Mulla on kaveri, joka käyttäytyi kuin mainitsemasi exä. Alunperin kaveri jättä miehensä, koska ei halunnut sitoutua. Sitten mies vonkasi perään ja kaveri kiukutteli miehelle minkä jaksoi. Sitten mies löysi kesken kaverin kiukuttelun uuden. Kaverini sai ensin raivarin ja sen jälkeen halusi olla "ystävä" miehen kanssa. Mies suostui ystävyyteen, mutta kaveri jaksoi kiukutella uudesta naisesta miehelle. Mies kertoi naiselleen, että exä haluaa hänet takaisin ja roikkuu hänessä. Uusi nainen tuli mustasukkaiseksi ja parisuhde rakoili, muttei kuitenkaan katkennut. Kaverini oli sitä mieltä, että uusi eukko on suolesta ja ilmaisi mielipiteensä myös miehelle. Mies oli muka loukkaantunut, vaikka salaa selvästi mielissään kun naiset "tappelivat" hänestä. Kaverini oli oiva keino saada uusi nainen mustasukkaiseksi ("on minulla muitakin ottajia, jos sinä et olekaan unelma") ja näpäyttää exää, kaveriani ("katso ja kadu nyt mitä menetit"). Lopulta mies ja kaverini riitaantuivat keskenään, koska mies ei kestänyt sitä, että kaverini löysi rinnalleen miehen (jonka avulla sai exänsä mustasukkaiseksi) ja kaverini ei kestänyt sitä, että exänsä halusi kaikesta huolimatta olla nykyisen uuden naisensa kanssa.
Vastaavia tapahtumaketjuja olen nähnyt useita. Siksi en usko exien väliseen ystävyyteen. Riidoissakaan ei tarvitse olla, mutta ystävyys,jossa ollaan koko ajan tekemisissä ja kerrotaan syvimmät salaisuudet, on ihan kukkua exien välillä. Joka muuta väittää on joko tyhmä tai valehtelee itselleen (ja muille).