Miehen alkoholismi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti30v

Uusi jäsen
30.04.2007
23
0
1
moi...onko kokemuksia kun perheessä alkoholisti?meillä on täydellinen elämä,ihana lapsi ,ihan koti hyvää seksiä ja muutenkin suhde toimii loistavasti,mutta...miehellä alkoholi ongelma,voi olla puolikin vuotta juomatta mut sit kun ratkeaa loppua ei näy!!!menee monta päivää,pahimmassa tapauksessa viikko!!!ei juo kotona vaan kylillä...mä alan olla aika voimaton,joka kerta kun lähtee päätän erota,mut sit kun mies palaa kotiin ja on taas juomatta ja lupaa lopettaa,mä jaksan uskoa ja luottaa!!!!kertokaa kokemuksia ja näkemyksiä!! kiitos :heart: mukavaa kesää kaikille :wave:

Ei se varmaan lopu ennen kuin hänellä on pelko kaiken sen hyvän menettämisestä joka teillä on.

Joillekin ei riitä edes pelko. Pitää tapahtua jotain ennen kuin menee perille.

Ei se lopu, kun se ei ole miehelle ongelma. Se on koko muun perheen ongelma ja mies ei tajua sitä. Ainakin meillä on näin. Kaikki muuten ok, mutta juo kylläkin kotona sitten melkein joka ilta, kun lapset nukahtaa, joskus salaa, kun ei saa pidettyä himoaan kurissa. Puhuttu on ja luvattu niin monta kertaa ja sitten on se kausi kun ei juo ja aina retkahtaa.
:hug: koeta jaksaa.

huoh,jaksampa vihdoin vastata sulle..

edelliseen,mä en pidä alkoholismia sairautena-enemmänkin luonteen heikkoutena.

mulla myös kotona alkoholisti.omasta ja yhden lääkärin mielestä juoppo..
ei juo kotona,aina baarissa.käy n. 3x/vko.nyt on pikkasen pystynyt vähentää.ero hyvin lähellä,terveys kärsii jo.mutta ei usko \|O

menen kolmeksi viikoksi maalle lasten kanssa,saa tuumailla rauhassa.

D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:26 D-mamma kirjoitti:
huoh,jaksampa vihdoin vastata sulle..

edelliseen,mä en pidä alkoholismia sairautena-enemmänkin luonteen heikkoutena.

mulla myös kotona alkoholisti.omasta ja yhden lääkärin mielestä juoppo..
ei juo kotona,aina baarissa.käy n. 3x/vko.nyt on pikkasen pystynyt vähentää.ero hyvin lähellä,terveys kärsii jo.mutta ei usko \|O

menen kolmeksi viikoksi maalle lasten kanssa,saa tuumailla rauhassa.

D

Oletko mahdollisesti lääketieteen asintuntija tai ammattilainen? Olen ymmärtänyt, että tiedemaailmassa ollaan alkoholismista aikalailla yhtä mieltä sen suhteen, että kyseessä on sairaus. Kyse siis ole vain käsityksistä, tuntumasta tai mielipiteistä, vaan käsityksen taustalla on perusteellisia tutkimuksia.

Halusin vielä lisätä, että olen pahoillani tämän asian kanssa painiskelevien osalta. Se on varmasti raskasta. Itselläkin on kokemusta ongelmista alkoholin käytön suhteen. En oikeastaan osaa sanoa onko kyse varsinaisesti alkoholismista - miehellä vain tuntuu olevan tapana tehdä typeryyksiä välillä juovuksissa. Useimmiten on ihan fiksusti ja hillitysti, mutta joskus sitten mopo karkaa käsistä. Mistään ryyppyputkista tosin ei ole kyse.<br><br>

Yhteistyössä