Miehen haluttomuuden vaikutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MsMMM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MsMMM

Vieras
Nyt on käynyt niin, että muutaman vuoden jatkunut mieheni haluttomuus on saanut aikaan sen, etten enää koe seksuaalista halua häneen, nyt, kun miehe halukkuus on alkanut kohentua.

Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta. Ensimmäiset pari vuotta meni tietenkin kiihkeästi ja nautimme molemmat runsaasta seksistä, jota olikin lähes päivittäin. Sitten miehen halut alkoivat hiipua ja hänelle on viime vuosina "riittänyt" seksi noin kerran kuussa - hänen aloitteestaan. Itse olin raukkaparka halukas kaiketi liian usein. Omat haluni eivät hiipuneet samaan tahtiin miehen kanssa ja tein aluksi aloitteita seksiin silloin, kun mieli teki. Sitten, kun miehen jatkuvat torjunnat ja ihmeelliset "väsymykset", "vatsakivut", "päänsäryt" jne. alkoivat ärsyttämään, aloin nostaa asiaa keskusteluun.

Kerroin miehelle, miltä tuntuu tulla jatkuvasti torjutuksi ja miltä tuntuu olla jatkuvassa seksuaalisessa puutteessa, kun kuitenkin tarjontaa riitti kodin ulkopuolella, mutta uskollisena naisena tietenkin pidättäydyin. Naisellinen itseluottamukseni kärsi, eikä ole parantunut. Miehen mukaan syyllistin häntä haluttomuudesta ja sain hänet tuntemaan riittämättömyyttä. Hän myös kertoi, että haluni olivat epänormaalit ja että olin seksiaddikti. Ehkä, jos addiktioksi riittää, että tuntee ja ilmaisee seksuaalista halua kumppaniaan kohtaan 2 - 3 kertaa viikossa. Tämä oli siis miehelleni liikaa.

Seksi väheni ja sen laatu muuttui heikommaksi. Viimeiset pari vuotta olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran vuodessa, aina miehen aloitteesta. Seksi ei ole minulle tyydyttävää, sillä tunnen lähinnä kiireen tuntua, enkä ehdi rentoutumaan tai kiihottumaan tarpeeksi. En oikeastaan enää nauti seksistä, sillä siitä on tullut tylsää ja miehen aloitteet nostavat ikävät muistot torjunnoista mieleeni. Ensimmäinen asia, mitä miehen lähestyminen nostaa, on katkeruus. Ja tieto siitä, että seksi on viime aikoina ollut huonoa, ei kiihota vaan saa minut lähinnä kiukkuiseksi. Joskus tulen surulliseksi ja alkaa itkettää.

Olen kuitenkin tehnyt parhaani ja lähtenyt mukaan aloitteisiin - siitä huolimatta, että tiedän tulevani pettymään. En edes muista, koska olisin lauennut mieheni läsnäollessa. Seksi on lähinnä mieheni tarpeiden tyydyttämistä, tuntuu, ettei häntä kiihota tai innosta minun nautintoni. Joskus ärsyttää, kun mies ei anna minulle aikaa kiihottua ja kostua, vaan heti on sormet housuissa. Aikoinaanhan se nopeus ei ollut ongelma, kun olin jo kiihottunut tai kiihotuin hetkessä. Nyt on nuo kaikki ristiriitaiset tunteet, joiden yli minun on päästävä ennen kuin pystyn kiihottumaan. Ja jotenkin pelkään, että minusta on tullut nyt entistä vähemmän kiihottava, kun seksi ei heti innosta. Pelkään, että kun en haluakaan, myös mieheltäni lopahtaa edes nykyinen kiinnostus. Puhumisesta ei ole ollut apua, yleensä, kun asiasta on puhuttu, menee ainakin kuukausi, ennen kuin miestä kiinnostaa seksi.

