miehen haluttomuus raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

*ahdistunut

Vieras
Auttakaa kanssasisaret!

Odotamme ekaa lastamme, ja joskus 13. tai 14. viikolla miehellä rupesi ilmenemään jonkinasteista erektiohäiriötä ja seksikerrat vähenivät. Aikaisemminkaan meillä ei ollut "aktiviteettia" kuin kerran viikossa... mutta nyt on hyvä jos mahtuu kerta kahteen-kolmeen viikkoon, ja sekin yleensä kun mies sattuu olemaan krapulassa jolloin häntä haluttaa..

Olen neuvoton! Monenmonta viikkoa mennyt tässä jamassa, ja parannusta ei ole näköpiirissä.. vaan enemmänkin menee koko ajan huonompaan suuntaan.. :/

Onko kohtalotovereita, ja jos on niin oletteko saaneet ongelmat ratkaistua - miten??

Monessa paikasta lukee, että nyt pitäisi olla se mahtavin aika (20+ viikot) seksin saralla, ja että orgasmitkin olisivat nyt jotenkin herkemmässä. Höh, itse joudun tyytymään pikapanoon silloin kun miestä sattuu haluttamaan, ja silloinkin mietin koko ajan että ei kai se lerpsahda taas kesken kaiken jne.. jne.. joten orgasmi jää useimmiten minulla saamatta..
Voih kun mullakin olisi mies joka ei pystyisi pitämään näppejään erossa raskaana olevasta vaimostaan (jollaisista olen lukenut paljon eri palstoilla joissa käsitellään kyseistä aihetta), mutta tasan ei mene nallekarkit ei.. :(

Itselläni olisi haluja vaikka muille jakaa, mutta joudun pitämään ne sisälläni, koska mies ahdistuu jos vähänkin vihjailen siihen suuntaan.
Olen yrittänyt keskustella siitä, mistä tämä voisi johtua, mutta hän ei oikein osaa sanoa. Sanoo vaan että ei vaan oikein pysty keskittymään ja että tää tilanne nyt on mikä on.. että ei vaan haluta.

En ole lihonnut, joten ei voi sellaisestakaan olla kiinni. Ainoastaan rupeaa vatsa näkymään koko ajan selvemmin - ja sehän kuuluu asiaan.

Aargh..! Auttakaa!
Juuri nyt en osaa iloita paljokaan tästä potkivasta pienokaisesta vatsassani :(

Vähän samansuuntaista ongelmaa havaittavissa täälläkin. Ei paljoa auta muutenkin epävarmaan oloon kun mies ei tunnu haluavan. Tosin nyt vkolla 22-23 on omatkin halut hieman kateissa limakalvojen kuivuuden takia..

Moi, meillä myös odotellaan lokakuun loppupuolta. Itselleni toinen, emännälleni ensimmäinen lapsi.

Haluttomuus...mistä sitä kukaan varmasti tietää muista kuin itsestään, mutta mulla on nyt rv13-14 paikkeilla alkanut riittämään seksi. Ei siksi, ettenkö haluaisi, mutta naiseni pahoinvoinnit, päänsäryt ja pohjaton väsymys ovat laittaneet miettimään, ettei häntä tällä haavaa seksi kiinnosta. Toinen syy on se, että pari viime kertaa kun seksiä on harrastettu, se on ollut todella huonoa. Jos hän aiemmin oli sängyssä passiivinen ja itsekäs, niin nyt hän sitä vasta on ollutkin. Vaikka mieli muuten tekisi, niin haluni katoavat, kun mietin mitä siitä hommasta itse saan. Hien pintaan ja raon johon voin (yrittää) tyydyttää lopuksi itseni. No thanks.

Parempia aikoja odotellessa...

Aika samoilla viikoilla Meaaan kanssa, mutta itsellä kyllä haluja riittäisi vaikka jokapäiväisellekin "aktiviteetille", mutta nyt jo mennyt viikkoja ilman seksiä ja helpotusta ei näy.. :/

Ja meillä se ei ainakaan ole siitä kiinni, että seksi olisi huonoa. Olen aina sängyssä aktiivinen enkä missään nimessä vain makaa lahnana. Rakastan kun toinen nauttii, ja nautin itsekin.

