Miehen hajamielisyys

28.03.2012
410
0
16
Mitään vinkkiä, millä saisi avun miehen hajamielisyyteen? Herralta jää aina jääkaappi auki, keitinlevyt päälle, kahvinkeitin päälle, ruuat pöydälle yön yli, puhelin ja avaimet minne lie jne... Nytkin huomasin aamulla, että ulko-ovi on ollut koko yön auki, siis ihan selällään. Herra kävi illalla ennen nukkumaanmenoa hakemassa autoon unohtamansa puhelimen, ja nähtävästi ei sitten saanut ovea kiinni perässään... Ei kovin kiva, kun tässä on viikonloppuisin aikamoinen trafiikki, ja naapureilta on lähtenyt polkupyöriä ja muuta kävelemään ihan lähiviikkoina. Toki itse tarkistan aina iltaisin että kaikki on ok, ennen kuin menen nukkumaan, mutta kun tuo mies on yökyöpeli ja puuhastelee kaikkea vielä sen jälkeen kun olen jo mennyt nukkumaan.

Onko tuollaiseen mitään "parannuskeinoa"? Jotain vitamiineja? Olen yrittänyt kannustaa miestä rutiineihin, esim. tekemään "onhan kaikki hyvin ja paikoillaan" -rundin aina ennen nukkumaanmenoa, ja "onhan kaikki tärkeät mukana ja kaikki laitteet+valot sammutettu" -tarkistuksen esim. ennen töihin lähtöä, mutta ei mies sitäkään muista ikinä. Anoppi on samanlainen ollut aina, eli lienee sukuvika, mutta... kai sille jotain voi tehdä? Vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26338353:
Oisko ADD, eli keskittymis-ja tarkkaavaisuushäiriö ilman ylivilkkautta? Se on sitäpaitsi perinnöllinen.
Miten toi ilmenee? Sekä anoppi että mies ovat olleet ihan hyviä koulussa aikoinaan, ja opiskeluissakin pärjänneet, niin jonkinlainen keskittymiskyky kyllä löytyy. Tuntuu vaan että keskittyvät sitten niin kovasti esim. töihin, että mikään arkielämän juttu ei muistu mieleen.

Yhteistyössä