Joku aika sitten mieleeni nousi ihana muisto siitä, millaista oli, kun seksi oli yhteistä intohimoa, joka syttyi jo toisen näkemisestä. Seksi oli ihanaa, iloista nautintoa. Ja kiihottuminen tuntui niin hyvältä - samoin miehen kiihottumisen huomaaminen ja tunteminen. Muistan, kuinka yhteiseen kotiin tullessa mies saattoi olla vastassa ilkikurisesti hymyillen ja suudella minua juuri oikeisiin paikkoihin ja vetää yhteiseen suihkuun. Se oli normaalia ja osa ihanaa arkea. Nyt tuntuu, että tuo muisto on kuin jostain elokuvasta, ei mitään mitä meillä olisi ollut. Niin kauan on siitä, kun seksissä ei ollut ongelmia. Pääsenköhän enää koskaan tuota kokemaan nykyisen mieheni kanssa? Miten me saisimme seksin taas "helpoksi" ja mutkattomaksi, yhteiseksi iloksi, jossa kumpikaan ei tuntisi painetta ja velvollisuutta? Onko se iäksi menetetty? Vai onko se sellaista enää kenelläkään pitkään yhdessä olleella parilla, kaipaanko mahdottomia?

Eiköhän tuo ole, ikävä kyllä, ihan normaali parisuhteen kaava. Ensin on kiihkoa yllinkyllin, sitten jompikumpi alkaa harventaa tahtia, tai kumpikin. Kohta jo mietitään, että milloinkas me viimeksi tehtiin sellaista ja sitten jossain vaiheessa erotaan. Etsitään uusi kumppani ja käydään läpi samat vaiheet.

Luin tarinasi ja jäin miettimään mitä voisit yrittää. Mitäs jos yllättäisit miehesi ja kävisit ostamassa jonkin aikuisviihde leffan. Mieti millaisista naisista ja seksiasioista miehesi nauttii, isorintaisista, nuorista, pelkistä naisista jne. Osta miehesi "makuinen" juttu. Katsokaa filmiä yhdessä ja antakaa aivojenne seksuaalisen alueen kiihottua näkemästänne. Älä tarjoa tavanomaista seksiä miehellesi, vaan helli häntä esimerkiksi kädellä ja suullasi. Huomaat, että vaikka et itse olisi innostunut asiasta miehesi kiihottuminen stimuloi myös sinua ja todennäköisesti aktivoidut asialle. Älkää tehkö sitä vuoteessa ja aina samalla tavalla. Selvitä kärsiikö miehesi jonkinlaisesta erektiohäiriöstä. Penisrengas on aika tehokas stimuloimaan miehesi aisteja ja pitämään erektion yllä. Käyttäkää "seksitarjottimesta" kaikkia mahdollisia eväitä. Mieti mihin miehesi sinussa joskus ihastui ja rakastui - pystyisitkö herättelemään niitä tunteita? Vältä pukeutumasta t-paita rintaliiveihin tai puuvillapöksyihin! Olet varmaan kuullut sanonnan "miksi rakastajattarilla on aina kauniimpia ja seksikkäämpiä alusasuja kuin vaimoilla?"
Helli itseäsi miehesi nähden, ole hänelle himokas rakastajatar ja hieman "maksettu" nainenkin. Päästä pirut irti!

Me olemme omassa pitkässäliitossa oppinut sen tärkeimmän asian toisen tyydyttämisen.
Toisen tyydyttäminen on tärkeintä.
Jos yhdyntä ei kiinnosta jompaakumpaa, niin silloin tyydytys tehdään toiselle käsin.
Ja voitko ajatella itsetyydytystä?
Se on minulle ainakin se viimeinenkeino millä tilanne normalisoituu.

Niin ei myös haluta tehdä toiselle käsin.
Siihen tulee jotenkin teennäinen suorituksen maku ja tekijä saa impotentin tai frigitin leiman...Moni piippuinen juttu.

