Miehen alkoholinkäytöstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä ongelma on 2 olutta illassa?

Itse otan kerran kuukaudessa tai parissa. Juon silloin todella humalahakuisesti. Tämä on vastineeni äärimmäisen stressaavalle työlleni. En ole koskaan suostunut edes keskustelemaan asiasta, vaikka tiedän sen joskus häiritsevänkin perheen elämää. Pidän tätä lähinnä halpana terapiana, sillä pitkiin lomiin ei ole mahdollisuutta.
6 oluttakin viikonloppuna saunan jälkeen olisi minusta lähinnä ihan ok ja ei kuulostaisi pahalle. Järjettömät ja ei mihinkään perustuvat "rajat" saa sen teidän ukon vielä lähtemään.

Järkevä keskustelu aiheesta, hienoa!

Itse olen samaa mieltä todella monen edellä kirjoittaneen kanssa. Eli eiväthän nuo määrät sinällään vielä kovin suuria ole (etenkin, elleivät ole hiljalleen hiipimässä ylöspäin...), mutta kyllä tuo jokapäiväisyys hiukan tökkisi kuitenkin. Ei ole ainakaan kaukana ajatus siitä, että jonkinlaisesta riippuvuudesta tuossa voi olla kyse. Sitä riippuvuuden astettahan voi testata vaikkapa olemalla kaksi viikkoa kokonaan juomatta; meneekö ihan ok, vai alkaako nk. ahistaa?

Ja ihan varmasti asiaa on hankala ottaa puheeksi, jos mies kerran on omasta mielestään asiaa jo pohtinut ja asettanut juomiselleen järkeväksi katsomansa rajan. Mutta jos asia sinua häiritsee, niin kyllähän miehesi on siitä kyettävä puhumaan. Kysehän ei ole siitä, että sinä asettaisit aikuiselle miehelle jonkinlaiset rajat, vaan siitä, että hänen - edelleenkin aikuisena miehenä - on tajuttava, että parisuhteessa hänen tekemisensä eivät vaikuta pelkästään häneen itseensä eivätkä ne näin ollen ole pelkästään hänen oma asiansa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saura
no kyllähän se pikkaisen korpeaisi jos ukkeli joka ilta kaljaa joisi, varsinkin jos ei tarjoaisi minulle.
mut vakavasti puhuen, viikonloppuisin on ok ottaa muutama, mutta onneksi mies ei ole viikolla kaljottelvaa sorttia. itse kyllä saatan lonkeron juoda viikollakin jos siltä tuntuu.

Yhteistyössä