Miehen juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuinka paljon annatte miehen juoda kotona ? Onko normaalia että useampana iltana viikossa menee se 10 olutta ja joskus pitää saada lisääkin ja viikonloppuna laatikollinen vähintään ? Mies ei lyö tai muutenkaan muutu juodessaan uhkaavaksi, lähinnä istuu vain koneella silloin... Mutta onko tämä merkki alkoholismista ? mitä teen kun mua hän ei kuuntele ollenkaan vaan aina on saatava olutta...

Kuinka paljon annatte miehen juoda kotona ? Onko normaalia että useampana iltana viikossa menee se 10 olutta ja joskus pitää saada lisääkin ja viikonloppuna laatikollinen vähintään ? Mies ei lyö tai muutenkaan muutu juodessaan uhkaavaksi, lähinnä istuu vain koneella silloin... Mutta onko tämä merkki alkoholismista ? mitä teen kun mua hän ei kuuntele ollenkaan vaan aina on saatava olutta...

ja siis ei ole käynyt baareissa joulukuun jälkeen, juo ainoastaan kotona...

Riippuu, kuinka kauan kestänyt?

Jos vuosia, voi olla alkoholisti. Jos lyhyemmän aikaa, ehkä suurkuluttaja, mutta joka tapauksessa suunta huono, kannattaa osaa asia puheeksi. Piilotteleeko pulloja tai juo salassa? Jos ei, niin asialle voi ehkä vielä tehdä jotain.

Ei ole normaalia käyttää alkoholia tuollaisia määriä noin usein. Kyllä tuo on kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Mieheltä korkit kiinni tai sinun täytyy ehkä miettiä uutta suuntaa omalle elämällesi, ettei mies vedä sinua mukanaan.

Ei ole normaalia... mun mies joi aiemmin kaikki vapaa päivänsä ja usein sai jännittää miten juomisen kanssa käy. Tuli myös paljon kaikkea holtitonta ja pahaamieltä juomisen mukana. Nykyään juo lauantaina iltana 13-15 olutta ja se on kyllä joka viikko, mutta saunoo omassa rauhassa eikä suuresti humallu määrästä. Käy muutaman kerran vuodessa kavereiden kanssa reissussa jossa sitten ottaa enemmän. Nyt enemmän hallinnassa kun koskaan mutta ei joka viikonloppuinen määrä toki ole ideaali tilanne, meille tällä hetkellä toimiva kompromissi. Kaiken paskan jälkeen melkein täydellistä. Mutta sinulle sanoisin, ettei tuo ole normaalia alkoholin kulutusta. Liika on liikaa ja ennen pitkää väsyt itsekin tilanteeseen. Suosittelen sanomaan miehelle hyvissä ajoin että muutos on tultava ja jos ei niin pelasta itsesi. Tiedän tunteen, tsemppiä !

Jos minulta kysytään, niin mies ei juo lainkaan. Tämä siksi, että on alkoholisti.

Ei kuulosta minusta normaalilta miehesi juominen. Olennaista on se, miten koet asian ja haittaako se sinua. Jos haittaa ja vaivaa jatkuvasti mieltä, niin asialle on tehtävä jotain. Jos mies ei näe ongelmaa asian suhteen olevan, niin hänen puoleltaan muutosta ei tule tapahtumaan kuin huonompaan suuntaan. Joten vaihtoehdoksi jää se, että jäät ja kärsit tilanteesta tai lähdet, mikäli et asian kanssa voi elää.

Alkoholismi on salakavala sairaus. Hirveän siitä tekee se, että itse sairastava ei koe siitä kärsivänsä, varsinkaan alkuvaiheessa. Sairastava ei myöskään koe tarvetta parantumiselle. Ympärillä olevat ihmiset sitä vastoin kärsivät hänenkin puolestaan. Lopulta ympärillä olevat ihmiset sairastuvat.

Toivon, että kohdallasi asia ratkeaa pian parhain päin. Oma mieheni raitistui vajaa kaksi vuotta sitten. N. 4kk sitten ratkesi ja nyt retkahduksia ollut useita. Pahin putki kesti 4 päivää. Vaikuttaisi siltä, että haluaa unohtaa taas sairautensa ja olla "normaali. Tässä hyvin näkee sen, mitä elämä on alkoholistin kanssa. Yhtä ylä ja almäkeä, joten harkitse vakavasti, ennenkuin päätät jäädä alkoholistin(?) rinnalle.

minä oon absolutisti nuori mies enkä kelpaa kellekään eli saat just mitä tilaat. Suomalainen nainen haluaa väkivaltaisen juoppomiehen, ja sen saatte kerta raittiit urheilulliset ei kelpaa.

Jos useampana iltana viikossa juo 10 tai enemmän niin on reippaasti jo suurkuluttaja. Miksi Jamppa juo? Siitä pitäisi lähtiä eteenpäin.
Selvittää se. Tavoitteena vähentää nyt ainakin. Tuollaisia määriä jos juo niin ne nousee vaan koko ajan ja kohta ei voi olla juomatta joka päivä kun on muodostunut fyysinen riippuvuus.
Siitä ei sitten voi lopettaa yhtä-äkkiä kun Jamppa voi kuolla siihen että ei saakkaan sitä alkoholimäärää mitä keho jo vaatii päivittäin.

Yhteistyössä