Alkuaikoina, kun mulla oli pahoinvointia, oli kuitenkin seksiä ainakin kerran viikossa. Nyt pahoinvointi on ollut poissa jo pari kuukautta ja olo on kaikin puolin energinen... mutta en pääse täysillä nauttimaan tästä raskaudesta, kun se vaikuttaa parisuhteeseemme ja seksielämäämme tällä tavalla.

Viimeksi toissapäivänä keskusteltiin tästä, ja mies vain kommentoi "hei, montako lasta me muka tehdään? Ei tää pitkä (seksitön) aika loppujen lopuksi ole..!"
Ei paljoa lohduttanut! :O Ja kun mies ei osaa selittää miksi häntä ei tee (yhtään) mieli. Surettaa! :(

En tiedä saisiko neuvolasta apua tämän ratkaisemiseen, mutta sen tiedän etä mies tuskin haluaisi että pyytäisin joltain ulkopuoliselta apua, joten kai se on vaan kestettävä ja toivoa parasta lapsen syntymän jälkeiselle ajalle. Argh..

Eipä täälläkään siitä omasta aktiivisuudesta pitäisi olla kiinni. Mutta kun mies ei halua, niin ei. Huvittavaa, miten voikin ottaa henkisesti koville. Etenkin se loukkaa, kun ennen raskautta jo puhuin, että mitenkäs seksin sitten käy kun maha kasvaa. Miehen vastaus oli, että raskaana olevat naiset on seksikkäitä. No joopajoo, näköjään se oma raskaana oleva nainen ei ole.

Itsellä vk 21 menossa. Toista lasta odotellaan ja mies ei ole hirveän halukas ollut koskaan, nyt raskaana ollessa 21 viikon aikana olemme harrastaneet seksiä.... kaksi kertaa, laskien hedelmöittymisajankohdan + yksi kerta. Säälittävää, eikö? Että naisen pitää mankua mieheltä jonka tekosyyt on: olen väsynyt, söin liikaa ja nyt täysi olo, telkasta tulee jotain mielenkiintoista jne. Täytyy kai vain hyväksyä kun kerran jo naimisiin mennessämme kuusi vuotta sitten tiesin ettei mies ole halukasta tyyppiä, mutta tämä on jo loukkaavaa.

Miehen haluttomuus odotusaikana on kompleksinen asia. Isä käy myös tunnemyrskyä läpi ja hänelle tulis antaa siihen tilaa ja aikaa.

Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Itse koin raakana miehen haluttomuuden raskausaikana ja synnytyksen jälkeenkin kuukausia. Oikeastaan normaali intiimielämä palas kuvioihin vauvan ollessa 6kk.

Torjuminen sattui. Saatiin jotenkuten puhuttua asiasta muttei mies osannut kaikkia tekijöitä listata. Suurin syy oli se, että pedissä oli mukana 3. henkilö, pieni vauva mahassa. Vaikka 'tiesin' syyn, sattui se silti. Eikä sen asian tietäminen vienyt omia haluja minnekään. Sen kans vain oppi elämään. Mut olihan se aikamoinen muutos, kun ennen raskautta oli seksiä monta kertaa viikossa ja sit vain pari kertaa raskauden aikana ja kerran synnytyksen jälkeen kuuteen kuukauteen saakka. :(

Jäin kans ilman hekumallista odotusajan seksiä. Mutta elämä on. Toivon, et mies ymmärtää jos mulle tulee joskus haluttomuuskausia.

Meaaa: Noh olipahan reilua, jos mies on oikein sanonutkin sulle jossain vaiheessa, että raskaana olevat naiset ovat seksikkäitä - ja nyt käyttäytyy juuri päinvastaisesti.. Harmittaa sun puolesta! Ja tiedän tuon, että ottaa henkisesti koville kun ei koe itseään viehättäväksi, kun toisen halut on tiessään. Tässä tilassa kun on muutenkin läski ja epäeroottinen olo, niin sellainen ei vaan kauheasti nosta itsetuntoa.. :/

Hiiren halut: Surettaa niin sun puolesta! :( Mutta niinhän se vaan on, että kaikki miehet eivät ole seksikoneita, vaan niitäkin on joka lähtöön.. Tasan ei mene nallekarkit..
Ei ole meilläkään mitenkään kamalan aktiivinen seksielämä koskaan ollut; 1 tai korkeintaan 2 kertaa viikossa.. Mutta nyt siis tosiaan mennyt jo viikkoja ilman..

habibati: Kyllä, ymmärrän toki että mieskin käy läpi vaikka mitä päänsä sisällä. Onhan se luonnollista. Mutta surettaa kun se näkyy tällä tavalla ja vaikuttaa parisuhteeseen negatiivisesti.
Ja juuri nuo torjumiset tuntuu maailmanlopuilta, joten sitä lakkaa tekemästä aloitteita... :/

Meillä vaikuttaisi nyt pahasti siltä, että ei tule herumaan enää seksiä ennen vauvan syntymää... Siihen suuntaan mies on vihjaillut. Toivon siis todella, että kun vauva on syntynyt, seksielämämme palautuisi mahdollisimman pian edes _osittain_ ennalleen..! Ainahan voi toivoa - kröhöm..!
Eli nyt mun on sitten kestettävä syksyyn ilman mitään seksiin liittyvää... Niisk.. :(

Ei käy tasan karkit ei. Mun halut ei ainakaan ole muijan raskauden vuoksi kaikonneet minnekään, mutta into puuttuu niistä muista syistä. Toki heti jos tunnen itseni halutuksi ja luulen saavani seksistä itsekin jotain irti, niin oon kyllä valmis.

Me kun ei vielä edes asuta yhdessä, niin nähdään vain viikonloppuisin, eikä edes joka vkl. Lisäksi menoja / töitä on kummallakin niin että seuraavan viiden viikon jaksossa ei ole kuin pari-kolme päivää, että päästään olemaan kahden. Kesällä sitten muutetaan yhteen, niin menokin varmaan muuttuu, mutta sinne saakka taitaa olla aika kuiva kausi.

En taaskaan muista miehistä tiedä kuin itsestäni, mutta ei raskaudessa miehelle mitään ihmeellisiä asioita ole. Käytännön asioiden ajattelua ja sen sellaista, mutta en mä ainakaan ole kokenut isäksi tulemista sellaisena juttuna, että muun elämän pitäisi sen vuoksi pysähtyä. Niin ei käynyt ensimmäiseni kohdalla, eikä ole käynyt nyt toisenkaan. Jotenkin tuntuu selittelyltä tai tekosyyltä, jos laittaa haluttomuutensa sen piikkiin, että käy lapsen saamisen vuoksi läpi jotain suurta henkistä prosessia...

1111: sama juttu. Voi kuinka olisikin niin "harvoin" kuin kerran viikossa, meillä siis ennen raskautta n. kerran kuussa ja nyt siis olen viidennellä kkdella ja siis raskaaksitulon jälkeen tasan kerran. Nukkuminen on herran mielestä kivempaa, minun tunteistani viis veisaa. Turha keskustella, puhua, raivota, nalkuttaa yms yms ei tuota tulosta. Se on silloin kun miestä haluttaa ja piste. Ottaisin kohta rakastajan itselleni mutta taitaa vatsa olla tiellä ja omatunto..

Mulle on myös ottanut koville miehen haluttomuus. Vaikka mies oli haluton raskauden ja ison vatsan vuoksi, otti sen kuitenkin henkilökohtaisena torjuntana.. itse kun sitä omaa vatsaa ei pahemmin seksin nälän iskiessä huomannut. Mies jota jumaloi ja halusi, piti mua nyt kuvottavana. Seksin lisäks ei miestä haluttanut ruokailla samassa pöydässä, koska ruokahalut meni. Mulla tuli tän kaiken vuoksi kaikenlaista itse inhoa, enkä enää itsekään tunnistanut itseä peilistä. Kuvittelin itseni rumemmaksi, kuin mitä olin. Odotin kovasti lapsen syntymää, jo ihan toimivamman parisuhteen vuoksi. Parempaa ei kuitenkaan ollut luvassa, koska päätin imettää lasta. Imetyskin oli miehestä kuvottavaa, ja hän valitteli maidon jäljistä ja hajusta kotona. Imetystä kesti sitten vauvan 5kk ikään saakka ja vaikka pääsin imetyksen jälkeen kolmessa viikossa omaan painooni, ei meidän seksielämä enää ole palannut entiselleen. Itselle on tullut niin suuri kynnys tehdä minkään näköistä aloitetta. Kun on joutunut näin pitkään pidättelemään halujaan, ei ole enää helppoa pitää itseään seksikkäänä. Mies on kertonut halujensa palanneen, ja sanoo odottelevansa mun aloitetta. Kaikki tämä tuntuu tosi raskaalta, ja vaikka jumaloinkin omaa miestäni, voin kuvitella kuinka paljon helpommin syttyisin kenestä tahansa muusta miehestä. En siksi etteikö mieheni olisi mielestäni seksikäs, vaan koska silloin voisin myös tuntea itseni seksikkääksi.

mies73: hankala tilanne teilläkin nyt, mutta onneksi olette muuttamassa yhteen, niin ehkä se sitten siitä :)

1111: Voi ei! Tuota just pelkäänkin, että lapsen syntymän jälkeenkään ei ole paljoa aktiviteettia, vaikka mies sanookin että asia korjaantunee kun lapsi syntyy.
Sanoin kyllä, että "Kai tajuat, että silloin minä voin vaikka olla haluton ja/tai kipeä tai vauva itkuinen ja/tai muuten vaan vaativa, eikä meillä siksi välttämättä tule olemaan mitään seksiä vähään aikaan syntymän jälkeenkään..??" Siihen hän vastasi vaan aika lailla olankohautuksella.. :/

hiiren halut: Siinä mielessä sama meilläkin ollut koko suhteen ajan; silloin saa kun mies haluaa - ja silloin on parasta antaa, koska ikinä ei tiedä milloin seuraavan kerran herraa sattuu haluttamaan..! (olen KERRAN torjunut miehen aloitteen koko meidän reilun 7 vuoden yhdessäolon aikana - ja voin kertoa että se hämmensi miestä silloin kun se tapahtui)
Harvoin on mun aloitteet johtaneet mihinkään, ja nyt en edes lähde kokeilemaan, vaan käperryn kuoreeni ja pistän seksihaluni "pauselle"..! :O

l.p83: Kuulostaapa suorastaan ilkeätä miehesi käytös!! Ihan kuin olisit jotenkin saastainen kun olet raskaana! WTF??! :O Ei voi käsittää! Kauheasti voimia sulle!
Itse myös pelkään sitä, että kun nyt joutuu pidättelemään halujaan, niin miten niitä sitten pystyy herättelemään taas kun vauva syntynyt..?

Perhevalmennuksessakin neuvoivat, että ei kannata olla kauhean pitkään (yli 6kk) ilman minkäänlaista seksielämää raskauden aikana, koska voi kuulemma olla melko vaikeata aloittaa seksielämä uudestaan niin pitkän tauon jälkeen.
Ja voi tuossa olla ihan perääkin! Hmm... Mutta minkä sille voi kun mies on millainen on, eikä omien sanojensa mukaan tule muuttumaan ennen kun vauva on maailmassa?.. :(

mahdottomaksi meneekin. Meillä ei ole ollut mitään ja lapsi jo toisella vuodella. Mies ei edes halua puhua aiheesta. Ota näistä tuppisuista selvä, oletkin nero. Aina ne jostain loukkantuu ja tuntuu, että tuo käytös juontaa varsinkin miehillä lapsuuden perheestä.

Edelleen ollaan täällä eletty ilman minkäänlaista seksiin viittaavaakaan... Eli pääsiäisenä viimeksi.. :/
..ja nyt miehellä on eturauhanen tulehtunut ..ja syykin taitaa olla juuri tämä meidän "tilanteemme"..

Olen itsestäni huomannut, että olen jotenkin nyt hyväksynyt tämän seksittömyyden, mutta en voi kuitenkaan sanoa ettei se häiritsisi mua. Ja pelkään juuri tuota, että vauvan synnyttyä tilanne vain menee entistä enemmän solmuun, eikä ole toivoakaan saada seksielämä aktivoitumaan vielä piiiitkään aikaan..!

Noh, on maailmassa suurempiakin ongelmia, mutta olisi se kiva saada tähän jokin ratkaisu.

Puhuminenkaan ei näytä auttavan yhtään, joten olen lakannut edes yrittämästä sitäkään.

Harmittaa, että en voi täysin nauttia tästä odotuksesta, kun se on aiheuttanut tällaista parisuhteellemme.

Nautin kuitenkin pienistä potkuista ja koetan ajatella positiivisesti. Kyllä kai tämä tästä vielä joku päivä!;)

Yhteistyössä