Miehelle ihan sama sairastunko :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Arja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Elmeri";27585694]Uskooko ihmiset oikeasti, että jokin ylempi voima jakaa sairauksia tietyn määrän per perhe? Sitten ilmoittamalla, että mieluummin miehelle, lapsi säästyy? Vai ettekö te tosiaan nakkaa paskaakaan, onko mies sairas vai terve?[/QUOTE]

En usko että joku jakaa sairauksia noin. Mutta aina sitä toivoa voi. Inhottavampaa se on kun lapsi sairastaa. Mieluummin minä tai mies.

[QUOTE="Arja";27584589]Meillä lapsella enterorokko. Luin taudista netistä ja sanoin miehelle, että meihin tuon ei pitäisi tarttua, kun ilmeisesti vaan lapsilla. Mies siihen heti tiuskaisemaan, että se on ihan sama sairastutaanko me kunhan ei vauvalle tule.
[/QUOTE]

Minä ymmärrän tämän eri tavalla kuin ap, tuossahan puhutaan MEISTÄ, eri asia jos mies olisi sanonut että ihan sama sairastutko sinä.. Mutta ehkä mieheltä on tullut aikaisempia kommentteja, jotka vaikuttaa taustalla ja ap siksi ajattelee niinkuin ajattelee? Mutta yksistään tuo kommentti ei ole minusta ollenkaan paha, ehkä sen sijaan voisi ärsyttää tuollainen tiuskiminen ja positiivisen asian (eli sen että ei pitäisi tulla aikuisille) kääntäminen tuohon valoon.

Mä voisin sanoa kans noin eikä se tarkottas miestä kohtaan mitään pahaa. musta tuo teksti kertoo ennemmin sun ongelmista ku miehen asenteesta.

Mä olen ihan samaa mieltä, voisin hyvin kuvitella tokaisevani miehelleni että pääasia kun ei pienelle tartu.

Kyllä aikuinen kestää sairastella kunhan vauvat ja pienet eivät sairastu, se on mun mielestä kaikkein inhottavampia asioita.

Eikä meillä ainakaan ole kyse vastuuntunnosta, mun oma mukavuus kulkee kyllä lapsen mukavuuden perässä. Ja mieheni ei hoida lasta vaikka olisin kuinka sairas joten ymmärrys ja kokemusta tästä asiasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27585728:
Minä ymmärrän tämän eri tavalla kuin ap, tuossahan puhutaan MEISTÄ, eri asia jos mies olisi sanonut että ihan sama sairastutko sinä.. Mutta ehkä mieheltä on tullut aikaisempia kommentteja, jotka vaikuttaa taustalla ja ap siksi ajattelee niinkuin ajattelee? Mutta yksistään tuo kommentti ei ole minusta ollenkaan paha, ehkä sen sijaan voisi ärsyttää tuollainen tiuskiminen ja positiivisen asian (eli sen että ei pitäisi tulla aikuisille) kääntäminen tuohon valoon.

Miehelle on kehkeytynyt lasten myötä kiva perusnegatiivinen asenne. Tuntuu välistä ihan eri ihmiseltä. Esim. esikoisen syntymän jälkeen ei enää halua olla kanssani kahden. Kahdestaan käydään, vaikkapa syömässä, vain jos minä järjestän asian ja mies ennakkoon makustelee "ihan miten vaan" tyylisiä kommentteja. Olen ihan vakavissani miettinyt, että ajatteleeko hän, että parisuhde holdissa, kun lapset pieniä, vai eikö tosiaan ole kiinnostunut minusta. Tämä siis tiiserinä tähän ketjuun. Täydelliset mammat voi sitten järkyttyneenä kommentoida, miksi joku äiti haluaa tehdä mitään ilman lastaan.

Miehelle on kehkeytynyt lasten myötä kiva perusnegatiivinen asenne. Tuntuu välistä ihan eri ihmiseltä. Esim. esikoisen syntymän jälkeen ei enää halua olla kanssani kahden. Kahdestaan käydään, vaikkapa syömässä, vain jos minä järjestän asian ja mies ennakkoon makustelee "ihan miten vaan" tyylisiä kommentteja. Olen ihan vakavissani miettinyt, että ajatteleeko hän, että parisuhde holdissa, kun lapset pieniä, vai eikö tosiaan ole kiinnostunut minusta. Tämä siis tiiserinä tähän ketjuun. Täydelliset mammat voi sitten järkyttyneenä kommentoida, miksi joku äiti haluaa tehdä mitään ilman lastaan.

Ootteko keskustellut rauhassa siitä että miten kumpainenkin haluaisi parisuhdetta hoitaa? Ja mikä on kumpaisenkin ajatus siitä arjen parisuhteesta? Kyse ei varmaankaan ole siitä että miehesi ei enää välittäisi sinusta tai viihtyisi seurassasi kaksin, ehkäpä teillä on vaan erillaiset näkemykset siitä mitä ja miten kahdestaan ollaan? Tai erinäkemykset siitä kuinka arjessa toinen huomioidaan ja otetaan toisenkin ajatukset tosissaan, sekä annetaan toisellekkin mielipiteiden vapaus sekä mahdollisuus vaikuttaa?

Outo aloitus. Mitä pahaa tuossa miehen sanomisessa oli? Kuulosti tosiaan vain väsyneeltä tiuskaisulta. Mutta kai ap:n on jätettävä se sika nyt. p.s. se entero tulee myös aikuiselle. Meillä sairastettiin lapset ja minä. Mies säästyi ;)

Yhteistyössä