Ehkä meidän haluttomuus ei ole täydellistä haluttomuutta.
Jos yhdyntä ei kiinnosta, niin ne toisen yritykset saa helposti tyydytettyä, kun käsin tekee sen tyydytyksen toiselle.
Näin se on meillä toiminut ja toivottavasti toimii jatkossakin.
Kuvittelen, jos emme kyseisellätavalla tekisi, niin pian ajautuisimme tilanteeseen, kun kumpikaan ei halua tehdä toiselle mitään seksuaalisia toimintoja.
Eli mielestäni on parempi tehdä se tyydytys toiselle käsin, kun siihen vielä pystyy.
Ellei se totaalinen haluttomuus iske täydelläteholla yht´äkkiä ja yllättäen.
Edelleen kuvittelen haluttomuuden tulevan pikkuhiljaa.

Joopa joo, samat vanhat jutut jatkuu, vaikka nimimerkki vaihtuikin. Eikä ketään vieläkään kiinnosta.

Minullekin tuli heti Sivupersoona mieleen. Hän jaksaa tuosta tumputtamisesta jauhaa. Ilmeisesti joku fetissityyppinen kokemus hänelle.

Sinulle Ex. Mitäpä jos tekisit sen käsilläsi ihan itse itsellesi? Mikään ei ole jopa vastenmielisempää kuin haluttomana joutua tumputtamaan kumppaniaan. Monet eivät sitä ääneen sano, mutta sisimässään sen kyllä tuntee ja se vaikuttaa sitten niin ettei tee mieli seksiä jatkossakaan.

Viimeksi muokattu:
Minuako epäillään sivupersoonaksi.
Minun vaimo on ihan itse esittänyt sitä käsityötä.
Silloin kun hän on nähnyt minussa sen seksinnälän, ja itse ei ole oikein kiinnostunut siitä, niin hän on sanonut, minä tiedän miten päästän sinut pälkähästä.
Tuonjälkeen on sitten tehnyt sen käsityön.
Itse hän tuon on myös keksinyt, en ole häntä siihen mitenkään painostanut.
Jos tilanne olisi toisinpäin, niin toivoisin pystyväni tekemään samoin hänelle.
Tällähetkellä vaan en pysty sitä testaamaan mitenkään, koska kiihotun niin helposti.

En ole, mutta mitä sillä on väliä vaikka olisinkin?
Miten te sitten neuvoisitte toimimaan aloittajan tilanteessa?
Mies ollut vuosia haluton, ja nyt nainenkaan ei enää jaksa haluta miestään.
Mielestäni puolisoilla on kuitenkin jonkinlainen seksivelvollisuus yrittää edes jollainlailla tyydyttää puoliso.
Jos se yhdyntä ei ole mieleen, niin silloin siihen pitäisi keksiä jokin korvaavatoiminto.
Vai eikö naisille riitä mikään muu tapa toimia, mikä kuitenkin johtaa orgasmiin?
Aloittaja myös kyseli voisiko se seksi palata alkuaikojen tapaiseksi.
Minun mielestä se voi tapahtua noiden oheistoimintojen kautta.
Sitäkautta on mahdollisuus löytää puoliso uudelleen.

Mielestäni puolisoilla on kuitenkin jonkinlainen seksivelvollisuus yrittää edes jollainlailla tyydyttää puoliso.
Jos se yhdyntä ei ole mieleen, niin silloin siihen pitäisi keksiä jokin korvaavatoiminto.

