Onko se ihan sama onko yksinhuoltajana vai parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Meinaan kun mitä juttuja on lukenut ja joskus jopa muiden kertomana kuullut, niin se tuntuu olevan loppujen ihan sama. Että parisuhteessakin äiti käytännössä yksin huolehtii lapsista ja isä vain elää työlleen (parempi vaihtoehto) tai sitten kännää ja bilettää (vähemmän hyvä vaihtoehto) ja lapsista hjuolehtiminen ja heidän hyvinvointinsa ei kiinnosta minkään vertaa. Ja jos mies ikinä suostuu katsomaan lasten perään pienen kin hetken (jo tunti on sellainen vaatimus, että siitä jo pitää ylistää miestä maasta taivaseen). Niin katsominen on sitä, että mies istuu tietokoneella, ja lapset saavat parkua nälkäänsä tai vaikka karata kotoa ja jäädä auton alle, niin mies ei huomaa mitään.

Ja mies huomaa lapsensa vasta siinä vaiheessa, jos ero tulee eteen. Sitten ne ennen täysin merkityksettömät lapset muuttuvat (eivät tietenkään käytännössä, vaan ainoastaan miehen puheissa) maailman tärkeimmiksi ja häntelee itse superisäksi joka on käytännössä hoitanut lapset aina, kun vaimo vain laiskot. Ja sitten kyllä palkataan kaikki mahdolliset asianajajat ja mielistellään ja kerätään sääliä huoltajuusasioista päättäjiltä ja tehdään kaikki mahdollinen, että lapset määrätään itselle. Ei suinkaan siksi, että lapset olisi tärkeitä, vaan siksi, että miehen ego ei kestä muuta.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
kanssa elo oli paljon rankenpaa kuin yksin kahden lapsen kanssa eron jälkeen,nykyisen kanssa taas on helpompaa perhe-elämä..mies on välillä työmatkalla ja en kyllä yh enää haluaisi olla..tuskaa nuo työmatkapäivät=)Mies osallsituu lasten elämää ihan kuin minäkin..nytkin oon yksin kotona ja se on lasten kanssa kyläilemässä=)

Ei, kyllä mun täytyy sanoa että elämä parisuhteessa lasten isän kanssa on paljon helpompaa kuin että jos olisin yksin. Osallistuu kovasti toi mies arkeen, vaikka tekee myös paljon töitä. Ei käy missään juuri ikinä, vaan on töissä tai kotona aina.

Ei. Tai riippuu parisuhteesta. Normaalissa, toimivassa parisuhteessa on helpompi hoitaa lapsia kuin yksin. Sitten taas on niitäkin parisuhteita missä yksin pärjäisi ja jaksaisi paremmin.

Riippuu niin tilanteesta... Minulla tuntui olevan viisi lasta hoidettavana ex-miehen sairauden aikana. Nyt tuntuu paljon kevyemmalta, exkin ottaa ainakin toisinaan vastuuta lapsistaan.

Mun elämä oli yksinhuoltajana paljon helpompaa ja taloudellisempaa kuin nyt miehen ja lapsen kanssa ja vauvakin tulossa. Mies kuluttaa ihan hirveästi aikaa ja rahaa, harrastuksia on vaikka millä mitalla ja työpäivät pitkiä.

Omalla kohdallani: taloudellisesti ei, vastuullisesti kyllä. Eli olin jo parisuhteessa exän kanssa täysin yksinhuoltaja, mitä lapsen hoitovastuuseen, hankintoihin ym tulee. Taloudellisesti se toki olis ollut kannattavampaa olla yhdessä, koska jossain kohtaa (hoitovapaiden jälkeen) olis ollut kaksi työssäkäyvää talon kuluja jakamassa. Mutta nyt virallisesti yh:na pärjään paljon paremmin ainakin, mitä tulee henkiseen puoleen, kun tuo yksi varsin suuri henkinen prässi on poistunut. Vaikka eipä tässä taas työelämässä olevana ole taloudessakaan tällä hetekellä suuria ongelmia. Palkka on toki pieni, mutta riittävä pakollisiin menoihin.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Mun tuttava pärjää yksin ainakin henkisesti paremmin 5 lapsen kanssa yksin kuin ollessaan lasten isän kanssa. Mies oli kova lupaamaan nimen omaan lapsille kuut taivaalta ja jätti sit lupaukset kumminkin pitämättä. Tai Suuttui verisesti, kun tuttava ei suostunut hakemaan häntä yöllä klo 02 lentokentältä lasten kanssa kun tuli työmatkalta. JA suuttui siitäkin, kun tuttava ei jättänyt lapsia siksi aikaa yksin kotiin, kun hakee iskän...
Musta tuntuu, että toi tuttava puhkeaa ihan just vasta kukkaansa kunhan saa noi arkihommelit oikeasti rullaamaan, ilman sitä henkistä painetta.

Jollekin varmasti on helpompaa elää yksinhuoltajana ja jollekin valita lastensa isä niin että sen kanssa on sekä helpompi että mukavampi elää kuin yksin.
Omalla kohdalla helpompaa on elää parisuhteessa kuin täysin yksinhuoltajana. Tosin vaikea kuvitella että mies ei haluaisi millään tavalla osallistua lasten elämään vaikka eroaisimme.

Onhan niitä huonojakin miehiä ja parisuhteita, mutta mä en pärjäisi mitenkään ilman miestäni. Tai pärjäisin varmaan, mutta ei olisi omaa aikaa, harrastuksia tai vapautta lähteä milloin vaan illan viettoon ystävien kanssa tms. Mun mies oma-aloitteisesti antaa mulle ainakin sen pari tuntia päivässä omaa aikaa ja tykkää touhuta vauvan kanssa. Ja on tehnyt lyhyempää työpäivää jo puoli vuotta, että voisi olla enemmän mun apuna.

Yhteistyössä