Miehen hygienianpuute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun vaatekaapissani on useita vaatekertoja samaan aikaan käytössä, osa päivälle, osa illalle, osa kotioloihin ym. Niistä likaiset joutaa pyykkiin, kun ovat olleet käytössä useana päivänä, esimerkiksi viikon illat. Pääsääntö on, etten peseydy enkä pese puhdasta, turhaa veden ja ajan tuhlausta.

Jotkut ihmiset hikoilevat ja "likaantuvat" enemmän, siis jo työnsä ja harrastustensa takia, mutta myös elintapojensa. Toisten iho erittää enemmän (ihon luotainen kyky puhdistaa kehoa ja suojata ihoa) ja toisilla on enemmän kuona-aineita kehossaan, jotka haisevat iholla pahalta. Itse tunnen olevani suurimman osan ajasta puhdas, vaikken pese useammin kuin joka toinen päivä, kesälläkään. Vaikka hikoilen kuumalla ja vaatteeni saattavat olla kosteat, ne harvoin haisevat. Monesti iholla on kirkasta vettä, joka kuivuessaan katoaa. Auringossa oltuani saatan käydä kylmässä suihkussa, ilman saippuaa, tarkoituksena raikastaa ihoa ja tasapainottaa kuumuutta.

Uskon ettei luolamiehetkään haisseet. He elivät luontaista elämää. Iholla ja keholla on kyky puhdistaa itsensä, mutta nykyiset ruoka-aineet, laadut ja määrät ylikuormittavat kehon.

Jep, näyttää siltä ainakin tähän ketjuun vastanneiden perusteella, että minä olen puhtausintoilija eikä oma mies ole ollenkaan niin friikki kuin luulin. En tajunnutkaan, miten paljon omat käsitykseni eroavat valtaväestöstä. Luulin todellakin käsienpesun, päivittäisen vaatteidenvaihdon ja muun peseytyminen olevan itsestäänselvää, mutta eipä vaan ole. Sori nyt vaan, mutta hämmästyttää ja inhottaa.

Täytyy vissiin yrittää etsiä sitä harvinaista miestä, jolle peseytyminen tuntuu luonnolliselta.

Alkuperäinen kirjoittaja N32:
Jep, näyttää siltä ainakin tähän ketjuun vastanneiden perusteella, että minä olen puhtausintoilija eikä oma mies ole ollenkaan niin friikki kuin luulin. En tajunnutkaan, miten paljon omat käsitykseni eroavat valtaväestöstä. Luulin todellakin käsienpesun, päivittäisen vaatteidenvaihdon ja muun peseytyminen olevan itsestäänselvää, mutta eipä vaan ole. Sori nyt vaan, mutta hämmästyttää ja inhottaa.

Täytyy vissiin yrittää etsiä sitä harvinaista miestä, jolle peseytyminen tuntuu luonnolliselta.

No just joo.

Et ole todellakaan friikki! Ihan normivaatimukset sinulla, itse EN tinkisi mistään noista! Meillä mies on todella tarkka, käy suihkussa yleensä vähintään kerran päivässä, vaihtaa alusvaatteet varmasti päivittäin yms. Olen saanut läpi myös sen, että meillä kädet pestään AINA myös kotiin tullessa, ei ainostaan ennen ruokailua tai c-käynnin yhdeydessä ( nämä jalkimmäiset olleet aina selviö miehelle).

Ihme possuja tänne kirjoitelleet yksilöt.

Kuinka ihmeessä ilkeät häneen koskea? Voit olla varma, että kun sinä et ole näkemässä, niin hän käy vessassa, kaivelee muniaan ja menee sitten tekemään leipää ja ei varmasti pese käsiään! YÄK. Ja ei todellakaan tule parantamaan tapojaan. Jos mies ei ole tuohon ikään mennessä oppinut huolehitmaan hygieniastaan, niin ei siihen opikaan. Jos haluat koko elämäsi käyttää siihen, että käsket ja komennat häntä pesulle,niin ei muuta kuin vihille vaan. Saat lisätöitä siitä itsellesi. Valitettavasti monelle miehelle itsensä peseminen ja hyvä hygienia on kuin kirosana.

Minun ex-miesystävässä ei ollut oikeastaan mitään muuta hyvää kuin se, että pesi itsensä, vaihtoi alusvaatteet, sukat ja paidat päivittäin, pesi hampaansa ja oli todella hygieninen. Suuseksikin oli todella mukavaa,kun oli puhdas penis mitä imeä. Eipä silti, en kyllä mihinkään löyhkäkasaan koskisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TheJury:
- N32:lla on elämälle vieraita neuroottisia hygieniavaatimuksia.

- N32:n mies on tavallinen suomalainen mies.

Heh, joku possu näyttää vastaavan...

Aika kummallista jos itse peseytyvänä ja vaatteita vaihtavana miehenä en ole "tavallinen" mies. Tai pikemminkin hälyttävää. No, olen sitten mieluusti epätavallinen.

Ja kyllä ne kädet tietty pestään kun kotiin tullaan, eikä kaikki pese???

Olen AP:n kanssa samaa mieltä, että lähimmäisiään pitäisi huomioida. Jos mies/nainen kuuluu siihen harvinaiseen ryhmään, ettei hiki haise pahalle, niin silloin asia on ihan toinen. Valtaosalla kuitenkin hiki haisee niin kainaloissa, alapäässä kuin varpaissakin, joten itselleni ainakin on ihan itsestäänselvyys, että niin kesällä kuin talvellakin vaihdan alushousut, sukat ja paidan. Farkut, neulepaidat jne pesen tarvittaessa (en joka käytön jälkeen9.

Oma kultani oli alussa hieman AP:n miehen tapainen. Olen huomauttanut hänelle ystävällisesti hien hajusta, joten hän on opetellut käymään suihkussa illalla töistä tullessa ja hän jopa vaihtaa nykyään alusvaatteita useammin. Miehelle lienee paras motivaatio hygieniatasonsa nostamiseen on ollut se, että annan suuseksiä hänelle vaikka joka päivä, kunhan hän vain on käynyt suihkussa. Mies hikoilee niin paljon, että vaikka vehje olisi pesty, niin alushousujen "rusketusraidat" tai eltaantuneelta hieltä haiseva kainalo ei kauheasti motivoi suuseksiinkään.

Ainoa, mikä yhä ärsyttää on se, että mies pesee hampaansa vain aamulla. Tosi harvoin hän pesee hampaitaan illalla. Eron hengityksen raikkaudessa nimittäin huomaa selvästi, että onko hampaat pesty juuri äsken vai vasta 12-14 h sitten.

P-kasta sakkia suomalaiset, ei voi muuta todeta. Sama on todettu tuolla Kahvihuoneessakin, esim. vessanpöntön hujautusta harjalla oman isomman asian jälkeen piti suurin osa outona aktiviteettina.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuometar:
P-kasta sakkia suomalaiset, ei voi muuta todeta. Sama on todettu tuolla Kahvihuoneessakin, esim. vessanpöntön hujautusta harjalla oman isomman asian jälkeen piti suurin osa outona aktiviteettina.

Häh! Eikös sitä vessaharjaa tarvita vasta sitten kun pitää jollain välineellä pilkkoa tuollainen häränfileen kokoinen göntsä, joka ei ilman apua mene läpi viemäristä?

Alkuperäinen kirjoittaja soltieeri evp.:
Taas se nähtiin, miten naiset ovat nirppanokkia! Armeijan käynti pitäisi tehdä pakolliseksi kaikille naisille. Intissä haisi hiki, pieru ja paska - ryhmähenki! Uudet alkkarit sai rättimikolta kerran viikossa, jos osasi tehdä ilmoituksen oikein. Jos ei osannut, sai pitää samoja vehkeitä seuraavankin viikon.

Ei toki enää, onneksi. Kyllä pojilla on ihan ikiomat kalsarit käytössä. Muutenkin pojat käy kaksi kertaa viikossa kotosalla ja aina pesukone pyörii ja sauna lämpiää. Rättimikolta ei oma poikani kertaakaan vaihtovaatteita hakenut, ne samat pidettiin koko armeijan ajan mukana.

Pojathan ne vasta puunaa, rippikoulusta se alkaa ja sen jälkeen seistään puoli tuntia suihkussa pari kertaa päivässä. Hiuksia värjätään ja rintakarvoja ajellaan....

Se on tämä säästö vallannut armeijan niin, että pojat laitetaan kotiin, mitä useammin sen parempi kantahenkilökunnalle. Pääsevät itsekin viikonlopun viettoon perheen kanssa. Säästyy valtiolta palkkakuluja ja ruokamenoja.

Alkuperäinen kirjoittaja chiccg:
NEITEJÄHÄN NÄMÄ OVAT!

Alkuperäinen kirjoittaja poikien äiti:
Pojathan ne vasta puunaa, rippikoulusta se alkaa ja sen jälkeen seistään puoli tuntia suihkussa pari kertaa päivässä. Hiuksia värjätään ja rintakarvoja ajellaan....

Juu! Ilmiselviä homppelipoikia! Ovat tietenkin yhdessä siellä suihkussa ja sheivaavat toisiaan!

Suomalaiset miehet ja naiset ovat molemmat epähygienisia,valitettavasti. Silloin harvoin kun on tullut käytyä ravintolassa, niin naistenvessassa huomaa naisten hygieniatason. Useat noin 55-vuotiaat naiset jotka ovat meikattuja, hiuksissa tuliterä permanentti, juppikuteet päällä ja koppavan oloisia. Kun he tulevat vessaan, menevät suomeksi sanottuna kuselle ja kun tulevat kopistaan, ei meinatakaan pestä käsiä!! Laitetaan vain hajuvettä ja suitaan hiuksia ja ei ku menox. Näin on sattunut kymmeniä kertoja vuosien aikan ja en ole ainut joka tämän on huomannut. Miehethän on tunnetusti sikoja ja eivät välit käsiään eikä muniaan pestä, mutta kyllä naiset on melkein yhtä sontiaisia.

Toki molemmissa löytyy siistejä, jotka huolehtii hyvin hygieniasta. Ei itsensä peseminen ja vaatteiden vaihtamien ole homppeleitten hommaa eikä mitään juppi touhua, se on fiksua ja kuuluu normaalin ihmisen joka päiväiseen elämään.

Mutta toisaalta asia on myös niin, että vakka kantensa valitsee. Jos mies on sittisontiainen, niin ei siisti nainen ala sitä katsomaan ja päinvastoin.

Tiedän erään kihlaparin, joissa mies haisee niin hirvittävälle hielle että silmiä kirvelee kun se kävelee vastaan. Ja kaikki työkaveritkin kauhistelee sitä hajua. Vaatteet on aina merkkivaatteita ja kalliita.Selän takana kuiskutellaan, että miten se nainen voi haistella tuota hikeä.No eipä ole nainenkaan täydellinen, suupielissä ja hampaissa velloaa sellainen vaahto ja sylky lentää metrin päähän kun hän puhuu ja sieraimista näkyy melkein aina räkä. Tässä parissa minkä mies hajussa voittaa, niin nainen sitten muuten "kauneudessaan". Joten kaksi yhtä siistiä mutta eri tavalla.

Kumpikohan lienee parempi? Rento, joviaali, hyväntuulinen, miehekäs - joskin elämältä tuoksuva suomalaismies vai pedanttinen, akkamainen, pilkunnussijanatsi-metroseksuaali, joka haisee puhtaan trendikkäältä miestentuoksulta?....

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan...:
Kumpikohan lienee parempi? Rento, joviaali, hyväntuulinen, miehekäs - joskin elämältä tuoksuva suomalaismies vai pedanttinen, akkamainen, pilkunnussijanatsi-metroseksuaali, joka haisee puhtaan trendikkäältä miestentuoksulta?....

Jos haluaa seksiä vaimolta, niin jälkimmäisestä voi ottaa oppia. Jos taas haluaa platonisen suhteen, voi valita ensimmäisenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan...:

Ei kumpikaan!!! Onneksi on myös erilaisia miehiä kuin nämä kaksi äärimmäisen kärjistettyä ryhmää.

"pilkunnussijanatsi" - Voi näitä nykyteinejä, mistä ne oikein keksivät tällaisia sanoja? Ei kai niitä vain koulussa opeteta...

Minulla tämä hygienia-asia organisoituu niin, että suihku harvemmin, mutta käsienpesua usein ja kämpän ulkopuolelta tullessa jopa käsidesin käyttö. Seksiä varten voi aina pestä kriittisimmät paikat. Tietysti jos tiedossa on jotakin spesiaalia, kuten kermavaahdon levitys vartalolle tai mitä lie, niin suihku ollee paikallaan.

Kyllähän ihmisiä on erilaisia tässä asiassa, jostain syystä en vain näe omaa pientä hikeäni niin likaisena että se joka päivä pitäisi pestä pois. Varsinkaan talvella, kun hikoilua ei suuremmin ilmene. Omasta mielestäni en yksinkertaisesti ehdi tulla päivän (tai kahden?!) aikana kovinkaan likaiseksi. Tarkistettu on, en kuulemma ole haissut hielle ikinä.
Itse olen kyllä miehen joistain hajuista huomauttanut...

Kun hajuaisti on kuin Hannibal Lecterillä, on toisinaan elämä tuskaa. En silti ala ketään sarjamurhaamaan ;-)
Tupakanpoltto helpottaa, ei haista kaikkea. Ja voi samalla kostaa haisuleille haisemalla itse vähintään yhtä pahalle :o)))

Ei kyllä alkuperäisen mies ole mikään friikki. Itse olen muutaman pitkän suhteen ehtinyt tähän mennessä elämään ja useimmat miehistä eivät todellakaan vaihtaneet boksereitaan ja sukkiaan joka päivä (liekkö edes joka toinen?). Minä kyllä aivan varmasti tein kaikkeni opettaakseni edes tämän perusasian, mutta vaikka miehet olivat kanssani samaa mieltä asian tärkeydestä, niin jotenkin se asia aina heiltä "unohtui". Samoin saattoi "unohtua" parran ajaminen (jopa viikon ajan joka päivä), tai suihkussa käyminen päivittäin (aivan sama vaikka ukko olisi hikoillut kuin sika koko päivän ajan!!)... sama homma myös siivoamisella (esim. petivaatteiden vaihtaminen)... ja listaa voisi kyllä jatkaa edelleenkin. Pahimmillaan olen kyllä ihan tarkistanut päivittäin että ukko on saanut vaihdettua alusvaatteensa ja muistuttanut suihkuun menosta ja parranajosta. Tosin herralla saattoi tietenkin olla esim. viis päivää niin kiire, ettei millään "ehtinyt" ajamaan partaansa, vaikka parrankasvu oli nopeaa ja naama oli hirveän reuhkan peitossa. Jes, kiva olla niinkuin äiti ja kytätä koko ajan, että ukko huolehtii edes perussiisteydestä. Onneksi oli sentään käsienpesutaidot opittu!! Minä olen nimittäin myös tarkkaillut monessakin paikassa miesten käsienpesua vessakäynnin jälkeen ja täytyy sanoa että esim. raksalla ollessa vain noin yksi kymmenestä pesi kätensä vessassa käytyään. Myös sairaalassa työskentelevistä miehistä osa jätti kätensä pesemättä!! Todella järkyttävää! Vaikkakin hoitoalan miehistä käsien pesun "unohti" onneks vain hyvin pieni osa.

Stockan juustotiskillehän, slle, jossa myyjät leikkelevät juustoista asiakkaan toiveen mukaisia paloja ja siivuja, oli kerran tehty pistotarkastus. Juustoista löytyi miehen virtsaa.

Rullaportaista otetuissa näytteissä oli löytynyt sekä miesten virtsaa, että spermaa. Ajatelkaapas sitä, että monet pikkulapset nuolee portaita, se on aika yleinen näky valitettavasti vielä tänäkin päivänä. Tasapuolisuuden nimissä kerrotaan naisistakin yksi tosi asia. Erääseen sairaalaan oltiin tehty pistotarkastus ja sairaanhoitajien kynsienalta oli otettu näytteitä. Muutamalta heistä oli löytynyt virtsaa, ulostetta ja räkää. Syyksi miksi eivät olleet pesseet käsiään oli muka kiire tai se oli unohtunut. Tämä samainen koe oltiin tehty uudelleen yllättäen muutamaan kuukautta myöhemmin. Samat hoitajat olivat jääneet samoista sikamaisuuksista kiinni. Eli jos ihminen on paskanen sontiainen, niin se on sitä.Ei se muuksi muutu.

Jos mies pesee kätensä vessakäynnin yms. jälkee, käy suihkussa, vaihtaa alusvaatteet ja sukat, ajaa parran, pesee hampaansa ja kampaa hiuksensa. Se on hygienisuutta ja puhtautta. Aivan niitä perusjuttuja mitä kuuluu tehdäkin. Mutta jos mies laittaa permanentin, värjää hiuksensa, laittaa korvakorun, pukeutuu jatkuvasti sävysävyyn ja hoitelee hipiäänsä yliampuvan paljon, niin se on neitimäisyyttä. Näillä kahdella jutulla on selvä erö.