama ostaja käy kaksi kertaa kaupassa päivän mittaan hän on vain yksi ostaja.

Uskon että alkoholinkäytössäkin pätee vanha markkinointisääntö vapaasti muunnettuna aiheeseen

20% väestöstä juo 80% alkoholista.

Liikuntaan johon itse olen hurahtanut, pätee sama homma.
20% väestöstä on aktiiviliikkujia, 80% on jonkin asteisia sohvaperunoita. Sen näkee ihmisten ulkomuodosta.

Alkoholisoituminen on toinen juttu ja juomisen aiheuttaman käytöksen haitat, myös juojalle itselle, toinen. Miehen juomiskäyttäytyminen aiheuttaa minulle harmia, pelkoa, yksinäisyyttä ja eristäytymistä normaaleista sosiaalisista suhteista. Mutta toinen ei niitä näe, tai ei välitä. Hänen harrastuksensa ja paras ystävänsä on Karhu, Koff tai mikä hyvänsä kaupan hyllyltä.
Hänelle sopii, että on vaimo arkisin ja pitää huolta huushollista, mutta viikonloppuisin on mieluummin poikamies.
Valintoja, valintoja, kummallakin. Tottakai mun löperyys on antanut hänelle mahdollisuuden valita näin, mutta luulisi normaalin miehen ymmärtävän, mitä tekee.

Alkoholisoituminen on toinen juttu ja juomisen aiheuttaman käytöksen haitat, myös juojalle itselle, toinen. Miehen juomiskäyttäytyminen aiheuttaa minulle harmia, pelkoa, yksinäisyyttä ja eristäytymistä normaaleista sosiaalisista suhteista. Mutta toinen ei niitä näe, tai ei välitä. Hänen harrastuksensa ja paras ystävänsä on Karhu, Koff tai mikä hyvänsä kaupan hylly,
Hänelle sopii, että on vaimo arkisin ja pitää huolta huushollista, mutta viikonloppuisin on mieluummin poikamies.
Valintoja, valintoja, kummallakin. Tottakai mun löperyys on antanut hänelle mahdollisuuden valita näin, mutta luulisi normaalin miehen ymmärtävän, mitä tekee.

Jos miehen paras ystävä on pullo , sekin on merkki alkoholisoitumisesta. Ainakin minun kokemukseni mukaan, mieheni elämässä Ykkönen oli se pullo , sitä hän jaksoi pussailla aina vaan, vaimolla ei niin ollut väliä. Alkoholisti myös syyttää herkästi muita juomisestaan, itsessä ei nähdä mitään vikaa.

Viimeksi muokattu:
Jos miehen paras ystävä on pullo , sekin on merkki alkoholisoitumisesta. Ainakin minun kokemukseni mukaan, mieheni elämässä Ykkönen oli se pullo , sitä hän jaksoi pussailla aina vaan, vaimolla ei niin ollut väliä. Alkoholisti myös syyttää herkästi muita juomisestaan, itsessä ei nähdä mitään vikaa.

Tuo syyttely on kyllä tullut hyvin tutuksi: "kun sanoit niin, niin ajattelin että ei ole väliä vaikka otan kännit" tai tein jotain, katsoin tietyllä tavalla vittumaisesti, aina yleensä syy on minun. Hyvin tehokkaasti tuolla konstilla saa nujerrettua toisen itseluottamuksen ihan pikkuhiljaa. Kun on tottunut ihan vilpittömiin ihmissuhteisiin, tuollainen kiero manipulointikin onnistuu.

Viimeksi muokattu: