Miehen ex

Eli meidän perhe: minä ja mieheni ja miehen 6-vuotias poika.
Poika meillä aina viikon välein.

Lapsen äiti on psyykkisesti sairas ja välillä poika on otettu häneltä huostaan. Nyt tilanne se että saa tavata ja olla siis sen viikon lapsen kanssa. Perhetyötekijän pitäs käydä kerran viikossa kattomassa että kaikki ok. Nyt vain tilanne ollut se että aina kun on menny käymään niin siellä ei ole ollut ketään kotona. Maanantaina poika oli sairas kun olisi ollut vaihtopäivä. oli kuumeessa ja oksensi. Vietiin kuitenki äidille (mikä meteli siitä ois noussu jos ei ois viety..). Mies ilmoitti perhetyöntekijälle että lapsi on sairas että vois vahtia nyt vähän tarkemmin että pysyvät kotona koska naisella on tapana ajella lapsen kanssa ympäri kyliä ja kyläillä kavereillaan paljon. No perhetyöntekijä soitti että kävi ja eivät olleet kotona. Ollaan myöskin pitkin viikkoa nähty heitä ajelemassa kylällä. Lisäksi lapsi on monesti huonosti puettu. Kerrankin ku haettiin päiväkodista tosi kylmällä säällä oli vain sortsit jalassa. Kukaan ei kuitenkaan tunnu puuttuvan tähän.

Toinen ongelma on että lapsen äiti haukkuu minua koko ajan lapselleen. Lapsi on hyvin miellyttämisen haluinen ja kun hän on meillä hän hän pussailee minua ja sanoo tykkäävänsä ja saattaa haukkua äitiään ja kertoa miten joutuu olemaan siellä nälissään ja ihan suoraan valehdellakin. Hän siis kertoo mitä hän olettaa meidän haluavan kuulla. Me tiedostamme tämän emmekä suodata ihan kaikkea mutta ongelma on että toisessa päässä ei ymmärretä tätä. Tänäänkin tuli viesti jossa äiti kertoi lapsen vihaavan minua. Olen myöskin kuulemma kiroillut lapsen kuullen mikä ei pidä paikkaansa. Eli lapsi haluaa miellyttää myös äitiään. On tosi hankalaa minun ja lapsen suhteen kannalta jos äiti haukkuu minua koko ajan ja manipuloi lasta puhumaan minusta pahaa. Inhottavinta tässä on että lapsi joutuu pelinappulaksi. Tänään puhuin naisen kanssa puhelimessa ja yritin selittää tätä miellyttämis asiaa mutta hän vain kyseli koko ajan lapselta puhelimessa että enkö olekin tehnyt ja sanonut sitä ja sitä ja että kiroilenko useinkin. Ja ethän olekaan ollut nälissäsi äidillä. On tosi raskasta kun hän soittelee ja viestittelee ja haukkuu meitä. Ja jos hänellä ei ole puhelinta hän tulee pihallemme räyhäämään. On myöskin käynnyt kerran varkaissa poissa olessamme. Pitääkö tätä vain kestää ja toivoa että lapsi alkaa joskus ajatella omilla aivoilla asioita eikä enää ole kenenkään manipuloitavissa.
 
Ikävä tilanne, kokemuksesta tiedän mitä se on kun lapsen biologisella äidillä ei ole kaikki muumit laaksossa.

Totuus kuitenkin on, että nainen ei sieltä tule mihinkään häviämään ja jos on oikeasti täys hullu niin asiat menevät mielivaltaisella tavalla, oli lapselle hyväksi tai ei.
Lapselle voi koittaa saada apua perheneuvolasta, jos olette hänestä huolissanne, mutta muutoin sanoisin että aikamoiseen läpeen olet itsesi saattanut ja tuo nainen tulee kuulumaan elämäänne lapsen täysi-ikäisyyteen asti ja vielä sen jälkeenkin mahdollisesti satunnaisesti.

Parhaiten rakennat suhteen lapseen kun olet hyvä ja toimit hyvin, tarjoat lapselle turvaa jota ei ehkä äidiltään saa. lapselle ei kannata olla vihainen, sillä monet aikuisetkin ovat valitettavasti manipuloitavissa. Varmaan äiti haukkuu koska hänellä on ollut hoitojakso takana ja sillä aikaa mies on perheeseen keskittymisen sijaan keskittynyt sinuun. Kyllähän se varmaan katkeroittaa ja myös tuo että nyt kuljet ympäri nettiä ja kyliä puhumassa hänestä pahaa.

Voin sanoa että tappelusta ette tule hyötymään mitään, jos lapsi kärsii, oikea osoite on lastensuojelu tai perheneuvola josta lapsi saa apua. Hullun kanssa ei voi neuvotella, joten hänet täytyy vain hyväksyä niiltä osin kuin on pakko. Vaikka kuinka toivoisit toisin, miehesi on kuitenkin saanut lapsen tuon naisen kanssa eikä sitä tosiasiaa enää mikään roskapuhe muuta.

Kotirauhanhäirintään ei kannata suostua, jos hän tulee pihalle, pysykää sisällä ja soittakaa poliisi, soita sinä sillä jos mies soittaa, eivät välttämättä tule. Ja ilmoittakaa naiselle jokin prepaid numero johon voi teille soittaa niin voitte pitää puhelinta vaikka kaapissa niin ei häiritse. Omat numerot salaisiksi. Kuten sanottu, et tule koskaan pääsemään tästä naisesta eroon joten kannattaa alkaa hyväksymään minkälaisen paketin on valinnut tai sitten miettimään asiaa uudemman kerran. nainenhan voi esim uhkailla jos saatte vaikka yhteisiä lapsia joskus ja sellaisen uhan alla on aika raskasta elää. tsemppiä.
 

Yhteistyössä