Miehen hygienianpuute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N32

Vieras
Olemme seurustelleet 4 kuukautta, mies 39, minä 32. Mukava mies kaikinpuolin, mutta asia joka todella tökkii, on miehen hyvin erilainen suhtautuminen puhtauteen ja hygieniaan.

Mies tekee paljon työreissuja ja saattaa ottaa viiden päivän matkalle vain kaksi paitaa yhdet kalsarit ja sukat. Kun ihmettelen asiaa, tämä loukkaantuu ja kysyy, että vaihdatko sitten itse sukkia joka päivä. No daa, tottakai vaihdan alusvaatteet ja sukat päivittäin. Paidatkin vaihdan tietenkin, etenkin näin kesäkuumalla. Mies työskentelee näillä reissuillaan 12 tuntisia päiviä asiakaspalvelussa, joten ihmetyttää, miten kukaan voisi pärjätä viittä päivää noin vähillä vaatteilla, joita käytetään sitten vapaalla ja töissä koko ajan.

Tykkään itse käydä iltaisin suihkussa, jonka jälkeen on mukava käpertyä toisen kainaloon. Mies on sentään alkanut käymään suihkussa pyynnöstäni myös iltaisin, mutta ilmeisesti tällainen oli hänelle aiemmin ihan tuntematonta. Miten siinä haluaisi (suu)seksiäkään harrastaa, jos toinen on päivän päätteeksi hikinen ja rasvainen.

Olen saanut miehen useita kertoja kiinni siitä, ettei ole pessyt käsiään vessassakäynnin yhteydessä. Vetosi siihen, ettei koske mihinkään. Kyllä minun käsittääkseni hän joutuu avaamaan housunsa, ottamaan vehkeen ulos, vetämään vessan likaisesta nupista jne. En näe mitään tekosyytä olla peseättä käsiään jokaisen vessareissun yhteydessä. Kerroinkin, että minuun ei tarvitse kyllä koskea sen jälkeen, enkä voi elää ihmisen kanssa, joka ei hoida hygianiaansa kunnolla. On hän nyt alkanut pesemään käsiään, mutta loukkaantuu, kun tarkkailen häntä ja saatan kommentoida, että nyt jäi muuten pesemättä (sen kuulee). Itsestäkin tuntuu typerältä vahtia aikuista miestä kuin lasta, mutta yrjöttää tuollaiset vessareissut.

Jääkaapissa ruuat ovat homeessa, mutta ei se häntä haittaa. Tölkinsuusta juodaan luontevasti, vaikka muutkin haluaisivat ehkä juotavaa.

Kaikenkaikkiaan miehellä on vaan porsasmaisia tapoja, joita on todella vaikea sietää ja näemmä kitkeä, kun toinen ei näe niissä mitään ihmeellistä.Tyttökavereilta olen kuullut vastaavia tarinoita seurustelujen alkuvaiheilta, joten luottavainen olen vielä. Tuntuu vaan rasittavalta olla nalkuttavan naisen roolissa jo heti alusta. Tänään aamulla tällaisesta asiasta saatiin tappelu aikaiseksi ja mies lähti töihinsä vihaisena saatesanoilla, "paskaako sinä tiedät mistään mitään".

Olisiko jotain lohduttavia sanoja tai vinkkejä tähän ongelmaan?

Kyllä se siitä siistiintyy, usko pois. Mutta pieni varoituksen sana, yritä olla aika hienotunteinen "pyyhkiessäsi sikasi pyllyä"..älä tee sitä hiekkapaperilla.

Tuo mies1 ykkönen on oikeassa, muistan kuulleeni erään vahhemman proffan sanoneen että pienten lasten pitäisi nuolla kengänpohjat kerran päivässä (yäk nyt kumminkin).
Totta toinen puoli..

No joo aloittaja, ymmärrän kyllä mitä sinä tarkoitat, ja tiedän että ärsyttää..mutta kyllä se siitä "suttaantuu" ellei siistiinny. Onnea vaan;)

Joo, olen törmännyt hysteerikkoihin, jotka eivät tiedä, että "parasta ennen" -päiväys on eri asia kuin "viimeinen käyttöpäivä". varsinkin hapantuotteet ovat säännöllisesti käyttökelpoisia vähintäin viikon parasta ennen-päiväyksestä, olettaen, että ne on säilytetty koko ajan viileässä.

Tiedän ihmisiä, jotka lukevat pakkauksia kuin piru raamattua.

Usein toistuva suihkuttelu on sama ilmiö, kuin vankeudessa oleva rotta kiertää ympyrää. Siis täysin perusteetonta jynssäystä, jota ei voi hygieniasyillä perustella, kallista veden kanssa lotraamista.

Toinen aihe olisi raha ja kuka maksaa laskut:)

Mielestäni en ole mikään intoilija. Nämähän ovat ihan normaaleja asioita:

- käsienpesu vessassakäynnin yhteydessä
- puhtaiden alusvaatteiden vaihto päivittäin
- päivittäinen suihku
- yhteiskäytössä olevien ruokatuotteiden pitäminen puhtaina (ts. astioiden käyttäminen)

Vedenkulutus ei ole tässä se juttu, mies on erittöin hyvätuloinen ja minä voin vaikka maksaa sen ylimääräisen lotraamisen jos sikseen tulee. Ei tarvitse liioitella, mutta jos tarkoituksena on olla sen jälkeen intiimisti, oletan jokaisen huomioivan vastapeluria sen verran, että peseytyy edes niistä kohdista, joihin haluaa tulla kosketuksi hyvin läheisesti. Vähän vaikea uskoa, että kukaan mieskään suhtautuisi ihan rennosti naisen peseytymättömyyteen, jos tämä olettaisi kuitenkin saavansa suuseksiä.

Harmittaa, että itse pitää itsestään huolta, hampaat pesty ja on raikas ja hyväntuoksuinen. Ihan siksi, että tykkään, mutta vähintään siksi että se on kohteliasta toista kohtaan. Toinen sitten sikailee miten sattuu ja olettaa läheistä nuhjaamista. Kuka haluaa painaa päänsä toisen haisevaan kainaloon yöllä.

Miten tuollaista asiaa voi kauniisti sanoa, vaikka kuinka yrittäisi. Etenkään toistuvana aiheena. Mies kutsuu minua nipoksi.

Voiko tuonikäinen enää muuttua?

Eipäs nyt intoilla liikaa, pillun tulee haista pillulle ja kullin kullille.
Luultavasti olet rakastunut tämän luolamiehesi ominaishajuun.
Jos ei kiinnosta niin jätä ja rupea nuuhkimaan rexona-saippuaa.

Tuon ikäinen mies ei enää opi siistiksi! Hyi yök, siis asiakaspalvelussa vielä ja pitää
samoja kusisia alkkareita jalassa vaikka viisi päivää??? Häpeäisin silmät päästäni moisen sian kanssa. Tuo asia tulee jatkossa sinua häiritsemään enenevissä määrin, miettisin huolella kannattaako jatkaa moisen liassa-viihtyvän ukon kanssa.

Miesten ei tarvitse vaihtaa kalsareita joka päivä, koska miehen anatomia on erilainen. Kun mies virtsaa, niin kusi menee pisuaariin tai viimeiset tipat lattialle. Mutta housuihin ei kunnon loppuravistusten jälkeen mene yhtään. Niinpä on aivan turha puhua miesten kusisista kalsareista. Naisilla vastaavasti esiintyy virtsankarkailua yms vuotoja, jolloin on aiheellistakin vaihtaa housut päivittäin.

Miehillä on myös persreijän ruppunaru pitävämpää laatua kuin naisilla, koska mies ei ole synnyttänyt, eikä näin ollen välilihojakaan ei ole tarvinnut leikata. Siispä miesten kalsarit pysyvät myös takaa puhtaina, kunhan muistaa pyyhkiä kunnolla (ainakin kaksi arkkia wc-paperia / kerta)

Hykieenikko hei, mitens se pallihiki, mitens se onkelma ratkaistaan?

Ap:lle, miten ihmeessä olet ryhtynyt tapailemaan tätä miestä? Luulis ominaistuoksun olevan aika karkottava? :-)

Wc-paperia riittää miehelle metri/perse/päivä.
Alusvaatteet vaihdetaan kahden viikon välein, joka toinen viikko käännetään nurinpäin.
Naiset ne yleensä ovat niitä, jotka haisevat, pikkarit on raavittu pillun kohdalta puhki ja joskus vakeina ostetut rintsikat ovat eltaantuneet keltaisen ja harmajan kirjaviksi.

Ei pissinnän jälkeen tarvitse pestä käsiään
Kun pitää vain varresta kiinni , eikä sotke sormiaan virtsavirrassa, on käsien pesu ekolookisesti aivan turhaa puuhaa.
Pilin pesuakaan ennen naintia en kannata, sillä siinähän se naiesa puhistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja N32:
Mielestäni en ole mikään intoilija. Nämähän ovat ihan normaaleja asioita:

- käsienpesu vessassakäynnin yhteydessä
- puhtaiden alusvaatteiden vaihto päivittäin
- päivittäinen suihku
- yhteiskäytössä olevien ruokatuotteiden pitäminen puhtaina (ts. astioiden käyttäminen)

Voiko tuonikäinen enää muuttua?

Et todellakaan ole nipo.

En voisi kuvitella, että joku ei käy joka päivä suihkussa, kuumalla ilmalla tai urheillessa toki vastaavasti useamminkin. Onhan se ihan perusasia, samoin kuin vaatteiden vaihtaminen. Kummastelen joskus töissäkin (itsekseni) sitä, miten joku mieskollega saattaa pitää samaa kauluspaitaa kaksi tai kolmekin päivää. Itse ainakin tuntisin oloni aika nihkeäksi.

Suosittelen kaikille naisille excursiota baarien miesten wc-tiloihin. Tiedoksenne, että ehkä puolet miehistä pesee kätensä pissituokion jälkeen. Ja kuseminen on toki suoritettu pisuaariin, josta aina osa eritteestä kimpoaa takaisin käsille.

Eli ilmeisesti kotona ei ole opetettu tavoille, eivätkä aikamiehet enää opi uusila kujeita. Sääli naisten ja miesten itsensä kannalta.

Tsemppiä äitirooliisi!

Alkuperäinen kirjoittaja N32:
m33, kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Aika masentavaa kuultavaa tosin. Tuon mukaanhan tällainen sikailu on todella tavallista miesten kesken :(

En tiedä sikailusta, mutta aika erilaisia hygieniakäsityksiä ihmisillä tuntuu olevan. Hysteriaa en toki kannata, mutta kyllä nuo luettelemasi perusasiat (peseytyminen ym) ovat ihan normaaleja juttuja, jotta oman olonsa tuntee mukavaksi. Kanssaihmisistä nyt puhumattakaan...:)

Kyllä ne aikamiehetkin oppii. Omani on kyllä hygienialtaan ihan jees (suihkussa käy joka ilta ja tarvittaessa aamullakin, paidan ym vaihtaa joka aamu) mutta ruokailutavat ihan hakusessa vielä lähes viisikymppisenä.

Olen nalkuttanut kuin lapselle; veistä ei vetäistä puhtaaksi suussa (joka kerta sen jälkeen kun on haarukalla laitettu ruokaa suuhun), ruoka suussa ei puhuta, ei hotkita ja ahmita, tuoli vedetään mahdollisimman lähelle pöytää (ettei ruoka putoa jalkojen välistä tuolille tai lattialle)... Mies söi yleensä puolet nopeammin kuin minä lautasensa tyhjäksi, joskus en ollut päässyt edes alkuun. Mies tunki suunsa niin täyteen ruokaa, että sitä valui pitkin leukaa...

Oikeastaan aloin uskaltaa neuvomaan vasta kun oma 17-vuotias poikanikin sanoi, että sori vaan äiti mutta en halua syödä X:n kanssa samassa ruokapöydässä kun en kestä sitä maiskutusta ja äänekästä syömistä. Kun siskolleni puhuin asiasta, hän totesi heti, että joo joo tiedetään, oon mä nähnyt kuinka se syö.

Tajusin, että mukavampi liikkua yhdessä kylilläkin syömässä kun sanon suoraan. Mies on kyllä ottanut onkeensa ja huomaan, että sämpylän syömiseen kuluu nykyään enemmän kuin kaksi haukkausta.

Oma mieheni käy päivässä kolme kertaa suihkussa. Aamulla, töistä tullessaan ja punttisalilta saapuessaan. Alushousuja, sukkia ja t-paitoja hän laittaa pyykkikoriin kolmet päivässä. Onko sekään sitten kovin hyvä juttu? Eikö vähemmälläkin pärjäisi...

Sen sijaan kädet hän pesee kun tulee kotiin ja ruokapöytään. Jos syö vaikkapa vain jugurtin, hän pesee kätensä. Kusella käynnin jälkeen ei pese, eihän se nyt kuseen käsiään laita. Minusta tuo käsienpesu hössötys on joskus liiallista...

Eriasia on pestä kädet kun käy isommalla hädällä. Samoin naisilla on vähän eriasia, kun pyyhkivät alapäänsä jne. Miehet tosiaan vain ottavat pippelin varresta kiinni ja kusta losottavat, ravistus ja valmista on. Ei siinä käsiä ehdi mielestäni liata.

Tuo hysteerinen, neuroottinen pelko siitä vessannupista menee pikkuisen yli hilseen. En voi käsittää tuollaista asiaa. Uskon, että ahdistuneena ihminen voi alkaa stressaamaan noin pienistä asioista ja tehdä niistä valtavan suuria.

Meillä imuroidaan, pestään lattiat ja pyyhitään pölyt 3kertaa viikossa. Vessa siivotaan kerran viikkoon, sauna kahdesti kuukaudessa. Petivaatteet vaihdetaan kahden viikon välein. Meillä on nimittäin kolme koiraa, joista kaksi on isoja. Nukkuvat sängyssä viileinä öinä, istuvat sohvilla. Joskus pyyhkivät takapuolensa matolle ja jää vain ruskea viiva muistoksi. Koirat nuolevat usein naamaa, meillä ihan pussaillaan.

Hirveän moni katsoo kauhusta kankeana, että hyi helv..se on koira. Tiedättekö miten helppoa elämä on näin? Kun ei tarvitse ottaa pultteja joka-asiasta? Ja muuten, en ole ikinä kipeä. Kuumeessa en ole ollut moneen vuoteen. Viime keväänä sairastin flunssan, joka sekin oli ollut poissa vuosikausia.

Käyn kerran viikossa saunassa, enkä käytä suihkua ollenkaan viikon aikana. Alusvaatteet vaihdan kerran viikossa. Enkä käsiäni pese, jos wc: käytän. Tietysti silloin, kun isompi tarve vaatii??Ihan älytöntä olisi, jos joka päivä pitäisi vaatteita vaihtaa ja pestä jatkuvasti. Eihän varmaan kukaan farkkuja joka päivä pese vai? täytyisi olla viikolle ainakin viidet farkut. Enkä töissä katsele, kuka käyttää samaa vaatetta montakin kertaa viikossa?sitten pitäisi olla oikein vaatekauppa kotona?mistä valita jokaiselle päivälle eri pusero? Ei tietääkseni kukaan ainakaan töissä ole sairastanut minun takiani??kun en muista käsiä pestä aina wc-käynnin jälkeen. Joskus kun kahvikeittovuoroni töissä on.

Minulla on tapana vaihtaa alus ym.vaatteet silloin kun tuntuu siltä. Elikkä joskus kerran pari päivässä, joskus jokatoinen jne..
Samoin käyn pesulla aina kun tarve vaatii.
En ollenkaan ymmärrä tässä asiassa mitään rutiinia tyyliin klo kahdeksasta/neljään.

..no niin... kaikkihan tietysti riippuu siitä mihin on tottunut.
Itse en käy joka päivä suihkussa. Ehkäpä kolmisen kertaa viikossa. Ihoni on varsin kuiva joten se ei tiheästä peseytymisestä tykkää. Hiukset näyttävät sitä paremmilta mitä kauemmin pesusta on, tiettyyn rajaan asti. Intiimipesu suihkua useammin, jos muistan, tai tarpeen vaatiessa.
En myöskään puhtaita sukkia vaihda joka päivä. Tämä saattaa tietysti osin johtua siitä, että sukat saattavat olla jalassani vain muutaman tunnin päivässä. Kotisukat ovat erikseen. Alkkareita en myöskään vaihda automaattisesti joka päivä, stringit kyllä vaihtuvat kotialkkareihin. Lienen sika naiseksi.

Ei kai ole täsmällisen tärkeää, kuinka usein peseytyy tai vaihtaa vaatteita, kunhan pitää huolen, ettei haise hielle/lialle ja vaatteissa ole tahroja. Se on mielestäni kuitenkin aivan selvää, että ennen seksiä pestään ainakin intiimialue! Jos minua lähestyisi mies, joka on suihkutellut pippeliään viimeksi toissapäivänä, yrppä lentäisi... Samoin en itse voisi tarjota miehelle toissapäivänä huuhdottua pimpsaa, ei ikinä!

"Ei kai ole täsmällisen tärkeää, kuinka usein peseytyy tai vaihtaa vaatteita, kunhan pitää huolen, ettei haise hielle/lialle ja vaatteissa ole tahroja."
Tuossa vaan on se ongelma, etta sita hajua/tahroja harvemmin itse huomaa. Ne on sitten sivulliset, jotka karsivat - joskus tosi pahastikin esim. tyopaikalla samassa toimistohuoneessa.

Taas se nähtiin, miten naiset ovat nirppanokkia! Armeijan käynti pitäisi tehdä pakolliseksi kaikille naisille. Intissä haisi hiki, pieru ja paska - ryhmähenki! Uudet alkkarit sai rättimikolta kerran viikossa, jos osasi tehdä ilmoituksen oikein. Jos ei osannut, sai pitää samoja vehkeitä seuraavankin viikon.

Esittelin kerran intissä parranajossa mainiota Cuccin miesten golognea yhdelle tyypille: "Tämä on hyvää!" Kaveri kysyi että onko? ja ryyppäsi puoli pulloa Cuccia naamansa ja sanoi: "Vittu, pahaa!" Olin samaa mieltä.