Minun mielestäni ei puolisoilla ole mitään velvollisuutta käsipeliin, jos itsellä - syystä tai toisesta - on seksuaalista haluttomuutta. Ei tulisi mieleenkään vaatia kumppania tekemään minulle mitään, jos häntä ei yhtään huvita koko seksi. Niin nainen kuin mieskin pystyy kyllä itsekin siihen käsipeliin, ei siihen tarvitse halutonta kumppania alistaa.
Minä en edes osaisi nauttia koko hommasta jos tietäisin kumppanin haluttomana tekevän jotain vain velvollisuudesta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumitähti.;10408121:
Minun mielestäni ei puolisoilla ole mitään velvollisuutta käsipeliin, jos itsellä - syystä tai toisesta - on seksuaalista haluttomuutta. Ei tulisi mieleenkään vaatia kumppania tekemään minulle mitään, jos häntä ei yhtään huvita koko seksi. Niin nainen kuin mieskin pystyy kyllä itsekin siihen käsipeliin, ei siihen tarvitse halutonta kumppania alistaa.
Minä en edes osaisi nauttia koko hommasta jos tietäisin kumppanin haluttomana tekevän jotain vain velvollisuudesta.
No sittenhän ongelma on kaikkienosalta pyyhkäisty pois päiväjärjestyksestä.
Jos se noin helposti kaikilta käy.
Emme varmaan tästälähin tarvitse pohtia kenenkään kirjoitusta, josta saamme lukea sanat, puoliso ei ole enää halukas.
No onkohan puolisoilla enää nykypäivänä mitään velvollisuuksia.
Ja velvollisuushan määritellään ennenkuin puolison tarvitsisi alkaa painostus.
Painostus ja velvollisuus ovat eriasioita.

Toisen haluttomuus vaikuttaa toiseen osapuoleen parisuhteessa hyvin paljon ja tekee monesti pahaakin tuhoa niin pariskunnan vuorovaikutussuhteeseen kuin yksilön minäkuvaan ja itsetuntoon. Seksi kuuluu parisuhteeseen, se on kaunis asia miehen ja naisen välillä ja se on yksi tapa kertoa rakastavan, arvostavan ja hyväksyvän toisen. Haluttomuuteen löytyy monia syitä ja näitä syitä tulisi pohtia. Moniin syihin voi monesti itse vaikuttaa ja jos ei, ammattiapua löytyy. Tasapainoinen ja terve ihminen nauttii seksistä ja sen kuuluisi olla parisuhteessa iloinen, yhteinen asia. Jos ei haluta, on sille aina syynsä ja siitä pitää myös kantaa oma vastuunsa. On vastuutonta antaa asian vain olla ja olla välittämättä toisesta ja toisen niin fyysisistä kuin henkisistäkin tarpeista. Pitää muistaa, että haluaminen ja seksuaalinen kiihottuminen lähtee aivoista... Kaikki kokemukset, tunteet ja ajatukset vaikuttavat siihen. Joskus seksuaalista haluttomuutta olisi hyvä pohtia hieman syvemmin, koska siihen saattaa johtaa niin monet eri tekijät vuosien varrella. Tehkääpäs haluttomat tutkimusmatka itseenne - voitte löytää vielä sen nautinnon ja ilon!

Jos naista ei seksi kiinnosta niin miehen on vaan kärvisteltävä. Siinä mitään ruveta tumputtaan.
Mieluummin ei edes salaa itsekseen se mies saisi tumputtaa.
Ihmettelen tuota ajatusta että ei voisi tehdä kumppanilleen pientä palvelusta ihan vaan rakkaudesta vaikka itsellä ei niin mieli tekisikään.
Itse olen mies liittossa jossa naiseni haluaa useammin kuin minä kykenen.
Vältän tässä sanaa haluan koska kyse on enempi siitä että ei vaan kykene niin usein kuin kumppanini haluaisi. (3-4 kertaa päivässä) (ja joo joo addikti mikä addikti. Entä sitten)
Ja en ole tuntenut missään vaiheessa velvollisuudeksi tai vastenmieliseksi tehdä häntä tyytyväiseksi käsin tai suullani.
Itseasiassa tietyllätavalla nautin hänen nautinnostaan.
Vaan kai jos olisin nainen niin se olisi vastenmielistä ja tekopyhää antaa toiselle jotain saamatta mitään vastineeksi.
Tosin ap:lle sanoisin että olen pahoillani puolestasi. Meissä miehissäkin tuntuu olevan niitä jotka eivät osaa pitää huolta kumppaninsa tarpeista. On varmasti vaikeaa saada intohimo uudelleen leiskumaan.
Varsinkin kun toinen osapuoli ei tunnu olevan halukas siihen hiileen edes puhaltamaan yhdessä niin että liekki jälleen syttyisi.