A
ap
Vieras
Tilanteeni on siis se, että olen lopettamassa viiden vuoden ihmissuhteen huomenna. Olen päätöksestäni varma, sillä en näe meillä yhteistä tulevaisuutta, enkä enää pitkään aikaan ole kokenut rakastavani miestä.
Meillä on ollut paljon vaikeuksia, mutta päällimmäistä problematiikkaa aiheuttaa miehen käytös alkoholin vaikutuksen alaisena (mies muuttuu tuolloin aggressiiviseksi ja vihaiseksi). Alkoholittomia tilanteita on hankala vältellä, sillä miehelle alkoholin nauttiminen on äärimmäisen tärkeää. Itse taas en jaksa alkoholiin kompleksisesti suhtautuvaa miestä, sillä joudun opiskeluni ja työni puolesta olemaan osa sellaisten perheiden elämää, jotka alkoholi on tuhonnut. (Opiskelen siis sosiaalityötä ja olen ajoittain sosiaalitoimistossa töissä.)
Olen käsittämättömän huolissani miehen jaksamisesta, sillä hän todennäköisesti ei ole tiedostanut eron mahdollisuutta, vaikka olen yrittänyt aiheen ottaa aiheen usein esiin. Koen valtavaa syyllisyyttä ja minulla on hirvittävän paha mieli miehen puolesta. En haluaisi jättää häntä, mutta en näe muuta vaihtoehtoa, sillä en koe oloani hyväksi suhteessamme. Sattuu valtavasti heittää pois viiden vuoden menneisyys. Kaikista eniten pelkään, ettei mies selviä ilman minua. Tiedostan pelkoni olevan melko epärealistinen, mutta en vain pääse yli tästä syyllisyydestä.
Mitä minun pitäisi ajatella? Minun sattuu valtavasti miehen puolesta, oman erosuruni olen surrut jo kauan sitten.
Meillä on ollut paljon vaikeuksia, mutta päällimmäistä problematiikkaa aiheuttaa miehen käytös alkoholin vaikutuksen alaisena (mies muuttuu tuolloin aggressiiviseksi ja vihaiseksi). Alkoholittomia tilanteita on hankala vältellä, sillä miehelle alkoholin nauttiminen on äärimmäisen tärkeää. Itse taas en jaksa alkoholiin kompleksisesti suhtautuvaa miestä, sillä joudun opiskeluni ja työni puolesta olemaan osa sellaisten perheiden elämää, jotka alkoholi on tuhonnut. (Opiskelen siis sosiaalityötä ja olen ajoittain sosiaalitoimistossa töissä.)
Olen käsittämättömän huolissani miehen jaksamisesta, sillä hän todennäköisesti ei ole tiedostanut eron mahdollisuutta, vaikka olen yrittänyt aiheen ottaa aiheen usein esiin. Koen valtavaa syyllisyyttä ja minulla on hirvittävän paha mieli miehen puolesta. En haluaisi jättää häntä, mutta en näe muuta vaihtoehtoa, sillä en koe oloani hyväksi suhteessamme. Sattuu valtavasti heittää pois viiden vuoden menneisyys. Kaikista eniten pelkään, ettei mies selviä ilman minua. Tiedostan pelkoni olevan melko epärealistinen, mutta en vain pääse yli tästä syyllisyydestä.
Mitä minun pitäisi ajatella? Minun sattuu valtavasti miehen puolesta, oman erosuruni olen surrut jo kauan sitten.